Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Terminator 4: Salvation
Heeft geen reet meer met Terminator te maken, deze troep. Het leent een paar verhaalelementen uit de Terminatorserie en bouwt er een ordinaire sf-actiefilm van met teveel cgi. De personages zijn toevallig allemaal hunks en babes en zijn compleet karakterloze muppets. Linda Hamilton en Edward Furlong hadden tenminste nog een unieke persoonlijkheid (en acteertalent) waardoor je veel meer met ze meeleefde. Het script is ook te triest voor woorden. Alles wordt voorgekauwd en uitgelegd aan het publiek en zogenaamd hippe dingen als 'mototerminators' zijn lachwekkend. 4/10 |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb hem gisteren gezien, voornamelijk vanwege Johnny en dat was ook weer prima, hij's zo lekker ![]() ![]() Maar goed de film zelf vond ik niet echt goed ofzo, het verhaal kwam niet van de grond. De karakters waren niet uitgewerkt vond ik, waardoor ik halverwege de film nog steeds niet goed wist wie wie nou was. En de liefde tussen John & Billie was al helemaal vaag, Ze zijn opeens in love maar waarom nou precies. Tja. Camara werk vond ik niet echt storend btw. Ik geef 't een 6.
|
Sleuth (1972)
Zelden een Thriller gezien met zoveel humor en plotwendingen. De acteerprestaties van Laurence Olivier en Michael Caine en het heerlijek Britse accent maken de film helemaal af. 9,5/10
|
The African Queen (1951)
Humprey Bogart en Katharine Hepburn in één film, dat moet wel bijna goed zijn. Helaas viel dat vies tegen. Het verhaal was slap, de andere acteurs matig, de spanning niet aanwezig en de reomantiek kon je al ver van te voren aan zien komen. Gelukkig waren Bogart en Hepburn zeer sterk in hun rollen, zodat ze een matig script naar en hoger niveau wisten te trekken. 7,2/10
|
Public Enemies
Omdat ik er eerst hoge verwachtingen van had en er later negatieve dingen over hoorde, had ik me erop ingesteld dat die weleens tegen zou vallen. Maar dat viel dus mee. Ik vond het een prima film, maar Johnny is sowieso ![]() Oh, en ik vond de camera-bewegingen in het begin wel een beetje irritant en er zaten wat dingen in die niet klopten/ konden, maar dat was vast in dienst van het verhaal denk ik dan maar. 7/10 Verder nog knocked up, 27 dresses, what happens in Vegas en the bankjob op film 1 gekeken, maar die had ik allemaal al gezien, maar wel leuk om even langs te zappen.
|
Hazard - 5/10
Weer een staaltje Sono. Enkelen van zijn vorige films waren interessanter. Wederom veel sociale thema's in combinatie met vage zwarte humor, maar deze keer gaan zijn gebruikelijke lelijke aesthetics na een tijdje wel heel erg tegenstaan.
|
The Bourne Identity (2002)
7,8/10 The Bourne Supremacy (2004) 7,5/10 The Bourne Ultimatum (2007) 8/10 Prima films, lopen ook lekker in elkaar over, maar je bent toch min of meer verplicht de eerdere delen te kijken omdat je anders meer moeite hebt met de latere films.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
ja die. ik heb ooit een tijdje alleen maar originelen van remakes zitten kijken. een hoop zijn erg goed en, ondanks soms wat oubolligheid, vaak beter dan de remake.
bijvoorbeeld ook (the day of) the jackal en the manchurian candidate. maarja van die laatste was de remake ook gewoon prut. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vinyan - hele aardige film, die visueel er erg tof en experimenteel uit zag. Acteerwerk was ook sterk en als Apocalypse Now fan was het leuk om een andere versie van het verhaal Heart of darkness te bekijken. Enige wat ik op ethisch gebied raar vond was
Spoiler
Vond de film qua sfeer en stijl ook heel erg op Cannibal Holocaust lijken. 3.5/5 Laatst gewijzigd op 19-08-2009 om 04:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Resevoir dogs - een hele aardige film,met vette dialogen. Het enige wat mij stoort is dat Tarantino het hele verhaal zowat (en een aantal scenes zelfs letterlijk) heeft gejat van de film City on fire, maar hij heeft Ringo Lam de regisseur nooit enige credits gegeven. En dat maakt hem in mijn ogen een erg arrogante regisseur.
3/5 als Tarantino gewoon wat credits gaf aan Lam, was het een 3.5/5 geweest. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
check: http://www.youtube.com/watch?v=7HgbSAL8OKY & http://www.ronlim.com/worldarchive/tarantino.html Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-08-2009 om 10:08. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ponyo on the Cliff by the Sea
Voor het eerst een Ghibli-film gezien die snel begint te vervelen. Het verhaal is zo oppervlakkig als de pest (i.t.t. tot andere Ghibli-films), heel kinderachtig en loopt nergens op uit. Er zit geen spanningsboog in en het einde is ontzettend zwak. Misschien leuk voor kinderen tot een jaar of 10, maar de kracht van Ghibli is juist dat de tekenfilms ook voor oudere mensen boeiend zijn. Dat was hier duidelijk niet het geval. 4/10 |
![]() |
|
Vandaag een hele lading shorts van Pixar gekeken met daar achteraan een langere film. Alles in HD overigens, wat echt ontzettend veel uitmaakt ten opzichte van de DVD. Bij dit soort films kan je dat zeer goed zien:
The Adventures of André and Wally B. (1984) 5.5/10 Luxo Jr. (1986) 7.0/10 Red's Dream (1987) 6.5/10 Tin Toy (1988) 6.5/10 Knick Knack (1989) 8.2/10 Geri's Game (1997) 8.5/10 For the Birds (2000) 8.8/10 Mike's New Car (2002) 7.8/10 Boundin' (2003) 7.2/10 Jack-Jack Attack (2005) 8.8/10 One Man Band (2005) 8.2/10 Lifted (2006) 8.2/10 Mater and the Ghostlight (2006) 7.5/10 BURN·E (2008) 7.5/10 Presto (2008) 8.5/10 Echt leuk om de ontwikkeling te zien op technoligisch gebied en hoe ze steds meer proberen te experimenteren. Ook shorts die zich tijdens (Jack-Jack Attack / The Incredibles en Burn-E / Wall-E) of voor/na (Mike's New Car / Monsters Inc.) andere films afspelen geven een leuk extraatje naast het originele verhaal. Daarna The Incredibles (2004) herzien. Vond het altijd qua verhaal één van de mindere Pixar-films en hoewel ik dat nog steeds vind, gaf deze herkijkbeurt een opwaardering naar een 8.2/10
|
Shichinin no samurai / Seven Samurai (1954)
Na Rashômon, Ran en Yojimbo mijn vierde Kurosawa en hoewel de derde (Yojimbo) al wat tegenviel had ik van deze toch wat meer gehoopt dan wat ik uiteindelijk gezien heb. 3½ uur is lang, misschien voor deze film zelfs te lang en ik kon mijn aandacht er vooral in het tweede uur lastig bijhouden. Het begin is niet al te snel, maar wel erg interessant omdat de personages hier redenlijk goed uiteen worden gezet en de gevechtsscènes is helemaal niets mis mee. Maar al met al is het niet de film waarop ik gehoopt had en zeker niet een film die ik thuis vind horen bovenin alle toplijsten. 7,8/10
|
Yep, dat is het wel zo'n beetje. Er circuleert nog zo'n video op internet die zogenaamd bij elke scene uitleg geeft over de bedoeling die Kubrick en Clarke hadden, maar dat is allemaal zo schrijnend pretentieus dat het op de lachspieren werkt.
Het is echt zo'n filosofische film voor mensen die verder nooit ergens over filosoferen en daarom ter compensatie maar deze film bombarderen tot meesterwerk.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar goed, het is natuurlijk maar dan alleen maar mooi, die film. Hij is in de eerste plaats grensverleggend binnen het genre. En op de momenten met HAL zeer spannend.
|
Verwijderd
|
Van het eerste deel stond me vooral tegen dat Kubrick gebruik maakt van shots die minuten duren en weinig toevoegen, zoals het shot waar langzaam om een ruimteschip wordt gedraaid.
Het tweede deel is een stuk interessanter en boeiender, en vooral de timewarp en eindscène zijn gaaf. Het is een film met culturele en historische waarde binnen de filmgeschiedenis, omdat het grensverleggend en invloedrijk was/is. Maar het is geen film die je onder het mom van 'gezellig met de familie voor de buis' moet kijken. |
![]() |
|
Sabrina (1954)
Heerlijke romantische film met Audrey Hupburn, Humprey Bogart en William Holden. Het verhaal is lekker simpel maar daardoor niet minder vermakelijk. En met 3 van de beste acteurs aller tijden en Billy Wilder als director wordt er een ijzersterke film neergezet. 9/10
|
The Big Leboswki (1998)
Heerlijke film van de Coen brothers. Lekker grof op zn tijd, laagdrempelige humor, leuke twists en een van de betere films voor een avondje vermaak. 9/10
|
Mihai Viteazul (1970)
Fantastisch Roemees epos over de laatste jaren van Michaël de Dappere, neergezet door Sergiu Nicolaescu onder 'streng' toezicht van Ceauşescu die absoluut geen Amerikaase acteurs in de film wilde hebben en verplichtte tot Roemeense acteurs en de Roemeense taal. Het verhaal wordt vrij sterk neergezet, maar de gevechtsscènes zijn formidabel. Als klapper een leger van 120.000 mensen met zeer sterk camerawerk. Als je aan de film kunt komen is dit een echte aanrader. 8,8/10
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 21:41. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
alleen wel lastig volgen ;P
|
![]() |
|
|