Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2002, 18:52
JJzD
JJzD is offline
hoi,

red hat 8.0 komt in de installatiemodus via een boot van de cdrom en als hij dan de taalinstellingen doorlopen heeft vraagt ie waar ik de gegevens vandaan wil halen
natuurlijkvanaf de cdrom waar hij net vanaf bootte maar die vind ie niet netzomin als cdrom 2 en 3
iemand raad??
grtz
JJ
Oud 28-11-2002, 12:41
Verwijderd
Hmm, apart. Ik heb met een RH-install eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ja, 1 keer op de meest brakke hardware .. toen moest ik via de text-based install gaan, maar dat is lang geleden

Wat voor foutmelding geeft hij eigenlijk precies?

Het feit dat je de CD's kunt uitwisselen, betekent dat de drive niet gelocked is en dus ook niet gemount. Op het moment dat je hem naar de CD verwijst, moet hij dus proberen de drive te mounten (spreekt die hem aan?). Vervolgens is de vraag of hij de juiste lokatie te pakken heeft.

RH-installs werken meestal met SYSLinux, wat een kleine Linux distro is met ondersteuning voor de meest gangbare hardware (je CDROM drive moet daarvoor 100% ATAPI compatible zijn .. iets oudere Mutsumi en Acer drives willen nog wel eens weigeren).

Geef eens de specs van je machine
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:43
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmm, apart. Ik heb met een RH-install eigenlijk nog nooit problemen gehad. Ja, 1 keer op de meest brakke hardware .. toen moest ik via de text-based install gaan, maar dat is lang geleden
text install??
ik zal eens testen

Citaat:

Wat voor foutmelding geeft hij eigenlijk precies?
na de taalinstel;lingen vraagt hij waar hij de gegevens vandaan moet halen
kan je zo kiezen ftp/http/ en local cdrom
als je local cdrom doet zegt hij dat hij de cd niet in 1 van mijn drives kan vinden

Citaat:
Het feit dat je de CD's kunt uitwisselen, betekent dat de drive niet gelocked is en dus ook niet gemount. Op het moment dat je hem naar de CD verwijst, moet hij dus proberen de drive te mounten (spreekt die hem aan?). Vervolgens is de vraag of hij de juiste lokatie te pakken heeft.
ik kan de installcd er niet uithalen

Citaat:
RH-installs werken meestal met SYSLinux, wat een kleine Linux distro is met ondersteuning voor de meest gangbare hardware (je CDROM drive moet daarvoor 100% ATAPI compatible zijn .. iets oudere Mutsumi en Acer drives willen nog wel eens weigeren).

Geef eens de specs van je machine
PIII 933
asus moederbord
2x atapi cdroms
256 mb ram

de (nieuw gebrandde) cd doet het ook niet op een andere pc
de cd's worden met standaard instellingen van burn image van nero gebrand
deze optie is door die persoon nog nooit gebruikt

ik wilde de downloads controleren of ze goed waren met behulp van md5sum maar als je dat programma probeert te downen van de ftp (zoals in de redhat handleiding staat) blijkt het een textfiletje te zijn met de md5 hashes en kan ik het programma om dit te controleren niet vinden
het lijkt erop dat mijn downloads niet goed zijn??
ik heb ze met download accelerator gedownd
zou daar de fout liggen??

of zou ik dit ook via een ftp install kunnen doen??
Oud 28-11-2002, 15:01
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
na de taalinstel;lingen vraagt hij waar hij de gegevens vandaan moet halen
kan je zo kiezen ftp/http/ en local cdrom
als je local cdrom doet zegt hij dat hij de cd niet in 1 van mijn drives kan vinden

ik kan de installcd er niet uithalen
De CD is dus wel gewoon gemount. Probeer eens van de andere CD drive te booten en te installeren [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Citaat:
ik wilde de downloads controleren of ze goed waren met behulp van md5sum maar als je dat programma probeert te downen van de ftp (zoals in de redhat handleiding staat) blijkt het een textfiletje te zijn met de md5 hashes en kan ik het programma om dit te controleren niet vinden
Dat is logisch

Probeer eens met het volgende programma de ISO's te checken:

http://www.md5summer.org/
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:18
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
De CD is dus wel gewoon gemount. Probeer eens van de andere CD drive te booten en te installeren [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]
gedaan
werkt niet

Citaat:

Dat is logisch

Probeer eens met het volgende programma de ISO's te checken:

http://www.md5summer.org/
dat hadden ze er niet bijverteld!!
ik ben met de disc 1 opnieuw downen
dat kost nogal veel dus ik controlerer het zometeen
Oud 29-11-2002, 01:17
JJzD
JJzD is offline
het was inderdaad een foute download
ik had met 2 tegelijk gedownd met download accellerator en dat terok win ME niet op een 333 hij heeft ze waarschijnlijk verkeerd "gemonteerd"
dus nu downen we ze opnieuw en morgen krijgen we het dan wel werkend
bedankt voor de moeite
Oud 29-11-2002, 08:33
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
het was inderdaad een foute download
Nou, ben benieuwd of het de volgende keer wel werkt
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 12:06
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
******** schreef:
Nou, ben benieuwd of het de volgende keer wel werkt
hgij is hem nu in een map aan het zetten waar ik er md5 sum overheen kan halen
dan brand ik hem en laat ik het je weten
hetzij via redhat @ pIII 933
of via debian lynx @ PI 166

ow ik hoop zo dat redhat werkt want dan heeft mijn hardware all1 problemen met windows aansturing
anders heb ik een probleem met uitvinden wat er mis is en ik heb komende maand absoluut geen geld om zelfs het batterijtje maar te vervangen
als ie nou in 1x zei dat ie zoveel schade had had ik een 2de systeem genomen, nu valt alles 1 voor 1 uit
Reageren

Regels voor berichten