Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 20:30
OJAWEL
OJAWEL is offline
Ik had me iemand een discussie of je wel of niet op gym in je examenjaar kan blijven zitten,mij lijkt het van niet maar hij zegt van wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 20:38
Eadlyn
Eadlyn is offline
Als je gezakt bent, dan is dat ook een vorm van blijven zitten lijkt me. :')
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:49
Verwijderd
Je kan op gym blijven zitten als je een onvoldoende hebt gehaald. Maar veel scholen laten je gewoon verplicht zoveel terug komen als je hebt verzuimd dat ze je alsnog een 'oprot zes' geven.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 21:47
OJAWEL
OJAWEL is offline
Een meisje in onze klas gym nooit mee weet niet waarom,maar onze gym docent doet nooit absenten wat als hij haar een onvoldoende zou geven ze dan kunnen zeggen dat hij haar nooit absent heeft gezet?Is toch een beetje raar want wij zijn sportief bezig en dan zit zei gewoon niks te doen in de kantine?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Je kan op gym blijven zitten als je een onvoldoende hebt gehaald. Maar veel scholen laten je gewoon verplicht zoveel terug komen als je hebt verzuimd dat ze je alsnog een 'oprot zes' geven.
Dit had ik dus in levende lijfe ondervonden. Ik moest een werkstukje maken over bergbeklimmen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Dit had ik dus in levende lijfe ondervonden. Ik moest een werkstukje maken over bergbeklimmen geloof ik.
. Bij ons moest je vaak sportdag begeleiden of een toernooitje organiseren.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 10:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
. Bij ons moest je vaak sportdag begeleiden of een toernooitje organiseren.
Bij ons ook. In het examenjaar kreeg iedereen gewoon een voldoende voor gym, het kon alleen zijn dat je er een paar uur voor in de regen stil moest staan om lopers van een wedstrijd de goede kant op te sturen.

Overigens, zouden mensen dat echt weigeren (en dus ervoor kiezen te blijven zitten) dan was het altijd zo dat ze voor meerdere vakken onvoldoendes hadden en toch wel zouden zakken. Want waarom zou je op basis van gym nog een jaar op de middelbare school willen blijven?
Oud 24-09-2009, 14:33
dianaotten
dianaotten is offline
Bij ons is het zo..je MOET een voldoende voor gym halen,tenzij je een blessure hebt,en dus niet alle cijfers..dan mag je er niet op blijven zitten !
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 16:16
Verwijderd
Maar voor bijv. de Coopertest is er altijd iets van een herkaning of inhaalmoment. Heb hem volgende week voor het laatst en denk niet dat t een voldoende wordt, maar met die herkansing denk ik dat je niet echt snel ergens een onvoldoende voor haalt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Maar voor bijv. de Coopertest is er altijd iets van een herkaning of inhaalmoment. Heb hem volgende week voor het laatst en denk niet dat t een voldoende wordt, maar met die herkansing denk ik dat je niet echt snel ergens een onvoldoende voor haalt.
Het zou sowieso afgeschaft moeten worden dat deze test competitief is, en je dus afrekent op je conditie. Niet iedereen kan trap 8 halen, als jij na een goede inzet (lees: zweet op je voorhoofd en buiten adem) trap 4 haalt, dan is dat net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 20:24
Verwijderd
Ja, in theorie kan het wel, maar scholen zullen er alles aan doen om te zorgen dat mensen in het eindexamenjaar een voldoende halen voor gym. Als je niet meedoet aan de les kun je vaak een kort werkstukje over sport schrijven.
Misschien heeft dat meisje wel een goede reden om niet aan gym mee te doen, die ze te persoonlijk vindt om met jullie te bespreken maar wel met de gymleraar heeft besproken, en krijgt ze dus ook een vervangende opdracht. Of misschien denkt de gymleraar wel dat ze niet bij jullie in de klas zit, maar dan krijgt ze geen cijfer en heeft ze een probleem.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 21:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
Het zou sowieso afgeschaft moeten worden dat deze test competitief is, en je dus afrekent op je conditie. Niet iedereen kan trap 8 halen, als jij na een goede inzet (lees: zweet op je voorhoofd en buiten adem) trap 4 haalt, dan is dat net zo goed.
Och ja, in principe zou ik het ook niet verkeerd vinden om daadwerkelijke verwachtingen te hebben. Maar dan moet een gymleraar ook coach worden en goede trainingsschema's aanbieden, helpen met zelfvertrouwen en blessurevoorlichting geven, en niet op een dag melden dat er een test is en dat je maar gewoon moet beginnen. Helaas zijn de meeste gymleraren niet zo van de lange termijn planning.
Oud 25-09-2009, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Bij ons is het zo..je MOET een voldoende voor gym halen,tenzij je een blessure hebt,en dus niet alle cijfers..dan mag je er niet op blijven zitten !
Bij ons was dat in theorie ook het geval, maar in praktijk kwam het er op neer dat mensen net zo lang de kans kregen er een voldoende van te maken als nodig was; dus als je nooit naar gym kwam, dan moest je een werkstukje schrijven over een sport en dan was 't ook goed
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 10:20
justanothername
justanothername is offline
Citaat:
Och ja, in principe zou ik het ook niet verkeerd vinden om daadwerkelijke verwachtingen te hebben. Maar dan moet een gymleraar ook coach worden en goede trainingsschema's aanbieden, helpen met zelfvertrouwen en blessurevoorlichting geven, en niet op een dag melden dat er een test is en dat je maar gewoon moet beginnen. Helaas zijn de meeste gymleraren niet zo van de lange termijn planning.
helemaal mee eens, zouden ze bij ons ook wel eens mogen doen. Mijn leraar zei van:
'ja dit jaar heb je een keer een looptest, even kijken wanneer. o goh, dat is vandaag. Nou dat is leuk he?' bleeeergh.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 17:10
Verwijderd
Zeg dat wel, wij hebben slechts 1 keer voor de Coopertest geoefend, namelijk deze week, test is volgende les. En die oefenles kregen we pas de mededeling dat het volgende week was. Lekker veel oefentijd en ik vrees voor een onvoldoende.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 07:32
OJAWEL
OJAWEL is offline
Maar kan je nou wel of niet voor gym blijven zitten in je examen jaar?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 08:13
Sherlock
Sherlock is offline
Lo opleiding is zelfs meestal het eerste jaar van je vervolgopleiding nog verplicht.

En ja je kan blijven zitten het is gewoon een examen vak.
Oud 29-09-2009, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Lo opleiding is zelfs meestal het eerste jaar van je vervolgopleiding nog verplicht.

En ja je kan blijven zitten het is gewoon een examen vak.
In het WO heb je geen gym. En in het HBO ook niet naar mijn idee?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 10:33
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
In het WO heb je geen gym. En in het HBO ook niet naar mijn idee?
Dat verschilt ook per opleiding.
Oud 29-09-2009, 10:53
T_ID
T_ID is offline
Ja, dat kan. Maar goed, op mijn school (en het lijkt me: overal) kon je slechts een onvoldoende halen door vaak niet op te komen dagen of het echt te verkloten. Zelfs al deed de minst fitte en meest waardeloze sporter ooit mee, dan nog kregen ze gewoon een zes.

Het is een klasgenote van me wel overkomen dat ze nooit kwam opdagen (letterlijk nooit in een heel jaar dus), en vervolgens haar vakantie moest afzeggen omdat ze al die lessen in moest halen, of anders ging ze niet door naar het volgende jaar.

Best amusant trouwens om iemand die zo de kantjes er van af liep, gedurende zes uur op een dag vijf dagen per week zich het lazarus te zien sporten terwijl de leraar zijn beste sergeant-majoor imitatie doet.
Oud 29-09-2009, 16:08
Verwijderd
Pfff heb een 6 voor de Coopertest dus dat scheelt. Ik ken wel iemand die HBO doet en nog steeds gym heeft. Maar het verschilt inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten