Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb ooit gesproken met een streng gereformeerde liberaal van een VVD afdeling in de bible belt die zowat vuur ging spuwen als je de CU of SGP ter sprake bracht, erger dan ik zelf doe. ![]() Religieus konden we niet verder van elkaar af zitten, maar politiek waren we het roerend eens dat er geldt: personen > religie. Citaat:
Andere meningen bij het minste of geringste demoniseren en verbieden hoort daar tenslotte onlosmakelijk bij. En of dat demoniseren nu gaat over Joden of over mensen die de integratieproblemen aanstippen maakt niet uit, het blijft fascisme om hen het licht in de ogen niet te gunnen. Wat is het toch dat de minste kritiek op zelfs de grootste excessen der multikul direct zulke reacties oproept? Ga er gewoon inhoudelijk op in, da's niet moeilijk.
||
Citaat:
![]() Maar als je kan aangeven waar je wilt dat ik inhoudelijk op in moet gaan wil ik best een poging wagen. Of anders verwoord: wat is in dit topic het argument tegen multicultureel Amsterdam/ Nederland behalve simpele fobie?
||
Citaat:
|||
Citaat:
Wat eraan ten grondslag ligt is politiek-correct denken; het naïeve idee dat wanneer we overal dwangmatig info over de islam in stoppen, dat alle integratieproblemen daarmee vanzelf weg gaan. En nog even los van het feit dat dat een mythe is, is het niet iets waar je peuters mee lastig moet vallen. Citaat:
Wat je dan in feite doet is alsof je a la Ronald Reagan iedereen die niet economisch zeer rechts is uitmaakt voor communist. Er klopt de ballen van, is slecht voor de discussie, en je hebt nog eens ongelijk ook. Ga er gewoon beter inhoudelijk op in. Over integratieproblemen is namelijk iedereen op allochtonen met een anti-autochtoon vijandsbeeld na het eens, dus dat is heel makkelijk gelijk krijgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik vind dit eigenlijk ook wel gezeur. Dan mogen ze van mij alle programma's over kerst en pasen en whatever the hell more ze kinderen tegenwoordig mee in 'aanraking' laten komen ook wel afschaffen. Het ging hier gewoon over een feest dat gevierd werd. Sommige mensen reageren alsof ze die arme kinderen allemaal een Koran in hun handen hebben geduwd en ze hebben gedwongen om mee te doen in gebed ofzo.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar denk je niet dat je heel erg overdreven reageert, T_ID? Toen ik op de basisschool zat kwamen alle islamitische kinderen altijd met heel veel lekker eten op school en gingen dan uitdelen. Dan werd ook gewoon in de klas besproken waarom dat was, en wat het suikerfeest inhield. Dat werd ons ook gewoon verteld. Dat heeft helemaal niets met islam propaganda te maken. Dat heeft te maken met het leren over andermans cultuur en/of religie.
Ik vind het nogal storend dat we met z'n allen moeten gaan doen alsof bepaalde culturen en/of religies helemaal niet bestaan ofzo. Als kerstmis wordt 'gevierd' op televisie (en geloof mij maar dat kinderen daardoor ook te weten komen over Jezus e.d.), waarom dan het suikerfeest niet? Ik snap de ophef echt niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar jij weet toch net zo goed als ik dat zo'n genie als Ronald Reagan altijd gelijk heeft en dat de economisch rechts altijd correct is? ![]() Waarom wil jij niet streven naar een samenleving waar burgers niet zo ver van elkaar afstaan en dus ook met respect met elkaar omgaan? In plaats daarvan lijk jij door fobie gedreven anti-islam propaganda zonder steekhoudende oplossingen te prefereren. Of zit ik er dan toch naast? Ik ben overigens geen knuffelaar van minderheden en juist vrij afstandelijk, maar niemand in de maatschappij dient gedemoniseerd te worden door fobie van anderen.
||
Citaat:
het gaat hier om een principe en niet zo zeer over iets onbenulligs als de vermelding in het peuterprogramma zelf. wanneer zeg jij bijvoorbeeld ho even dit gaat me te ver? heb je er aan gedacht dat die ontwikkeling misschien zo langzaam gaat dat je het niet merkt en je grens dus altijd ietsje opschuift? vergelijkbaar met dat je je zelf ook niet van dag tot dag zag groeien terwijl je verre tante bij iedere visite haar verbazing niet kon onderdrukken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap jouw punt natuurlijk wel en we moeten altijd uitkijken dat informatieve media niet stiekem propaganda-vormen aan gaan nemen, maar ik vind in dit geval dat er toch wel veel te hard aan de alarmbel getrokken wordt. We hebben al jaren en jaren kinderprogramma's op TV die gewoon ook het kerstfeest vieren. Ik heb nog nooit iemand horen zeuren over de zogenaamde Christelijke propaganda die in zulke programma's verborgen zou kunnen zitten. En ook heb ik nog nooit ook maar één persoon ontmoet die is bekeerd omdat hij/zij vroeger een TV-programma heeft gezien waarin het kerstfeest besproken werd. Ik ben het helemaal met je eens verder. Persoonlijk ben ik, zoals ik al zei, helemaal niet religieus en ik zou het liever allemaal zien verdwijnen, maar dan moet je ook consequent zijn en niet één specifieke religie/cultuur uitkiezen en alleen dáár over zeuren. Edit: En het gaat ook nog om een soort van realiteitsbesef. De Islam bestaat nou eenmaal, net als het Christendom, het Jodendom, het Boeddhisme en alle andere culturen/religies die er in Nederland voorkomen. En ik vind het helemaal geen slecht iets dat kinderen daarmee in contact komen. We leven toch allemaal samen in dit land? Een beetje kennis (en met kennis komt vaak begrip) van elkaars cultuur is toch juist wenselijk? |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het maar een delicaat iets dat kennis overbrengen aan kinderen. nu is het een vermelding van suikerfeest, dat geeft automatisch al een link naar ramadan waarmee je dus jonge kinderen al aan het vertellen bent over vasten omdat mensen vroeger zo zielig waren. daar is geen begrip voor nodig hoor, wat mij betreft. straks is het een uitleg over de gedachtengang achter burkas. kennis is begrip toch? ik heb liever dat mijn kinderen kennis nemen van meer takken van wetenschap, daar hebben we uiteindelijk allemaal wat aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom negeren we eigenlijk kinderprogramma's die echt religieuze propaganda verkondigen en wél schadelijk zouden kunnen zijn, zoals De Ark van Stekeltje van de EO?
||
Citaat:
maar ik wil er best op in gaan hoor. de islam is groot in veel achtergestelde landen. dat kan 2 dingen betekenen: of islam veroorzaakt "achtergesteldheid" of achtergesteldheid veroorzaakt islam. verder is de houding ten opzichte van ongelovigen nog wat minder amicaal dan bij het christendom (in onze tijd). combineer die veroveringszucht met achtergesteldheid en je hebt wat mij betreft een dreiging die groter is dan staphorst etc.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vooruitgang of achtergesteldheid binden aan religie is nonsens, dat het Christendom momenteel de meest voortvarende landen 'heeft' zegt hooguit dat de Christenen vroeger wat actiever waren in het veroveren van vruchtbare stukken land. En ook actiever in het bekeren van de plaatselijke bevolking, natuurlijk. Hooguit kun je stellen dat álle religie verouderd is en per definitie moderne vooruitgang (legalisering van euthanasie en abortus, bijvoorbeeld, maar ook natuurkundige vooruitgang zoals de overgang van het geocentrische naar het heliocentrische wereldbeeld) tegenwerkt, maar dat heeft niets te maken met (economische) vooruitgang zoals hij in de geschiedenis heeft plaatsgevonden. |
![]() |
||
Citaat:
Brengt me trouwens op nog een exces. De nutteloze en milieuonvriendelijk autovrije zondag die Amsterdam hield bracht nogmaals aan het licht dat er door bestuurders regelmatig speciale voorrechten worden gegeven aan Islamieten, die niemand anders krijgt. In dit geval was iedereen die met de auto ergens heen moest de lul, behalve Islamieten, in stadsdeel Bos en Lommer. Bij de VVD Amsterdam kun je zo'n geintje natuurlijk niet flikken zonder dat ze het doorhebben: http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterI...ontentId=10519
||
Citaat:
iedereen heeft dat. net als een fiets. tevens heb jij het over individuen die onderling sterk verschillen. landen en culturen ligt toch iets 'lomper' natuurlijk snap ik ook dat het als syllogisme faalt op alle fronten maar je zou de real world redelijkheid er best van in kunnen zien, denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar verder heeft de beste man gelijk.
||
Citaat:
Paranoide noemde al geografische omstandigheden, die een veel grotere invloed hebben op de welgesteldheid van een land dan religie. En laten we ook niet vergeten dat er ook veel derdewereldlanden zijn waarin de islam níet de dominante religie is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je trekt vervolgens ook mijn hele stelling uit context. We kunnen het er toch allemaal over eens zijn dat kennis in veel gevallen brengt tot begrip? Maar belangrijker nog: Kennis en begrip zorgen ervoor dat kinderen, zodra ze ouder worden, zelf een mening kunnen vormen en zo voor zichzelf kunnen besluiten wat ze goed en slecht vinden. Ik denk namelijk dat er maar héél weinig (ongelovige) meisjes zijn die hier zijn opgegroeid, die opeens een burka willen dragen. Vooral als ze weten waar die onzin überhaupt vandaan komt. Maar nogmaals: Ik vind inderdaad dat je kinderen helemaal niet opzadelen met geloven/religies an sich. Die hoeven niets te weten over god, allah, mohammed, jezus, de 10 geboden, alle regeltjes en heiligen en ga zo maar door. Maar kom op, dit gaat over een feestje. En met dat feest komen ze sowieso wel in contact op school of in de buurt of met vriendjes. Ik zie echt niet in wat hier nu zo gevaarlijk aan is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb namelijk wel eens iemand horen zeggen: "Ik weet eigenlijk niet waarom sommige vrouwen burka's dragen. Misschien vinden ze het wel mooi. Of misschien zijn ze zo lelijk dat het nodig is." Nou, zo'n persoon 'begrijpt' er dus geen fuck van en kan dus ook geen goede mening vormen. Met begrip bedoel ik dus echt niet dat je alles maar goed moet vinden hoor. Ik kan ook begrijpen dat een moeder de verkrachter van haar dochter vermoordt, maar of ik het er echt mee eens ben is een tweede. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar we gaan nu echt veel te ver van het punt af. Dit programma ging over een feestje en that's it. Kinderen krijgen daar toch wel mee te maken en het is nu eenmaal iets dat in onze maatschappij voorkomt (en dan laten we even buiten beschouwing of dat op zich wenselijk is of niet). Ik vierde ook altijd het suikerfeest mee met mijn Afghaanse vriendin, ook toen ik op de basisschool zat. Dat heeft niets met propaganda, indoctrinatie of het opdringen van religies te maken. Het was gewoon harstikke gezellig en dat eten was altijd verrukkelijk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
mensen moeten eens ophouden met zeiken, daar komt al het gezeik vandaan..
Als we nou eens alle slechte dingen schrappen uit alle religies ( dat zijn er nogal wat, citaat koran : Christians will be burned in the Fire ) En alle mooie dingen bijeen zouden brengen in één boek. SAMEN en niet door 1 persoon. Zou dat geen goed idee zijn ? en veel oplossen? En wat kan jou een hoofddoek nou schelen? zolang zij zich normaal gedraagt tegenover mij en anderen is er toch niets aan de hand?
|
![]() |
waarom slaat het nergens op : s
Ik bedoel NIET alle geloven verbieden en één nieuwe religie maken. De beste dingen ontstaan d.m.v. alle goede dingen samenvoegen om er iets nieuws en perfectst van maken. Zie versie 1.0 , 1.5 , 2.0 etc. Zo gaat het in theorie altijd, alleen niet bij religies, aww. je ziet toch hoeveel gezeur het oplevert? doden, martelingen, oorlogen etc etc naja het zal wel We zullen het toch nooit eens worden met z'n allen. maar off topic kan kloppen sorry moest het ff melden, haal maar weg als je kan/wil
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|