Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 11:23
frotje
frotje is offline
Wat moet je doen als je vriend nogal ouderwetse ideëen heeft over de rol van de vrouw?
Mijn ex is namelijk zo'n gast, die vind dat als ie getrouwd is, zijn vrouw het huishouden moet doen en voor de kinderen zorgen. Als manlief dan 's avonds thuis komt en op de bank ploft, moet vrouwtje aan komen draven met pantoffeltjes, de krant en een biertje.
Zo'n geval dus.
Wat vinden jullie daar nou van?
Oud 28-11-2002, 11:27
Ratdebiel
Ratdebiel is offline
ja, ik denk toch dat dit niet zo heel erg vaak meer voorkomt, het is zoals jezelf zegt ouderwets.

Bovendien vraag ik me af waar je je zorgen over maakt, omdat het je EX is, dit wil toch zeggen dat je niets meer met hem hebt, dus dat je daar niet meer mee geconfronteerd wordt.
Als zijn volgende vriendinnen hem zuilen verlaten zal hij zelf, hoop ik, ook wel inzien dat het niet meer kan. Hoop ik..
Oud 28-11-2002, 11:27
Southraider
Southraider is offline
Denk dat ie eens wakker moet worden.
Tegenwoordig werken vrouwen ook nog gewoon door als ze kinderen hebben, mede doordat je van 1 loon geen huis en 3 mensen kan onderhouden.
Verder hebben vrouwen ook geen zin om heel de dag thuis te zitten om het "huishouden" te doen.
Oud 28-11-2002, 11:32
frotje
frotje is offline
Citaat:
Ratdebiel schreef:
ja, ik denk toch dat dit niet zo heel erg vaak meer voorkomt, het is zoals jezelf zegt ouderwets.

Bovendien vraag ik me af waar je je zorgen over maakt, omdat het je EX is, dit wil toch zeggen dat je niets meer met hem hebt, dus dat je daar niet meer mee geconfronteerd wordt.
Als zijn volgende vriendinnen hem zuilen verlaten zal hij zelf, hoop ik, ook wel inzien dat het niet meer kan. Hoop ik..

het is wel mijn ex ja, maar mede door zijn ouderwetse ideëen is het uitgegaan. hadden er na week 1 al ruzie over dus ja....
ik wist niet vantevoren dat hij zo was. eerst was ie heel lief en begripvol enzo, maar zodra we iets hadden moest ik naar zijn pijpen dansen. niet echt iets voor mij om dat te doen.......
Oud 28-11-2002, 11:33
Ratdebiel
Ratdebiel is offline
Citaat:
frotje schreef:
het is wel mijn ex ja, maar mede door zijn ouderwetse ideëen is het uitgegaan. hadden er na week 1 al ruzie over dus ja....
ik wist niet vantevoren dat hij zo was. eerst was ie heel lief en begripvol enzo, maar zodra we iets hadden moest ik naar zijn pijpen dansen. niet echt iets voor mij om dat te doen.......
bevestiging
Oud 28-11-2002, 11:39
Verwijderd
ooow als mijn vriend zo is, leer ik t em meteen af maar mijn vriend is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 11:45
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dat waren nog eens tijden...
Oud 28-11-2002, 11:48
bracelance
bracelance is offline
ik had liever dat mijn vriendin ouderwets was als haar vader, we mogen nog niet bij elkaar slapen want we zijn nog niet getrouwd, hebben nu meer dan 1,5 jaar verkering
Oud 28-11-2002, 11:48
frotje
frotje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ooow als mijn vriend zo is, leer ik t em meteen af maar mijn vriend is niet zo.
als we nou al heel lang iets hadden gehad, had ik dat ook geprobeerd ja..
dit keer hadden we na een week al ruzie, dus dan werkt t gewoon meteen al niet.
ik heb het er nog met een vriendin over gehad, die 3 jaar geleden iets met m had, en zij vertelde dat hij altijd zo is geweest en dat er gewoon niet uit is te krijgen. hij houdt zich heel erg vast aan die 'principes', heeft ze van thuis meegekregen.....
Oud 28-11-2002, 12:25
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik vind het achterlijk. Dat is toch niet van deze tijd?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 12:31
Roos
Roos is offline
Oh mijn god

Probeer hem eens in te laten zien hoe het voor jou zou zijn. Hij zou het ook niet tof vinden om "huisman" te zijn.
Oud 28-11-2002, 12:35
frotje
frotje is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Ik vind het achterlijk. Dat is toch niet van deze tijd?
idd... maar hij vind dat echt volgens mij, dat dat zo hoort en dat de vrouw zich er maar naar moet gedragen

(MANNEN! )
Oud 28-11-2002, 13:22
Screenager
Screenager is offline
bluh... neej dat standaard ouderwetse gedoe hoeft van mij echt niet.. ik vind dat je in een relatie allebei gelijkwaardig moet zijn..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 13:54
ABrules
ABrules is offline
tja... als ie dat blijft volhouden, zal vast wel ooit iemand vinden die gek genoeg is om dat te doen... jij iig niet en ben daar maar blij mee... DAMNZ, echt best wel belachelijk... zou nooit zo iemand behandelen... weet hoe dat eruitziet namelijk en ziet er heel lelijk uit...
Oud 28-11-2002, 14:46
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Belachelijk.... Mijn ex maakte 1x zo'n opmerking en ik heb hem toen ff heel goed gezegd hoe ik daarover dacht, dus toen hebben we de rollen omgedraait...ik maakte zijn fiets en hij bakte voor mij een taart...
Neej dat ouderwetse beeld moet maar eens afgelopen zijn...Zo'n man is bij mij aan t verkeerde adres...bah! We zullen al die mannen eens achter de strijkplank zetten...haha!

Kuzzje IK
Oud 28-11-2002, 18:45
frotje
frotje is offline
Citaat:
ABrules schreef:
tja... als ie dat blijft volhouden, zal vast wel ooit iemand vinden die gek genoeg is om dat te doen... jij iig niet en ben daar maar blij mee... DAMNZ, echt best wel belachelijk... zou nooit zo iemand behandelen... weet hoe dat eruitziet namelijk en ziet er heel lelijk uit...
da vind k nou s ook....
Oud 29-11-2002, 11:06
20marianne12
20marianne12 is offline
Nee ik vind dat een beetje een raar idee. Opzich is er natuurlijk niks mis mee als je uiteindelijk zo'n leven hebt als vrouw, als je daar heel bewust voor hebt gekozen en dat ook wilt, en daar gelukkig mee bent.
Maar ik vind het echt super vreemd van je vriend dat hij daar nu al over nadenkt en het uitspreekt, dat slaat nergens op lijkt me zo. Zeker niet als het niet echt heel erg serieus was tussen jullie, dan ga je toch nog niet eraan denken hoe je het late hebben wil als man zijne...
Oud 29-11-2002, 12:34
frotje
frotje is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Nee ik vind dat een beetje een raar idee. Opzich is er natuurlijk niks mis mee als je uiteindelijk zo'n leven hebt als vrouw, als je daar heel bewust voor hebt gekozen en dat ook wilt, en daar gelukkig mee bent.
Maar ik vind het echt super vreemd van je vriend dat hij daar nu al over nadenkt en het uitspreekt, dat slaat nergens op lijkt me zo. Zeker niet als het niet echt heel erg serieus was tussen jullie, dan ga je toch nog niet eraan denken hoe je het late hebben wil als man zijne...
het was nog niet zo hoe k me strax moet gedragen als we getrouwd zouden zijn, maar k moest me nu al zo gedragen... niet dat als hij kwam dat k meteen met zn pantoffeltjes, krant en biertje moest komen aandraven, maar ik moest wel naar hem luisteren (als in doen wat hij zegt), me gedragen zoals hij wil en meteen seks als hij dat wou (en dat wou ik niet (we hadden nog geen week iets) dus deed ik dat niet. kregen we ruzie over....)
van dat soort dingen.. hij zei nog nix over als we getrouwd waren, wel gaf hij HEEL duidelijk te blijken dat ik moest doen wat hij me opdroeg zeg maar......
Oud 29-11-2002, 15:12
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
frotje schreef:
het was nog niet zo hoe k me strax moet gedragen als we getrouwd zouden zijn, maar k moest me nu al zo gedragen... niet dat als hij kwam dat k meteen met zn pantoffeltjes, krant en biertje moest komen aandraven, maar ik moest wel naar hem luisteren (als in doen wat hij zegt), me gedragen zoals hij wil en meteen seks als hij dat wou (en dat wou ik niet (we hadden nog geen week iets) dus deed ik dat niet. kregen we ruzie over....)
van dat soort dingen.. hij zei nog nix over als we getrouwd waren, wel gaf hij HEEL duidelijk te blijken dat ik moest doen wat hij me opdroeg zeg maar......

Nou ja dan zou ik als ik jou was blij zijn dat het je ex is!
Oud 29-11-2002, 19:41
PardonMe
PardonMe is offline
tja het is je ex, dus boeiend...

maar goed, ik zal je vraag serieus proberen te beantwoorden
Ik zelf moet dat ook niet zo hoor, ik zou het iig niets vinden als mijn man *k denk ff een eind vooruit* zo zou zijn en dat van mij zou verwachten.. Ik zou het ook niet accepteren..
Ik wil later ook gaan werken, dus waarom zou ik dan voor hem gaan zorgen als hij terug komt van zijn werk, kan hij net zo goed voor mij zorgen denk ik dan..
maar goed, Ik denk dat ik later maar gewoon ga proberen om samen met manlief een eerlijke verdeling te regelen.. of alles saampjes doen.. Maar niet dat 1 van de 2 voor alles opdraait..

Dat zie ik namelijk thuis wel bij mijn ouders.. Mijn vader verwacht dat mijn moeder alles maar voor hem regelt.. Dan gaat hij sporten of naar de sauna, dan moet mn moeder al zn spullen bij elkaar gaan zoeken, hij verwacht dat als hij iets nodig heeft (kleding) dat mam het gelijk gewassen heeft als hij het nodig heeft.. Als hij iets niet kan vinden, dan moet mam weten waar het is, enzz..
En dat terwijl mijn moeder ook gewoon haar werk heeft, ze werkt ook fulltime, en daarbij ook nog eens het huishouden en een man die zelf niks kan (zo lijkt het dus af en toe omdat mam dus overal voor opdraait)

Nou dat wil ik dus later echt niet! Hij moet ook zijn eigen zaakjes op kunnen knappen.. Niet alleen om mij te helpen, maar ook voor zichzelf.. Een man moet ook de was kunnen doen, boodschappen kunnen doen, enz.. Die moeten ook zelfstandig kunnen zijn.. Dus waarom niet samen..
(dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld, werkende vrouwen en huismannen zeg maar.. )
Oud 29-11-2002, 21:28
frotje
frotje is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Nou ja dan zou ik als ik jou was blij zijn dat het je ex is!
ja dat ben ik ook.. ik heb t niet voor nix uitgemaakt.
Oud 30-11-2002, 09:31
frotje
frotje is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
tja het is je ex, dus boeiend...
als ie zich niet zo gedroeg zou t mn ex niet zijn waarschijnlijk...
Oud 30-11-2002, 12:57
Miss Helena
Miss Helena is offline
Wrom sta k daar nou niet van te kijken, Frotje...
(ik ken die gast ook)
Ik vind t zo fout om dat te zeggen. Net zoals de uitspraak: een vrouw heeft maar 1 recht: het aanrecht. Ga fietsen! Ouderwets en dom
Oud 30-11-2002, 13:42
frotje
frotje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Wrom sta k daar nou niet van te kijken, Frotje...
(ik ken die gast ook)
Ik vind t zo fout om dat te zeggen. Net zoals de uitspraak: een vrouw heeft maar 1 recht: het aanrecht. Ga fietsen! Ouderwets en dom
kweet dat je m kent miss helena
blij dat je het met me eens bent....
Oud 30-11-2002, 14:19
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
frotje schreef:
kweet dat je m kent miss helena
blij dat je het met me eens bent....
Natuurlijk wijffie, moet ie zich maar niet zo achterlijk gedragen
Oud 30-11-2002, 14:33
frotje
frotje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Natuurlijk wijffie, moet ie zich maar niet zo achterlijk gedragen
idd.....
heb t r dinsdag nog even met ashnie over gehad en die zei dat ie zo ook bij haar deed.. en als ze met een jongen stond te praten hij haar er meteen van beschuldigde vreemd te gaan.
ook wou ie seks, maar zij niet. hij daar allemaal over zeiken dat ze dat wel moest doen enzo.. bahbah.
als iemand nee zegt, accepteer dan een nee!!!!!
kijk, nog een keer vragen kan nog. 2x eigk al niet meer, maar vaker.... deal with it!!!!
(bij mij was ie ook steeds aant zeiken. had echt t idee dat hij maar vond dat als hij zin had ik meteen mn benen wijd moest doen om hem even te plezieren. ja dag, zo werkt t niet!!)
Oud 30-11-2002, 14:34
frotje
frotje is offline
huh? waarom doet da gezichtje zo raar??
t was de bedoeling dat er die kwam te staan..
Oud 30-11-2002, 14:37
Miss Helena
Miss Helena is offline
en wrom wil ie dat? om bij zn vrienden grootspraak te kunnen houden...
Zielig,zielig,zielig. Kun je nagaan dat met Ashnie was al jaren geleden... Hoe oud was ie toen wel niet???
Oud 30-11-2002, 14:40
frotje
frotje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
en wrom wil ie dat? om bij zn vrienden grootspraak te kunnen houden...
Zielig,zielig,zielig. Kun je nagaan dat met Ashnie was al jaren geleden... Hoe oud was ie toen wel niet???
echt he....
meer als 3 jaar geleden. en hoe oud issie nu? net 18.

sneu
Oud 30-11-2002, 14:43
Miss Helena
Miss Helena is offline
issie 18???
sodeju, had k niet gedacht...
Oud 30-11-2002, 14:46
frotje
frotje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
issie 18???
sodeju, had k niet gedacht...
d8 jij dan??
hij zit nu ammel te zeiken over zn autorijlessen en die verschrikkelijk oversekste gast die m lest (soort zoekt soort)
Oud 30-11-2002, 18:56
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
frotje schreef:
Wat moet je doen als je vriend nogal ouderwetse ideëen heeft over de rol van de vrouw?
Mijn ex is namelijk zo'n gast, die vind dat als ie getrouwd is, zijn vrouw het huishouden moet doen en voor de kinderen zorgen. Als manlief dan 's avonds thuis komt en op de bank ploft, moet vrouwtje aan komen draven met pantoffeltjes, de krant en een biertje.
Zo'n geval dus.
Wat vinden jullie daar nou van?
tjah, hij zal zo wel opgevoed zijn. Maar je moet hem dan vanaf het begin duidelijk maken dat jij zoeits nooit zou doen
Oud 30-11-2002, 23:47
Severus
Severus is offline
Hoewel we allemaal tegen dit soort ouderwetse dingen zijn, eindigen wij vrouwen uiteindelijk toch allemaal weer achter de strijkplank en de was; wij moeten toch steeds weer het meeste doen, terwijl manlief lekker met de voetjes omhoog gaat zitten. Of je het nou wilt of niet, uiteindelijk word je wat je niet wilt zijn. Helaas.

*heeft een pessimistisch beeld en denkt dat de rollen altijd zo zullen blijven*

Ripper
Oud 30-11-2002, 23:49
Dotcom
Dotcom is offline
Vaak vinden vrouwen het ook gewoon leuk om dergelijke dingen in huis te doen hoor. Op een of andere manier is dat zo.
Oud 01-12-2002, 09:57
sas_andrea
sas_andrea is offline
aan de ene kant vind ik t wel ouderwets, maar aan de andere kant ben ik wel iemang die t zelf wil doen. Als mn vriends kamer een grote puinhoop is, ga ik t altijd een beetje opruimen omdat ik er dan gewoon niet tegen kan. En ja... Ik vind t nou echt niet zo erg om later t huishouden bijna alleen te moeten doen zolang ik maar ook mn eigen dingen mag doen, mn eigen werk etc.
Oud 01-12-2002, 10:04
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
aan de ene kant vind ik t wel ouderwets, maar aan de andere kant ben ik wel iemang die t zelf wil doen. Als mn vriends kamer een grote puinhoop is, ga ik t altijd een beetje opruimen omdat ik er dan gewoon niet tegen kan. En ja... Ik vind t nou echt niet zo erg om later t huishouden bijna alleen te moeten doen zolang ik maar ook mn eigen dingen mag doen, mn eigen werk etc.
Ik zou ook zelf op gaan ruimen, etc., maar dat wil niet zeggen dat ik later geen baan wil. De jongen waar t over gaat vindt dat de vrouw de hele dag thuis moet zitten. DAT is iets waar k t niet mee eens ben.
Oud 02-12-2002, 08:07
frotje
frotje is offline
Citaat:
missNMGN schreef:
tjah, hij zal zo wel opgevoed zijn. Maar je moet hem dan vanaf het begin duidelijk maken dat jij zoeits nooit zou doen
dat lukte niet. hij hield zich te veel vast aan zijn eigen ideëen en ik moest me maar aanpassen
Oud 02-12-2002, 08:09
frotje
frotje is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Vaak vinden vrouwen het ook gewoon leuk om dergelijke dingen in huis te doen hoor. Op een of andere manier is dat zo.
ligt er denk ik heel erg aan op welke manier het je wordt gebracht en wat je eigen idealen zijn.
en denk niet dat de meeste vrouwen het GRAAG doen, maar omdat het gewoon gedaan moet worden

zit alleen wel een verschil tussen het MOETEN en er zelf voor kiezen om die taak op je te nemen
Oud 02-12-2002, 16:34
dreadlocks
dreadlocks is offline
wat ik daarvan vind? dat ie maar eens van mening moet gaan veranderen, want hoeveel jonge vrouwen vind je tegenwoordig nog die hun leven willen toewijden aan schoonmaken en voor de kids zorgen?

ben ik blij dat ik niet zo'n vriend heb he. bahbah.
Oud 02-12-2002, 18:58
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
dreadlocks schreef:
wat ik daarvan vind? dat ie maar eens van mening moet gaan veranderen
Topreactie
Oud 02-12-2002, 20:37
Starfish
Starfish is offline
Hee frotje, ik wist niet dat t daarom uit is gegaan! Maar aan zo'n autoritaire gozer heb je nix meid. Helaas voor hem leven we niet meer in de jaren 50.
Oud 03-12-2002, 10:34
frotje
frotje is offline
Citaat:
Starfish schreef:
Hee frotje, ik wist niet dat t daarom uit is gegaan! Maar aan zo'n autoritaire gozer heb je nix meid. Helaas voor hem leven we niet meer in de jaren 50.
voornamelijk.. we hadden steeds ruzien (vaak dus (indirect) daarover.....)
Oud 03-12-2002, 11:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
bracelance schreef:
ik had liever dat mijn vriendin ouderwets was als haar vader, we mogen nog niet bij elkaar slapen want we zijn nog niet getrouwd, hebben nu meer dan 1,5 jaar verkering
Ja idd, daar kan ik dus ook echt niet tegen. Waarom in hemelsnaam niet? Kan jij een goede reden van die ouders verzinnen? Ik bedoel, als je het wil doen, doe je het toch wel. Dus dat argument is nogal ongegrond. Ik bedoel in het begin kan ik het begrijpen, maar ik jou geval 1,5 jaar. Gsus, daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 13:06
Billy_bob
Billy_bob is offline
Best maar vind je het zelf ook leuk.....? Ik niet zo namelijk! moet toch andersom tegewoordig dacht ik zo!
Oud 03-12-2002, 14:01
Verwijderd
ouderswets is uncool
ik heb het getroffen op dat gebied, wij hebben het al lang geregeld, wie wat later precies gaat doen als we samenwonen

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:14
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
ouderswets is uncool
ik heb het getroffen op dat gebied, wij hebben het al lang geregeld, wie wat later precies gaat doen als we samenwonen

xxx
sistah!

da's nog wel ff af eh

ga gij maar blokken gij trouwens!
Oud 03-12-2002, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
sistah!

da's nog wel ff af eh

ga gij maar blokken gij trouwens!
chemie is vies

ik zit trouwens al in de helft
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 14:19
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
chemie is vies

ik zit trouwens al in de helft
als ge chat moet ge naar onzin gaan

als ge hulp nodig hebt belt ge maar ofzo eh (kernchemie zijt gij toch mee bezig eh?)
Oud 03-12-2002, 20:57
Disturbed
Disturbed is offline
Het accepteren, er tegen in gaan of uitmaken.
Oud 04-12-2002, 15:15
frotje
frotje is offline
Citaat:
Disturbed schreef:
Het accepteren, er tegen in gaan of uitmaken.
1) never nooit niet
2) gedaan, gevolg: 3 weken ruzie (daarna was t uit)
3) das dus gebeurd
Reageren

Regels voor berichten