Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 07:16
Verwijderd
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Aww, lullig, want daar gebruik je toch nog best veel stof, toch?

Ik gok dan ook dat dat de reden is dat ze je zelf de stof laten kopen.

Ik heb ooit wel eens een broek gemaakt (ene kant roze, andere kant paars ), maar die heb ik nooit aangehad (duh). Nu wil ik weer een broek maken, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. M'n trouwjurk wil ik iig zelf ontwerpen, het maken laat ik dan maar aan iemand anders over, dat durf ik zelf niet aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 20:56
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef:
Eigenlijk is hier helemaal niemand van het mannelijke geslacht die zelf kleren maakt.

Het extreemste wat ze hier doen is pachtes erop naaien of spikes erin slaan

Het blijft toch een vrouwen afwijking he (en nee, is neit negatief bedoel, is juist positief.)

Ik ben trouwens ook al zo iemand die nooit iets zelf maakt.
Nah je hoeft het toch ook niet zelf te maken, ik ontwerp het en laat het maken.
Het beste in mijn geval.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:48
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik heb al vanalles en nog wat gemaakt, ik weet echt niet alles meer. Wat ik nog wel weet is een blauw jurkje met spaghettibandjes, was ik heel trots op

Allerlei babybroekjes, -jurkjes, -truitjes, -pakjes en -vestjes.

Ik ben nu bezig met een 'patchwork' ribbroek. Ik heb drie soorten babyrib (met stretch!) en daar naai dan allemaal kleine lapjes van aan elkaar voordat ik er een broek van maak.

Ik heb ook nog een lapje liggen om een spijkerjasje van te maken. nouja, het is vrij dunne stof, ik dus ik doe 'm wel een beetje getailleerd enzo, beetje kruising tussen blousje en jasje ofzo.

Mijn moeder maakt altijd alles af wat mij niet meer lukt of waar ik geen tijd/zin meer voor heb. Erg handig. Zij heeft met het trouwens ook geleerd en ze helpt me erbij. Wat zij allemaal al voor me gemaakt heeft in mijn leven, dat is echt niet meer te tellen. Het meest recente is een heel simpel kort zwart rokje, maar ze maakt ook zooo vaak broeken, en vroeger maakte ze echt alles voor me.

Ik heb ook stof geknipt voor mijn galajurk, maar ik weet nog niet of ik die ga maken of m'n moeder. Ik denk zijj, want dan weet ik zeker dat het mooi en netjes wordt
Oud 19-11-2002, 11:48
Gwen.
Gwen. is offline
Ik heb van mijn moeder het Burda [naaien is niet moeilijk] boek gekregen met allemaal tips over naaien, verkleinen/vergroten/aanpassen van patronen, kragen, manchetten etc en ook plooien! Zelfs zonder patroon kan je een plooirokje maken. Aaah! Dus ik ga het eens goed bekijken en een plooirokje maken . Verder ook nog een patroon uitgetekend voor een kort rokje die ik snel ga maken. Moet alleen nog stoffen uitzoeken en dan moet ik of naar Rotterdam of weer kijken op de markt .
Oud 19-11-2002, 12:43
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Ik heb van mijn moeder het Burda [naaien is niet moeilijk] boek gekregen met allemaal tips over naaien, verkleinen/vergroten/aanpassen van patronen, kragen, manchetten etc en ook plooien! Zelfs zonder patroon kan je een plooirokje maken. Aaah! Dus ik ga het eens goed bekijken en een plooirokje maken . Verder ook nog een patroon uitgetekend voor een kort rokje die ik snel ga maken. Moet alleen nog stoffen uitzoeken en dan moet ik of naar Rotterdam of weer kijken op de markt .
Oe, koel! Is dat boek gewoon in een boekenhandel te koop?
Oud 19-11-2002, 12:54
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Oe, koel! Is dat boek gewoon in een boekenhandel te koop?
Dat rokje is wel heel ingewikkeld.. snap het niet geloof ik . Maar als je serieus wil gaan naaien staan er heel veel tips in die ook echt praktisch zijn. Maar als je gewoon een beetje rokjes en broeken wil gaan maken heb je er vrij weiniga aan denk ik. Maar ik denk dat boekhandels het wel verkopen en fourniturenzaken en stoffenhandels misschien ook wel.
Oud 19-11-2002, 12:58
LittleLucille
LittleLucille is offline
k heb een keer een sjaal gebreid van zo`n dik garen..
verder kan ik me niet meer zo bedenken wat ik zelf gemaakt heb..
Oud 19-11-2002, 13:07
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Dat rokje is wel heel ingewikkeld.. snap het niet geloof ik . Maar als je serieus wil gaan naaien staan er heel veel tips in die ook echt praktisch zijn. Maar als je gewoon een beetje rokjes en broeken wil gaan maken heb je er vrij weiniga aan denk ik. Maar ik denk dat boekhandels het wel verkopen en fourniturenzaken en stoffenhandels misschien ook wel.
Aah zo. Nja, ik ga dadelijk wel even kijken of we het hier in de boekenhandel hebben .
Oud 19-11-2002, 16:37
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Een trui, met buidel van fleesstof.
Oud 19-11-2002, 16:41
sunflouwer
sunflouwer is offline
ik maak zelf wel truitjes, en ik heb een blouse en een broek voor mijn vriend gemaakt ( nagemaakt omdat de orginele outfit samen zo'n 900 euro kostte.

Ik fleur ook vaak dingen op, laatst heb ik de bovenkant van een spijkerbroek aan de pijpen van een ripbroek genaaid, en er een heel groot american football nummer op gemaakt. Best wel cool.

Rokjes en jurkjes maak ik ook wel zelf, en binnen kort wil ik zo'n nette broek en colbertje gaan maken
Oud 19-11-2002, 18:04
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik maak alleen haarbanden
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:28
Verwijderd
ik heb un hele koele d.blauwe rib broek gemaakt met een rits en een echt jeansknoop heeft iemand er voor me ingeslagen. Wel met hulp (ik woon in een opvanghuis voor jonge mama`s en daar is 1 keer in de week een vrouw die naaitster is)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 18:59
Landslide
Landslide is offline
Ik heb gister van een netpanty een truitje gemaakt, en het met veiligheidsspelden aan een ander truitje vast gemaakt...zeer ingewikkeld..maar ik voel me nu wel heel creatief!!
Oud 24-11-2002, 19:23
SugarBox
SugarBox is offline
Euhm.. Ik verbouw meer dan dat ik zelf maak
Ik heb o.a. van een saai knie-rokje een a-symmetrish mini-rokje gemaakt, van een streepjespanty een truitje gemaakt, van blauwe fuzzy sokken armwarmers gemaakt, en nog wat zooi, maar ik ben te lui om mn kledingkast na te gaan
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:24
SugarBox
SugarBox is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ik maak alleen haarbanden
Owjah, dat doe ik ook, jah
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:15
Mari
Mari is offline
fluffy beenwarmers zijn ZO passé!

pft.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:55
~Frederique~
~Frederique~ is offline
Geen enkel kledingstuk. Heb namelijk twee linkerhanden, dus dat wordt denk ik niet zo'n succes bij mij
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 22:08
Optima
Optima is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
[B]Ik heb van mijn moeder het Burda [naaien is niet moeilijk] boek gekregen met allemaal tips over naaien[B]
OMFG DIE HEB IK OOK GEKREGEN

wahah misschien werkt het wel aanstekelijk, of hebben we dezelfde soort mensen in onze omgeving die ze geven. maar idd een erg makkelijk boek. Alleen broeken verstellen zie ik me in m'n hele leven niet doen, ik koop ze op maat

volgende project: indische omslagdoek als in de clip van truth hurts, met die fantastische paarse en rode kleuren en dan gouden hangende pailletjes
Oud 30-11-2002, 13:22
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Tja, ik ben met een aantal broeken bezig.
En pas heb ik mijn fluwelen rokje met een randje aan de onderkant afgemaakt.
Van alles eigenlijk, ik trek het alleen bijna nooit aan, waarom weet ik niet...
Ik maak zelf ook kleding, en ik draag het ook bijna niet omdat ik er alweer op uitgekeken ben als het af is.
Ik heb tot nu toe een paar rokken gemaakt, een paar jurkjes, een galajurk en een zwart shirtje 'groen-geel-rode' armen aan gebreid en ik ga daar stukken van een groot bob marley tshirt op vast maken (je moet toch wat als je naar de mode-academie wil)
Reageren

Regels voor berichten