Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2009, 16:54
Tink*
Tink* is offline
Ik kookte vroegah ook nooit thuis hoor, dat heb ik allemaal pas gedaan toen ik op mezelf ging wonen. Maar ik snap ook niet waarom mensen dat vragen, want het is zo simpel als het maar kan. Je volgt de aanwijzigingen van het recept of wat op het pakje staat en houdt het ook zelf een beetje in de gaten. Ik heb nog nooit iets laten mislukken, ik snap ook niet hoe dat kan, zeker niet bij simpele dingen als spaghetti ofzo.
Oud 26-10-2009, 16:54
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
65 uur wut

wat doe je dan voor werk als ik vragen mag? En dat het veel oplevert is wel leuk ja maar ik vind 36 uur echt de max.
ik ben constructeur, met name in de infrastructuur. ik reken dus bruggen en tunnels enzo door
Oud 26-10-2009, 16:55
TopDrop
TopDrop is offline
wij zijn aan het indonesisch koken geslagen

maar vandaag eet ik alleen, en dus wordt het macaroni met meuk.
Oud 26-10-2009, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd zo grappig dat dudes meestal niks zelf kunnen als ze op zichzelf gaan wonen. Toen ik 2 jaar geleden verhuisde zei een vriend van me ook: 'Kan je al een beetje koken en wassen enzo?' en toen moest ik heel hard lachen omdat ik dacht dat 'ie grapje maakte.
Maar ja, niet iedereen mag op z'n 14e al 2 weken alleen thuisblijven om voor zichzelf te zorgen.
Ja, dat staat me wel een beetje tegen van de Nederlandse cultuur, er wordt gedaan alsof 12- tot 17-jarigen volkomen debiel zijn terwijl ze natuurlijk veel dingen al zelf kunnen.
Oud 26-10-2009, 16:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ze zitten nu allemaal wanneer gaan we eten
koken en forumen tegelijk?
Oud 26-10-2009, 16:57
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja, dat staat me wel een beetje tegen van de Nederlandse cultuur, er wordt gedaan alsof 12- tot 17-jarigen volkomen debiel zijn terwijl ze natuurlijk veel dingen al zelf kunnen.
Ja vind ik ook hoor, ik moest heus wel klusjes doen vroegah, maar nooit echt een maaltijd koken of de was, dat deed mijn moeder altijd. Volgens mij gaat dat echt bijna overal zo.
Oud 26-10-2009, 16:57
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
koken en forumen tegelijk?
Het eten kookt zichzelf wel klaar hoor, het gaat niet sneller wanneer dabo er naar kijkt.
Oud 26-10-2009, 16:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Het eten kookt zichzelf wel klaar hoor, het gaat niet sneller wanneer dabo er naar kijkt.
nou ik heb anders altijd genoeg te doen tijdens het koken. alle shit managen, en tussendoor de zooi een beetje schoonhouden enzo.
Oud 26-10-2009, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ja vind ik ook hoor, ik moest heus wel klusjes doen vroegah, maar nooit echt een maaltijd koken of de was, dat deed mijn moeder altijd. Volgens mij gaat dat echt bijna overal zo.
Eh nee, tenzij je met "bijna overal" rijke landen bedoelt.
Oud 26-10-2009, 17:00
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kookte vroegah ook nooit thuis hoor, dat heb ik allemaal pas gedaan toen ik op mezelf ging wonen. Maar ik snap ook niet waarom mensen dat vragen, want het is zo simpel als het maar kan. Je volgt de aanwijzigingen van het recept of wat op het pakje staat en houdt het ook zelf een beetje in de gaten. Ik heb nog nooit iets laten mislukken, ik snap ook niet hoe dat kan, zeker niet bij simpele dingen als spaghetti ofzo.
Komt denk ik omdat dat van die dingen zijn die Nederlandse jongeren normaal gesproken nooit doen. Er kan ook eerder wat fout gaan dan bij de wc schoonmaken of afwassen bijv. Maar het is gewoon niets meer en minder dan een protocolletje volgen en een beetje in de gaten houden idd. Eigenlijk gewoon wat we in het lab ook altijd doen Alleen eten we de resultaten niet op maar maken we er mooie interessante grafiekjes van.

Volgens mij is het medische lab ook ooit begonnen als keuken Alleen eentje waar geen eten gemaakt wordt uiteraard.
Oud 26-10-2009, 17:02
Verwijderd
Citaat:
ik ben constructeur, met name in de infrastructuur. ik reken dus bruggen en tunnels enzo door
jeetje wat ingewikkeld lijkt me dat! 65 uur per week moeilijke sommen maken lijkt me nogal saai, en vervelend. Maar toch kom je altijd opgewekt over en het lijkt ook alsof je een leven hebt.
Oud 26-10-2009, 17:04
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
nou ik heb anders altijd genoeg te doen tijdens het koken. alle shit managen, en tussendoor de zooi een beetje schoonhouden enzo.
Ligt eraan wat je kookt of je erbij moet staan te roeren. Soms kan je het ook wel af met om de minuut even gaan kijken.

Citaat:
Eh nee, tenzij je met "bijna overal" rijke landen bedoelt.
Ik bedoel bijna overal in Nederland, dat was toch wel duidelijk.
Oud 26-10-2009, 17:06
Verwijderd
Ik heb op m'n 10e een kookcursus gedaan bij een buurtcentrum. Dat was leuk en daardoor had ik al een basis om te koken. Wij leerden thuis ook al heel jong (jaar of 8) hoe we een ei moesten bakken/koken en pasta koken. Op verjaardagen vond ik het heel leuk om hapjes te maken.
Oud 26-10-2009, 17:06
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ligt eraan wat je kookt of je erbij moet staan te roeren. Soms kan je het ook wel af met om de minuut even gaan kijken.
Ik kijk gewoon even om de 5 minuten. Roeren is niet echt nodig bij dit recept.

Het is bijna klaar dus ik ga het maar even afwerken en daarna opeten, ik spreek jullie.
Oud 26-10-2009, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel bijna overal in Nederland, dat was toch wel duidelijk.
Blijkbaar niet!
Oud 26-10-2009, 17:15
Verwijderd
Public Enemy
Oud 26-10-2009, 17:16
Verwijderd
Citaat:
ik draai al een tijdje 65 uur per week. zolang het werk maar leuk is en blijft...
en overuren = 160% dus ik krijg dubbel salaris. ka-tsjing!
Nice
Oud 26-10-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Public Enemy
Don't believe the hype!
Oud 26-10-2009, 17:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aaaaaaaaw de kleindochter van de vriendin uit Kopenhagen (waar ik heen zou gaan deze week) heeft net facebook, en ze had me toegevoegd. En ze is ineens niet meer een klein meisje, maar alweer 13! En ze ging met me chatten
Oud 26-10-2009, 17:24
Rivka
Rivka is offline
13 is oud Ouder dan mensen denken.

Ik zit samen met nog een paar mensen uit m'n klas in een apart groepje bij Engels, met native speakers en mensen die het heel goed beheersen en zo,
en ik dacht dus dat die geen boekverslag hoefden te maken. Mooi wel dus! En het moet morgen al ingeleverd worden!!
Snel studeren maar...

Laatst gewijzigd op 26-10-2009 om 17:40.
Oud 26-10-2009, 17:54
Verwijderd
Citaat:
13 is oud Ouder dan mensen denken
nee.
Oud 26-10-2009, 17:56
Verwijderd
als je 13 bent denken mensen vaak dat je 13 bent.
Oud 26-10-2009, 17:56
Verwijderd
Geldt precies hetzelfde voor 23 hoor.
Oud 26-10-2009, 18:05
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
nee.
Waarschijnlijk heeft dat ook met stereotypes te maken.
Oud 26-10-2009, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk heeft dat ook met stereotypes te maken.
nee
als je 13 bent denk je dat je alles weet.
Maar ik op mijn 24e heb het idee dat ik nog 'niks' weet.
Oud 26-10-2009, 18:06
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
als je 13 bent denken mensen vaak dat je 13 bent.
Mensen denken vaak dat ik 15/16 ben.
Ik was een keer in de bieb voor een Engels boek toen ik 11 was en ik vroeg voor de lol die vrouw zo: 'Hoe oud denkt u dat ik ben?' nadat we 2 min. hadden gepraat.
Ze dacht dat ik 16 was!
Oud 26-10-2009, 18:07
Verwijderd
Ik word vaak jong geschat maar een tijdje terug werd ik 14 geschat door een bewoner van m'n werk
Oud 26-10-2009, 18:08
Verwijderd
Maar over het algemeen schatten mensen mij 17.
Oud 26-10-2009, 18:12
Verwijderd
Zo, ook weer thuis. Yay.
Oud 26-10-2009, 18:18
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Maar over het algemeen schatten mensen mij 17.
Ik heb halflang haar en een mager gezicht, dat helpt bij het ouder lijken
Oud 26-10-2009, 18:19
Verwijderd
maar als ik 30 ben zal ik wel uitzien als iemand van 50 als ik zo door blijf roken ;x
Oud 26-10-2009, 18:20
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
maar als ik 30 ben zal ik wel uitzien als iemand van 50 als ik zo door blijf roken ;x
Dan moet je minder gaan roken
Oud 26-10-2009, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je minder gaan roken
ja. ooit.
Oud 26-10-2009, 18:24
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ja. ooit.
Iedereen heeft wat waar die misschien vanaf moet komen.
Als ik 50 ben zijn m'n tanden misschien wel bruin door al die pepermunt.
Oud 26-10-2009, 18:34
Verwijderd
Autofabrikanten willen hybride auto’s gaan voorzien van motorgeluid. De auto’s zijn zo stil dat ze meer ongevallen veroorzaken dan wagens met verbrandingsmotoren.

Het Amerikaanse verkeersveiligheidinstituut National Highway Safety Administration vergeleek de ongevallenstatistieken van 559.703 reguliere auto's met die van 8.387 hybride wagens. Bij gewone auto's waren er 3.578 ongevallen met fietsers en 77 met voetgangers. Bij hybride auto’s waren die cijfers respectievelijk 1.862 en 48.

Hoewel het hybride wagenpark veel kleiner was, gebeurden er verhoudingsgewijs veel meer ongevallen. Dat komt vooral omdat voetgangers en fietsers een hybride auto die rijdt op zijn stille elektrische motor niet altijd horen aankomen. De meeste aanrijdingen met hybride auto's vinden overdag plaats op rustige wegen, als de wagen met geringe snelheid rijdt. Ook bij het nemen van bochten neemt het risico toe.

Luidsprekers in de auto

De producenten van die hybride wagens overwegen onder andere om luidsprekers in de auto geluid te laten produceren. Sommige automerken werken aan een eigen geluid en kloppen bij producers in Hollywood aan voor de soundtrack. Ook de Europese Commissie zint op wetgeving, die een minimum aan geluid dat hybride auto’s dienen te maken voorschrijft.

Oud 26-10-2009, 18:36
Verwijderd
Oud 26-10-2009, 18:39
Rivka
Rivka is offline
Oud 26-10-2009, 19:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wtf, er wordt nu steeds reclame gemaakt voor een site waarop je films en series kan kijken. En dat is DUUR je kan kiezen tussen huren en kopen, huren is 3 tot 5 euro, kopen zag ik iets van 17. Waarom zou je dan ooit niet gewoon een dvd in de winkel kopen??
Oud 26-10-2009, 19:22
Verwijderd
of gewoon 'kopen'.
Oud 26-10-2009, 19:39
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
hola liefjes
Oud 26-10-2009, 19:39
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
geen liefjes te bespeuren ok
Oud 26-10-2009, 19:41
Verwijderd
Salut imène!
Oud 26-10-2009, 19:41
Verwijderd
hoi liefje!
Oud 26-10-2009, 19:45
Missy
Missy is offline
Oi.
Oud 26-10-2009, 19:45
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
jij snapt me tenminste

Citaat:
Salut imène!
Citaat:
hoi liefje!
helaba! alles kits?
Oud 26-10-2009, 19:46
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
hey missy, net te laat anders had ik je ook in mn quotes opgenomen maar zo is beter he
Oud 26-10-2009, 19:47
Missy
Missy is offline
Smoesjes!
Oud 26-10-2009, 19:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
of gewoon 'kopen'.
Uiteraard. Maar ik had het even over de legale opties .
Oud 26-10-2009, 19:53
Rivka
Rivka is offline
He bah ik ben 3 kg aangekomen terwijl ik net zo mooi was
Daar gaan we weer met het fruit en water!
Oud 26-10-2009, 19:54
Verwijderd
Citaat:
He bah ik ben 3 kg aangekomen terwijl ik net zo mooi was
Daar gaan we weer met het fruit en water!
Je gaat Pip achterna?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten