Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2009, 16:52
Verwijderd
En bij Frans heb ik ooit bonuspunten voor originaliteit gehad. Ik had een of ander belachelijk woord opgeschreven en de docent vond dat bonuspunten waard.
Advertentie
Oud 09-11-2009, 16:54
Allure
Allure is offline
Citaat:
Hey, sinds wanneer ben jij 21?
Sinds zaterdag.
Rivka
Rivka is offline
Dat is wel vet Jaeger. Maar ik ben heel erg goed in Frans, ik sta iets van een 9,5 ofzo.
Waarom bestaat de ene helft van mijn gemiddelden uit achten/negens/tienen en de anderen uit vijven/vieren
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Sinds zaterdag.
Gefeliciflapstaart
Oud 09-11-2009, 16:58
Verwijderd
Zo, en nu ga ik lekker vitae analyseren.
Oud 09-11-2009, 16:59
Rivka
Rivka is offline
Do what you have to do
Ik wil eten!
Oud 09-11-2009, 17:03
Verwijderd
Citaat:
in l4d 2 kun je ze nou ook kapotslaan met pannen en gitaren en opensnijden met machete's
oh een beetje dead rising! daar kon je legohoofden op zombies zetten en je kon ze neerslaan met handtasjes enzo
Oud 09-11-2009, 17:03
Allure
Allure is offline
Citaat:
Gefeliciflapstaart
[afbeelding]
Thanks!
Oud 09-11-2009, 17:04
Verwijderd
Citaat:
nog een wsz of 11 en dan heeft dk 1,5 miljoen posts
wist je dat ik de maker was van de miljoenste post?
Oud 09-11-2009, 17:07
Rivka
Rivka is offline

En gefeliciflapstaart ecnelis!
Oud 09-11-2009, 17:10
Verwijderd
ben ik jarig?
Oud 09-11-2009, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Wiskunde vwo-niveau ga ik niet halen
Ik werk nu havo/vwo en sta een vijf, en mijn lerares zei dat je cijfer wel ongeveer een acht moest zijn voor vwo.
Maar ach, daar hoef ik niet per se heen.
Wil je niet naar de universiteit dan? Als je een maatschappijprofiel neemt is de wiskunde op jostiniveau, dus dat moet geen probleem zijn.
Oud 09-11-2009, 17:11
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ben ik jarig?
Je miljoenste post

@ Kazet: Jamaar ik ben geen josti. Ik ben een... puddingbroodje met wiskunde.
En ik denk niet dat ik de uni nodig heb voor wat ik wil worden als ik groot ben.
En ik neem zeker C&M later.
Oud 09-11-2009, 17:15
Verwijderd
Dertien is nog veel te vroeg om je vast te pinnen op wat je wil worden. Je kan beter zo veel mogelijk opties openhouden.

En als je moeite hebt met wiskunde is het een kwestie van een paar uurtjes per week extra eraan besteden. De VWO-CM wiskunde in de bovenbouw is veel makkelijker dan de wiskunde in de onderbouw.
Oud 09-11-2009, 17:17
Verwijderd
cm wiskunde is echt hilarisch makkelijk
Oud 09-11-2009, 17:19
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dertien is nog veel te vroeg om je vast te pinnen op wat je wil worden. Je kan beter zo veel mogelijk opties openhouden.

En als je moeite hebt met wiskunde is het een kwestie van een paar uurtjes per week extra eraan besteden. De VWO-CM wiskunde in de bovenbouw is veel makkelijker dan de wiskunde in de onderbouw.
Ik heb 1/2 keer per week bijles. En dat gaat op zich wel goed, maar het ligt ook aan mezelf. Ik kán het gewoon niet echt.
Oud 09-11-2009, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 1/2 keer per week bijles. En dat gaat op zich wel goed, maar het ligt ook aan mezelf. Ik kán het gewoon niet echt.
Ik denk dat je ook naar je houding moet kijken. Als je een proefwerk maakt en je bent overtuigd dat je het "echt niet" kan, haal je ook een veel lager punt. 1-2 keer per week bijles is heus wel voldoende om wiskunde op vwo-niveau te halen, maar dan moet je ook wel geloven dat je het kan.
Oud 09-11-2009, 17:33
Verwijderd
En wat is het LJH-topic toch hilarisch.
Oud 09-11-2009, 17:36
Batave
Batave is offline
Citaat:
Wiskunde vwo-niveau ga ik niet halen
Ik werk nu havo/vwo en sta een vijf, en mijn lerares zei dat je cijfer wel ongeveer een acht moest zijn voor vwo.
Maar ach, daar hoef ik niet per se heen.
ach, mijn cijfer voor vwo was ook een 6 en ik doe het nog prima

Oh, en ik heb josti-wiskunde, dus ik begreep al niet waarom iedereen zat te stressen.
Oud 09-11-2009, 17:42
Rivka
Rivka is offline
Ik heb honger
En ik heb net allemaal ongelooflijk mooie en leuke taarten voor Freyja's verjaardag geupload
Oud 09-11-2009, 17:51
Verwijderd
Ik had zelf ook een 6 voor wiskunde op mijn eindlijst en nu ben ik bijna afgestudeerd quantumfysicus.
Oud 09-11-2009, 17:53
Verwijderd
Inderdaad, wiskunde is ook een kwestie van vertrouwen hebben in je eigen redeneervermogens. Als je de huiswerkopgaven snapte en de oefentoets, kun je het proefwerk ook! Maar niet als je er al aan begint met een instelling van 'oh nee dit wordt toch niks'. En niet iedereen snapt alle wiskundetechnieken zomaar, dat is waar, maar als je het tijdens de bijlessen snapt, moet je tijdens de proefwerken gewoon doen alsof je bijlesleraar de opgave met je doorspreekt en dan blijkt dat je het eigenlijk wel wist
Oud 09-11-2009, 18:09
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind wiskunde stom

Calculustentamen ging enorm slecht, had ik een 6 voor, lineaire algebra ging best heel goed en dan heb ik een 5,9. + ik heb de vaardighedentoets voor de tweede keer niet gehaald. Nouja, misschien dat ik met logica dit blok weer eens een hoog cijfer kan gaan halen ;x
Oud 09-11-2009, 18:11
Verwijderd
Zo slecht is een 6 toch niet?
Oud 09-11-2009, 18:13
Rivka
Rivka is offline
Nee ik wil net zeggen That's better than good for me!
Oud 09-11-2009, 18:15
Hanneke
Hanneke is offline
Nja, ik had voor LA echt hoger verwacht En volgens mij moet het eindgemiddelde minstens een 6 zijn, dus geen 5,9

Calculus viel me wel heel erg mee. Maargoed, als ik die vaardighedentoets niet haal is er gelijk ook kans dat ik het hele vak moet herkansen. ;x
Oud 09-11-2009, 18:17
Verwijderd
Mijn zus heeft altijd heel veel moeite gehad met wiskunde, vanaf de brugklas al. Bij de test die wij op de basisschool kregen in plaats van de CITO bleek ook dat haar ruimtelijk inzicht op vbo-niveau (vmbo-kader) was en haar logisch redeneren op mavo-niveau (vmbo-t). Dat compenseerde ze ruimschoots met de andere vakken dus mocht ze wel naar het VWO. Dus dat heeft ze gedaan, met wiskunde A1 (nu wiskunde C geloof ik), met hard werken en veel oefenen voor wiskunde, en af en toe bijles, en ze had een 7 op haar eindexamen.
Oud 09-11-2009, 18:22
Verwijderd
Wat dat betreft vind ik de HAGO-toets wel beter dan de CITO trouwens. Bij de CITO krijg je maar 1 getal toch? Bij de HAGO heb je een heel aantal categoriën en bij elke categorie krijg je een score van 6 tot 18 en dat correspondeert ongeveer met leeftijden. Dus je hoort 11 of 12 te halen om gemiddeld te zijn en daarmee krijg je dan een VMBO-t advies.
Oud 09-11-2009, 18:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mijn moeder had altijd ruzie met m'n mentor. Voornamelijk omdat die mentor mij probeerde te motiveren door honderd keer te schreeuwen dat ik ging blijven zitten.
Same here. En in de derde periode zei 'ie: "Ja, nu gaat het prima, als je zo doorgaat ga je over!" Dus ik helemaal m'n best doen. Kwam ik mijn cijfers halen van de toetsen, kreeg ik te horen dat ik bleef zitten. Ja, dáááááág!
Oud 09-11-2009, 18:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Sinds zaterdag.
Omgomgomg, je bent op dezelfde datum geboren als mijn hond . Alleen wel 19 jaar eerder.
Oud 09-11-2009, 18:49
Batave
Batave is offline
Waarom gaat deze topic over wiskunde?

Trouwens, is het "een paar dingen zijn of een paar dingen is?" Zijn toch?
Oud 09-11-2009, 18:53
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Er zijn een paar dingen, moet het zijn. Een paar dingen is meervoud .
Oud 09-11-2009, 18:57
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb custardpudding gekookt, nomnom!
Oud 09-11-2009, 19:04
Verwijderd
Citaat:

Wiskunde is super interessant man. Wist je bijvoorbeeld dat 1/2+1/4+1/8+... = 1?
Oud 09-11-2009, 19:07
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind talen veel interessanter dan wiskunde .
Oud 09-11-2009, 19:09
Verwijderd
Hoezo interessanter?

Ik vind het wel grappig dat ik één van de weinige bčta's ben met taalgevoel.
Oud 09-11-2009, 19:10
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik vind talen veel interessanter dan wiskunde .
Ja, ik ook! Wiskunde interesseert me niks.
Maar dat komt ook doordat ik nogal onlogisch denk en mijn brein gewoon heel goed bij talen past.
Rivka
Rivka is offline
Ik ben een die-hard alpha.
Hanneke
Hanneke is offline
Talen zijn misschien nuttiger (op korte termijn iig), maar niet interessanter
Oud 09-11-2009, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Wat dat betreft vind ik de HAGO-toets wel beter dan de CITO trouwens. Bij de CITO krijg je maar 1 getal toch? Bij de HAGO heb je een heel aantal categoriën en bij elke categorie krijg je een score van 6 tot 18 en dat correspondeert ongeveer met leeftijden. Dus je hoort 11 of 12 te halen om gemiddeld te zijn en daarmee krijg je dan een VMBO-t advies.

De cito-test mogen ze van mij afschaffen! je hebt er geen klote aan en geeft een verkeerd beeld!!!
Oud 09-11-2009, 19:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wiskunde is super interessant man. Wist je bijvoorbeeld dat 1/2+1/4+1/8+... = 1?
Het nádert 1, maar wordt het nooit.
Oud 09-11-2009, 19:14
Verwijderd
vanaf woensdag moet elmer heel vaak naar de universiteit de hele dag en dan ben ik heel vaak alleen en is ie pas laat thuis en dat vind ik helemaal geen leuk vooruitzicht
Oud 09-11-2009, 19:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoef je volgende week niet te werken Pip?
Oud 09-11-2009, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Het nádert 1, maar wordt het nooit.
Ehh... nee, het is gelijk aan 1.
Oud 09-11-2009, 19:16
Hanneke
Hanneke is offline
De limiet van de som is 1, de som zelf niet, toch?
Verwijderd
Citaat:
De cito-test mogen ze van mij afschaffen! je hebt er geen klote aan en geeft een verkeerd beeld!!!
Ze moeten gewoon de onderbouw voor iedereen gelijk maken.
Verwijderd
Citaat:
Hoef je volgende week niet te werken Pip?
Ik heb alleen voor maandag nog maar werk maar ik krijg vast die andere dagen nog wel wat.
Ivm met elmer bedoel je? Ik werk niet zulke lange dagen dus ben ik vaak vroeg vrij en ik vind het kut als ik dan alleen ben.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ehh... nee, het is gelijk aan 1.
Huh echt? Ik dacht echt dat het nooit 1 kon worden
Oud 09-11-2009, 19:17
Rivka
Rivka is offline
Begin anders lekker een wiskundetopic mensen, maar niet hier!
Ik ben hier om lekker te lullen.
Oud 09-11-2009, 19:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
De limiet van de som is 1, de som zelf niet, toch?
Nja, als je bij de som oneindig boven de sigma zet dus, maar dan heb je eigenlijk ook een limiet. Ofzo

Regels voor berichten