Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Kazet: Jamaar ik ben geen josti. Ik ben een... puddingbroodje met wiskunde. En ik denk niet dat ik de uni nodig heb voor wat ik wil worden als ik groot ben. En ik neem zeker C&M later.
|
Verwijderd
|
Dertien is nog veel te vroeg om je vast te pinnen op wat je wil worden. Je kan beter zo veel mogelijk opties openhouden.
En als je moeite hebt met wiskunde is het een kwestie van een paar uurtjes per week extra eraan besteden. De VWO-CM wiskunde in de bovenbouw is veel makkelijker dan de wiskunde in de onderbouw. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh, en ik heb josti-wiskunde, dus ik begreep al niet waarom iedereen zat te stressen.
|
Verwijderd
|
Inderdaad, wiskunde is ook een kwestie van vertrouwen hebben in je eigen redeneervermogens. Als je de huiswerkopgaven snapte en de oefentoets, kun je het proefwerk ook! Maar niet als je er al aan begint met een instelling van 'oh nee dit wordt toch niks'. En niet iedereen snapt alle wiskundetechnieken zomaar, dat is waar, maar als je het tijdens de bijlessen snapt, moet je tijdens de proefwerken gewoon doen alsof je bijlesleraar de opgave met je doorspreekt en dan blijkt dat je het eigenlijk wel wist
![]() |
![]() |
|
Ik vind wiskunde stom
![]() Calculustentamen ging enorm slecht, had ik een 6 voor, lineaire algebra ging best heel goed en dan heb ik een 5,9. + ik heb de vaardighedentoets voor de tweede keer niet gehaald. ![]()
|
Nja, ik had voor LA echt hoger verwacht
![]() ![]() Calculus viel me wel heel erg mee. Maargoed, als ik die vaardighedentoets niet haal is er gelijk ook kans dat ik het hele vak moet herkansen. ;x
|
Verwijderd
|
Mijn zus heeft altijd heel veel moeite gehad met wiskunde, vanaf de brugklas al. Bij de test die wij op de basisschool kregen in plaats van de CITO bleek ook dat haar ruimtelijk inzicht op vbo-niveau (vmbo-kader) was en haar logisch redeneren op mavo-niveau (vmbo-t). Dat compenseerde ze ruimschoots met de andere vakken dus mocht ze wel naar het VWO. Dus dat heeft ze gedaan, met wiskunde A1 (nu wiskunde C geloof ik), met hard werken en veel oefenen voor wiskunde, en af en toe bijles, en ze had een 7 op haar eindexamen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat dat betreft vind ik de HAGO-toets wel beter dan de CITO trouwens. Bij de CITO krijg je maar 1 getal toch? Bij de HAGO heb je een heel aantal categoriën en bij elke categorie krijg je een score van 6 tot 18 en dat correspondeert ongeveer met leeftijden. Dus je hoort 11 of 12 te halen om gemiddeld te zijn en daarmee krijg je dan een VMBO-t advies.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dat komt ook doordat ik nogal onlogisch denk en mijn brein gewoon heel goed bij talen past.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De cito-test mogen ze van mij afschaffen! je hebt er geen klote aan en geeft een verkeerd beeld!!! |
![]() |
|
|