Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 'nog slechts een weerklank' vind ik ook geen mooie zin ![]() Eigenlijk is dat gedicht prima, een paar persoonlijke kwesties daargelaten. ![]()
||
Citaat:
Dankjewel ![]() |
![]() |
|
Zo, ik doe eens midden op de dag een post. Geruststelling voor Etmakas: ik heb hem wel midden in de nacht bedacht.
Soms hoop ik dat ik sterf zodat ik niet meer hoef te denken. Dan denk ik dat de wereld beter af is zonder mij. Dat denk ik niet te luid want ik wil mensen niet bezwaren, maar oh! Tot stof te zijn, dan was ik van gedachten vrij. Als men mij toch een lege, schone geesteslei kon schenken, waarop ik enkel naschreef wat een ander van mij vroeg! Ik zou onwetend zijn en niets meer hoeven te verklaren, want ik wist niets en niets is voor onwetenden genoeg. Laatst gewijzigd op 13-11-2009 om 18:36. |
![]() |
|
Glimmende glanzende rode blije goede complimenten!
als ik een hartoogemoticon had had ik die nu gedaan, super! Na nog een keer lezen zeg ik wel: Schenken klinkt een beetje als gedwongen rijm en ik vind het sowieso niet een goed woord, maar het stoort niet ofzo. Edit: ![]()
Laatst gewijzigd op 13-11-2009 om 13:00. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Van met woorden spelen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Sorry hoor, maar volgens mij heb je in je prachtige tweede gedicht een 'n' die er niet hoort. waarop ik enkel naschreef want een ander van mij vroeg!. Of hoort die 'n' daar?
![]() ![]()
|
Ik heb wat gespeeld met het (vooralsnog titelloze) tweede gedicht.
Zodoende! Lipogram in o Ik wens weleens te sterven daar ik langer niet wil denken, Dan denk ik dat de wereld beter af is met mij weg. Dat denk ik niet te luid want ik wens niemand te bezwaren, maar als ik in de aarde ben en van gedachten vrij! En iemand mij dan wel een lege geesteslei wil schenken, waarin ik enkel kras hetgeen een ander aan mij zeidt, niet-wetend zal ik zijn en niets meer hebben te verklaren, want ik weet niets, hetgeen bij een niet-wetende gedijt. e-legende of lipogram in a-i-o-u-ij (enkel eerste strefe) Een wens te sterven en een wens het denken te vergeten, tergt me. De wereld, denk 'k, leeft beter met me weg. Sereen denk 'k het, geen mensengeest te kwellen, Heel leeg het wezen en heel leeg de geest. Laatst gewijzigd op 30-01-2010 om 15:54. Reden: d/t-fout! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dankjewel ![]() En in mijn 'tweede' gedicht heb ik toch wel gespeeld met woorden he? Of vind jij dat ook geen spelen met woorden? Ik doel niet op de lipogrammen maar op in het gedicht zelf |
![]() |
|
Vertraging
Ik weet hoe je van Budapest geniet, Ik hoop voor je dat je er lang genoeg kan blijven. Je moet terug vandaag, maar het zou heerlijk zijn, als je daar noodgedwongen nog een weekje was! Op een vertraging hoop ik, door technische problemen. Toe, blijf nog even weg, verleng je reis! Ik hoop dat het zo stormt, dat je de trein moet nemen. Omdat je vliegtuig vaststaat in het ijs. En dat de trein een omweg maakt, via het hooggebergte, en je een hele lieve berggeit ontmoet. Dat je heel Nederland vergeet en bij die geit gaan wonen, tot je precies gelijk een meisjesberggeit doet. Of dat er muiterij is of een burgeroorlog, waardoor het tuig niet langer vliegt en alles stilligt. Ik hoop dat je kan blijven en niet terugkomt, heus, het is hier veel leuker met zijn twee! We hebben je niet nodig, blijf daar hangen, bij 't budapestse volk en 't budapestse vee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vertraging
Ik weet hoe je van Budapest geniet, Ik hoop voor je dat je er lang genoeg kan blijven. Op een vertraging hoop ik, door technische problemen. Toe, blijf nog even weg, verleng je reis! Ik hoop dat het zo stormt, dat je de trein moet nemen. Omdat je vliegtuig vaststaat in het ijs. Of dat er muiterij is of een burgeroorlog, waardoor het tuig niet langer vliegt en alles stilligt. Ik hoop dat je kan blijven en niet terugkomt, heus, het is hier veel leuker met zijn twee! We hebben je niet nodig, blijf daar hangen, bij 't budapestse volk en 't budapestse vee. Vind je het zo beter? |
![]() |
|
Hmm, met de berggeit erbij vond ik het eigenlijk een beetje gemeen. Je tweede versie vind ik beter. En ook wel wat luchtiger dan je eerste versie, want minder gemeen/sarcastisch.
|
En soms rijmt het, maar zie je het niet eens. Het voegt onbewust wat toe. kijk maar:
Op een vertraging hoop ik, door technische problemen. Toe, blijf nog even weg, verleng je reis! Ik hoop dat het zo stormt, dat je de trein moet nemen. Omdat je vliegtuig vaststaat in het ijs. Je gedicht doet me denken aan mijn eigen vader, in Boekarest, al wil ik van hem niets liever dan dat hij terugkomt. (hij is daar 6 weken voor zijn werk)
Laatst gewijzigd op 19-11-2009 om 11:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik vind werkelijk dat je tweede versie luchtiger is dan je eerste versie.
|
Zeg het dan maar in je eigen taal,
ik beloof dat ik probeer je te verstaan. Je wilt het zo graag zeggen en ik weet wat je bedoelt, maar toe, vertel. Ik heb het al gehoord, maar toe, vertel me je verhaal. Want enkel door het uit te spreken laat je het bestaan. Zeg het me maar, in vreemde woorden, want ik weet hoe ik je heb misdaan en je nog altijd kwel. Denk niet dat ik het niet proberen wil, ik heb het geprobeerd, ik heb gefaald! ik weet dat ik je kwets, dat ik je breek. Het is niet slechts door mij alleen, de stilte thuis, je moet me helpen, moet me leren, want ik kan er niets aan doen dat ik jouw taal niet spreek. |
![]() |
|
|