Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zo dacht ik vroeger ook dat ik pas echt gelukkig zou zijn als ik een vriendje zou hebben, nu weet ik dat dat dikke onzin is en heb ik het prima naar m'n zin in m'n eentje. Gevalletje 'been there, done that, got him a t-shirt'...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-11-2009 om 16:54. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als blijkt dat ik ernaast zit: hier. Het schijnt dat praten met lotgenoten veel steun biedt. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal wordt geroepen tijdens voetbalwedstrijden. "Hé Kankerleyer, Hé Kankerlul." en kanker dit en kanker dat. Het ene schuttingwoord na de andere wordt rijkelijk over het voetbalveld gegalmd en daarbuiten. Als ik dan bijvoorbeeld zeg tegen een vriend ofzo of in andere vorm tegen hunzelf: "Hebben die vuile jurken die daar op het bankje zitten, die pinguins, niets beters te doen?" Dan vind ik dat mijn soort uitspraken gewoon in het openbaar geroepen mogen worden. Je heb het maar gewoon te incasseren als je in een democratie leeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat iets onder de vrijheid van meningsuiting valt, betekent niet automatisch dat het ook waar, gegrond of niet debiel is. Het roepen van dingen zoals 'Nederland blanker, jurken zijn schurken' komt een beetje overeen met het kopen van een nieuwe computer, en die vervolgens uit het raam gooien. Natuurlijk mag dat gewoon en dat is maar goed ook, maar het is wel tamelijk dom en daarom zouden we 't niet moeten (willen) doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet wat je bedoelt, maar "vuile jurken" is nauwelijks een mening te noemen. Ik snap dat je wettelijk de grens niet kan trekken, maar iedere idioot weet toch zelf wel het verschil tussen je mening geven over een situatie (al is die dan dom en ongegrond) en scheldwoorden gebruiken omdat...? je je er zelf beter door voelt? Hmja een beetje wat jullie zeggen maar dan van de andere kant.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Schelden uit ook een mening, namelijk, de mening dat je iets of iemand kut vindt. Bovendien, zelfs al zou het geen mening uiten, wat is er mis met schelden? Als ik niet meer 'godverkanker' mag zeggen na het stoten van een teen dan ga ik ook de barricades op, hoor.
Maar goed, wat Commando doet is wel anders, daarin ben ik 't op zich met je eens. Dat zit ergens in het grijze gebied tussen vrijheid van meningsuiting en haatspraak. En dat laatste is in principe wel illegaal. Hier, van Wikipedia: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar idd, hij bakte er niet veel van. Dat is niet de reden dat het me niet meer boeit though. Mss moet ik ook maar es lid worden bij Aven ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je nou alleen je eigen mening verkondigt zonder na te denken over wat anderen daar van vinden, ben je niet bewust bezig met haatzaaien. Maarja, ik beschouw schelden gewoon als mening uiten, danwel op een vruchteloze manier. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het wel fijn dat ik helemaal niet de behoefte heb om dat soort termen te gebruiken (of het nu om die toevoeging van 'kanker' gaat of wat dan ook). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb wel nog steeds veel meer respect voor heel realistische kunst, hoewel ik dat niet per sé mooi vind (sterker nog; ik vind abstract vaak mooier nu). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tekst van artikel 7 Grondwet, geldend op 26 april 2005:
1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. 2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending. 3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden. 4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame. Ik heb nou eenmaal die gevoelens over die mensen en daarom vind ik dat ik dat mag openbaren zonder voorafgaande toestemming van iets of iemand. Dan staat er wel 'behoudens de wet'. De grondwet lijkt mij toch een stukje belangrijker dan art 137 en art 147 strafrecht. Bovendien is er ook het Europese Verdrag van de rechten van de mens geloof ik waarin min of meer art 7 GW instaat. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Vroeger vond ik al heel snel iets pauper, ordinairs, plat of volks. Nu begrijp ik dat alles niet perse onbegrijpelijk, intellectueel of artistiek verantwoord hoef te zijn en dat je best mag genieten van het joop van den ende effect en een bitterbal. Wat Absinthe zegt over musical komt wellicht ook vaak omdat ze waarschijnlijk veel met acteurs/actrices omgaat net zoals bepaalde kakvrienden van mij alles not done vinden en dan ga je soms gewoon mee in dat sfeertje
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder moet theater niet onbegrijpelijk moet zijn. Theatermakers die dat als doel hebben, neem ik niet serieus. Intellectueel hoeft ook niet. En artistiek verantwoord... tja. wanneer is iets 'artistiek verantwoord'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, gut, al die institutionele dogma's hebben op mij een beetje een verkeerde uitwerking. Ik begon aan m'n studie met een gevoel van 'oh, psychoanalyse, alles valt te betwisten, voor alles is een argumentatie te bedenken, Derrida, postmodernisme, supergaaf allemaal, veel over nagedacht en over gelezen, ga ik me nu in verdiepen, leuk dat we er zoveel mee doen'. En alle andere eerstejaars maar tegensputteren. En nu vind ik het nonsens en elitair gelul in de ruimte, terwijl de rest juist braaf mee is gegaan en nu vol passie roept dat de auteur dood is en belastinggeld zit te verkwisten met - in mijn ogen - pseudowetenschap.
Niet dat er geen goede dingen te doen zijn binnen het vakgebied, die zijn er zát, maar je mening verkopen als wetenschap is natuurlijk veel makkelijker en lucratiever. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens vind ik poëzie ook maar mwah. Een beetje goochelen met woorden. Ik ben er nog steeds niet uit waarom gedicht A van Grote Dichter beter wordt gevonden dan gedicht B van Beginnende Dichter. Wat maakt een gedicht nu echt goed? In mijn optiek worden bepaalde gedichten tot enorme proporties opgehemeld omdat de dichter zo beroemd is, terwijl het niets meer is dan een paar woorden op papier.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In elk geval vind ik serieus dat het nogal meevalt de laatste tijd, had er al een tijdje niet meer gezeken en ik heb zelfs al een paar keer verteld dat ik naar een musical was geweest en soms zelfs dat ik hem nog best aardig vond ook. |
![]() |
|
Ik wist dat je niet van musicals hield, maar ik heb je er nooit echt heel erg over horen zeuren. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je als actrice natuurlijk niet echt onder de indruk bent van het acteerwerk in de gemiddelde musical.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #7 Verwijderd | 500 | 16-04-2007 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Liefde in F Majeur Tovenaar | 9 | 13-03-2005 19:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |