Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om een voorbeeld te noemen had een of andere halvegare ooit een supermarktmanager in Amsterdam beschuldigt van discriminerende uitspraken. Zonder enige wederhoor plaatste het AD alle beschuldigingen aan zijn adres alsof ze waarheid waren. Het AD had kort daarop een tweede afgang door zonder enig onderzoek of wederhoor discotheek The Jam te beschuldigen van discriminatie. Als dat al kan, stel je voor wat er gebeurd als je je beveiliger iemand zo'n overjas laat uittrekken vanwege vermoedelijke diefstal. Je krijgt echt niet alleen de Hoofddoekjes Brigade achter ja aan dan. Da's krom, en hoort niet te bestaan. Dat het bij een capuchon geen probleem is en bij een religieuze uiting wel is niets minder dan regelrechte discriminatie. Al helemaal gezien er wel dingen bestaan als speciale banen alleen voor allochtonen, en dat vreemd genoeg geen probleem schijnt te zijn. Nee, geen onzin, helaas. Voer 'baan voor allochtonen' in als criterium op werk.nl, van het UWV, en weest verbaasd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben niet zo tegen het capouchonverbod. het is jammer als je net een bad hairday hebt, maar beveiligingscamera's hebben inderdaad bar weinig zin als alle dieven een capouchon ophebben. Overvallen zul je er inderdaad niet mee voorkomen, maar je hebt ook nog de figuren die gewoon stiekem hun jas volstoppen en dan de winkel uitlopen. die diefstallen kun je wel helpen voorkomen of in ieder geval makkelijker op te lossen maken met een capouchonverbod.
Om nog even op het hoofddoekverhaal in te gaan: Een hoofddoekverbod heeft geen zin. Een capouchon verbergt vaak ook nog eens je hele gezicht, een hoofddoek verbergt alleen de haren. Een beveilingscamera zal dus weinig moeite hebben om bij iemand met een hoofddoek het gezicht vast te leggen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Bijvoorbeeld, in Hoog Catherijne staat ook geen bordje 'verboden voor junkies en drugsdealers', maar ondanks dat gebrek aan een concreet (werkend) verbod, hebben ze de zaak toch aardig schoon weten te vegen.
|
Deze regel is moeilijk te handhaven. Hoe dan ook, ik vind het vrij onbeschoft om met pet of capuchon binnen te winkelen. Ik denk dat je met deze maatregel moeilijk overvallen tegen kunt gaan, tenzij er beveiliging bij de ingang staat. Toch ben ik voor deze wetgeving, omdat het in zekere mate de angst wegneemt bij winkeliers voor een overval.
|
![]() |
||
Citaat:
Het soort beveiliger waar jij het over hebt bestaat wel, maar is een minderheid. Het spreekt voor zich dat je die niet inhuurt om een publieke ruimte meer veilig te maken.
|
Verwijderd
|
Wil de discussie nu niet verplaatsen naar Hoog Catherijne, maar simpelweg "niet rondhangen bordjes" ophangen en investeren in beveiliging waren niet de hoofdoorzaken voor het veiliger maken van de winkelcentrum. Utrecht is extreem innovatief geweest in het open stellen van zogeheten hostels voor junks, ze kunnen er wonen en gebruiken maar worden er tegelijkertijd ook ondersteund. Een goed sociaal beleid zou ik zeggen.
|
![]() |
||
Citaat:
Om dat echt effectief te maken moet in een ander beleidsterrein ingegrepen worden, namelijk de mogelijkheden om mensen die zich crimineel of hinderlijk gedragen gedwongen te laten afkicken. Ik zie constant junkies die te zwak zijn om te slagen, en ondanks alle begeleiding gewoon keer op keer terugkomen. Verander die regelgeving, en je kunt een groep die veel problemen in de openbare ruimte en winkelgebieden veroorzaakt aanpakken, zonder ze direct categorisch te hoeven weigeren in die gebieden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij ging het specifiek om hoog catharijne en zijn daar meer maatregelen genomen dan stierennekken met een V-tje rond te laten lopen, vandaar dat ik natuurlijk doelde op het causale verband tussen die stierennekjes en het verminderen van de criminaliteit waarbij uiteraard afdoende aangetoond moet worden dat die andere maatregelen daar geen significante bijdrage in leveren. Ik dacht dat dit wel duidelijk zou zijn maar voor jou leg ik het graag wat uitgebreider uit ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
ging ik er vanuit dat je het uberhaupt over beveiligers had en niet specifiek over de maatregelen op hoog catharijne, daar trok je namelijk ook al in twijfel dat beveiling uberhaupt ging helpen. Ik ben blij dat je dat standpunt niet meer aanhangt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De gemiddelde funshopper wordt erdoor weggejaagd, true, maar er is wel behoefte aan dergelijke beveiligers.
|||
Citaat:
Als je goed leest zie je dat ik geen generalisatie maak maar de groep beveiligers waarover ik spreek scherp afbaken. Citaat:
||
Citaat:
Het verschil is dat de locatie niet de grote publiekstrekker is, maar de winkel zelf. (meestal vind je in een straat tussen dat soort trekkers juist weer winkels die wel van locatie afhankelijk zijn)
||
Citaat:
Een snel rondje google leverde problemen met groepen hangjongeren in winkelgebieden in Utrecht, Amsterdam, Huizen, Leeuwarden, Almelo, Rotterdam en Den Bosch, en daarna stopte ik met lezen. En dat waren alleen de gevallen die het beestje bij de naam durfden te noemen. Ik kon geen enkel voorbeeld vinden van specifieke overlast van autochtonen. Mocht je dat achterhoedegevecht nogmaals willen voeren ten koste van de discussie, by all means toon aan dat er specifieke overlast door autochtonen bestaat.
|||
Verwijderd
|
Dit bewijst je stelling niet
![]() Citaat:
Citaat:
Dit ziet er toch niet echt uit als een afbakening ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ot: In Nijmegen heb je de eerste winkels al die een capuchonverbod ingesteld hebben. Ik liep daar naar binnen met een sjaal tot over mijn neus en een muts op mijn hoofd en dat mocht wel. Volkomen doelloze regel dus. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Kort gezegd komt het erop neer dat je een dergelijke mall/shopping corridor zo indeelt dat je de route beïnvloed door op de uiteindes publiekstrekkers te plaatsen, en daar tussenin andere winkels. Zo komt het publiek langs de meeste etalages, en zou men dus meer geneigd zijn te kopen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 |