Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2009, 14:20
Verwijderd
Vanmiddag had ik een afspraak bij de polikliniek, die ik helaas vergeten ben. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt inmiddels, maar de vrouw aan de telefoon gaf aan dat de vergeten afspraak wel in rekening zal worden gebracht. Heeft iemand een idee hoe hoog dat bedrag is? Is het echt het bedrag van een behandeling?

Ja ik weet het, het is mijn eigen schuld. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2009, 14:29
Verwijderd
Dat ligt aan de soort behandeling.
Of het kan het standaardtarief van 20 euro zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:38
Martiño
Martiño is offline
Hm, op de afdelingen waar ik stage liep dreigden ze daar wel altijd mee, maar volgensmij werd het zelden in de praktijk gebracht.

De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van wat voor soort afspraak. Consult/onderzoek/behandeling, etc.
Oud 18-12-2009, 14:39
Verwijderd
Ik ben allergisch voor van alles en had daarvoor een controle afspraak bij de dermatoloog. Ik praat dan een paar minuten met die man en dan ga ik weer naar huis. Valt er nu wat meer over te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:49
Martiño
Martiño is offline
Als het alleen een consult was, dan moet je de kosten van het consult waarschijnlijk betalen alsof je er geweest was, dus (als ze het al doen) krijg je waarschijnlijk een rekening van een paar tientjes.

De reden dat ik het vroeg was omdat behandelingen en onderzoeken een stuk duurder zijn (want meer personeel, tijd en middelen nodig), nu is het alleen maar één arts die even niet gewerkt heeft.
Oud 18-12-2009, 14:52
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Kun je ze niet het makkelijkst even opbellen met die vraag? Heb ik ook wel eens bij een tandarts gedaan, dat vinden ze echt niet raar als je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:54
ganralph
ganralph is offline
idd, volgens mij zijn dit regels die zorgverleners zelf opstellen. het kan dus bij ieder ziekenhuis/arts anders zijn.
Oud 18-12-2009, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Kun je ze niet het makkelijkst even opbellen met die vraag? Heb ik ook wel eens bij een tandarts gedaan, dat vinden ze echt niet raar als je dat doet.
Ik hoop eigenlijk dat het is zoals Martiño schetste; dat ze ermee dreigen, maar het consult niet in rekening brengen. Ik wil dan ook niet het risico lopen dat ik slapende honden wakker maak door nog eens op te bellen.

Maar goed, het was een consult, dus dan moet ik rekenen op een paar tientjes?Of iniedergeval; niet honderden euro's?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:37
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het lijkt mij niet, even gaan googlen: http://www.dokter.nl/index.php/Wette...rts-spoed.html.

Heb je trouwens al je eigen risico van dit jaar gebruikt (155 euro)? Als dat zo is, dan kost het je sowieso niks, want dan vergoed je verzekering het.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:45
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Het lijkt mij niet, even gaan googlen: http://www.dokter.nl/index.php/Wette...rts-spoed.html.

Heb je trouwens al je eigen risico van dit jaar gebruikt (155 euro)? Als dat zo is, dan kost het je sowieso niks, want dan vergoed je verzekering het.
is dat zo? niet alle behandelingen in het ziekenhuis worden door elke verzekeraar 100% vergoed...
Oud 18-12-2009, 15:55
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Dat is waar, je hebt nu met name een aantal 'budget verzekeringen', waar ze alleen bij gecontracteerde ziekenhuizen de zorg vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:02
Verwijderd
Citaat:

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de verzekering vergeten afspraken niet vergoedt. Als dat wel zo is, is dat vrij schandalig eigenlijk, al zou het nu in mijn voordeel zijn.

Bedankt voor de link, die had ik ook gevonden . Consult bij de polikliniek staat er echter niet tussen.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:09
Verwijderd
Citaat:

nee hoor, de verzekering vergoedt geen verzuimkosten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:56
Verwijderd
Idd, verzuimkosten zijn voor eigen rekening.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 18:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mijn tandartsverzekering staat het ook specifiek bij de dingen die uitgesloten worden van vergoeding, neem aan dat dat voor andere afspraken ook geldt.
Oud 18-12-2009, 18:46
Verwijderd
Als het de eerste keer was en je hebt netjes je excuses aangeboden kan het best zijn dat ze het alleen zeggen maar niet doen. Mijn ervaring is dat het vooral gebeurt bij patiënten die keer op keer afspraken vergeten en/of doen alsof het maar normaal is. Een keertje iets vergeten is menselijk.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Als het de eerste keer was en je hebt netjes je excuses aangeboden kan het best zijn dat ze het alleen zeggen maar niet doen. Mijn ervaring is dat het vooral gebeurt bij patiënten die keer op keer afspraken vergeten en/of doen alsof het maar normaal is. Een keertje iets vergeten is menselijk.
Yup, bij mijn tandarts waren ze ook heel vriendelijk toen ik het een keer was vergeten (had een dag later opgeschreven ) en toen kon ik ook al heel snel weer terecht voor een nieuwe afspraak. Ze zeiden wel dat ze het een volgende keer wel in rekening zouden brengen, maar in dit geval was het niet heel erg geweest; de tandarts had toevallig iemand gehad die hij doordat ik niet op kwam dagen meteen kon boren en vullen (normaal moet je dan een nieuwe afspraak maken) dus was het toch geen verloren tijd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 14:12
Verwijderd
Nee, en bij een dermatoloog zal het ook niet gauw verloren tijd zijn, tenzij je voor een ingreepje gepland stond; die lopen toch altijd uit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 15:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Idd, verzuimkosten zijn voor eigen rekening.
Ligt dat er dan niet aan hoe de kosten genoemd worden op de factuur? Als de arts een consult rekent en het ook op die manier formuleert dan ziet een verzekering niet dat betrokkene niet zelf op dat consult aanwezig is geweest?
Oud 19-12-2009, 20:47
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Dat is waar, je hebt nu met name een aantal 'budget verzekeringen', waar ze alleen bij gecontracteerde ziekenhuizen de zorg vergoeden.
Ze zijn wettelijk verplicht basiszorg te vergoeden (zvw), dus ze kunnen niet stellen dat ze je zorg niet vergoeden. Wel kunnen ze stellen dat ze alleen zorg uit bepaalde gecontracteerde ziekenhuizen volledig vergoeden en je voor zorg uit andere instellingen toestemming nodig hebt of slecht een gedeelte (wat gebruikelijk is voor een dergelijke behandeling) vergoeden. Oftewel, je verhaal klopt niet helemaal, hoewel verzekeringen je dit wel graag doen laten geloven.
Oud 19-12-2009, 21:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ligt dat er dan niet aan hoe de kosten genoemd worden op de factuur? Als de arts een consult rekent en het ook op die manier formuleert dan ziet een verzekering niet dat betrokkene niet zelf op dat consult aanwezig is geweest?
Maar verzekeringen snappen dat ook. Dat factureren zal daarom vast wel dichtgespijkerd zijn, met het vermelden van gemiste afspraken als gemiste afspraken.
Oud 20-12-2009, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Maar verzekeringen snappen dat ook. Dat factureren zal daarom vast wel dichtgespijkerd zijn, met het vermelden van gemiste afspraken als gemiste afspraken.
Inderdaad, volgens mij hebben ze de keuze het als gemiste afspraak op te geven of gewoon de afspraak als nog te annuleren, maar kunnen ze niet zomaar een consult opgeven zonder dat er een consult geweest is... Zo zat dat iig bij mijn tandarts; die afspraak hebben ze gewoon achteraf geannuleerd ipv als gemist op te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten