Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.justitie.nl/actueel/persb...x?cp=34&cs=579 Hier een bron dat ze subsidies krijgen: http://www.hapkrant.nl/artikel.php?artikel=1649 Rechten in de gezondheidszorg: http://www.consumentendezorg.nl/inde...517&Itemid=163 en ga zo maar door. Patienten hebben rechten en omdat het ene semi-publieke sector betreft, mag een arts niet vanwege willekeurige redenen een patient weigeren. Nu wil ik graag jouw bron zien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
in het licht hiervan:
Citaat:
|
Stel je voor op school met examens. Iemand die slecht is in wiskunde ofzo en een burqa mag dragen, kan iemand anders eronder verstoppen om het examen te maken.
Never nooit niet worden burqa dragers dan continue gecontroleerd. Dat is ten eerste onbegonnen werk, want het kost teveel tijd (en tijd kost geld), kost misschien extra man/vrouwkracht (en dat kost geld) en ten tweede hoor je dan weer gemiep dat burqa dragers er altijd uitgepikt worden (dieskriemienasie!). ![]()
||
Citaat:
Juist kinderen (waar vaak begeleiders bij zijn) hebben behoefte aan een vertrouwd persoon in bij de huisarts, om het gerust te stellen ,te troosten enzo. De moeder (dat is meestal de persoon die hier vaak een boerka aanheeft) heeft vaak een betere band met het kind, aangezien het meestal draait om een conservatief gezin met een consevatieve taakverdeling (vader zorgt voor geld, moeder voor kind) Daarnaast is het zeer waarschijnlijk dat de moeder ook bij behandeling/ voorkoming de belangrijkste rol speelt, aangezien zij het is die thuis weer op het kind moet passen / medicijnen gaat toedienen enzo. Handig om de informatielijn tussen arts en de persoon die daar verantwoordelijk gaat zijn zo kort mogelijk te houden. De huisarts kan ook vragen stellen over de situatie van het kind thuis. Waarschijnlijk weet de moeder hier het meest van. Dito.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
denken dat de kans dat * een moeder een kind gerust kan stellen * een gezin van met een mnoeder die een boerka draagt conservatief ingericht is, en de moeder dus dichter bij het kind staat dan de vader * dat de moeder het grootste deel van de opvoeding op zich gaat nemen 50 % is.
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien hebben we vastgesteld dat heilige meningen niet zwaarder kunnen wegen dan andere meningen dus werpt sowieso in dit geval de voogd een obstructie op niet de arts. Mensen hebben simpelweg het volledige recht om stomme keuzes te maken, en compleet belachelijke religieuze claims die het henzelf moeilijk maken zijn daarbij inbegrepen.
||
Citaat:
ja, het is toegestaan te dragen wat je wilt en principé. ja, het is toegestaan eisen te stellen aan mensen die in je eigendom willen verblijven.
||
Citaat:
Ik vind het gedrag van de arts onacceptabel. Enerzijds moeten alle mensen recht hebben op medische zorg. (in dit geval werd de patient niet geweigerd, maar als je de redenatie van de arts consequent doortrekt zal in de toekomst een zorgbehoevende vrouw die een boerka draagt geen behandeling krijgen.) Anderzijds hebben artsen zich te houden aan de Artseneed, die als volgt luidt: "Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd. Ik zal de geneeskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden. Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving. Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen. Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis, ook niet onder druk. Ik zal zo het beroep van arts in ere houden. Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik." Verscheidene bepalingen van de artseneed worden duidelijk geschonden, waardoor er twijfel ontstaat over de onpartijdigheid van artsen in het algemeen. De overkoepelende raad voor artsen zou haar verantwoordelijkheid moeten nemen door deze zondaar op het matje te roepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik heb nergens het recht ontkend om stomme keuzes te maken. Het is een beetje als een hekje bij een afgrond zetten. Zonder is het eenvoudiger om de keus te maken om eraf te lopen, maar toch vinden we het fijn om het maken van die keuze te voorkomen.
Laatst gewijzigd op 20-01-2010 om 10:53. |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Dat staat hier los van, dan wordt de vraag namelijk: is van je bezoekers verlangen dat ze hoofddeksels of andere artikelen afdoen en/of wegzetten ongewenst gedrag. het antwoord daarop is m.i. nee, omdat in eerste plaats er al geen enkel bezwaar is kledij af te doen en ten tweede de rechtsgrond waarop moslims maar ook andere religieuzen zich baseren gewoon niet bestaat, het wordt ze niet verboden te geloven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Los daarvan is het irrelevant zo lang je ouders niet uit de voogdij zijn ontheven zijn zij verantwoordelijk tot je zelf de volwassen leeftijd bereikt hebt. Stel dat je wel onder voogdij van de staat bent geplaatst dan is tot het bereiken van de volwassene leeftijd de staat verantwoordelijk, normaal gesproken zal dit een gemachtigde van stichting Jeugdzorg zijn. Citaat:
dat is niet mijn schuld en niet die van een arts. Daarbij komt nog steeds dat de claim "ik moet doekje op van geloof" bullshit is, een geloof verplicht niks, dat je een doekje op moet van je geloof is jouw of een ander zijn conclusie uit een interpretatie van een klein deel van alle mythologische traditie, er is geen sprake van een verplichting. De koran is geen wetboek hoe vaak je er ook om huilt. Citaat:
Maar al vonden we het allemaal fijn dat maakt nog niet dat de staat, ik of wie dan ook verplicht is een hek neer te zetten puur omdat er domme mensen rondlopen. Het niet neerzetten van een hek heeft dan ook niet tot gevolg dat de staat, ik of wie dan ook vervolgd zou kunnen worden voor nalatigheid. Het is fijn te zien dat je de parallellen zelf snapt, en waarom de religieuze claims dus keer op keer op keer niet kloppen.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Nouja, dat is wat de ombudsman ervan zegt. Ik kan zo een uitspraak niet vinden. Anyway, ik den kdat de taat zorg moet dragen dat iedereen van de publieke ruimte gebruik kan maken zonder gevaar te lopen. Dus ook domme mensen (overigens, ik denk niet dat het in bovenstaand geval om domme mensen ging).
|||||
Citaat:
Jij doet net of balkenende himself kan bepalen of je kind bij je weg wordt gehaald. Citaat:
Dat ik of jij als dokter niet hadden gezeurd over haar kledij is een geheel andere zaak en compleet irrelevant voor de wet. Ik kan de dokter best een oneerlijke zeikerd vinden en tegelijk erkennen dat hij toch in z'n recht staat. Citaat:
Zo ook met hoofddeksels op school (verboden) en hoofddoekjes op school (niet verboden) Het is selectieve wetgeving met een voorkeurspositie voor religieuzen. Citaat:
Dat wil niet zeggen dat het dagelijks bestuur nu wettelijk aansprakelijk omdat een paar mensen gewond zijn geraakt.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Schat er staat alleen dat het Dagelijks bestuur zich het rapport aantrekt en graag lering wil trekken. Dat wil niet zeggen dat het dagelijks bestuur nu wettelijk aansprakelijk omdat een paar mensen gewond zijn geraakt.[/QUOTE]
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opvallend nieuws #1 Kitten | 500 | 22-04-2010 19:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 |