Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2010, 02:35
Verwijderd
zo zie je maar weer dat iedereen een andere mening heeft.

Ik heb genoeg meegemaakt, maar als ik dat nu ophaal, slaap ik vannacht niet meer.
Ben de laatste tijd wel met het paranormale bezig en vandaag zei mijn collega dat hij paragnost is en dat ik een open 6e chakra heb (derde oog). Heb hem niet verteld dat ik sinds ik klein ben al last heb van hoofdpijnen en andere gekke dingen heb met precies dat plekje.
Daarnaast ben ik op het moment redelijk ziek en dat wist hij ook niet. Zegt hij ineens: Je lichaam is in de war.

Wij weer aan het werk en 2 uur later krijg ik ineens een kriebel in mijn maag en sinds 7 weken voor het eerst weer een blosje op mijn wangen.
Zegtie ineens: Voel je het al? Ik ben je chakra's aan het reinigen omdat ik merk dat het niet helemaal goed zit bij je.

Snap dat voor die er helemaal niet in geloven dit misschien een raar verhaal vinden, maar ik was wel weer even van mijn apropos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2010, 19:04
Verwijderd
Beetje vaag idd maar ik ben daar echt te nuchter voor. Maar toch wel eng als iemand zo duidelijk weet hoe het met je gaat en wat je meemaakt. Tenzij je hem eerder alles al hebt verteld en er zo duidelijk ziek uitziet dat zelfs een leek nog doorheeft dat je je niet goed voelt.

Mja als je ineens wordt aangeraakt terwijl er niet of niemand is ga je toch twijfelen. Maargoed dat netm niet weg dat ik me nog wel eens afvraag welke trucs er door een medium worden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 10:54
Changshan
Changshan is offline
^ Veel van die 'mediums' geloven er echter zelf in, 't is dan moeilijk om van trucs te spreken omdat ze dan ook zichzelf voor de gek zouden moeten houden.
Oud 20-01-2010, 15:11
Verwijderd
Ja voor dat soort mensen is het erg lastig om hun eigen 'oplichterij' te bekennen.Of hoe je het ook noemen wilt. Want zelf geloven ze er natuurlijk heilig in.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:36
Changshan
Changshan is offline
Ik had een workshop bij een shamanist (ik was ook de enige die het niet lukte om in trance 'op reis' te gaan). Kokhalzen, huilen, de hele rattaplan toen ze bij iemand iets wilde herstellen, best creepy.
Oud 22-01-2010, 21:01
Bzzz
Bzzz is offline
ik loop altijd naar de dichtstbijzijnde tramhalte, als ik mijn straat uitloop moet ik dan naar rechts. Die dag besloot ik dat ik echt naar links moest, en 10 minuten langer te lopen ondanks dat het echt koud was en ik er niet zoveel zin in had. Toen ik stond te wachten bij de halte zag ik de tram aankomen en keihard tegen een vrachtwagen botsen. Overal paniek, bloed. Ik geloof helemaal nergens in, maar sinds dien vertrouw ik blind op dat soort ingevingen die nergens op slaan. Just in case.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 00:33
Verwijderd
Dat van die 'geestaanrakingen' - toen het met mij en de ex uit ging, lag ik op een gegeven moment op de bank half te slapen en te huilen, en toen had ik écht het gevoel dat hij mij op mijn voorhoofd kuste. Heel levendig ingebeeld/gedagdroomd dus. Maar als hij dood was gegaan ipv dat de relatie over was, had ik misschien wel gedacht dat hij wel een geest was...

oftewel ik denk dat het bij al die mensen net als bij mij gewoon inbeelding is, levensecht (onbewust) voorstellen. Mensen wíllen gewoon graag geloven dat er meer is dan dit, dat er iets is wat dit leven zin geeft, als ze dat niet in gebeurtenissen hier en nu kunnen vinden. Tja.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 04:27
Changshan
Changshan is offline
^ Maar waarom wil iedereen ter wereld dat zo graag? Waarom is die drang er?
Oud 23-01-2010, 13:54
Verwijderd
Omdat mensen 'waarom' kunnen vragen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2010, 14:03
Verwijderd
Om interessant te zijn?
Omdat ze alles willen verklaren?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 11:34
Verwijderd
Het menselijk brein kan heel veel dingen niet bevatten en daar zoeken we oplossingen voor. Ook blijkt het heelal te 'groeien' maar dan is het heelal dus niet oneindig. Wat zit er aan het einde van het heelal dan? Een witte waas? Daar kunnen we niet bij met onze gedachte. Dus het zou heel goed kunnen dat we dingen 'bedenken' om op sommige vragen een antwoord te hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 21:04
something..
something.. is offline
mensen breinen zijn er niet voor om aan dat soort dingen te denken
wat is er na dit leven vragen wij ons af
of
is er buitenaards leven
ook ontdekkingen die ze doen zoals onbekende lichtflitsen
ik denk dat wij hiervoor niet zijn gemaakt als de menns zo doorgaat denk dat we op een gegeven moment gek worden van die kennis
wij mogen daar gewoon niet van weten heb me bijv zeer in dit soort dingen verdiept
maar sommige geheimen zijn er voor om de mensheid te beschermen
stel nou dat we per ongeluk erachter komen wat er buiten het heelal ligt ??
hoe gek word de mens dan wel niet
ik denk dat dit levens gaat ikosten
(klinkt gek hoor) maar mensen kunnen bapaalde dingen niet bevatten we moeten ze dan ook neit proberen te bevatten sommige ontdenkkingen halen de oermens weer naar boven en veroorzaken oorlog....
en dat willen wij niet maar alsnog blijven we doorzoeken naar antwoordne

er gebeuren nu eenmaal onverklaarbare dingen laat ze gewoon gaan.. je hebt ze is niks aan te doen
maar blijf nuhter denken..
er is gewoon een leven

(grtz
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 11:33
*oma*
*oma* is offline
Wie of wat is het dan wat ons moet beschermen?
Oud 22-03-2010, 16:28
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Sorry voor als het al is gezegd hoor, maarrr

Je was diep in gedachten aan het fietsen, die auto kwam aanrijden, door het geluid dat je wel opneemt maar waar je niet op lette schrok je een tikkie en stopte je. De auto reed langs.

Niets helderziends aan, aangezien je de auto niet merkte tot hij langsreed lette je daarvoor gewoon niet op.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 16:49
something..
something.. is offline
Citaat:
Wie of wat is het dan wat ons moet beschermen?
volgens mij gewoon het brein zelf
dat brein kan het niet bevatten en daardoor zou het ook een soort bescherming wezen
want stelje voor het brein kan alles bevatten en weet alles andere werelden het 6e zintuig hoe dat zit.... ect. je zou helemaal gek worden . want ondanks dat je brein het dan zou kunnen bevatten zou je geest het niet kunnen houden (ja iedereen heeft een geest dat geloof ik wel...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten