Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2010, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Yoo ik wil dat ook.
Ik ook!

En OT: ja die ben ik ook nog steeds aan het lezen. Ik ga niet zo hard, want ik lees steeds kleine stukjes in de trein.
Advertentie
Oud 19-01-2010, 14:23
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb deze week de nieuwe van Rascha Peper uitgelezen (zwartwaterkoorts), vond het leuk boek, maar het einde een beetje zwak.

Ben nu City of Thieves van David Benioff aan het lezen, geweldig boek, heb mezelf er helemaal in verloren
Oud 19-01-2010, 14:23
Arachnia
Arachnia is offline
Thomas Harris - Hannibal Rising.

Wat je zoal niet op 't station vind.
Oud 19-01-2010, 16:16
Geel
Geel is offline
Ik moet echt beginnen met Alleen Maar Nette Mensen van Vuijsje, maar het lukt steeds niet.
Oud 19-01-2010, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Yoo ik wil dat ook.
Dan had je vorige week naar de Selexyz in Amsterdam moeten gaan! Was voorlezen en signeren naar aanleiding van zijn nieuwe boek, maar hij heeft Alles is verlicht en Extreem luid en ongelooflijk dichtbij voor me gesigneerd. En hij zei 'Hi' tegen me

Ondertussen lees ik nog steeds Het spel van de engel!
Oud 20-01-2010, 16:17
annBIZARRE
annBIZARRE is offline
betrayed, het tweede deel van the house of night.
helemaal verliefd op die serie.
Oud 20-01-2010, 19:13
Lilium
Lilium is offline
Disgrace - Coetzee
Oud 20-01-2010, 19:40
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Disgrace - Coetzee
Hoe vind je hem tot nu toe?

Ik hoop vanavond Madame Bovary uit te lezen en ik vind het wel mooi geschreven en ik wil wel echt doorlezen enzo maar Emma is echt onuitstaanbaar irritant .
Oud 21-01-2010, 10:10
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Hoe vind je hem tot nu toe?

Ik hoop vanavond Madame Bovary uit te lezen en ik vind het wel mooi geschreven en ik wil wel echt doorlezen enzo maar Emma is echt onuitstaanbaar irritant .
Ik heb 'm al uit. Ik vond 'm zo aangrijpend en mooi geschreven dat ik het boek niet weg kon leggen. Ik heb gehoord dat 'ie pas geleden verfilmd is. Ik denk niet dat ik die film wil zien. Wat Disgrace met taal doet, dat kan een film toch niet weergeven? Iemand die de film gezien heeft en het boek gelezen?

Wat je zegt over Madame Bovary had ik ook. In mijn omgeving vond iedereen het fantastisch, maar ik ergerde me alleen maar aan Emma. En dat hield ik tot het einde toe vol. Nee, niks voor mij dat boek.

OT: Op het moment heb ik een hele stapel boeken naast mijn bed. Montaillou van Le Roy Ladurie lees ik het meest in nu.
Oud 21-01-2010, 11:04
Verwijderd
Ik heb extremely loud & incredibly close net uit en lees nu Godenslaap
Oud 21-01-2010, 11:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat vond ik nou ook! Tenenkrommend!

OT: Heb net Het Verloren Labyrint uit van Kate Mosse. Slecht geschreven, Dan Brownstijl, slecht begin, slecht einde. Middenstuk wist me nog enigszins te boeien.

Ga nu ofwel opnieuw beginnen aan de Stravaganzaserie (Mary Hoffmann) of aan de Groene Bloemtrilogie (Floortje Zwigtman, het derde deel komt bijna uit!). En eigenlijk heb ik ook wel weer zin in een dosis Harry Potter.
Oud 21-01-2010, 11:10
Verwijderd
^Stravaganza <3
Oud 21-01-2010, 14:49
geekalosic
geekalosic is offline
Eclips
Oud 21-01-2010, 15:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
^Stravaganza <3
Oud 21-01-2010, 16:11
Aurora
Aurora is offline
De complete avonturen van Sherlock Holmes. Jaaaa!
Oud 21-01-2010, 19:23
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik heb 'm al uit. Ik vond 'm zo aangrijpend en mooi geschreven dat ik het boek niet weg kon leggen. Ik heb gehoord dat 'ie pas geleden verfilmd is. Ik denk niet dat ik die film wil zien. Wat Disgrace met taal doet, dat kan een film toch niet weergeven? Iemand die de film gezien heeft en het boek gelezen?

Wat je zegt over Madame Bovary had ik ook. In mijn omgeving vond iedereen het fantastisch, maar ik ergerde me alleen maar aan Emma. En dat hield ik tot het einde toe vol. Nee, niks voor mij dat boek.

OT: Op het moment heb ik een hele stapel boeken naast mijn bed. Montaillou van Le Roy Ladurie lees ik het meest in nu.
Ik heb ook de film gezien en ik vond het écht een goede verfilming. Tuurlijk is het prachtig geschreven en kan een film dat niet echt vertalen, maar de sfeer vond ik even naar en beklemmend als in het boek, en Malkovich is geweldig gecast. Denk er nog maar eens over

En grappig dat meer mensen dat dus hadden over Emma maar vind het neit heel vreemd haha . Anyway hij is uit en het is toch wel een klassieker ofzo, en vond het wel heel goed geschreven.

Nu lees ik History of Love - Nicole Krauss, pakt meteen wel En lekker makkelijk geschreven.
Oud 21-01-2010, 20:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ondergedoken - Liza Marklund
Oud 21-01-2010, 21:47
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Hersenschimmen van Bernlef.
Oud 22-01-2010, 18:26
Verwijderd
Net Het Diner van Herman Koch gelezen, die was gaaf
Oud 22-01-2010, 22:57
Solare
Solare is offline
Onwetendheid van Milan Kundera
ben benieuwd of 'ie ook zo goed is als De ondraaglijke lichtheid van het bestaan, want die vond ik persoonlijk erg sterk
Oud 23-01-2010, 10:49
Verwijderd
Dochter van Isfahan - Anita Amirrezvani

Wat een fijn boek. <3
Oud 23-01-2010, 17:16
Issun
Issun is offline
Haruki Murakami - Underground, en vanavond begin ik aan Het Juvenalis Dillemma van Dan Brown.

Laatst gewijzigd op 05-02-2010 om 12:27.
Oud 24-01-2010, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees nu De Hongerspelen
Oud 24-01-2010, 15:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik lees nu De Hongerspelen
Ah, tof boek is dat! Althans, ik werd niet erg blij van de schrijfstijl, maar het gegeven van de spelen vond ik interessant .

OT: Dit weekend deel 1 van de Stravaganzaserie uitgelezen, nu deel 2.
Oud 24-01-2010, 19:27
Sienna M
Sienna M is offline
Emily Brontë - Wuthering heights
Franz Kafka - Der Prozess
Anna Gavalda - Je l'aimais
Heinrich Böll - die verlorene Ehre der Katharina Blum
Het diner - Herman Koch: Die heb ik net uit, wat een goed boek!

Ik heb de irritante neiging meerdere boeken tegelijk te lezen, maar ze dan vaak niet helemaal uit te lezen haha
Oud 24-01-2010, 19:40
Miekje*
Miekje* is offline
Is er hier iemand die 'Het Pauperparadijs' heeft gelezen? Wat was jullie mening erover?
Oud 25-01-2010, 13:52
Verwijderd
Afrika is besmettelijk - Steven van de Vijver
Dit boek ook!
Oud 25-01-2010, 15:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ah, tof boek is dat! Althans, ik werd niet erg blij van de schrijfstijl, maar het gegeven van de spelen vond ik interessant .
Ik heb het in één dag uitgelezen, na één bladzijde ergerde ik me niet echt meer aan de schrijfstijl en ik vond het wel tof, ja.

En wat toevallig, juist gisteren dacht ik nog: Het pauperparadijs, dat wil ik ook graag eens lezen! Maar nog niet gedaan.

Ik ga nu weer verder met Harry Potter, deel vijf deze keer.
Oud 25-01-2010, 22:46
JustADreamer
JustADreamer is offline
Heb net Het boek van de herder uit, ga straks als ik naar bed ga beginnen in Kamtsjatka denk ik.
Verder ook nog bezig in een soort van studiegerelateerde boeken.
En in The witch of Portobello van Paulo Coelho.
En in de biografie over Ceasar, gewoon omdat ik vond dat ik iets moest lezen wat me totaal geen ruk interesseert, maar veel verder dan bladzijde 75 ben ik dan ook niet gekomen
Oud 26-01-2010, 10:34
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik lees nog steeds History of love - Nicole Krauss en ik zit er nu helemaal in en vind het prachtig.
Oud 31-01-2010, 07:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
De engelen des doods - David Hewson
Oud 31-01-2010, 11:15
Sienna M
Sienna M is offline
Heeft iemand hier toevallig Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje gelezen? Zo ja, wat vonden jullie er van?
Oud 31-01-2010, 12:31
Verwijderd
De Kinderverzamelaar van Sabine Thiesler of zoiets. Wat afschuwelijk. Goed geschreven, maar een erg naar verhaal
Oud 31-01-2010, 13:31
Lilium
Lilium is offline
Les miserables - Hugo. In een Nederlandse vertaling.

Edit: ben op pagina 80 en zie nu pas dat er met koeienletters op de voorkant staat dat het een bewerking is. Vandaar dat het maar 300 pagina's is. Nu weet ik niet of ik zal doorlezen of niet.

Laatst gewijzigd op 31-01-2010 om 14:33.
Oud 31-01-2010, 14:11
Giles
Giles is offline
Eleanor Rigby van Douglas Coupland. Ik begin Coupland steeds meer te waarderen, sobere verhalen met onopvallende dingen er in die toch in het oog springen.
Oud 31-01-2010, 18:02
Tink*
Tink* is offline
Jonathan Safran Foer - Alles is verlicht

Als dwarsligger, erg handig mee te nemen, alleen die bladzijden zijn zo dun, dat maakt het moeilijk omslaan.
Oud 01-02-2010, 08:41
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Heeft iemand hier toevallig Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje gelezen? Zo ja, wat vonden jullie er van?
Ja, dat heb ik gelezen. En het ligt eraan wat je ermee wilt. Voor bijvoorbeeld boekverslagen op het VWO vind ik het niet "literair" genoeg.
Verder vond ik het een prima boek en de beelden die hij beschrijft, ook zeer herkenbaar, zeker op de metrolijnen die hij neemt. Het boek las lekker door, ik had het zo uit en het was heel vermakelijk.
Mijn (oud-)docent Nederlands vond het echter verschrikkelijk.
Oud 01-02-2010, 16:14
Geel
Geel is offline
Rain Man - Leonore Fleischer
Oud 01-02-2010, 17:04
MeMyself&Music
MeMyself&Music is offline
Wicca- Cate Tiernan, een serie van 15 boeken onderverdeeld in triologieëen, ik heb net twilight uit(alweer)
Oud 01-02-2010, 20:36
Aurora
Aurora is offline
Tatiana de Rosnay – Haar naam was Sarah

Pffff
Oud 01-02-2010, 20:43
Geel
Geel is offline
^ Hoezo "Pfff " ?
Oud 02-02-2010, 18:51
Aurora
Aurora is offline
Ik vind het ongelooflijk cliche en onboeiend geschreven.
Oud 04-02-2010, 21:21
Toneless
Toneless is offline
Kader Abdolah - Spijkerschrift.

Vind wel spannend.
Oud 05-02-2010, 07:27
Verwijderd
Woeste Hoogten van Emily Brontë.

Op pagina 28 bleek dat pagina 29/30 miste, en dat kan ik ZO niet uitstaan!!!!!!!!!

Dus toen ben ik begonnen in 'liefhebben' van Elfriede Jelinek. En die vind ik zo ontzettend mooi en geweldig en fantastisch!
Oud 05-02-2010, 08:15
Lilium
Lilium is offline
De dood van Ivan Ilitsj - Tolstoj
Oud 05-02-2010, 09:40
bladertje
bladertje is offline
Citaat:
Tatiana de Rosnay – Haar naam was Sarah

Pffff
Oh wat fijn dat eindelijk iemand anders er ook zo over denkt! Door die ontzettende cliché-stijl greep het boek me totaal niet aan, terwijl iedereen in mijn omgeving helemaal ontdaan was erdoor.
Oud 05-02-2010, 09:40
bladertje
bladertje is offline
En ontopic:
Nabokov - Lolita
William Golding - Lord of the flies
Oud 05-02-2010, 09:49
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Oh wat fijn dat eindelijk iemand anders er ook zo over denkt! Door die ontzettende cliché-stijl greep het boek me totaal niet aan, terwijl iedereen in mijn omgeving helemaal ontdaan was erdoor.
Ja ik snap het ook niet, ik vind er echt niks aan. Ik vind het echt zo niet goed geschreven. Geen idee waarom ik door blijf lezen, maar goed.
Oud 06-02-2010, 10:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben begonnen in het zesde deel van Harry Potter. Verder heb ik gisteren Chatbox van Edward van de Vendel gelezen en daar staan echt een paar leuke gedichten in
Oud 06-02-2010, 13:00
Issun
Issun is offline
Juvenalis Dillemma uit. Waarschijnlijk begin ik nu aan Dertien van David Mitchell. Maar eerst Underground uitlezen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten