Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 19:23
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
piepjestest. In de brugklas deed ik nog m'n best om ver te komen, en m'n hoogste is 4 geloof ik. Maar in hogere klassen hield ik het bij 1 wel voor gezien.
Volgens mij zouden wij best interessante gesprekken over gym kunnen voeren
Oud 07-02-2010, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zouden wij best interessante gesprekken over gym kunnen voeren
Mijn moeder is nogal anti-gym en ze zei altijd dat als ik iets niet wilde of eng vond ik van haar niet hoefde mee te doen. Daar heb ik natuurlijk vaak gebruik van gemaakt. Ze zei altijd 'als je gaat solliciteren hoef je ook geen handstand te doen'.
Oud 07-02-2010, 19:29
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
piepjestest. In de brugklas deed ik nog m'n best om ver te komen, en m'n hoogste is 4 geloof ik. Maar in hogere klassen hield ik het bij 1 wel voor gezien.
Wij kregen het cijfer wat je had gehaald. Ik haalde een 5, ik kreeg een 5 als cijfer.
Miekje*
Miekje* is offline
Help me plz. Ik heb het Burgerservicenummer (voormalig sofi-nummer) nodig voor mijn aanmelding op mijn nieuwe school, en het staat op mijn id-kaart. Maar wat is nou het goede nummer? Want er staat een documentnummer en een persoonlijk nummer.
Verwijderd
volgens mij had ik altijd rond de trap vijf maar dat was niet eens genoeg voor een drie
Verwijderd
Citaat:
Help me plz. Ik heb het Burgerservicenummer (voormalig sofi-nummer) nodig voor mijn aanmelding op mijn nieuwe school, en het staat op mijn id-kaart. Maar wat is nou het goede nummer? Want er staat een documentnummer en een persoonlijk nummer.
persoonlijk nummer.
Oud 07-02-2010, 19:30
Verwijderd
documentnummer is het nummer van die kaart.
Oud 07-02-2010, 19:30
yrlaaa
yrlaaa is offline
Piepjestest hoef ik niet meer te doen, 1 briefje van de dokter en het is geregeld
Maar oké ik had er wel een reden voor
Oud 07-02-2010, 19:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Piepjestest was voor mij de absolute hel. Ik wou dat iemand m'n benen brak zodat ik geen piepjestest meer hoefde te doen.
Ik had (en heb) een conditie van 0,0 dus ik kwam nooit ver in die test en dan had ik dus automatisch een onvoldoende en was ik het middelpunt van spot van al mijn klasgenoten die wél konden rennen.
ikbennieuwhier
ikbennieuwhier is offline
Citaat:
Piepjestest hoef ik niet meer te doen, 1 briefje van de dokter en het is geregeld
Maar oké ik had er wel een reden voor
Hallo nieuweling.
Rivka
Rivka is offline
Ik ben niet speciaal anti-gym, ik kan het zelf gewoon niet. Net als handenarbeid of textiel. Als andere mensen het fantastisch vinden mogen ze het vooral doen, maar ik ben daar moeilijk voor te vinden.
Oud 07-02-2010, 19:32
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wij kregen het cijfer wat je had gehaald. Ik haalde een 5, ik kreeg een 5 als cijfer.
Dat is makkelijk
Oud 07-02-2010, 19:32
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Piepjestest was voor mij de absolute hel. Ik wou dat iemand m'n benen brak zodat ik geen piepjestest meer hoefde te doen.
Ik had (en heb) een conditie van 0,0 dus ik kwam nooit ver in die test en dan had ik dus automatisch een onvoldoende en was ik het middelpunt van spot van al mijn klasgenoten die wél konden rennen.
Oh bah, herkenning Dat is echt naar hè?
Oud 07-02-2010, 19:33
Verwijderd
Ik heb ook totaal geen conditie en onvoldoendes voor gym deden me niks. Ik kan serieus niet eens bokje springen, iets waar zelfs mijn moeder geen begrip voor heeft.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
persoonlijk nummer.
Oké, ik dacht het al maar ja. He. Je weet maar nooit!!!1!!!een!!!
Verwijderd
ik vond het vooral verschrikkelijk dat je dingen zoals turnen voor cijfer voor het oog van heel de klas moest doen. Dan mocht iedereen op een rijtje zitten kijken hoe je ontzettend hard aan het falen bent.
Oud 07-02-2010, 19:34
Rivka
Rivka is offline
Ik kan het ook niet, maar het interesseert me dan ook helemaal geen drol . Ik vind later zo iets waar zelfs in de verste verte geen wiskunde of beweging in voorkomt.
yrlaaa
yrlaaa is offline
Citaat:
Hallo nieuweling.
Hooi
I <3 Jezus
I <3 Jezus is offline
Hallo
Oud 07-02-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook totaal geen conditie en onvoldoendes voor gym deden me niks. Ik kan serieus niet eens bokje springen, iets waar zelfs mijn moeder geen begrip voor heeft.
Dat kan ik ook niet! En ik had altijd een zes op mijn lijst omdat het beleid van de school was dat je voor gym nooit een onvoldoende kreeg (alleen als je niet kwam of zo), anders had ik ook standaard een 4 gehad.

Wat een hoop a-sportieve mensen hier, trouwens!
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb volgend jaar helemaal geen last meer van gym en dat soort praktijken .
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ik vond het vooral verschrikkelijk dat je dingen zoals turnen voor cijfer voor het oog van heel de klas moest doen. Dan mocht iedereen op een rijtje zitten kijken hoe je ontzettend hard aan het falen bent.
Daar kreeg ik altijd een gigantisch minderwaardigheidscomplex van 'Huhu kijk Rivka de nerd eens op 'r bek gaan met 'r motorisch gestoorde lichaam'
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Lucky bastard
Oud 07-02-2010, 19:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh bah, herkenning Dat is echt naar hè?
Ja. Sowieso had ik echt een tyfusteef als gymlerares die bij alles deed of ik dom en lui was omdat ik niet mee wou doen of gewoon niet zo snel/goed was als de rest.
Zo kreeg ik een keer op m'n flikker, omdat ik niet mee wou doen met bokkiespringen, terwijl ik in de brugklas al ongeveer 2x zo zwaar was als de rest van m'n klasgenoten en ik bang was hun ruggetjes te breken.
Ik werd zwaar depressief door die gymlessen en was elke gymdag al bang voor de naderende vernederingen.
Soms was ik zo zenuwachtig dat ik moest kotsen.
sicilion
sicilion is offline
Ha, met die piepjestest moest je nooit de laatste zijn, want dan was je stom. Meteen als er iemand was gestopt stopte de helft van de meisjes...
Sherlock
Sherlock is offline
Mijn conditie is wel ok en ik kan best lenige bewegingen maken met tennis maar dat was het
Verwijderd
Yrlaaa, heb je je account wel geactiveerd? Je moet even een privébericht sturen naar Ertur, anders wordt je account geblokkeerd.
Oud 07-02-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ik ook niet! En ik had altijd een zes op mijn lijst omdat het beleid van de school was dat je voor gym nooit een onvoldoende kreeg (alleen als je niet kwam of zo), anders had ik ook standaard een 4 gehad.

Wat een hoop a-sportieve mensen hier, trouwens!
klinkt heerlijk.

Na één les in de brugklas had mijn moeder al school aan de lijn. 'Heeft u kind een motorische afwijking waar wij iets van moeten weten?' 'uhm, niet dat ik weet?' 'Oh... Uhm... Jeetje, zouden we dan uw kind mogen testen op motorische faalangst?' 'MANON school vraagt of je motorische faalangst hebt?' ik: 'uhm...?' moeder: 'nee heeft ze niet, doeeeei '
Oud 07-02-2010, 19:37
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als je MBO gaat doen zeer zeker van wel
Oud 07-02-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Daar kreeg ik altijd een gigantisch minderwaardigheidscomplex van 'Huhu kijk Rivka de nerd eens op 'r bek gaan met 'r motorisch gestoorde lichaam'
En dat ze dan ook niet wilden geloven dat je wél je best deed!
Oud 07-02-2010, 19:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
klinkt heerlijk.

Na één les in de brugklas had mijn moeder al school aan de lijn. 'Heeft u kind een motorische afwijking waar wij iets van moeten weten?' 'uhm, niet dat ik weet?' 'Oh... Uhm... Jeetje, zouden we dan uw kind mogen testen op motorische faalangst?' 'MANON school vraagt of je motorische faalangst hebt?' ik: 'uhm...?' moeder: 'nee heeft ze niet, doeeeei '
Wtf?!

Oud 07-02-2010, 19:39
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja. Sowieso had ik echt een tyfusteef als gymlerares die bij alles deed of ik dom en lui was omdat ik niet mee wou doen of gewoon niet zo snel/goed was als de rest.
Zo kreeg ik een keer op m'n flikker, omdat ik niet mee wou doen met bokkiespringen, terwijl ik in de brugklas al ongeveer 2x zo zwaar was als de rest van m'n klasgenoten en ik bang was hun ruggetjes te breken.
Ik werd zwaar depressief door die gymlessen en was elke gymdag al bang voor de naderende vernederingen.
Soms was ik zo zenuwachtig dat ik moest kotsen.
Ben je ook veel gepest op school of heb je gewoon een enorm gymtrauma?

Mijn gymlerares van de joodse school was echt een irritant mens die de hele tijd deed alsof het allemaal zó makkelijk was en helemaal geen begrip toonde voor kinderen die het moeilijk vonden, heel kut was dat. En later kreeg ik een soort pedo als gymleraar Gelukkig heb ik nu een erg aardige die weet dat ik echt niet zo goed ben en me gewoon laat helpen met kinderen optillen en zo, en dan haal ik nog een voldoende ook.
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
klinkt heerlijk.

Ik moet er nu aan denken dat mijn moeder ooit naar mijn middelbare school kwam voor een gesprek, omdat ik zoveel spijbelde. En het gesprek eindigde toen mijn moeder zei:"maar ze haalt toch voldoendes..." Daarna heeft school nooit meer gebeld!
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Lucky bastard
Ja .

Citaat:
JasperJD schreef:
Als je MBO gaat doen zeer zeker van wel
Dan weet ik niet watvoor opleiding jij doet maar ik krijg zeerzeker geen gym . De opleiding zelf is al energiebehoevend genoeg.
Oud 07-02-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Wtf?!

Achteraf gezien zit er wel een patroon in mijn motorische ontwikkelingen, namelijk dat ik compleet idioot ben. Pas kunnen lopen met 2.5 jaar, fietsen pas in groep 7/8, zwemmen ook extreem laat. Mmm. Dus misschien was dat testen nog niet eens zo onverstandig maar helaas!
Verwijderd
Citaat:
klinkt heerlijk.

Nou, dat hadden ze bij mij op zich best mogen constateren, dat had me heel wat vernederingen bespaard.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ja .

Dan weet ik niet watvoor opleiding jij doet maar ik krijg zeerzeker geen gym . De opleiding zelf is al energiebehoevend genoeg.
Welke?
Oud 07-02-2010, 19:41
Verwijderd
Gym zouden ze moeten afschaffen. De mensen die het leuk vinden, zijn al sportief en hebben het helemaal niet nodig. De mensen die het wel nodig hebben krijgen door de gymles juist een hekel aan beweging, omdat ze niet meekunnen met de rest en juist met mensen van hun "niveau" zouden moeten trainen (of in hun eentje).
Oud 07-02-2010, 19:41
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Achteraf gezien zit er wel een patroon in mijn motorische ontwikkelingen, namelijk dat ik compleet idioot ben. Pas kunnen lopen met 2.5 jaar, fietsen pas in groep 7/8, zwemmen ook extreem laat. Mmm. Dus misschien was dat testen nog niet eens zo onverstandig maar helaas!
Wauw je bent inderdaad wel een late fietser!
Ik leerde zwemmen toen ik zeven was, maar haakte toch af na het B-diploma
Oud 07-02-2010, 19:42
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Gym zouden ze moeten afschaffen. De mensen die het leuk vinden, zijn al sportief en hebben het helemaal niet nodig. De mensen die het wel nodig hebben krijgen door de gymles juist een hekel aan beweging, omdat ze niet meekunnen met de rest en juist met mensen van hun "niveau" zouden moeten trainen (of in hun eentje).
Ik kan het hier niet nog meer mee eens zijn dan ik al ben.
En je vergeet erbij te zeggen dat het ook ontzettend vernederend is
Oud 07-02-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
hear hear hear!
Oud 07-02-2010, 19:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Welke?
De nieuwe Paraveterinaire Ondersteuning, niveau 4, drie jaar.
Verwijderd
Citaat:
Amen.
Verwijderd
Overigens vond ik gym niet zo'n ramp, ook al ben ik totaal niet sportief. Ik deed het minimale dat nodig was voor een voldoende. Verder was het wel zonde van mijn tijd, natuurlijk, maar dat geldt wel voor meer vakken kuchtekenenckvmaatschappijleerkuch.
Verwijderd
Citaat:
Para watte?
Rivka
Rivka is offline
Of de mensen in mijn klas: 'Ja, gym heb je nodig.'
'Omdat..?'
'Ja nou, bewegen is hartstikke gezond en het is goed voor je, hóór!'
Oud 07-02-2010, 19:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Onze eerste gymleraar stond altijd strak van de coke en de speed en toen dat ontdekt is is hij natuurlijk ontslagen. Hij had altijd lievelingetjes en ik was er duidelijk geen.
De gymleraar daarna was best normaal en had best waardering voor dat ik niet zo'n sterke conditie had maar wel heel lenig was en veel doorzettingsvermogen had. Hij zei ook niet als ik moest overgeven: GOEDZO DOORRENNEN, maar: misschien moet je even stoppen, het is wel goed zo, je hebt toch al een voldoende.
yrlaaa
yrlaaa is offline
Citaat:
Yrlaaa, heb je je account wel geactiveerd? Je moet even een privébericht sturen naar Ertur, anders wordt je account geblokkeerd.
Hmm ik heb op die link geklikt die ik in een mail kreeg?
& daarna kreeg ik nog een mail...
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Paraveterinair doet me denken aan paranormaal (vreemde hersenkronkel).
Oud 07-02-2010, 19:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ben je ook veel gepest op school of heb je gewoon een enorm gymtrauma?
Beiden.
Ik werd gepest vanaf m'n allereerste schooldag (groep 1 dus) en als onzekere puber wordt 't allemaal niet veel beter.
Het is eigenlijk pas sinds m'n 21e dat ik redelijk goed in m'n vel zit.

Niet alleen door pestende kinderen, maar ook leraren die je vertellen dat je mss eens meer moet fietsen ofzo, omdat je toch écht te dik bent.

Regels voor berichten