Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Er werden geen gehandicapten kinderen geboren in die tijd uit incest, omdat de mensen veel sterker waren toen lijkt mij.
Leeftijden van 500+ waren toch normaal? Behalve na een zondvloed ofzo, ik heb er allemaal geen verstand van maar dit zijn mijn 2 centen.
||
Citaat:
|
![]() |
Iedereen die hier zegt dat de bijbel onzin heeft, heb ik medelijden mee. Wat nou als Jezus terugkomt en jullie zijn verloren? Ik heb medelijden met jullie allemaal!
Je hoeft niet per se alles uit de bijbel te kunnen uitleggen en gaan nadenken over inteelt en weet ik veel wat nog meer, maar je moet geloven dat God Zijn Eniggeboren Zoon naar deze wereld heeft gestuurd om jou en mij van onze zonden te verlossen. Zodat wij, als we sterven, naar de Hemel kunnen gaan om zo aan God te verschijnen. En straks als Jezus terugkomt moet je je kunnen verantwoorden tegenover Hem. Wat nou als je hier hebt lopen zeggen dat de Bijbel onzin is en weet ik veel wat nog meer? Verdoemd voor eeuwig naar de hel! Ik heb echt medelijden met jullie allemaal! Als ik later voor eeuwig feest in de Hemel vier, zal ik aan jullie denken als jullie in de eeuwig doorkolkende vulkaan van de hel zitten!
||
Citaat:
Enne ik vind je trouwes wel errug euhm tja eenzijdig denken laat ik het daar op houden. Als je als argument hebt dat je de bijbel niet hoeft te verklaren en alles. Kijk stel de bijbel er klopt nix van wat ik vind, zou dat niet betekenen dat de manier waarop je geloofd wel niet klopt ik bedoel het is over geschreven en overgeschreven en dan komen er vanzelf fouten in. Of wordt je nu bang dat je dadelijk naar de hel gaat omdat je verkeerd gelooft heb. En wat dan ga ik naar de hel, hopelijk is de temperatuur aangenamer dan hier, en o ja er staat toch als je om vergeving vraagt dat je dan genade krijgt. En ach dat kan oo in de hel, en dat verzin ik niet zelf duss
|
Als je in het begin van de Bijbel kijkt zie je dat incest toen nog geen incest genoemd werd. ik bedoel het was nog geen negatief iets. dit heeft God pas later verboden. net als het hebben van meerdere vrouwen bijvoorbeeld. God schiep maar twee mensen en Mozes heeft de overgeleverde geschiedenissen opgeschreven. hij leerde nl het schrift bij de Egyptenaren, waar ze ook papier hadden.
||
Citaat:
Waarschijnlijk denk je daar dan niet aan als je er bent want anders is het daar niet volmaakt als jij medelijden met hen hebt.
||
![]() |
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
Nou jongen... Laat een zo'n vers zien waar staat: "Wat is incest toch goed!!", want ik vind het maar een vage bewering van je.
|
Kain haalde zijn vrouw uit dat andere land. Er staat nergens dat Adam en Eva de ENIGE mensen waren, maar wel de EERSTE.
Trouwens, Adam en Eva hadden ook dochters. Maar die werden nergens vermeld. Zoals wel meer bij personen. (zoon van... zoon van... zoon van... zoon van... etc. Nergens worden de moeders genoteerd. Kun je rascistisch noemen. greetzzz
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een voorbeeld: Deuteronomy 22:28-30 "If a man happens to meet a virgin who is not pledged to be married and rapes her and they are discovered, he shall pay the girl's father fifty shekels of silver. He must marry the girl, for he has violated her. He can never divorce her as long as he lives."
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Maak dat de kat wijs" "Hopelijk snap je het zelf nog" BLAAAT. Waarom ga je niet inhoudelijk op mijn antwoorden in?
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Uit de context (vers 23 en 24) kun je duidelijk opmaken dat het hier over steniging gaat ![]()
||
![]() |
Citaat:
rapes her! ![]()
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En waarom is het nu ineens wel negatief ?? En was het vroeger de normaalste zaak van de wereld, ik vind god zich nog al snel aanpassen aan de nieuwe normen en waarde van de grootste groep van de bevolking, en nee dat zijn niet allemaal gelovigen
|
standaardantwoord 1. gods wegen zijn ondoorgrondelijkj
standaardantwoord2. het is/was gods wil het is zo stom! als een man een pistool pakt, een paar mensen neerknalt zonder reden en wegloopt, gaat hij naar de hel en zal hij boeten voor zijn zonden, aan de andere kant word gezecht dat wat gebeurt is gods wil is en dat hij zijn kinderen tot hem genomen heeft. Als, en alleen áls, dit zo is, dan heeft god de man toch gebruikt om te krijgen wat hij wil? hoe kan de man dan gestraft worden door de zonden die door god over hem afgeroepen zijn??? kan iemand mij hier een duidelijk en ondiscutabel antwoord op geven?
||
Citaat:
* (20 eurocent)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer werden jullie religieus? kweenie23 | 159 | 17-09-2006 11:54 | |
soorten Christenen Wiltine | 121 | 24-11-2004 12:18 | |
Is de bijbel waar? Saraï_h | 165 | 20-07-2004 21:42 | |
Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat? Upke | 289 | 09-07-2004 07:39 | |
Geloof als vereiste leonkorn | 247 | 02-07-2003 13:12 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |