Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De alinea over de vrienden in Italië vond ik ongelooflijk saai. Ik begin net heartfelt te raken voor de arme jongen die misbruikt wordt voor zijn ouders' problemen en dan krijgen we een omschrijving over iets dat buiten dat verhaal gebeurt! Hoe lang heb je er aan gedaan om dit te schrijven? Ik weet dat ik vast heel zuur over kom nu, maar je vroeg om commentaar. Dan vind ik het ook niet nodig om mijn woorden in fluweel te wikkelen ![]() Ik lees verder!
||
Citaat:
![]() Die alinea over die vrienden was alleen maar om het allemaal nog zieliger te maken. Hij is trouwens helemaal niet lang dus ik zie niet hoe je je er echt aan kan storen. ![]() Ik heb de basis in een avond geschreven, daarna nog een paar dagen elke dag even er naar gekeken en dingen geschrapt en toegevoegd, spel en stijlfouten eruit gehaald etc. Anywayz bedankt voor je comment. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het iig geboeid gelezen. Ik ga niets over stijl enzo zeggen, want ik lees zowat alles wat los en vast staat en of het literatuur is of niet, dat boeit me nogal weinig meestal. Zolang het me maar kan boeien
![]() Die alinea van Italië vond ik er wel in passen. En ik vond het leuk dat je herhaalde 'Ik weet niks van vogels.', al is het een beetje ongeloofwaardig dat je een duif niet zou kennen. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik vind het zeker redelijk werk, het is netjes afgewerkt. Offtopic: Citaat:
|
Het verhaal boeide me wel. Volgens mij heb je wel taalgevoel. De sobere schrijfstijl is in de kern goed. Het is alleen een kwestie van jezelf ontwikkelen, en tegelijkertijd die bescheiden stijl behouden.
|
Ik houd van vogels, dus ik heb toch maar eens dit bestand geopend. Die inspringingen vind ik op zich goed, wat je wel zou kunnen doen (maar dat is vooral ook voor jezelf, omdat het echt fijner schrijft) is een regelafstand van anderhalf gebruiken, daardoor krijg je iets meer ruimte tussen de regels. Want je gebruikt ook af en toe witregels, dus de opmaak is eigenlijk prima. Het begin vind ik goed, maar op een gegeven moment ga je opnoemen wat er allemaal grijs is en dan sla je een beetje door. Als alles grijs is, hoef je daarna niet op te gaan noemen wat er allemaal grijs is. Verder is het ook wat raar om te zeggen dat die moeder 'plotseling' geïnteresseerd is geraakt in het Boeddhisme, dat moet toch al voor de vakantie zijn gebeurd, aangezien ze er boeken over mee heeft genomen.
Wat ook gek is, is dat je zegt dat meeuwen alleen maar kwetteren en poepen, terwijl meeuwen toch ook heel erg veel vliegen, dat zou je erbij moeten zetten, denk ik. "Ik verveelde me te pletter" is een mooie afsluiting van dat hele stuk. Hoe kan de hoofdpersoon een adelaar herkennen als hij niet eens zeker weet dat het meeuwen zijn die daar vliegen? Als hij zelfs niet eens een duif herkent? Die hele duifscene doet me trouwens aan Harry Potter denken, als hij zijn eerste Zweinsteinbrief krijgt. 'Ik keek naar de duif en hij koerde terug" bracht me even in verwarring, ik zou toch maar 'keek' van die 'koerde' maken, is net wat logischer. Als je iets terugdoet, betekent het dat persoon 1 hetzelfde doet, toch? Dat gedoe met een lantaarnpaal inklimmen vind ik wel goed beschreven, maar het lijkt me gek als je een blauwe plek aan zo'n val overhaalt, eerder een schaafwond, denk je niet? (dit zou je eigenlijk moeten researchen) En jeetje, daarna komt er weer zo'n grijze opsomming, het is echt genoeg als je zegt dat alles grijs is en daarna nog eens noemt dat die vogels ook toevallig grijs zijn. Leuk dat je op het laatst nog even dat karma noemt! Wat dat briefje betreft, ik zeg: of je moet het in het Frans doen, of in het Nederlands, maar dan komt die duif gewoon uit Nederland, zo is het wat raar. Maar je bent goed bezig hoor, het is een mooi verhaal ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Verder bedankt voor je tips, ik zal ze gebruiken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mja, misschien wel. Maar als je echt op de stoep valt? Nou ja, er staat ook bij dat hij nog geluk heeft, toch?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, dat is waar, iets kan ook plotseling gebeurd zijn, maar in jouw zin klinkt het alsof ze eerst die midlifecrisisboeken leest en dan geïnteresseerd raakt in het Boeddhisme (er staat zelfs 'nu'!). Maar misschien ligt het ook wel aan mij, hoor graag hoe anderen erover denken
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|