Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2010, 16:34
Jossos
Jossos is offline
Citaat:
Hi jossos, dat vroeg ik me ook af maar ik doe geen pak aan... meisjes in pak tsja
maar kleed me wel iets netter dan normaal. Ik heb trouwens morgen mijn gesprek voor UCM en jij?
Dames hebben natuurlijk het mantelpakje Ik ga ook voor de normaal, alleen dan net iets netter..

Ik heb mijn gesprek pas half maart helaas. Veel succes bij je gesprek, en laat je nog een impressie achter? Hopelijk zien we elkaar later nog op het UCM
Advertentie
Oud 22-02-2010, 21:28
Verwijderd
Hoi Allemaal,
Vet leuk dat er zo veel mensen zijn die ook University College gaan of willen doen volgend jaar. Ik ben zelf toegelaten bij de nieuwe University College in Den Haag (LUC - Leiden University College), die gericht is op internationale samenwerking, rechten en politiek.
Zijn er nog meer mensen die volgend jaar naar LUC gaan?
xxx Sann.
Oud 23-02-2010, 13:08
riiannee
riiannee is offline
Citaat:
Dames hebben natuurlijk het mantelpakje Ik ga ook voor de normaal, alleen dan net iets netter..

Ik heb mijn gesprek pas half maart helaas. Veel succes bij je gesprek, en laat je nog een impressie achter? Hopelijk zien we elkaar later nog op het UCM
Ik raad je aan om heel normaal te gaan. Ik zat met een wat alternatieve man en een betrekkelijk jong vrouw. Nette kleding was echt niet nodig overigens zaten we in een ruimte die je zou kunnen aanduiden als een bezemhok. Ik kan niet zo goed tegen stof en die ruimte was niet ideaal. Ik raad je trouwens aan om heel goed voor ogen te hebben wat je na UCM wil en verder tsja ga lekker neuzelen over actualiteit met die mensen. heb ik tenminste gedaan overigens hadden ze mijn brief niet recent gelezen en zou je kunnen vragen of ze weten hoeveel mensen op gesprek kome?. Ze wisten het niet uit hun hoofd en ik ben heel nieuwsgierig maar ze wisten wel dat er ruim 500 brieven waren geweest. trouwens er had niemand een gesprek direct na mij :-S

groetjes
Oud 23-02-2010, 13:11
dontspeakdutch
dontspeakdutch is offline
@ Sann.
Sorry, I don't speak any dutch at all, but i intend to go to LUC The Hague this year! really love the programm and went to the information evening on the 15th february.
have you sent out your application yet? what major would you like to choose?
Oud 23-02-2010, 13:16
dontspeakdutch
Im not from the Netherlands, but this is the only proper forum i found about university colleges in the Netherlands so i signed up even though i dont speak any dutch at all.. oh well.
I intend to apply at LUC The Hague and RA. Did anyone go to the information evening at LUCTH? what was your impression? and what major would you like to choose?
Oud 23-02-2010, 14:50
Loes*
Loes* is offline
Ben aangenomen op RA! Vandaag interview en meteen aangenomen. Nu is het punt alleen dat ik het aanbod binnen 3 weken moet accepteren en ik zit nog op de uitslag van Utrecht te wachten.. Maar die zou binnen 2 weken moeten komen, dus dat komt goed! Ben zo blij dat ik in ieder geval ergens naar toe kan naar m'n zin Haha, die man was trouwens echt 90% van de tijd zelf aan het praten.
Oud 23-02-2010, 15:05
Verwijderd
Ik heb de topics voor de overzichtelijkheid samengevoegd (eventueel kan een topic per studiejaar natuurlijk ook, maar dan wel één topic en dus niet en één algemeen topic en één voor een studiejaar).
Oud 24-02-2010, 07:19
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ben aangenomen op RA! Vandaag interview en meteen aangenomen. Nu is het punt alleen dat ik het aanbod binnen 3 weken moet accepteren en ik zit nog op de uitslag van Utrecht te wachten.. Maar die zou binnen 2 weken moeten komen, dus dat komt goed! Ben zo blij dat ik in ieder geval ergens naar toe kan naar m'n zin Haha, die man was trouwens echt 90% van de tijd zelf aan het praten.
Ik ben ook aangenomen Ben ook echt super blij! Wie had jij voor interview? Ik had de dean, vond ik wel fijn want die had ik tenminste al een keer gezien
Wie weet zie ik je volgend jaar! Succes met kiezen in ieder geval als je de uitslag van utrecht binnen krijgt
(Ik had mijn gesprek trouwens om half twaalf)
Oud 24-02-2010, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook aangenomen Ben ook echt super blij! Wie had jij voor interview? Ik had de dean, vond ik wel fijn want die had ik tenminste al een keer gezien
Wie weet zie ik je volgend jaar! Succes met kiezen in ieder geval als je de uitslag van utrecht binnen krijgt
(Ik had mijn gesprek trouwens om half twaalf)
ooh leuk gefeliciteerd, weet je ook al zeker of je naar de RA gaat of ga je nog kiezen tussen RA en UCU of iets anders?
Oud 24-02-2010, 10:21
Verwijderd
Citaat:
@ Sann.
Sorry, I don't speak any dutch at all, but i intend to go to LUC The Hague this year! really love the programm and went to the information evening on the 15th february.
have you sent out your application yet? what major would you like to choose?
Hey,
As I was telling in Dutch (which you can obviously not read), I have been accepted ad LUC. I recieved my invitation last week I am thrilled!
So yes I have send my application letter etc. already.
And I'm planning to choose sustainability as major.
What about you, when are you planning to send your application and what would your major choice be? Where are you from by the way?
I must admit this is the only dutch forum where anyone has mentioned LUC so far. Maybe we ought to start one, somewhere else
Don't hesitate to ask me anything about the application procedure, I might me able to help you and maybe you never know we will happen to live next to eachother next year
xxx Sann.
Oud 24-02-2010, 14:14
dontspeakdutch
@Sann
Oh thank your for replying in English! I used the Google translating thing before but it kind of didnt make much sense sometimes, so thank you!
I havent sent out my application yet, because I did not sit my final exam in Mathematics, it's a different system over here. I am from Germany by the way. So yeah, i sent them a copy of my High School Diploma last week and they are currently reviewing it to see if I meet the entry requirements (in maths). Sucks really, as I can't start my application process until I hear back from them and when I hate one thing it is waiting! So, if I were to apply and be admitted to LUC I would choose sustainabilty as my major too and then do optional tracks in philosophy and diversity. I love the idea of combining so many things!
Anyway, when did you have your interview? Kind of an early bird, are you? And we def should start our own forum somewhere, maybe on facebook or something? If you have facebook?
And thanks, its nice of you to offer help! I will get back to you once they tell me I can apply, I really hope they'll tell me today...
I said too much already! Sorry, just excited!
xx
Oud 24-02-2010, 18:42
Verwijderd
@dontspeakdutch
English is much easier..
It is really strange you have to sit your final exam before you can apply. I only had to send in the marks I recieved up and until now. Not my final exams, they will take place in June..
I know patience is not my strongest point either.
I must admit I find it creepy, you will make the exact choises I want to make. I love philosophy too!
About the application, I send my application in before the open day in january. I recieved an invitation about 2 weeks later, and I have had my interview on the 29th of january. And it took them 2,5 week to decide who to invite to come to study next year.
Have you heard from them yet?
You can find me at facebook if you want. Just search Sanne Nusselder. Not many people out there with the same name,..
Btw, I send a mail to Lieke Schreel, to ask if I was allowed to start a forum somewhere That would be so great!
xxx Sann
Oud 25-02-2010, 11:09
dontspeakdutch
@Sann
If you havent noticed yet, I added you on facebook. I am the one with the yellowish redish picture and no, you probably got it all wrong. Ive graduated from secondary school last June and I've been working since then, but as the school system over here is slightly different to the dutch one they need to review my diploma first as it seems. You know, in Germany you can choose profiles and I took the social science track (there's a science and a language track as well) so I sat my final exams in politics, history, english, german and biology. Mathematics is compulsory anyway, so i took classes up until graduation, which is possibly not enough to meet the entry requirements I don't understand why though... oh well. I will send them another email today, its been almost a week now and I am sick of waiting really, hopefully Ill have a positive response when I get home from work tonight! Wish me luck!
Oud 25-02-2010, 13:32
Verwijderd
Ik vraag me af hoeveel plaatsen er dit jaar zijn op university colleges...
Hoeveel plekken zijn er bij RA en UCM?
AUC en UCU zijn allebei 200, waarvan ze proberen de helft buitenlanders te krijgen. En LUC is 120 dit jaar. Dus dat maakt 520, als dat in RA en UCM ook ongeveer zo is dan wordt het ongeveer 900 plaatsen. Nog steeds vet weinig!
Wat denken jullie?
xxx Sann.
Oud 25-02-2010, 14:45
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Ik vraag me af hoeveel plaatsen er dit jaar zijn op university colleges...
Hoeveel plekken zijn er bij RA en UCM?
AUC en UCU zijn allebei 200, waarvan ze proberen de helft buitenlanders te krijgen. En LUC is 120 dit jaar. Dus dat maakt 520, als dat in RA en UCM ook ongeveer zo is dan wordt het ongeveer 900 plaatsen. Nog steeds vet weinig!
Wat denken jullie?
xxx Sann.
900 plaatsen klopt wel ongeveer denk ik. Overigens heeft UCU ongeveer 35% buitenlandse studenten. Bij AUC is het wel de helft.
Oud 01-03-2010, 12:43
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
ooh leuk gefeliciteerd, weet je ook al zeker of je naar de RA gaat of ga je nog kiezen tussen RA en UCU of iets anders?
Dankjewel!
Ik ga zeker naar RA, daar hebben ze de meeste courses die me aanspreken. Ga jij ook sowieso daarheen? Zo ja, welke huisjes hebben je voorkeur? Ik wil graag naar de koestraat Weet jij trouwens al wat je major gaat worden? Wat voor dingen wil je gaan doen op RA (of een andere UC)? Ben benieuwd!
Oud 01-03-2010, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel!
Ik ga zeker naar RA, daar hebben ze de meeste courses die me aanspreken. Ga jij ook sowieso daarheen? Zo ja, welke huisjes hebben je voorkeur? Ik wil graag naar de koestraat Weet jij trouwens al wat je major gaat worden? Wat voor dingen wil je gaan doen op RA (of een andere UC)? Ben benieuwd!
Jep heb gister de acceptance forms op de bus gedaan dus het ziet er naar uit dat ik daar ook naartoe ga , ik weet nog niet welke campus ik zou willen, maar bagijnhof maakt de minste kans, met zn alle in zo'n klein huisje is toch wel een beetje ik zat te denken aan roggeveen maar koestraat lijkt me ook wel leuk, waarom wil je naar koestraat ? major hoef je trouwens pas aan het eind van je 1e jaar te weten ? ik heb gewoon science ingevuld omdat het meest waarschijnlijk is, en wat bedoel je met dingen (is nogal brede term )?
Oud 02-03-2010, 17:31
Loes*
Loes* is offline
Bluuh, ik ben veel te ongeduldig om te wachten op de uitslag! Ik zou binnen nu en een week moeten horen of ik bij UCU aan ben genomen, en ik moet binnen nu en 2 weken bij RA doorgeven of ik daar naar toe wil, anders vervalt hun aanbod. Nog even en de stress slaat toe

Okee, dit was even een nutteloze post maar ik moet echt even mijn spanning kwijt haha. Al mensen gehoord dat ze zijn aangenomen bij UCU? En hoe lang duurde het voordat je het hoorde?
Oud 04-03-2010, 06:53
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Jep heb gister de acceptance forms op de bus gedaan dus het ziet er naar uit dat ik daar ook naartoe ga , ik weet nog niet welke campus ik zou willen, maar bagijnhof maakt de minste kans, met zn alle in zo'n klein huisje is toch wel een beetje ik zat te denken aan roggeveen maar koestraat lijkt me ook wel leuk, waarom wil je naar koestraat ? major hoef je trouwens pas aan het eind van je 1e jaar te weten ? ik heb gewoon science ingevuld omdat het meest waarschijnlijk is, en wat bedoel je met dingen (is nogal brede term )?
Leuk! Ik wil naar de koestraat omdat ik daar bij een open dag geweest ben en het me heel erg leuk leek om daar te wonen, het zag er netjes uit en best gezellig. En ik heb een vriendin daar wonen dus dat lijkt me ook wel leuk Roggeveen ben ik nog nooit geweest, maar het ligt wat verder uit de stad heb ik gehoord. Ook zijn er kleine dingetjes minder dan in de Koestraat, zoals geen hangende keukenkastjes (waardoor je minder opbergruimte hebt) enzo Allemaal kleine en relatief onbelangrijke dingen dus, maar wel genoeg om de keuze te maken Moet toch wat kiezen

Met 'dingen' bedoelde ik courses trouwens, beetje onduidelijk Wil je bijv. veel wiskunde, biologie of juist scheikunde of natuurkunde?
Oud 04-03-2010, 09:42
limune
limune is offline
ik zit ook sterk te denken om naar ACU of RA te gaan... Heb me al aangemeld voor ACU, maar moet nu binnen twee weken een essay en motivation letter schrijven. Motivation vind ik niet zo moeilijk, maar essay wel... Kan niet echt een goed onderwerp verzinnen. Hoe is dat bij jullie allemaal gegaan?
Oud 04-03-2010, 14:13
Juudt
Juudt is offline
Ihad vorige week mijn interview bij RA en het ging heel goed, de man die mij interviewde was heel positief, en hij zij ook dat hij me dan waarschijnlijk wel in september zou zien .

Ik ben er vrij zeker van dat ik word aangemomen maar ik wil het toch wel graag definitief weten!

Ik ben trouwens ook van plan om koestraat als eerste keuze op te geven als ik word aangemomen!
Oud 04-03-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Leuk! Ik wil naar de koestraat omdat ik daar bij een open dag geweest ben en het me heel erg leuk leek om daar te wonen, het zag er netjes uit en best gezellig. En ik heb een vriendin daar wonen dus dat lijkt me ook wel leuk Roggeveen ben ik nog nooit geweest, maar het ligt wat verder uit de stad heb ik gehoord. Ook zijn er kleine dingetjes minder dan in de Koestraat, zoals geen hangende keukenkastjes (waardoor je minder opbergruimte hebt) enzo Allemaal kleine en relatief onbelangrijke dingen dus, maar wel genoeg om de keuze te maken Moet toch wat kiezen

Met 'dingen' bedoelde ik courses trouwens, beetje onduidelijk Wil je bijv. veel wiskunde, biologie of juist scheikunde of natuurkunde?
Ik wilde een beetje de earth science richting ingaan met wiskunde,programeren, scheikunde en natuurkunde erbij en als er ruimte over was zou ik waarschijnlijk nog wel veel meer vakken willen doen en voor de rest een minor in iets in social sciences weet alleen nog niet wat wat ga jij doen?in koestraat zijn volgens mij ook wel de mooiste kamers die ze hebben ookal is het wel een beetje jammer van die felle kleuren groen en geel op sommige verdiepingen
Oud 06-03-2010, 07:02
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ik wilde een beetje de earth science richting ingaan met wiskunde,programeren, scheikunde en natuurkunde erbij en als er ruimte over was zou ik waarschijnlijk nog wel veel meer vakken willen doen en voor de rest een minor in iets in social sciences weet alleen nog niet wat wat ga jij doen?in koestraat zijn volgens mij ook wel de mooiste kamers die ze hebben ookal is het wel een beetje jammer van die felle kleuren groen en geel op sommige verdiepingen
Klinkt moeilijk zeg, wat je wil doen! Ik ben zelf echt heel slecht in science, dus ik wil vooral veel social science doen. Vooral culturele antropologie, human rights en politicologie, en dan wat literatuur dingen en spaans erbij
En ja haha, die kleuren zijn een beetje jammer Maar ach, daar leren we wel mee leven Ik hoorde trouwens dat je officieel niet een muur mocht verfen of een andere vloer mocht leggen (behalve als je het aan het eind weer terugverandert), maar toen hoorde ik wel weer zo'n verhaal van een meisje die haar hele kamer roze had geverfd en een soort houten vloer erin had gelegd. En dat mocht gewoon blijven omdat de volgende bewoner het wel leuk vond Dus: er is hoop!
Oud 06-03-2010, 07:04
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ihad vorige week mijn interview bij RA en het ging heel goed, de man die mij interviewde was heel positief, en hij zij ook dat hij me dan waarschijnlijk wel in september zou zien .

Ik ben er vrij zeker van dat ik word aangemomen maar ik wil het toch wel graag definitief weten!

Ik ben trouwens ook van plan om koestraat als eerste keuze op te geven als ik word aangemomen!
Leuk, ben heel benieuwd naar de uitslag! Welke interviewer had jij?
Oud 08-03-2010, 08:52
Soeshie
Soeshie is offline
Weet iemand misschien wat meer over het Performace of Arts track op RA?
Is het bijvoorbeeld alleen gericht op klassieke muziek of ook op jazz, en wat heb je precies behaalt als je het af hebt gemaakt, is het dus zal maar zeggen vergelijkbaar met een conservatorium opleiding?
Oud 08-03-2010, 10:49
MizZoo
MizZoo is offline
Dit is wat ik hier ergens eerder in dit topic over zei:

Citaat:
Ik zit niet op het RA, maar ik heb wel gepraat met het hoofd van de Arts afdeling (deze meneer) over RA icm met muziek. Dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar misschien heb je er toch wel wat aan.

Van wat ik ervan heb begrepen valt de toegevoegde studielast nog best mee, maar het niveau ligt wel hoog. Je moet dus gewoon conservatorium niveau hebben en toegelaten worden. Daar staat dan wel weer tegenover dat je door kunt stromen naar het 4e (!) jaar van het conservatorium, waar ikzelf nogal verbaasd over was. Ik kan dus niet uit ervaring spreken, maar wat ik van het bovenstaande kan opmaken is dat je op een behoorlijk niveau les zult krijgen.. Wat betreft zelfstudie kan ik je niet verder helpen, het lijkt me dat dat ook van je niveau afhangt.
Wat betreft klassiek of jazz: ik vermoed dat de nadruk ligt op klassiek, of jazz ook mogelijk is weet ik niet.
Oud 08-03-2010, 16:47
Juudt
Juudt is offline
Citaat:
Leuk, ben heel benieuwd naar de uitslag! Welke interviewer had jij?

Ik had meneer van der Werf.. of iets wat daar op leek

Ik heb net officieel mail gehad dat ik ben aangemomen Ben echt super blij!
Oud 09-03-2010, 07:10
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ik had meneer van der Werf.. of iets wat daar op leek

Ik heb net officieel mail gehad dat ik ben aangemomen Ben echt super blij!
Gefeliciteerd! Weet je al zeker dat je naar RA gaat of twijfel je nog ergens anders over?
Oud 11-03-2010, 14:55
Cara
Cara is offline
Ik heb vorige week maandag een mailtje van AUC gehad dat ik ben aangenomen er stond wel in dat die mail geen officiele uitnodiging is en je er geen rechten aan kunt ontlenen en dat je 'soon' de officiele uitnodiging ontvangt.. Heeft iemand anders dat ook? Hoe lang zou het ongeveer moeten duren voordat je die krijgt??
Oud 12-03-2010, 14:36
Verwijderd
Hey,

Een vriendin van mij heeft inderdaad ook zo'n uitnodiging gehad van AUC. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat je de officiële stukken krijgt.
Ik heb hetzelfde bij LUC, ik ben een maand geleden aangenomen, en ik kreeg eergisteren een mailtje dat de officiële stukken binnen nu en 2 weken komen.
Dus ik denk dat er zeker 1 maand overheen gaat voor je wat krijgt

xxx Sann.
Oud 12-03-2010, 16:44
Man-dy
Man-dy is offline
Citaat:
Bluuh, ik ben veel te ongeduldig om te wachten op de uitslag! Ik zou binnen nu en een week moeten horen of ik bij UCU aan ben genomen, en ik moet binnen nu en 2 weken bij RA doorgeven of ik daar naar toe wil, anders vervalt hun aanbod. Nog even en de stress slaat toe

Okee, dit was even een nutteloze post maar ik moet echt even mijn spanning kwijt haha. Al mensen gehoord dat ze zijn aangenomen bij UCU? En hoe lang duurde het voordat je het hoorde?
Hoi Loes heb je al gehoord of je aangenomen bent bij UCU? Het zou begin maart zijn maar het duurt toch wel een beetje lang nu haha. Gefeliciteerd dat je bent aangenomen bij RA! Mag ik een paar dingen vragen? Welke wiskunde doe je en wat sta je daarvoor? Ik ben namelijk heel slecht in wiskunde en dat is toch wel een vereiste. Ik sta dus nog steeds op de wachtlijst bij AUC en ik moet nog 4 weken wachten...en van UCU nog niets gehoord.. Great.

liefs!
Oud 14-03-2010, 21:50
Hawk90
Hawk90 is offline
Poe, onderhand alle topics uit deze reeks gelezen , heb daarbij ook de website uitgebreid bekeken en een paar uurtjes ge'googled. Ik doe op dit moment al een studie aan de UM maar het bevalt absoluut niet, er is vrijwel niks dat de naam les mag genoemd worden en je word ge-acht alles maar even zelf te doen. Nou ben ik een vrij zelfstandig persoon maar je motivatie zakt naar het nulpunt, ook vind ik de studie te beperkend.

En toen kwam ik dus in aanraking met UCs! Wat een motivatie en spanning ging er door me heen! . Kleine klassen, intensieve periodes en je toeleggen op meerdere vakgebieden!

Ben bijna klaar met mijn aanmelding voor RA, de deadline is 15 April. Ik verwacht dat ik al mijn brieven zal hebben over plusminus twee weken. (Is dit vroeg genoeg, dat er al niet veel plaatsen vergeven zijn? Hoe staat het eigenlijk met het aantal aanmeldingen van RA?). Ik heb wel vier (!) letters of recommendation waarvan twee van USA. Hopelijk werkt dit in mijn voordeel (word het grote getal wel gewaardeerd door RA?) want ik kom met een HBO-P binnen (en wat uni-ervaring) maar ik heb gelukkig wel internationale ervaringen.

Nog een paar vraagjes voor onze RA'ers
- Wat vind je van de 'RA-Experience'?
- Waar zijn de alumni terecht gekomen? Heeft RA in een goede naam?
- Is het nou moeilijk om een B of hoger te scoren?
- Is er nou echt een gezellig leven in Middelburg? Samen opstap enzo..
- Koestraat of Roggeveen ? Leun naar Koestraat vanwege de grotere kamers en de locatie.

Heb er in elk geval ontzettend zin in en hoop dat ik word aangenomen. (of uberhaupt een interview krijg). I will keep you updated.
Oud 15-03-2010, 09:41
Juudt
Juudt is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Weet je al zeker dat je naar RA gaat of twijfel je nog ergens anders over?
Nee, ik ga definitief naar RA, het is/was mijn eerste keus ik had LUC als tweede keus, maar nog voordat ik alle dingen daarvoor bij elkaar had was ik aangenomen bij RA

Ik heb net het terugstuur formulier ingevuld, ik heb écht zin om te gaan studeren!
Oud 15-03-2010, 09:48
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
Nee, ik ga definitief naar RA, het is/was mijn eerste keus ik had LUC als tweede keus, maar nog voordat ik alle dingen daarvoor bij elkaar had was ik aangenomen bij RA

Ik heb net het terugstuur formulier ingevuld, ik heb écht zin om te gaan studeren!
Gefeliciteerd! Wat voor vragen kreeg je op je interview?
Oud 15-03-2010, 17:02
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Hoi Loes heb je al gehoord of je aangenomen bent bij UCU? Het zou begin maart zijn maar het duurt toch wel een beetje lang nu haha. Gefeliciteerd dat je bent aangenomen bij RA! Mag ik een paar dingen vragen? Welke wiskunde doe je en wat sta je daarvoor? Ik ben namelijk heel slecht in wiskunde en dat is toch wel een vereiste. Ik sta dus nog steeds op de wachtlijst bij AUC en ik moet nog 4 weken wachten...en van UCU nog niets gehoord.. Great.

liefs!
Er was tegen mij dus gezegd, dat ik het binnen 4 weken zou horen van UCU. Toen er 4 weken voorbij waren, heb ik meteen een mailtje gestuurd want het aanbod van RA lag nog op me te wachten. Toen kreeg ik een mailtje terug dat het een "misverstand" was. Ze hadden nog veel interviews te gaan, dus ik zou het pas in april horen! Wel zo eerlijk inderdaad, maar dan moeten ze wel een beetje aan de interne communicatie werken. Dus ik denk dat je moet wachten tot april! Ik kreeg overigens wel een mailtje van iemand anders van UCU, dat ik in principe aangenomen ben/zou zijn, maar ze moeten de andere interviews afwachten, misschien zijn er meer geschikte kandidaten dan plaatsen. Maar hier was ik al blij mee Al ga ik wel voor de zekerheid op het aanbod van RA in, dan maar 200 euro (toch?) weggooien, maar ik wil wel zeker zijn dat ik ergens terecht kan. Kan het altijd nog afzeggen.

Ik heb vorig jaar mijn VWO diploma al gehaald en ik had een 7 voor wiskunde B1. Hoe sta je er nu voor dan? Ik weet niet precies hoeveel waarde ze er aan hechten. Bij AUC sta ik ook nog steeds op de wachtlijst. Eerst was ik ook meer voor AUC denk ik, maar na verloop van tijd ga ik UCU steeds beter en leuker vinden Het grootste nadeel vond ik de Dining Hall, maar ook daar ga ik inmiddels te positieve punten van inzien

En als je allemaal niks hoort enzo; gewoon even mailen, als het abnormaal lang duurt, misschien zijn ze je vergeten te informeren ofzo, dat schijnt wel vaker voor te komen
Oud 15-03-2010, 19:17
MizZoo
MizZoo is offline
Heeft iemand van jullie trouwens een ontvangstbevestiging gekregen na aanmelding voor AUC? Bij UCU kreeg ik netjes een mailtje dat mijn application was aangekomen en dat ze zouden beginnen met verwerken, maar na aanmelding van AUC heb ik niets gekregen. Ik heb er zelf niet echt bij stil gestaan, maar ben ik de enige die geen bevestigingsmailtje heeft gekregen of is dit normaal?
Oud 15-03-2010, 21:48
lol_nl
lol_nl is offline
Ik heb plotseling besloten me aan te melden voor AUC. Ik ben na veel overwegen en tobben toch tot de conclusie gekomen dat University College precies is wat ik zoek.
Het probleem is alleen: de dealine is al verstreken. Nou zeggen ze op de site wel dat ze ook alle aanmeldingen na 1 maart in ontvangst zullen nemen, maar ze niet kunnen garanderen dat late aanmeldingen in behandeling worden genomen.

Nu lees ik hierboven het een en al over wachtlijsten... is er ook maar enige kans voor mij om in aanmerking te komen voor de toelatingsprocedure? Enig idee of ze de lijst met aanmeldingen gewoon 1 voor 1 doorlopen of dat opvallende aanmeldingen toch een grotere kans krijgen ook als ze laat binnenkomen?

Zelf geloof ik dat ik een zeer goede achtergrond heb voor een opleiding als University College (Chinese achtergrond, op mijn vierde verhuisd naar NL, klas overgeslagen, tweetalig/IB + gymnasium, 8+ gemiddeld, 2 jaar klassiek piano aan vooropleiding conservatorium (paar kleine prijzen op muziekconcoursen), meegedaan aan verschillende debatevenementen als Intergymnasiaal Debattoernooi, MUN, EYP, verder natuurlijk erg brede interesses). Stom dat ik me niet eerder University College serieus heb overwogen...

De deadline voor RA is gelukkig pas in april. Ik ga me er wel zeker voor aanmelden. Maar ik ben er niet zo zeker van of ik naar RA wil. Het muziekprogramma lijkt op het eerste gezicht bijna perfect voor iemand als mij, maar ik wil graag richting science en ik geloof dat de nadruk bij Roosevelt toch veel meer ligt op humanities/social science. Maar misschien is dat maar een indruk. Ik ga in ieder geval een dagje meelopen met een student binnenkort.

Ik probeer eigenlijk nog wat studenten van AUC te vinden met wie ik wat gedachtes kan uitwisselen en misschien een keer kan meelopen (er staat daar op de site niets over).
Oud 16-03-2010, 10:04
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:

Zelf geloof ik dat ik een zeer goede achtergrond heb voor een opleiding als University College (Chinese achtergrond, op mijn vierde verhuisd naar NL, klas overgeslagen, tweetalig/IB + gymnasium, 8+ gemiddeld, 2 jaar klassiek piano aan vooropleiding conservatorium (paar kleine prijzen op muziekconcoursen), meegedaan aan verschillende debatevenementen als Intergymnasiaal Debattoernooi, MUN, EYP, verder natuurlijk erg brede interesses). Stom dat ik me niet eerder University College serieus heb overwogen...

Ik probeer eigenlijk nog wat studenten van AUC te vinden met wie ik wat gedachtes kan uitwisselen en misschien een keer kan meelopen (er staat daar op de site niets over).
't Klinkt inderdaad alsof je heel geschikt zou zijn voor een UC. Vervelend dat de deadline al voorbij is. Misschien even bellen naar AUC in hoeverre je zekerheid hebt dat ze je application serieus door gaan kijken etc.

Misschien ook om te overwegen... Aanmelden voor spring semester 2011, dus dat je pas in januari begint. Weet niet hoe het met AUC zit maar hier (UCU) beginnen er ook altijd een heel aantal studenten in spring semester. Dan zou je tot december andere 'nuttige' dingen kunnen doen (zoals reizen/vrijwilligerswerk etc.)

Oja en meelopen kun je idd beter zelf regelen, heb ik toen ook gedaan via dit forum aangezien ook UCU geen meeloopdagen organiseert.
Oud 16-03-2010, 10:27
riiannee
riiannee is offline
Citaat:
Heeft iemand van jullie trouwens een ontvangstbevestiging gekregen na aanmelding voor AUC? Bij UCU kreeg ik netjes een mailtje dat mijn application was aangekomen en dat ze zouden beginnen met verwerken, maar na aanmelding van AUC heb ik niets gekregen. Ik heb er zelf niet echt bij stil gestaan, maar ben ik de enige die geen bevestigingsmailtje heeft gekregen of is dit normaal?
ik zou van UCU horen of ik op gesprek mocht komen begin maart dus ik had gister gemaild of het normaal was dat ik nog niks had gehoord(alleen dan netter). Dus ik kreeg terug "Unfortunately the selection procedure is taking longer than expected due to the many applicants (555)" en dat ik eind maart of begin april het zou horen. Ik hoor NA 1 april of ik naar UCM mag maar goed UCU schijnt heel typisch UU te zijn namelijk een bende qua organisatie. Gelukkig hoeft dit niks te zeggen over het onderwijs maar ik vind het wel spannend hoor nu het zolang duurt.

Ik bedacht me ook dat elke jaar er toch bijna 600 aanmeldingen zijn voor UCU maar ook UCM dus wat gaat er mis of sta ik op een wachtlijst?
Oud 16-03-2010, 13:55
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Had ik ook Ze zeiden tegen mij dat als ik een ontvangstbevestiging wou, dat ik het maar per koerier moest laten versturen hahahaha (dat zal ook echt gaan, als ik het al op heb gestuurd via post). Ik kreeg toen wel een aantal weken later bericht dat ze me op de wachtlijst voor een interview hadden gezet En toen een paar weken later een mailtje dat ik er nog steeds op stond haha.
Oud 16-03-2010, 14:23
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
ik zou van UCU horen of ik op gesprek mocht komen begin maart dus ik had gister gemaild of het normaal was dat ik nog niks had gehoord(alleen dan netter). Dus ik kreeg terug "Unfortunately the selection procedure is taking longer than expected due to the many applicants (555)" en dat ik eind maart of begin april het zou horen. Ik hoor NA 1 april of ik naar UCM mag maar goed UCU schijnt heel typisch UU te zijn namelijk een bende qua organisatie. Gelukkig hoeft dit niks te zeggen over het onderwijs maar ik vind het wel spannend hoor nu het zolang duurt.

Ik bedacht me ook dat elke jaar er toch bijna 600 aanmeldingen zijn voor UCU maar ook UCM dus wat gaat er mis of sta ik op een wachtlijst?
Ik heb hetzelfde mailtje gehad van UCU. Zolang ik mijn interview maar voor Juni heb vind ik het wel best eigenlijk. Ik had eerlijk gezegd ook wel gerekend op wat uitloop qua interviews, van de verhalen over UCU begrijp dat de organisatie en communicatie niet helemaal top zijn.
Oud 16-03-2010, 15:24
Cara
Cara is offline
Citaat:
is inderdaad normaal.. ik begon me ook al zorgen te maken toen ik niets hoorde.. na ongeveer 3 weken kreeg ik een mailtje dat ik was uitgenodigd voor een gesprek en ongeveer 3 weken naar het gesprek een mailtje dat ik was aangenomen.
ik zou me er dus maar geen zorgen over maken
Oud 16-03-2010, 15:35
riiannee
riiannee is offline
Citaat:
Ik heb hetzelfde mailtje gehad van UCU. Zolang ik mijn interview maar voor Juni heb vind ik het wel best eigenlijk. Ik had eerlijk gezegd ook wel gerekend op wat uitloop qua interviews, van de verhalen over UCU begrijp dat de organisatie en communicatie niet helemaal top zijn.
Ik had zelf gemaild. Gisteravond over waarom ik nog niks had gehoord dus misschien heb ik ze wel aangezet tot goed fatsoen om naar iedereen een mailtje uit te sturen. Ik vind het eigenlijk erg jammer hoe UCU met applicaties om gaat. Het staat me een beetje tegen.
Oud 16-03-2010, 20:55
lol_nl
lol_nl is offline
Citaat:
't Klinkt inderdaad alsof je heel geschikt zou zijn voor een UC. Vervelend dat de deadline al voorbij is. Misschien even bellen naar AUC in hoeverre je zekerheid hebt dat ze je application serieus door gaan kijken etc.

Misschien ook om te overwegen... Aanmelden voor spring semester 2011, dus dat je pas in januari begint. Weet niet hoe het met AUC zit maar hier (UCU) beginnen er ook altijd een heel aantal studenten in spring semester. Dan zou je tot december andere 'nuttige' dingen kunnen doen (zoals reizen/vrijwilligerswerk etc.)

Oja en meelopen kun je idd beter zelf regelen, heb ik toen ook gedaan via dit forum aangezien ook UCU geen meeloopdagen organiseert.
Dat leek mij ook een goed idee. Als ik niet word toegelaten zou ik het zeker volgend jaar weer willen proberen.

Ik zou alleen niet graag een echt tussenjaar willen doen. Het liefst wil ik volgend jaar gewoon studeren. Weet iemand of het mogelijk is om eerst een jaar een universitaire studie te doen en dan over te stappen naar University College? Of willen UCs geen mensen die al een propedeuse hebben afgerond?
Oud 17-03-2010, 18:51
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
is inderdaad normaal.. ik begon me ook al zorgen te maken toen ik niets hoorde.. na ongeveer 3 weken kreeg ik een mailtje dat ik was uitgenodigd voor een gesprek en ongeveer 3 weken naar het gesprek een mailtje dat ik was aangenomen.
ik zou me er dus maar geen zorgen over maken
Ik heb zojuist een uitnodiging gekregen, maandag a.s. heb ik mijn interview. Wel typerend overigens dat AUC met waarschijnlijk meer applicants dan UCU en een deadline van een maand later alsnog sneller alles af weet te handelen.
Oud 17-03-2010, 23:22
nlb7
nlb7 is offline
Hoi iedereen,

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die net zoals mij zeer enthousiast zijn over UC !
Heel veel herkenbare verhalen, maar heb over sommige reacties wel andere gedachtes.

Ik heb vorige week mijn offer van UCU ontvangen ! Ik was verbaasd over de snelheid waarmee ze mijn applicatie hadden doorgenomen. Interview 2 weken na de deadline al gepland en netjes binnen een maand uitslag. Nog niet veel andere mensen hier die zijn aangenomen bij UCU?!?

Uiteraard ben ik super blij met mijn aanbod van UCU maar ik zit toch nog wel te twijfelen over Amsterdam. Ik heb volgende week een interview bij Amsterdam...
Ik vind beide UC's voordelen en nadelen hebben. UCU vanwege ervaring en het ruime aanbod van vakken, AUC vanwege de leuke majors en persoonlijk trekt Amsterdam mij meer dan Utrecht (en het feit dat AUC over mooiere studentenkamers beschikt).

Ik heb daarom 3 vragen:
1. Hoe zijn de studentenkamers bij UCU (ze verschillen nogal), wat is de ''minste'' kamer die je kan krijgen?
2. Hoe zit het met de kwaliteit van de lessen van AUC? Zijn de docenten goed ingesteld op deze nieuwe manier van lesgeven? (kleine klassen en engels) en hiermee doel ik voornamelijk op de vraag: Hebben jullie nadelen ondervonden vanwege het feit dat jullie de eersten zijn?
3. Komen mensen van UCU vaak buiten de campus?

Ik hoor graag al jullie verhalen

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 23:37.
Oud 18-03-2010, 10:17
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:

Ik vind beide UC's voordelen en nadelen hebben. UCU vanwege ervaring en het ruime aanbod van vakken, AUC vanwege de leuke majors en persoonlijk trekt Amsterdam mij meer dan Utrecht (en het feit dat AUC over mooiere studentenkamers beschikt).

Ik heb daarom 3 vragen:
1. Hoe zijn de studentenkamers bij UCU (ze verschillen nogal), wat is de ''minste'' kamer die je kan krijgen?
2. Hoe zit het met de kwaliteit van de lessen van AUC? Zijn de docenten goed ingesteld op deze nieuwe manier van lesgeven? (kleine klassen en engels) en hiermee doel ik voornamelijk op de vraag: Hebben jullie nadelen ondervonden vanwege het feit dat jullie de eersten zijn?
3. Komen mensen van UCU vaak buiten de campus?

Ik hoor graag al jullie verhalen
Misschien dat AUC mooiere studentenkamers heeft maar hier op UCU worden we ook best verwend vind ik persoonlijk (als je het vergelijkt met studenten die in de binnenstad wonen). De kleinste kamer die je kunt krijgen is vermoedelijk zo rond de 12 m2. (nou ja, je hebt de Tower met kleinere kamers maar de kans is klein dat je daar terect komt, tenzij je dat graag wilt, je kan dan namelijk met 4 vrienden wonen) De Wall en Kromhout zijn denk ik over het algemeen de minste kamers, maar de kans is zeer groot dat je in één van de twee of allebei terecht komt tijdens je studie. Ik heb vorig jaar in de Wall gezeten en dit jaar zit ik in Kromhout, al heb ik 't in beide kamers naar m'n zin gehad. In m'n eerste jaar woonde ik riant in Locke, weet niet hoe groot die kamer was maar in ieder geval vrij groot (alleen geen wastafel ). Ook wordt het huis 1 keer per jaar sowieso grondig schoongemaakt, dus hoewel het nog steeds een zooi kan zijn in de woonkamer, echt heel ranzig wordt het niet (al kan het er wel dicht in de buurt komen ).

UCU'ers komen best vaak buiten de gate. Het is wel een vooroordeel wat veen andere studenten hebben van UCU. Natuurlijk zijn er ook mensen die hun hele sociale leven op campus hebben (niks mis mee) maar het voordeel is dat je weg kunt gaan als je weg wilt. Zoek gewoon een leuke sport/studentenvereniging/muziekvereniging of wat dan ook als je graag van campus af wilt. UCU biedt deze diensten ook voor een gedeelte aan (sororities/fraternities/sportcommissie/koor etc.) maar ik vind persoonlijk dat het leuker is om die dingen buiten de campus te doen. Ontmoet je ook een keer wat andere mensen !

Trouwens in de spits van afgelopen woensdag (zie internet) staan 2 pagina's over 'wonen op campus', een vriendinnetje van mij werd geïnterviewd dus dan kun je lezen wat de voor- en nadelen van wonen op campus zijn.
Oud 18-03-2010, 20:31
Man-dy
Man-dy is offline
Citaat:
Er was tegen mij dus gezegd, dat ik het binnen 4 weken zou horen van UCU. Toen er 4 weken voorbij waren, heb ik meteen een mailtje gestuurd want het aanbod van RA lag nog op me te wachten. Toen kreeg ik een mailtje terug dat het een "misverstand" was. Ze hadden nog veel interviews te gaan, dus ik zou het pas in april horen! Wel zo eerlijk inderdaad, maar dan moeten ze wel een beetje aan de interne communicatie werken. Dus ik denk dat je moet wachten tot april! Ik kreeg overigens wel een mailtje van iemand anders van UCU, dat ik in principe aangenomen ben/zou zijn, maar ze moeten de andere interviews afwachten, misschien zijn er meer geschikte kandidaten dan plaatsen. Maar hier was ik al blij mee Al ga ik wel voor de zekerheid op het aanbod van RA in, dan maar 200 euro (toch?) weggooien, maar ik wil wel zeker zijn dat ik ergens terecht kan. Kan het altijd nog afzeggen.

Ik heb vorig jaar mijn VWO diploma al gehaald en ik had een 7 voor wiskunde B1. Hoe sta je er nu voor dan? Ik weet niet precies hoeveel waarde ze er aan hechten. Bij AUC sta ik ook nog steeds op de wachtlijst. Eerst was ik ook meer voor AUC denk ik, maar na verloop van tijd ga ik UCU steeds beter en leuker vinden Het grootste nadeel vond ik de Dining Hall, maar ook daar ga ik inmiddels te positieve punten van inzien

En als je allemaal niks hoort enzo; gewoon even mailen, als het abnormaal lang duurt, misschien zijn ze je vergeten te informeren ofzo, dat schijnt wel vaker voor te komen
Hoi Loes!

Ik heb gister een mailtje gehad van UCU dat ik volgende week dinsdag op gesprek mag komen! Echt helemaal geweldig! Terwijl ik een dag ervoor juist een mailtje had dat ik nog 4 weken moest wachten ongeveer Nu nog steeds wachten op AUC maar op gesprek bij UCU is al beter dan niets! Ik heb weer hoop haha. Ja wiskunde is mijn slechtste vak namelijk ik sta een 6.4 voor economie, geschiedenis en AK een 7 afgerond. NL, frans, duits 8 en engels een 9. Ze zeiden dat wiskunde essentieel was.. en dat het mooi was als je een 8 gem. kon staan.. this sucks echt zo hard. Weetje toevallig hoeveel mensen er zich hebben ingeschreven bij AUC?

Ik laat je weten hoe het gesprek ging (volgende week ergens een keer) Een vriendin van mij (Kim) is ook aangenomen bij RA. Ze zei dat ze het gevoel had alsof het al besloten was dat ze sowieso was aangenomen want het gesprek duurde hooguit 20 minuten en ze was meteen aangenomen...

Let me know als je iets hoort van welke college dan ook goed?
Oud 20-03-2010, 17:57
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Nog meer mensen vandaag op de open day van UCU geweest?
Ik vond het erg leuk!
Oud 22-03-2010, 16:47
MizZoo
MizZoo is offline
Ik kom net terug van mijn interview op AUC.

Kort verslagje voor de mensen die nog moeten:

Ik kwam aan (half uur te laat overigens, lang leve het openbaar vervoer ), en moest even wachten tot ik werd opgehaald door een man van wie ik de naam vergeten ben. Hij was in ieder geval betrokken bij de humanities department, waarin ik graag mijn major wil doen.

Hij begon met wat inhoudelijke vragen over mijn application essay, en vervolgens kreeg ik wat standaard vragen over mijn application. Waar zie jezelf in de toekomst, hoe lijkt je het om op een residential college te wonen, welke activities zou je willen doen op AUC, wat vind je van de themes die we op AUC gebruiken, wat voor soort rol speel je meestal bij groepswerk, welke dingen zou je afwegen bij het kiezen tussen University Colleges? Dat soort vragen kreeg ik. Het liep wel lekker, m'n verhaaltjes kwamen lekker vlot eruit, heb overal antwoord op kunnen geven, veel instemmend geknik en 'gehum' (al kan ik daar waarschijnlijk niet te veel conclusies uit trekken), het ging over het algemeen eigenlijk best prima .

De eerstvolgende vergadering over de admissions is begin April, dus volgens meneer de interviewer mocht ik half April de uitslag verwachten. Hij liet verder niks merken over hoe hij het vond gaan of over hoe geschikt hij me vond.

Als er nog mensen zijn die hun interview op AUC nog moeten krijgen en vragen hebben: stel ze gerust. Al moet je je er niet al te druk over maken, het is gewoon een leuk gesprekje.

Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 16:54.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten