Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi Allemaal,
Vet leuk dat er zo veel mensen zijn die ook University College gaan of willen doen volgend jaar. Ik ben zelf toegelaten bij de nieuwe University College in Den Haag (LUC - Leiden University College), die gericht is op internationale samenwerking, rechten en politiek. Zijn er nog meer mensen die volgend jaar naar LUC gaan? xxx Sann. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
groetjes |
![]() |
|
![]() |
Im not from the Netherlands, but this is the only proper forum i found about university colleges in the Netherlands so i signed up even though i dont speak any dutch at all.. oh well.
I intend to apply at LUC The Hague and RA. Did anyone go to the information evening at LUCTH? what was your impression? and what major would you like to choose? |
![]() |
|
![]() |
Ben aangenomen op RA! Vandaag interview en meteen aangenomen. Nu is het punt alleen dat ik het aanbod binnen 3 weken moet accepteren en ik zit nog op de uitslag van Utrecht te wachten.. Maar die zou binnen 2 weken moeten komen, dus dat komt goed! Ben zo blij dat ik in ieder geval ergens naar toe kan naar m'n zin
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Wie weet zie ik je volgend jaar! Succes met kiezen in ieder geval als je de uitslag van utrecht binnen krijgt ![]() (Ik had mijn gesprek trouwens om half twaalf) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
As I was telling in Dutch (which you can obviously not read ![]() ![]() So yes I have send my application letter etc. already. And I'm planning to choose sustainability as major. What about you, when are you planning to send your application and what would your major choice be? Where are you from by the way? I must admit this is the only dutch forum where anyone has mentioned LUC so far. Maybe we ought to start one, somewhere else ![]() Don't hesitate to ask me anything about the application procedure, I might me able to help you and maybe you never know we will happen to live next to eachother next year ![]() xxx Sann. |
![]() |
|
![]() |
@Sann
Oh thank your for replying in English! I used the Google translating thing before but it kind of didnt make much sense sometimes, so thank you! I havent sent out my application yet, because I did not sit my final exam in Mathematics, it's a different system over here. I am from Germany by the way. So yeah, i sent them a copy of my High School Diploma last week and they are currently reviewing it to see if I meet the entry requirements (in maths). Sucks really, as I can't start my application process until I hear back from them and when I hate one thing it is waiting! So, if I were to apply and be admitted to LUC I would choose sustainabilty as my major too and then do optional tracks in philosophy and diversity. I love the idea of combining so many things! Anyway, when did you have your interview? Kind of an early bird, are you? And we def should start our own forum somewhere, maybe on facebook or something? If you have facebook? And thanks, its nice of you to offer help! I will get back to you once they tell me I can apply, I really hope they'll tell me today... I said too much already! Sorry, just excited! xx |
![]() |
|
Verwijderd
|
@dontspeakdutch
English is much easier.. It is really strange you have to sit your final exam before you can apply. I only had to send in the marks I recieved up and until now. Not my final exams, they will take place in June.. I know patience is not my strongest point either. I must admit I find it creepy, you will make the exact choises I want to make. I love philosophy too! About the application, I send my application in before the open day in january. I recieved an invitation about 2 weeks later, and I have had my interview on the 29th of january. And it took them 2,5 week to decide who to invite to come to study next year. Have you heard from them yet? You can find me at facebook if you want. Just search Sanne Nusselder. Not many people out there with the same name,.. Btw, I send a mail to Lieke Schreel, to ask if I was allowed to start a forum somewhere ![]() xxx Sann |
![]() |
|
![]() |
@Sann
If you havent noticed yet, I added you on facebook. I am the one with the yellowish redish picture ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af hoeveel plaatsen er dit jaar zijn op university colleges...
Hoeveel plekken zijn er bij RA en UCM? AUC en UCU zijn allebei 200, waarvan ze proberen de helft buitenlanders te krijgen. En LUC is 120 dit jaar. Dus dat maakt 520, als dat in RA en UCM ook ongeveer zo is dan wordt het ongeveer 900 plaatsen. Nog steeds vet weinig! Wat denken jullie? xxx Sann. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ga zeker naar RA, daar hebben ze de meeste courses die me aanspreken. Ga jij ook sowieso daarheen? Zo ja, welke huisjes hebben je voorkeur? Ik wil graag naar de koestraat ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bluuh, ik ben veel te ongeduldig om te wachten op de uitslag! Ik zou binnen nu en een week moeten horen of ik bij UCU aan ben genomen, en ik moet binnen nu en 2 weken bij RA doorgeven of ik daar naar toe wil, anders vervalt hun aanbod. Nog even en de stress slaat toe
![]() Okee, dit was even een nutteloze post maar ik moet echt even mijn spanning kwijt haha. Al mensen gehoord dat ze zijn aangenomen bij UCU? En hoe lang duurde het voordat je het hoorde? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met 'dingen' bedoelde ik courses trouwens, beetje onduidelijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik zit ook sterk te denken om naar ACU of RA te gaan... Heb me al aangemeld voor ACU, maar moet nu binnen twee weken een essay en motivation letter schrijven. Motivation vind ik niet zo moeilijk, maar essay wel... Kan niet echt een goed onderwerp verzinnen. Hoe is dat bij jullie allemaal gegaan?
|
![]() |
|
![]() |
Ihad vorige week mijn interview bij RA en het ging heel goed, de man die mij interviewde was heel positief, en hij zij ook dat hij me dan waarschijnlijk wel in september zou zien
![]() Ik ben er vrij zeker van dat ik word aangemomen maar ik wil het toch wel graag definitief weten! Ik ben trouwens ook van plan om koestraat als eerste keuze op te geven als ik word aangemomen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ja haha, die kleuren zijn een beetje jammer ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Dit is wat ik hier ergens eerder in dit topic over zei:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb vorige week maandag een mailtje van AUC gehad dat ik ben aangenomen
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey,
Een vriendin van mij heeft inderdaad ook zo'n uitnodiging gehad van AUC. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat je de officiële stukken krijgt. Ik heb hetzelfde bij LUC, ik ben een maand geleden aangenomen, en ik kreeg eergisteren een mailtje dat de officiële stukken binnen nu en 2 weken komen. Dus ik denk dat er zeker 1 maand overheen gaat voor je wat krijgt ![]() xxx Sann. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() liefs! |
![]() |
|
![]() |
Poe, onderhand alle topics uit deze reeks gelezen
![]() En toen kwam ik dus in aanraking met UCs! Wat een motivatie en spanning ging er door me heen! ![]() Ben bijna klaar met mijn aanmelding voor RA, de deadline is 15 April. Ik verwacht dat ik al mijn brieven zal hebben over plusminus twee weken. (Is dit vroeg genoeg, dat er al niet veel plaatsen vergeven zijn? Hoe staat het eigenlijk met het aantal aanmeldingen van RA?). Ik heb wel vier (!) ![]() Nog een paar vraagjes voor onze RA'ers - Wat vind je van de 'RA-Experience'? - Waar zijn de alumni terecht gekomen? Heeft RA in een goede naam? - Is het nou moeilijk om een B of hoger te scoren? - Is er nou echt een gezellig leven in Middelburg? Samen opstap enzo.. - Koestraat of Roggeveen ![]() Heb er in elk geval ontzettend zin in en hoop dat ik word aangenomen. (of uberhaupt een interview krijg). I will keep you updated. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik heb net het terugstuur formulier ingevuld, ik heb écht zin om te gaan studeren! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb vorig jaar mijn VWO diploma al gehaald en ik had een 7 voor wiskunde B1. Hoe sta je er nu voor dan? ![]() ![]() ![]() En als je allemaal niks hoort enzo; gewoon even mailen, als het abnormaal lang duurt, misschien zijn ze je vergeten te informeren ofzo, dat schijnt wel vaker voor te komen ![]() |
![]() |
|
Heeft iemand van jullie trouwens een ontvangstbevestiging gekregen na aanmelding voor AUC? Bij UCU kreeg ik netjes een mailtje dat mijn application was aangekomen en dat ze zouden beginnen met verwerken, maar na aanmelding van AUC heb ik niets gekregen. Ik heb er zelf niet echt bij stil gestaan, maar ben ik de enige die geen bevestigingsmailtje heeft gekregen of is dit normaal?
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb plotseling besloten me aan te melden voor AUC. Ik ben na veel overwegen en tobben toch tot de conclusie gekomen dat University College precies is wat ik zoek.
Het probleem is alleen: de dealine is al verstreken. Nou zeggen ze op de site wel dat ze ook alle aanmeldingen na 1 maart in ontvangst zullen nemen, maar ze niet kunnen garanderen dat late aanmeldingen in behandeling worden genomen. Nu lees ik hierboven het een en al over wachtlijsten... is er ook maar enige kans voor mij om in aanmerking te komen voor de toelatingsprocedure? Enig idee of ze de lijst met aanmeldingen gewoon 1 voor 1 doorlopen of dat opvallende aanmeldingen toch een grotere kans krijgen ook als ze laat binnenkomen? Zelf geloof ik dat ik een zeer goede achtergrond heb voor een opleiding als University College (Chinese achtergrond, op mijn vierde verhuisd naar NL, klas overgeslagen, tweetalig/IB + gymnasium, 8+ gemiddeld, 2 jaar klassiek piano aan vooropleiding conservatorium (paar kleine prijzen op muziekconcoursen), meegedaan aan verschillende debatevenementen als Intergymnasiaal Debattoernooi, MUN, EYP, verder natuurlijk erg brede interesses). Stom dat ik me niet eerder University College serieus heb overwogen... De deadline voor RA is gelukkig pas in april. Ik ga me er wel zeker voor aanmelden. Maar ik ben er niet zo zeker van of ik naar RA wil. Het muziekprogramma lijkt op het eerste gezicht bijna perfect voor iemand als mij, maar ik wil graag richting science en ik geloof dat de nadruk bij Roosevelt toch veel meer ligt op humanities/social science. Maar misschien is dat maar een indruk. Ik ga in ieder geval een dagje meelopen met een student binnenkort. Ik probeer eigenlijk nog wat studenten van AUC te vinden met wie ik wat gedachtes kan uitwisselen en misschien een keer kan meelopen (er staat daar op de site niets over). |
![]() |
||
Citaat:
Misschien ook om te overwegen... Aanmelden voor spring semester 2011, dus dat je pas in januari begint. Weet niet hoe het met AUC zit maar hier (UCU) beginnen er ook altijd een heel aantal studenten in spring semester. Dan zou je tot december andere 'nuttige' dingen kunnen doen (zoals reizen/vrijwilligerswerk etc.) Oja en meelopen kun je idd beter zelf regelen, heb ik toen ook gedaan via dit forum aangezien ook UCU geen meeloopdagen organiseert.
||
![]() |
Citaat:
Ik bedacht me ook dat elke jaar er toch bijna 600 aanmeldingen zijn voor UCU maar ook UCM dus wat gaat er mis of sta ik op een wachtlijst? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zou me er dus maar geen zorgen over maken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou alleen niet graag een echt tussenjaar willen doen. Het liefst wil ik volgend jaar gewoon studeren. Weet iemand of het mogelijk is om eerst een jaar een universitaire studie te doen en dan over te stappen naar University College? Of willen UCs geen mensen die al een propedeuse hebben afgerond? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi iedereen,
Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die net zoals mij zeer enthousiast zijn over UC ![]() Heel veel herkenbare verhalen, maar heb over sommige reacties wel andere gedachtes. Ik heb vorige week mijn offer van UCU ontvangen ![]() Uiteraard ben ik super blij met mijn aanbod van UCU maar ik zit toch nog wel te twijfelen over Amsterdam. Ik heb volgende week een interview bij Amsterdam... Ik vind beide UC's voordelen en nadelen hebben. UCU vanwege ervaring en het ruime aanbod van vakken, AUC vanwege de leuke majors en persoonlijk trekt Amsterdam mij meer dan Utrecht (en het feit dat AUC over mooiere studentenkamers beschikt). Ik heb daarom 3 vragen: 1. Hoe zijn de studentenkamers bij UCU (ze verschillen nogal), wat is de ''minste'' kamer die je kan krijgen? 2. Hoe zit het met de kwaliteit van de lessen van AUC? Zijn de docenten goed ingesteld op deze nieuwe manier van lesgeven? (kleine klassen en engels) en hiermee doel ik voornamelijk op de vraag: Hebben jullie nadelen ondervonden vanwege het feit dat jullie de eersten zijn? 3. Komen mensen van UCU vaak buiten de campus? Ik hoor graag al jullie verhalen ![]() Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 23:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() UCU'ers komen best vaak buiten de gate. Het is wel een vooroordeel wat veen andere studenten hebben van UCU. Natuurlijk zijn er ook mensen die hun hele sociale leven op campus hebben (niks mis mee) maar het voordeel is dat je weg kunt gaan als je weg wilt. Zoek gewoon een leuke sport/studentenvereniging/muziekvereniging of wat dan ook als je graag van campus af wilt. UCU biedt deze diensten ook voor een gedeelte aan (sororities/fraternities/sportcommissie/koor etc.) maar ik vind persoonlijk dat het leuker is om die dingen buiten de campus te doen. Ontmoet je ook een keer wat andere mensen ![]() Trouwens in de spits van afgelopen woensdag (zie internet) staan 2 pagina's over 'wonen op campus', een vriendinnetje van mij werd geïnterviewd dus dan kun je lezen wat de voor- en nadelen van wonen op campus zijn.
||
Citaat:
Ik heb gister een mailtje gehad van UCU dat ik volgende week dinsdag op gesprek mag komen! Echt helemaal geweldig! Terwijl ik een dag ervoor juist een mailtje had dat ik nog 4 weken moest wachten ongeveer ![]() ![]() Ik laat je weten hoe het gesprek ging (volgende week ergens een keer) Een vriendin van mij (Kim) is ook aangenomen bij RA. Ze zei dat ze het gevoel had alsof het al besloten was dat ze sowieso was aangenomen want het gesprek duurde hooguit 20 minuten en ze was meteen aangenomen... Let me know als je iets hoort van welke college dan ook goed? ![]() |
![]() |
|
Ik kom net terug van mijn interview op AUC.
Kort verslagje voor de mensen die nog moeten: Ik kwam aan (half uur te laat overigens, lang leve het openbaar vervoer ![]() Hij begon met wat inhoudelijke vragen over mijn application essay, en vervolgens kreeg ik wat standaard vragen over mijn application. Waar zie jezelf in de toekomst, hoe lijkt je het om op een residential college te wonen, welke activities zou je willen doen op AUC, wat vind je van de themes die we op AUC gebruiken, wat voor soort rol speel je meestal bij groepswerk, welke dingen zou je afwegen bij het kiezen tussen University Colleges? Dat soort vragen kreeg ik. Het liep wel lekker, m'n verhaaltjes kwamen lekker vlot eruit, heb overal antwoord op kunnen geven, veel instemmend geknik en 'gehum' (al kan ik daar waarschijnlijk niet te veel conclusies uit trekken), het ging over het algemeen eigenlijk best prima ![]() De eerstvolgende vergadering over de admissions is begin April, dus volgens meneer de interviewer mocht ik half April de uitslag verwachten. Hij liet verder niks merken over hoe hij het vond gaan of over hoe geschikt hij me vond. Als er nog mensen zijn die hun interview op AUC nog moeten krijgen en vragen hebben: stel ze gerust. Al moet je je er niet al te druk over maken, het is gewoon een leuk gesprekje. Laatst gewijzigd op 22-03-2010 om 16:54. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |
Studeren |
University College #8 MizZoo | 500 | 21-03-2011 22:50 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 |