Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:
nee die zijn er heel veel. Ik heb op wereldniveau een uiterst gemiddelde lengte.
Mwoa, als je de marge maar klein genoeg maakt!
Advertentie
Oud 26-02-2010, 22:55
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Er is ook niets mis met een gezonde dosis racisme. Het moge duidelijk zijn wat voor dosis dat is.
De vergelijking racisme en vaderlandsliefde raakt kant noch wal.
Oud 26-02-2010, 22:56
Sherlock
Sherlock is offline
Wtf mijn ouders beginnen opeens te zeiken dat ik op tijd naar bed moet
Oud 26-02-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Mwoa, als je de marge maar klein genoeg maakt!
als er iemand een medaille wint en door bizarre omstandigheden kom ik erachter dat deze persoon en ik een lengte hebben die tot op 0,0001 mm nauwkeurig overeen komt, dan ben ik wel trots op onze lengte!
Verwijderd
Citaat:
De vergelijking racisme en vaderlandsliefde raakt kant noch wal.
Beargumenteer.
Verwijderd
Citaat:
als er iemand een medaille wint en door bizarre omstandigheden kom ik erachter dat deze persoon en ik een lengte hebben die tot op 0,0001 mm nauwkeurig overeen komt, dan ben ik wel trots op onze lengte!
Ik geloof je niet!
Oud 26-02-2010, 22:59
Verwijderd
Er is nooit iets mis met een gezonde dosis, vandaar ook dat het een gezonde dosis is.

Saamhorigheidsgevoel met mensen die overeenkomsten met jouzelf hebben is een overlevingsmechanisme waardoor je wél kans maakt om als kwetsbaar individu te worden verzorgd door een groep, maar minder kans dat je per ongeluk al je energie besteeds aan het opvoeden van een lynx terwijl je baby ligt te creperen. Als het te ver gaat, geeft het risico op oorlog. Als het niet bestaat, was dat tot voor ca. honderd jaar geleden een probleem.
Oud 26-02-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof je niet!
Met het criterium van 'weinig kans in die branche' dan. Stel er zou een serie van hollands next top model zijn en er zou iemand meedoen van 1.60. Dan zou ik over die persoon sneller positief oordelen dan over haar mededingers daar zou ik me dan natuurlijk niet continu bewust van zijn.
Oud 26-02-2010, 23:03
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Beargumenteer.
Helaas, ik ben je aapje niet. Daarnaast mag ik toch bekend veronderstellen dat racisme ethisch niet verantwoord is. Tevens zorgt racisme voor een niet-wenselijke ongelijkheid die bovendien de samenleving ontwricht.

En dat doet vaderlandsliefde niet.
Oud 26-02-2010, 23:04
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Het acteerwerk en dergelijke en hoe slecht het plot is etc
Sommige mensen acteren wel slecht ja, maar het blijft leuk.
Oud 26-02-2010, 23:05
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Sommige mensen acteren wel slecht ja, maar het blijft leuk.
Hee jij!
Oud 26-02-2010, 23:07
Philosophy
Philosophy is offline
Hoi Laisve! Heb je een fijne avond?
Oud 26-02-2010, 23:08
Philosophy
Philosophy is offline
Ik hou van pistache nootjes, het is alleen zo jammer dat je voor elk nootje werk moet doen. :')
Oud 26-02-2010, 23:08
Laisve
Laisve is offline
Ja! Lekker op de bank bijkomen van afgelopen week Jij nog spannende avonturen?
Oud 26-02-2010, 23:09
Verwijderd
de zin die ik moest inkorten heeft 7 regels
Oud 26-02-2010, 23:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben absoluut heel vaderlandslievend
Oud 26-02-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Helaas, ik ben je aapje niet. Daarnaast mag ik toch bekend veronderstellen dat racisme ethisch niet verantwoord is. Tevens zorgt racisme voor een niet-wenselijke ongelijkheid die bovendien de samenleving ontwricht.

En dat doet vaderlandsliefde niet.
Wat bedoel je met "racisme is niet ethisch verantwoord"? Volgens welke ethiek?

Vaderlandsliefde kan de samenleving ook ontwrichten omdat het xenofobie en racisme aanwakkert.
Oud 26-02-2010, 23:13
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Ja! Lekker op de bank bijkomen van afgelopen week Jij nog spannende avonturen?
Zo, wat heb jij allemaal uitgespookt deze week?

Ja wel prima! Hele week m'n vriendje bij me gehad dus ik heb betere avonden gehad dan deze, maar nu zit ik lekker te niksen op de bank. Best prima.
Oud 26-02-2010, 23:16
Verwijderd
zo
om kwart over twaalf 's nachts mijn verbeterde versie inleveren, dat komt vast gemotiveerd over
ik had vooral geen zin om er morgen nog mee bezig te moeten!
Oud 26-02-2010, 23:17
Verwijderd
wel handig om dan het attachment bij te voegen
Oud 26-02-2010, 23:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Vaderlandsliefde kan de samenleving ook ontwrichten omdat het xenofobie en racisme aanwakkert.
Als racisme niet bestond, zat ons land nu vol met modderbloedjes en chinezen en amerikanen! Dus het is juist goed
Oud 26-02-2010, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Als racisme niet bestond, zat ons land nu vol met modderbloedjes en chinezen en amerikanen! Dus het is juist goed
Hoezo?
Oud 26-02-2010, 23:19
Laisve
Laisve is offline
Citaat:

Moet ik je het begrip ethiek uitleggen? De deontologische!

Alles kan. Echter is vaderlandsliefde niet per definitie slecht. Sterker nog, in gezonde mate kan het een positieve bijdrage leveren aan de sociale cohesie in de staat.
Sherlock
Sherlock is offline
Ooh slaap zacht Elisabeth slaap zacht (8) foute Acda en de Munnik muziek
Verwijderd
amerika zit juist vol met nederlanders!
Oud 26-02-2010, 23:21
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Zo, wat heb jij allemaal uitgespookt deze week?

Ja wel prima! Hele week m'n vriendje bij me gehad dus ik heb betere avonden gehad dan deze, maar nu zit ik lekker te niksen op de bank. Best prima.
Ik had dinsdag echt een superfeest waardoor de hele woensdag mijn hersenactiviteit op een nulpunt stond. En donderdag ook de stad ingegaan, terwijl ik dus vandaag om negen uur college had
Oud 26-02-2010, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Moet ik je het begrip ethiek uitleggen? De deontologische!
Consequentialisme > all
Citaat:
Alles kan. Echter is vaderlandsliefde niet per definitie slecht. Sterker nog, in gezonde mate kan het een positieve bijdrage leveren aan de sociale cohesie in de staat.
Niet per definitie "slecht", afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Wel per definitie irrationeel, en potentieel erg gevaarlijk. Zonder vaderlandsliefde geen holocaust.
Oud 26-02-2010, 23:25
Verwijderd
Ik ben het met Kazet eens. Bovendien vergeten we dat het begrip racisme natuurlijk omvangrijker is dan enkel vaderlandsliefde.
Oud 26-02-2010, 23:25
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Consequentialisme > all
.
Wow, ik ben onder de indruk van je argumentatie! O wacht...

Citaat:
Niet per definitie "slecht", afhankelijk van hoe je ermee omgaat. Wel per definitie irrationeel, en potentieel erg gevaarlijk. Zonder vaderlandsliefde geen holocaust.
Zonder racisme al helemaal niet. Bovendien geef je nu een essentieel verschil tussen racisme en vaderlandsliefde: racisme is namelijk per definitie slecht. Dus loopt die vergelijking compleet mank.
Oud 26-02-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:
als ik schrijf:

en de begeleider zegt:

dan wijzig ik het in:

toch?
Ik heb donderdag een EMG-meetapparaat verbouwd om er een bipolaire puls uit te krijgen
Oud 26-02-2010, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Consequentialisme > all
Zonder vaderlandsliefde leefden we zoals in afrika
Oud 26-02-2010, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Wow, ik ben onder de indruk van je argumentatie! O wacht...
De gevolgen zijn waar het om draait. Moet ik dat nu echt beargumenteren?
Citaat:
Zonder racisme ook niet. Bovendien geef je nu een essentieel verschil tussen racisme en vaderlandsliefde: racisme is namelijk per definitie slecht. Dus loopt die vergelijking compleet mank.
En tot nu toe is je enige onderbouwing van die stelling een cirkelredenering.
Oud 26-02-2010, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Zonder vaderlandsliefde leefden we zoals in afrika
Daar is nationalisme juist heel sterk aanwezig.
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Ik had dinsdag echt een superfeest waardoor de hele woensdag mijn hersenactiviteit op een nulpunt stond. En donderdag ook de stad ingegaan, terwijl ik dus vandaag om negen uur college had
Goede week! Hoe ben je nu uiteindelijk verkleed gegaan?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb donderdag een EMG-meetapparaat verbouwd om er een bipolaire puls uit te krijgen
goedzo
Oud 26-02-2010, 23:30
Verwijderd
Citaat:
goedzo
De technische dienst vertrouwde het niet helemaal
Oud 26-02-2010, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Oud 26-02-2010, 23:31
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
De gevolgen zijn waar het om draait. Moet ik dat nu echt beargumenteren?
Eh ja graag. Want een daad kan intrinsiek slecht zijn terwijl de gevolgen best goed kunnen zijn. Ik ben geen voorstander van alleen kijken naar de gevolgen van een daad.

Citaat:
En tot nu toe is je enige onderbouwing van die stelling een cirkelredenering.
Je kunt het een cirkelredenering noemen maar daar wordt je bewering natuurlijk niet waar van. Als je me de cirkelredenering duidelijk aan wil geven sta ik daar voor open.
Oud 26-02-2010, 23:32
Verwijderd
Onderscheid maken op basis van ras is niet per definitie slecht, zo is het bijvoorbeeld zo dat bij bepaalde soorten kanker, bij negroïde mensen een ander type chemotherapie het best werkt dan bij kaukasische mensen. Het lijkt mij belangrijker om iedereen de chemo te geven waar je het meeste resultaat van verwacht dan om iedereen krampachtig gelijk te gaan behandelen. Is even een klein voorbeeldje maar zo zijn er natuurlijk wel meer dingen. Ik weet alleen van medische verschillen maar ik weet niet of dat komt doordat dat toevallig het enige vakgebied is waar ik me in heb verdiept.
Oud 26-02-2010, 23:32
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Niet echt, ze vinden hun stammen belangrijker dan het land waar ze in wonen.
Oud 26-02-2010, 23:34
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Onderscheid maken op basis van ras is niet per definitie slecht, zo is het bijvoorbeeld zo dat bij bepaalde soorten kanker, bij negroïde mensen een ander type chemotherapie het best werkt dan bij kaukasische mensen. Het lijkt mij belangrijker om iedereen de chemo te geven waar je het meeste resultaat van verwacht dan om iedereen krampachtig gelijk te gaan behandelen. Is even een klein voorbeeldje maar zo zijn er natuurlijk wel meer dingen. Ik weet alleen van medische verschillen maar ik weet niet of dat komt doordat dat toevallig het enige vakgebied is waar ik me in heb verdiept.
Daar heeft ook niemand het over? Racisme is wat anders dan onderscheid maken op basis van ras.
Oud 26-02-2010, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Daar heeft ook niemand het over? Racisme is wat anders dan onderscheid maken op basis van ras.
Hm zoals ik het heb geleerd is dat precies de definitie van racisme.
Oud 26-02-2010, 23:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
eh, nee
Oud 26-02-2010, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Eh ja graag. Want een daad kan intrinsiek slecht zijn terwijl de gevolgen best goed kunnen zijn. Ik ben geen voorstander van alleen kijken naar de gevolgen van een daad.
Hoe kan een daad intrinsiek slecht zijn met goede gevolgen? Geef eens een voorbeeld?
Citaat:
Je kunt het een cirkelredenering noemen maar daar wordt je bewering natuurlijk niet waar van. Als je me de cirkelredenering duidelijk aan wil geven sta ik daar voor open.
Je geeft aan dat het principiële verschil tussen racisme en nationalisme zit in de ethiek, maar je beargumenteert die ethiek niet.
Verwijderd
Citaat:
eh, nee
Jawel, bij racisme moet het verschil onrechtvaardig zijn.
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Hm zoals ik het heb geleerd is dat precies de definitie van racisme.
Oh dan heb je dat verkeerd geleerd. Want bij racisme komt ook nog het verheerlijken van het eigen volk en het als minderwaardig beschouwen van een ander volk kijken. Alleen het onderscheid maken is geen racisme.
Oud 26-02-2010, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Niet echt, ze vinden hun stammen belangrijker dan het land waar ze in wonen.
Dat is toch ook een vorm van vaderlandsliefde, alleen die landen zijn opgetekend door koloniale machten en hebben dus voor veel mensen niet zo veel waarde.
Oud 26-02-2010, 23:38
Verwijderd
Het woordenboek vindt dat het allebei mag. Alleen dan het als superieur beschouwen van het eigen ras, niet volk.
Oud 26-02-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Het woordenboek vindt dat het allebei mag.
O? Welk woordenboek?
Oud 26-02-2010, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch ook een vorm van vaderlandsliefde, alleen die landen zijn opgetekend door koloniale machten en hebben dus voor veel mensen niet zo veel waarde.
Precies, dus geen vaderlandsliefde, maar naastenliefde.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten