Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens vond ik de actie van Sann (niet eten in de laatste eetronde) wel van een ander kaliber dan die van kleinmeisje (niet hangen in de laatste hangronde). En dat had alles met die rare wincondities te maken. Sann zou haar eigen graf graven als ze iemand opat en kleinmeisje besloot gewoon het spel (wolven ontmaskeren) niet te gaan spelen. Dat is gewoon onsportief. Ook al zegt ze dat ze anders ook wel op Sann had gestemd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar gaat het niet om. Door niet te stemmen winnen ze door het geluk dat het de regel is dat wolven niet mogen stemmen. En niet doordat ze werkelijk de wolven hebben ontmaskerd. En dat vind ik onsportief, ja. Een wolf zou zo'n idee ook nooit opperen
![]() Verder heb ik het idee dat je gewoon een beetje op z'n LL's loopt te provoceren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een deel van het spel is nu eenmaal dat je verplicht bent om te stemmen. Net zoals je bij voetbal niet de bal mag oppakken.
|
ik had het wel fijn gevonden als de spelleider had gezegd dat expres niet stemmen tegen de regels is.
en waarom ik niet gestemd heb? ik was eigenlijk al een paar rondes klaar met het spel. oa doordat mensen niet meer posten en of stemden, hierdoor had ik ook minder zin om moeite te doen. ik was wel begonnen met nog een keer te checken of ik echt op sann wilde stemmen maar toen ik halverwege daarmee was was het tijd en dacht ik (doordat ik het spel zat was) laat dan maar. Maar ik vind het stiekum ook laf van me maar het fanatisme was voor mij al weer weg, ik wilde alleen nog dat het afgelopen was.. (ik weet het, niet goed maar het spel liep op het laatst ook niet echt meer). en ik wist niet dat ik niet niet mocht stemmen. Ben ook voor duidelijk te zeggen dat je als dorpeling moet stemmen! (dan had ik ook meer mijn best gedaan op tijd een stem te hebben). verder denk ik dat bij 1 tegen 1 het van de ronde af laten hangen prima is. (was ook wel tactisch van sann om niet te eten zodat de 1-1 niet ontstond na de laatste eetronde (maar ja mijn niet stem was ook tactisch maar dit mag dan ook niet??))
|
Verwijderd
|
Volgens mij is vergeten te stemmen ook niet erg, maar gaat het juist om niet stemmen in de laatste ronde. Verder lijkt 2e keer waarschuwing 3e keer rode kaart me prima, maar met uitzondering voor de laatste ronde.
Als extra stok achter de deur evt. laatste ronde niet stemmen is gelijk rode kaart, ook al is het de eerste keer dat je niet stemt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of stel je nu dat het gelijkspel is als beide dorpelingen niet stemmen? Dat gebeurt al helemaal nooit, het gaat er juist om dat je twee stemmen hebt in 't topic, waarvan maar één 'echte' stem. Zodat de bluffende partij (cq de wolf) eruit vliegt. Het punt is dat die constructies juist zo gemaakt zijn dat het niet uitmaakt wie wat zegt, het eindresultaat is hetzelfde. Kijk: Je hebt spelers X, Y en Z. X en Y zijn beide verdacht, en zeggen dat ze op elkaar gaan stemmen. Z weet van zichzelf dat hij dorpeling is, en dat één van de anderen dus een wolf is. Als Z ervoor kiest om niet te stemmen, dan gaat de wolf er automatisch uit. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als X op Z stemt en andersom en ze zijn beide dorpeling dan gaan ze er ook uit. |
![]() |
|
Jongens, kom op zeg. Jullie kunnen er wel eeuwig over doordiscussieren, maar zo komen jullie er niet uit.
Laten we gewoon afspreken dat vanaf volgende spel de spelleiders strenger optreden tegen niet-stemmers, en we gaan er vanuit dat de spelers eerlijk en sportief spelen en het niet-stemmen niet als tactisch middel gaan zien.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, volgens mij ben je inderdaad op z'n Luckiaans aan 't provoceren, want ik geloof er niks van dat je dit niet snapt. Dus eh, wat Martin zegt. ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
En als het bij voetbal toegestaan wordt de bal in je handen te nemen en in het doel te leggen kan dat ook in het voordeel van beide partijen werken. Maar het wordt er wel minder leuk van.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem anders wordt dat als er nog maar 1 wolf is je vanaf dan kan bepalen hoe groot de kans is dat hij nog wint. Als er een hangronde op het eind zit dan, dan kan hij dus niet meer winnen als je verplicht bent om te eten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik moet wel even kwijt dat ik het niet echt leuk vind dat er nogal een vervelende toon richting de spelleiders wordt aangeslagen (over zowel de wincondities als eerder de functieverdeling). Ik heb het NIET opzettelijk gedaan, en ook na het spel afstand gedaan van die beslissing, en gezegd dat ik het niet wilde opdringen.
Toch merk ik een bepaalde ondertoon in berichten, alsof ik opzettelijk regels veranderd heb. Ik vind dat niet leuk, spelleiden is best zwaar als je iedere avond een verhaal probeert te produceren, en als je dan een fout maakt is dat menselijk. Ik spelleid naar eer en geweten, en ik heb daarnaast ook nog eens persoonlijk een heel lastige periode, en dan is het ook wel eens leuk als je bedankt wordt en er niet constant met vingertjes wordt gewezen.
Laatst gewijzigd op 01-03-2010 om 22:44. |
![]() |
|
Ik bedoel er niets persoonlijks mee, Martin. Misschien kom ik wat koud over, maar ik heb het gewoon puur over het spel en bespreek dat zonder aanziens des persoons.
|
Verwijderd
|
Ik hoop dat je ook niet denkt dat ik je persoonlijk aanval Martin. En ik besef nu ook dat ik jullie nog helemaal niet gecomplimenteerd heb voor de goede spelleiding en gave verhalen
![]() ![]() In elk geval vond ik de wincondities raar, maar snap ik beste dat het een keer kan gebeuren dat je dat niet goed inschat en dat het dus vervolgens gebeurt dat de wolf niet eet. Ik zou het alleen wél raar vinden als je nu nog steeds denkt dat de wincondities van dit spel de beste waren... Maar dat ben ik dan weer. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, en ook nog sorry voor als ik je zou hebben 'verraden' (ach ja, ik was nu eenmaal verrader) met dat functieverdelen. Ik vond het zelf wel een grappig verzonnen onzintheorie, maar mensen gingen er nogal over vallen en dat was uiteindelijk ook een beetje ten nadele van jullie.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn bericht was absoluut niet als een persoonlijke aanval naar jullie bedoeld. Zoals Absinthe het zei, ging het ook over oudere spellen, en daarin leek te ze impliceren dat het eerder voor kwam dat spelleiders vriendjes bepaalde functies gaven. Ik reageerde in het algemeen; niet op dit specifieke spel. Het was niet mijn bedoeling iemand persoonlijk te beschuldigen; excuses als dat zo is overgekomen. Het is erg fijn dat er nog steeds mensen zijn die zo veel moeite willen doen om het spel te leiden. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 |