Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook niet over het KOMEN van een kabinet, ik heb het over de gevolgen van het kabinet. Wel goed doorlezen.

En wat rationeel zegt: je hoeft niet op prikkeldraad te vallen om te weten dat het pijn doet.
Lees deel 2.
Advertentie
Oud 01-03-2010, 15:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hm, het is nog licht en het zonnetje schijnt. Ik ga toch maar eerst een paar kilometer hardlopen.
goed van je
Oud 01-03-2010, 15:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hm, het is nog licht en het zonnetje schijnt. Ik ga toch maar eerst een paar kilometer hardlopen.
Dat had ik al gedaan helaas niet vrijwillig
Oud 01-03-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Enkel is de samenleving ook extremer geworden door instabiel politiek beleid.

Hoe meer je als geheel tegen hem afzet hoe meer stemmen hij krijgt.

Je moet in debat gaan met Wilders niet ook belachelijke dingen gaan roepen. Want dan wint hij.
Maar in debat gaan is nu juist hetgeen hij vermijdt. Juist omdát Wilders weet dat hij alleen maar over de gevaren van de islam kan praten.

In de jaren '90 was er overigens geen instabiel politiek beleid. De kabinetten Paars waren juist erg daadkrachtig en hebben veel hervormingen doorgevoerd, in tegenstelling tot de kabinetten Balkenende die eigenlijk alleen gezorgd hebben voor een nieuw zorgstelsel en voor de rest alles op de lange baan geschoven hebben.
Oud 01-03-2010, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martin wil je aub niet doen of dat jij de enige bent die verstand heeft van politiek hier. Het zou je nog verbazen hoe diep ik erin zit.

Maargoed buiten dat doe je nog wel meer actieve dingen behalve moties indienen en wetsvoorstellen indienen misschien moet je maar is vragen om een weekje mee te lopen.

Daarnaast heeft hij het hiermee wel 12 jaar overleeft in politiek Den Haag.

Dat laatste stuk is al een heel andere toon en zo moet je Wilders ook ''bestrijden''. Niet meteen roepen dat hij een idioot is want dat werkt averechts.
Dat zeg ik ook niet, maar dat zijn gewoon dingen die je met een paar muisklikjes kunt opzoeken, dus zoveel "moeite" is het niet.

Als ik de tijd had zou ik graag eens een week meelopen met Wilders (lekkere veilige uitspraak want dat wil hij vast toch niet ), maar aan moties, partijprogramma's, etc, kun je toetsen hoeveel een politicus uitvoert en welke standpunten hij heeft. Wilders dient nauwelijk moties in, en heeft een program van niks. Als je in de Kamer zit, moet je daar ook werk verrichten als je iets wel veranderen.

En ik roep ook niet dat Wilders een idioot is, ik heb denk ik vrij valide en controleerbare stellingen geponeerd die aangeven dat Wilders niet echt goed zijn werk doet en gebakken lucht is.
Oud 01-03-2010, 16:00
Spring Fling
Spring Fling is offline
goedemiddag :"D

ik heb vandaag echt een poepdag
Oud 01-03-2010, 16:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lees deel 2.
Heb ik gedaan, en ik heb er op gereageerd.
Oud 01-03-2010, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Maar in debat gaan is nu juist hetgeen hij vermijdt. Juist omdát Wilders weet dat hij alleen maar over de gevaren van de islam kan praten.

In de jaren '90 was er overigens geen instabiel politiek beleid. De kabinetten Paars waren juist erg daadkrachtig en hebben veel hervormingen doorgevoerd, in tegenstelling tot de kabinetten Balkenende die eigenlijk alleen gezorgd hebben voor een nieuw zorgstelsel en voor de rest alles op de lange baan geschoven hebben.
En Wilders kwam op tijdens Balkenende 1 t/m oneindig.

Dus vandaar instabiele politiek dat hem voedt.

Er zijn wel meerdere manieren om Wilders van repliek te voorzien dan behalve een debat. GL en D'66 pakken dit redelijk goed aan nu en zullen nog meer manieren uitvoeren richting de verkiezingen.
Oud 01-03-2010, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik ook niet, maar dat zijn gewoon dingen die je met een paar muisklikjes kunt opzoeken, dus zoveel "moeite" is het niet.

Als ik de tijd had zou ik graag eens een week meelopen met Wilders (lekkere veilige uitspraak want dat wil hij vast toch niet ), maar aan moties, partijprogramma's, etc, kun je toetsen hoeveel een politicus uitvoert en welke standpunten hij heeft. Wilders dient nauwelijk moties in, en heeft een program van niks. Als je in de Kamer zit, moet je daar ook werk verrichten als je iets wel veranderen.

En ik roep ook niet dat Wilders een idioot is, ik heb denk ik vrij valide en controleerbare stellingen geponeerd die aangeven dat Wilders niet echt goed zijn werk doet en gebakken lucht is.
Wat is precies een goede politicus? Daar zijn geen richtlijnen voor. Maar als je het 12 jaar volhoudt in die jungle doe je naar mijn inziens aardig.

Klopt enkel moeten de partijen en wij die gebakken lucht en stellingen wel kunnen ontkrachten op een duidelijke en heldere manier. Ik zie enkel dat GL en D'66 dat op dit moment aankunnen.
Oud 01-03-2010, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Bos is volgensmij de een van de weinigen die Wilders ook aanvalt op de onhaalbaarheid van zijn standpunten (dus meer zijn incompetentie als politicus), D66 heeft het vooral over de respectloze houding van Wilders, maar daar verliest hij weinig kiezers mee.
Oud 01-03-2010, 16:05
Spring Fling
Spring Fling is offline

alleen politiek hier
vertel is iets leuks, iets over je dag ofzo
Oud 01-03-2010, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Bos is volgensmij de een van de weinigen die Wilders ook aanvalt op de onhaalbaarheid van zijn standpunten (dus meer zijn incompetentie als politicus), D66 heeft het vooral over de respectloze houding van Wilders, maar daar verliest hij weinig kiezers mee.
Ben ik het niet mee eens. D'66 en GL vallen Wilders hier ook op aan.

Bos doet een poging maar kan het voor de kiezer nog niet helder onder woorden brengen. Ik heb na de vele media-optredens van bos wel meer respect gekregen voor de politicus Bos moet ik zeggen.
Oud 01-03-2010, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat is precies een goede politicus? Daar zijn geen richtlijnen voor. Maar als je het 12 jaar volhoudt in die jungle doe je naar mijn inziens aardig.
Dat vind ik niet, dat je het dan aardig doet. Er zijn tientallen kamerleden die net zo lang of langer in de kamer zitten of op een landelijk niveau politiek actief zijn. Zeker gezien Wilders zijn eerste 4 jaar in relatieve anonimiteit heeft doorgebracht, hij werd pas echt bekend toen hij uit de VVD fractie stapte.

En nee, de definitie van een goede politicus is er niet, maar dat wil niet zeggen dat Wilders er dan een is. Alleen een redelijke debater zijn (op sommige punten) en over charisma en retoriek bezitten voldoet denk ik niet.
Oud 01-03-2010, 16:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ben ik het niet mee eens. D'66 en GL vallen Wilders hier ook op aan.
Ja, maar niet zichtbaar genoeg. Ik val Wilders er ook op aan, alleen bereik ik Sonja uit Hoogeveen er niet mee, alleen maar jullie.

Citaat:
Bos doet een poging maar kan het voor de kiezer nog niet helder onder woorden brengen. Ik heb na de vele media-optredens van bos wel meer respect gekregen voor de politicus Bos moet ik zeggen.
Ik denk dat nu Bos de handen vrij heeft omdat hij niet meer in het kabinet zit, Wilders beter kan aanpakken. Hij is nu alleen nog maar politiek leider, hoeft niet meer naar de kamer, en hoeft ook niet meer als lid van het kabinet te spreken.
Oud 01-03-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik niet, dat je het dan aardig doet. Er zijn tientallen kamerleden die net zo lang of langer in de kamer zitten of op een landelijk niveau politiek actief zijn. Zeker gezien Wilders zijn eerste 4 jaar in relatieve anonimiteit heeft doorgebracht, hij werd pas echt bekend toen hij uit de VVD fractie stapte.

En nee, de definitie van een goede politicus is er niet, maar dat wil niet zeggen dat Wilders er dan een is. Alleen een redelijke debater zijn (op sommige punten) en over charisma en retoriek bezitten voldoet denk ik niet.
Ik zou het niet weten. Zulke begrippen zijn ruim en vaak per persoon anders bepaald.

Maar even genoeg hierover Ik wilde alleen vertellen dat je iemand op voorhand niet openlijk moet afschrijven omdat je dan zijn kracht versterkt.

Ik stem trouwens D'66. Op de oude manier geschreven ja
Oud 01-03-2010, 16:12
Verwijderd
Citaat:

In zijn vroege carrière heeft Wilders overleefd omdat hij de tekstschrijver was voor de speeches van Bolkestein. Vandaar ook de relatief harde toon (voor die tijd) van Bolkestein tegenover immigranten.
Oud 01-03-2010, 16:13
Verwijderd
Vroeger was Wilders trouwens punker, ik denk dat als zijn electoraat dat zou weten het hem nog aardig wat zetels zou kosten.
Oud 01-03-2010, 16:16
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

alleen politiek hier
vertel is iets leuks, iets over je dag ofzo
omdat ik zaterdag mijn halve dag heb weggeslapen dacht mijn lichaam vandaag dat het zondag was. ik heb vandaag dus maar weer een gebakje gehaald voor bij de koffie en mijn collega's getrakteerd. ze begrepen het wel
Oud 01-03-2010, 16:17
Spring Fling
Spring Fling is offline
hebben jullie ook wel eens van die dagen die je gewoon echt kut vind maar dat je niet weet waarom?
Oud 01-03-2010, 16:18
Martiño
Martiño is offline
Nou, toch maar even boodschappen doen, en wat huishouden, heb ik toch nog het idee dat ik iets nuttigs gedaan heb vandaag.
Oud 01-03-2010, 16:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
WillieWortelNL: Net tegen Lampje gezegd dat hij een toffe peer is (want het is nationale complimentendag).
Oud 01-03-2010, 16:31
Spring Fling
Spring Fling is offline
haha jezus ik zag net dat ik een comment had op een foto op hyve

ieeee lelijk mens

;x
Oud 01-03-2010, 16:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
toffe comment, zijn dat je vrienden?0_o
Oud 01-03-2010, 16:45
Spring Fling
Spring Fling is offline
neen, en het is het type waar ik ook nooit vrienden mee zou willen zijn
Oud 01-03-2010, 16:53
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hey, hallo.
Oud 01-03-2010, 16:54
Spring Fling
Spring Fling is offline
Hi!
Oud 01-03-2010, 16:55
Verwijderd
Ha!
Oud 01-03-2010, 16:57
Rationeel
Rationeel is offline
Ho!
Oud 01-03-2010, 16:58
Philosophy
Philosophy is offline
Buikpijn is niet grappig.
Oud 01-03-2010, 16:59
Spring Fling
Spring Fling is offline
alweer/nog steeds buikpijn dan?
Oud 01-03-2010, 17:00
Verwijderd
Citaat:
hebben jullie ook wel eens van die dagen die je gewoon echt kut vind maar dat je niet weet waarom?
Uiteraard, daarvoor zijn we mensen/vrouwen.

En trouwens: hoi.
Oud 01-03-2010, 17:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Juh.
Ik kwam echt pas rond 3 uur m'n bed uit en heb geneens de moeite gedaan om te douchen vandaag. Ik slaap echt belachelijk veel de laatste tijd en ik heb keelpijn en ik ben te duf om al m'n studiecrap te lezen en ik ben m'n familie beu (behalve m'n mutti, die is tof, maar zij vind hetzelfde).
Het is vast PMS ofzo.
*chocola vreet*
Oud 01-03-2010, 17:04
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
alweer/nog steeds buikpijn dan?
Alweer. Ik heb weer eens veel te vaak buikpijn.
Oud 01-03-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Alweer. Ik heb weer eens veel te vaak buikpijn.
Buikpijn sucks. Ik ben zo blij dat ik dat niet meer heb. *kruik en koekjes toestopt*
Oud 01-03-2010, 17:08
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Buikpijn sucks. Ik ben zo blij dat ik dat niet meer heb. *kruik en koekjes toestopt*
Ja klopt. Helaas zal het ook nooit overgaan. Maar dankjewel!
Oud 01-03-2010, 17:11
JJoosje
JJoosje is offline
Hola lieve forummensen! *zwaait*
Oud 01-03-2010, 17:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoi!
Oud 01-03-2010, 17:13
Sherlock
Sherlock is offline
Zo, mijn band is wéér geplakt
Oud 01-03-2010, 17:14
JJoosje
JJoosje is offline
Ik kijk een filmpje vol katten die high zijn, or something. weird.
Oud 01-03-2010, 17:14
Verwijderd
Had je toch beter naar de fietsenmaker kunnen gaan!
Oud 01-03-2010, 17:15
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Zo, mijn band is wéér geplakt
Doe je dat zelf of breng je je fiets altijd naar de fietsenmaker? Ik namelijk altijd dat tweede.
Oud 01-03-2010, 17:15
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Had je toch beter naar de fietsenmaker kunnen gaan!
nee want nu krijgt mijn pa een nieuwe fiets ipv de 2 jaar oude voor de nieuwprijs.
Oud 01-03-2010, 17:16
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Doe je dat zelf of breng je je fiets altijd naar de fietsenmaker? Ik namelijk altijd dat tweede.
ik doe dat zelf alleen faalde het gister. zie:

Citaat:
*zucht*

Ik heb mijn band gister blijkbaar niet goed geplakt dus hij was vanochtend al weer lek. Dus pakte ik mijn vaders fiets omdat hij hem toch nooit gebruikt. Niks speciaals aan tot ik daarstraks uit de bus stapte en hij was fucking WEG! Slot met keting en alles erop en alsnog is hij fucking gejat! HET KUTSTE IS NOG WEL DAT DIT DE 2DE FUCKING FIETS IS IN 3 MAANDEN DIE VAN ME GEJAT IS! Dus moest ik ook nog eens fucking 7 km naar huis lopen!

zo dat is er ook weer uit
Oud 01-03-2010, 17:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik kijk een filmpje vol katten die high zijn, or something. weird.
Dat klinkt als mijn soort film. Op jijbuis?
Oud 01-03-2010, 17:19
MentaleTheo
MentaleTheo is offline
Er staat veel saais in de gang... Jaja veel Saais in de gang, o zo veel saais in de gang, bij buurvrouw Jansen
Oud 01-03-2010, 17:20
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
Dat klinkt als mijn soort film. Op jijbuis?
Nee, dumpert, zal ook wel ergens op youtube te vinden zijn, though.
http://www.dumpert.nl/mediabase/8557...r_trippen.html
Oud 01-03-2010, 17:31
Verwijderd
Ik heb vandaag 2 belangrijke problemen in m'n onderzoek opgelost. M'n begeleider was zelf in d'r nopjes.
Oud 01-03-2010, 17:31
Verwijderd
Rutte: "100 euro, dat is een boodschappenkarretje vol"

Dure boodschappen ;D
Oud 01-03-2010, 17:32
Martiño
Martiño is offline
*zucht* bij de AH zijn ze aan het verbouwen. Een groot gedeelte van het assortiment is verplaatst, staat er alleen een bordje "excuses voor het ongemak", maar niet waardie artikelen dan wel staan. Dus ik naar zo'n knul, vragen waar de kaarten staan (heb een condoleancekaartje nodig), 'ja meneer, als ze niet achter de vrieskisten staan hebben we ze tijdelijk niet meer'. Naast de kassa staat een gangpad letterlijk propvol met paaseieren en weetikveel maar ze konden geen ruimte vinden om één lullig rekje met kaartjes neer te zetten.

Stomme AH. Het is dat die andere supermarkten niet zoiets simpels als basilicum hebben, anders kwam ik er nooit meer.
Oud 01-03-2010, 17:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Rutte: "100 euro, dat is een boodschappenkarretje vol"

Dure boodschappen ;D
Ik heb in twee weken tijd zo'n 40 euro uitgegeven aan boodschappen, en ik heb niet echt op de prijs gelet.

Regels voor berichten