Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ook Wilders heeft geen problemen met gewone moslims, die hier alleen maar willen wonen en werken en geen trammelant willen en zich netjes aan de wet houden. Die mensen hebben zelf ook last van islamisering, want ook zij raken de in nederland net zo fijn verworven vrijheid kwijt om geen orthodoxe moslim te zijn als ze dat niet willen. En de meesten willen dat helemaal niet.
Wilders, en ikzelf ook, heeft wel iets tegen de ultraconservatieve islamitische vleugel uit het buitenland die hier haar invloed wil vergroten, door zetbazen en stromannen als Ramadan, en door idioten als Einat en Sjeik Fawaz en Jabbar van der Ven, (die hier hun gang steeds maar mogen gaan want het is hier een vrij land, immers) en tegen kliertjes die lopen te rellen op straat omdat ze teveel naar de worden van die ultraconservatieve imams en hun navolgers hebben geluisterd die hen hebben ingefluisterd dat ze superieur zijn aan alle niet moslims en dat het toch een grof schandaal is dat ze niet het respect krijgen wat ze verdienen. Die jongens raken ongelofelijk gefrustreerd en gedemotiveerd om wel te proberen om op de normale manier te slagen in het leven, namelijk door een opleiding en een baan. Want de schuld voor hun eigen falen wordt bij nederland gelegd. Je moet echt die buitenlandse islamiseringsagenda van de MoslimBroederschap een halt toeroepen. Dat zorgt alleen maar voor ellende, en waar bemoeit Saudi Arabie zich eigenlijk mee? Ze lopen te pionieren binnen onze landsgrenzen met de opvattingen van mensen die de nederlandse nationaliteit hebben! Daar zouden we daar eens moeten proberen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het is inderdaad beter dat een groep mensen profiteert van te makkelijke wetgeving, dan dat een volk moet zuchten onder gebrek aan rechtszekerheid. Dat neemt nog niet weg dat het kwaad bloed zet als je ziet dat een stel raddraaiers wegkomt met datgene wat je zelf niet in je hersens zou halen.
Die rechtszekerheid wordt trouwens al stevig uitgehold, met dank aan de CDA en de PvdA. Die hebben heel wat schade aangericht, de afgelopen paar jaar! Europese Grondwet, Opslag Dataverkeer, biometrisch paspoort, Electronisch Kind Dossier, opslag vingerafdrukken, Electronisch PatientenDossier, OV chipkaart, afluisterprotocollen mobiele telefonie, slimme energiemeters, RFID chip. De lijst gaat maar door. Alleen het rekeningrijden lijkt vooralsnog van de baan, maar dat stond ook hoog op het verlanglijstje. Allemaal zaken waar je als eerzaam burger danig door wordt beperkt in je mogelijkheden om in opstand te komen tegen de almachtige overheid, als die in zijn alwetendheid besluit om een noodtoestand af te kondigen of iets anders naars. (Die leuke Europese Grondwet voorziet daarin hoor, met hele vage nauwelijks toetsbare criteria) Daar klaagt niemand over, want "we hebben toch niets te verbergen." Nee, naar de huidige wetten misschien niet, maar nieuwe wetten worden er zomaar doorgejast, en criminalisering is zo geregeld, vooral als de controlemechanismen al zo stevig zijn gefundeerd. |
![]() |
|
![]() |
We moeten ons natuurlijk aan onze eigen wetten houden. Maar misschien goed idee sommige wetten toch eens te veranderen....
En als meer algemene opmerking: doe iets aan de INSTROOM. Zorg dat minder mensen Nederland binnenkomen. Aantal asielzoekers kan en moet flink naar beneden. Zet rem op huwelijksmigratie. Beperk gezinshereniging. Allemaal dingen die regering gewoon kan doen. En nogmaals, al die Afrikanen die in een bootje naar Europa komen, zijn dat echt allemaal echte vluchtelingen? Sorry hoor, maar dat wil er bij mij niet in! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Kun je mensen hun nederlandse paspoort afpakken als ze nog een ander paspoort hebben? Zo ja, dan kun je die mensen vervolgens het land uitzetten. Zo nee, dan kunnen we marrokaanse criminelen niet uitzetten. Het is eigenlijk vrij simpel, toon dat gewoon aan en laat Nazi-duitsland lekker waar het hoort, in de geschiedenisboeken ipv in een discussie in de 21e eeuw.
||
Citaat:
Oh, en om even iets duidelijk te maken: ook ik sta kritisch tegenover het integratiebeleid in Nederland. Ik vind dat er een cultuur is ontstaan waarin we bang zijn om onze mening te uiten, waar godsdienst en de islam weer een onwenselijk grote rol gaat spelen in het publieke domein, waar grote groepen mensen (allochtoon of autochtoon) het werkelijk verdommen om ook maar iets bij te dragen aan de maatschappij, maar wel schreeuwerig hun 'rechten' opeisen en waar we mensen als Tariq Ramadan binnenhalen, die als paard van troje onze inspanningen van binnenuit uitholt. Ik verzet me enkel tegen het idee dat het voor een stel Marokkaanse crimineeltjes het waard is om onze democratische waarden op de helling te gooien. Hoe kun je pretenderen Westerse waarden te verdedigen als je die waarden tegelijkertijd opzij wil schuiven om een stel straatcriminelen aan te pakken? Strengere straffen voor iedereen, hoeveel nationaliteiten je ook hebt. |
![]() |
||||||
Allereerst dit:
Je hebt mijn post niet gelezen zeker? Je weet wel, die waarin ik uitleg dat ik niet claim dat marrokkanen uitgezet moeten worden en dat ik dus ook niet met argumenten hoef te komen, of anders die waarin ik vraag om de discussie over het uitzetten van marrokkanen voort te zetten in het topic waar het toch al gaat over het uitzetten van mensen. Of heb je ze wel gelezen maar snap je ze niet? ![]() Maar omdat ik er geen moeite mee heb af te dalen naar jouw niveau van discussie een reply: Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zuchtttt, een lesje staatsinrichting en democratisch burgerschap kunnen voor sommige mensen geen kwaad. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
2. Nee, natuurlijk niet. Daarom worden ze ook en masse teruggestuurd.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-03-2010 om 16:20. Reden: die grote letters slaan nergens op |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(*)permanent, dus niet op vakantie.
|
Ongelovigen worden binnen de islam kaafirs (of hoe je het ook spelt) genoemd en lees maar eens in de koran hoe er daar over wordt gesproken. Zonder enkel respect, toch zijn er nog mensen die beweren dat dit geen enkel verschil maakt. Volgens mij heb je dan je kop diep in het zand zitten
Waarschijnlijk zouden er nog heel veel problemen zijn met Marokkaanse jongeren ook al zou de islam niet aanwezig zijn, maar alleen al uit het geloof nemen veel jongeren mee dat het niks uitmaakt hoe je een ongelovige behandelt. Maar goed, ik vertrouw erop dat de burgemeester, de landelijke politiek en de politie dit door middel van goed optreden oplossen ![]()
||
Citaat:
Sure... 1 tomaat in een groetensalade, maakt de salade ook meteen een tomatensalade. ![]() ipv het probleem erkennen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In ieder geval is 'de islam' verantwoordelijk voor een opvoeding waarin alles taboe is en waar ouders en kinderen niet met elkaar kunnen praten. Dit leidt tot gebroken gezinnen met jongens (en meisjes) die zich niet begrepen voelen, niet gecorrigeerd worden en dus gaan rebelleren. "De islam" is er ook verantwoordelijk voor sommige vaders van mening zijn dat ze hun dochter iets aan mogen doen als zij laten we zeggen met een Nederlandse jongen wil samenwonen, In ieder geval beroept men zich op de islam om bepaalde handelingen te rechtvaardigen. Combineer dat met een stevig superioriteitsgevoel tegenover ongelovigen (homo's in elkaar trappen, bijvoorbeeld) en ik vind niet dat je de islam buiten beschouwing kan maken. Natuurlijk geloof ik ook niet dat een echte, vredevolle moslim homo's in elkaar trapt. Maar het gaat om de interpretatie van het geloof zoals dat in de praktijk wordt gebracht, en dat vind ik af en toe zorgwekkend. Ohhh en wat betreft het Nederlands spreken in de moskee: voor mijn part spreken ze Manderijn. Toch denk ik dat iedereen wel begrijpt waarom het onwenselijk is een samenleving te hebben waarin mensen niet dezelfde taal spreken, waarin men exclusief in het eigen hokje verkeert en waar men geen boodschap heeft aan andersdenkenden. Natuurlijk gaan we niet het gebruik van Arabisch verbieden. Ik wacht enkel op verstandige mensen die inzien dat hun toekomst in Nederland en de Nederlandse cultuur ligt, en dat daar het gebruik van de Nederlandse taal bij hoort. We zouden het toch ook niet normaal meer vinden als de gehele katholieke mis in het Latijn zou zijn? Laatst gewijzigd op 19-03-2010 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar vind je dat ook in de privesfeer mensen nederlands moeten spreken?
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als de islam echt zoveel invloed heeft op het gedrag van die jongeren, dan zou je nog veel meer joodse en christelijke probleemjongeren moeten hebben.
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ik mijn mening kort en bondig ga maken.
Men moet de werkelijke oorzaak aanpakken en niet een heel beleid maken dat slaat op een hele woonwijk. Je moet niet iedereen betrekken in het beleid, maar juist het probleem. Als je het probleem kan uitschakelen, kan je dus ook de oorzaken vanuit dat probleem bestrijden. Wij zijn in Nederland te zacht zinnig. Politiek houdt elkaar graag het handje boven het hoofd, omdat het misschien hun stemmen kost bij de volgende verkiezingen. Ik zeg, aanpakken dus! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar verder vraag ik mij af of het zo belangrijk is dat ze geen Berbers of Arabisch spreken, volgens mij is dat totaal niet van belang. Van mij mag iedereen best thuis een andere taal spreken dan op school, dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, zolang ze maar óók Nederlands leren. Dat is heus wel mogelijk hoor, Nederland is echt een uitzondering in die zin dat de meeste kinderen hier eentalig worden opgevoed.
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Weet je wat een tweetalig opvoeding inhoudt? Dat betekent dus niet dat ze een paar uur Engels krijgen op de lagere school. |
![]() |
||
Nu we toch in Veenendaal zijn...
Citaat:
In één van de reacties op Telegraaf's bericht over tips van de tunneltjesberovingen las ik nog over gegil en wurging (gaan niet goed samen, weet ik) in Veenendaal tussen 5 à 6 uur. En mijn vriendin zegt nog wel dat Veenendaal zo saai is... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Misschien had ik inderdaad niet het woord opvoeding moeten gebruiken, ik denk niet dat veel kinderen volledig tweetalig worden opgevoed, als in: twee talen als een moedertaal kunnen spreken. Maar het is echt wel zo dat de meeste kinderen op de wereld al vanaf hun jeugd met meerdere talen in aanraking komen. Zelfs Nederlandse kinderen komen tegenwoordig al snel met Engels in aanraking. Veel Nederlandse kinderen spreken thuis bovendien een andere taal dan op school (niet per se Marokkaans Arabisch of Turks, maar ook Duits, Chinees, Maleisisch, weet ik veel wat). In de Verenigde Staten wonen ontzettend veel immigranten die thuis een andere taal dan Engels spreken. Meer dan tien procent spreekt Spaans, volgens wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Languag..._United_States China: Het Chinees bestaat natuurlijk niet, de meeste spreken Mandarijn, Kantonees of een of ander dialect. Meestal spreken ze een dialect en daarnaast een standaardtaal, dit is eigenlijk al tweetaligheid. Deze situatie komt wereldwijd voor: veel mensen leren op school pas de standaardtaal en spreken eigenlijk dialect (in Nederland was dat vroeger ook zo, nu wel wat minder, maar je zou kunnen beargumenten dat Limburgers ook tweetalig zijn, als ze Limburgs dialect en Nederlands spreken. Ik zou dat tweetalig noemen, omdat er een heel andere woordenschat en grammatica wordt gebruikt). In de gehele Arabische wereld wordt er thuis een andere taal gehanteerd (Marokkaans Arabisch, Berbers, Egyptisch Arabisch) dan op school (Modern Standard Arabic). Vaak leren ze ook nog de taal van hun voormalig kolonisator, Frans of Engels dus. Dit geldt sowieso voor heel Afrika ook. Rusland: Ja, Russisch natuurlijk, maar veel mensen hebben ook hier een andere moedertaal, bijvoorbeeld Kabardisch, Dolgan, Mordwiens, Tuviens... In Oost-Europa wordt ook nog steeds veel Russisch gesproken (naast de standaardtaal). Nou ja, mijn punt is duidelijk, denk ik. En dan heb ik India nog niet eens genoemd... Zie verder ook 'Language contact. An introduction' van Sarah Thomason en wikipedia: "Hoewel er grote groepen mensen zijn die slechts één taal spreken, zoals Amerikanen en Chinezen, is twee- of meertaligheid in toenemende mate meer regel dan uitzondering. In bijna alle ontwikkelingslanden is de thuistaal een plaatselijke taal die verschilt van de officiële bestuurstaal, bijvoorbeeld Engels, Frans of Spaans. In andere gevallen is de thuistaal een dialect dat aanzienlijk van de standaardtaal kan verschillen. Ook in taalgrensgebieden is tweetaligheid bijna vanzelfsprekend en door verhoogde mobiliteit komen steeds meer mensen in een tweetalige omgeving terecht, bijvoorbeeld door taalgemengde huwelijken." en http://209.85.229.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=nl
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
vuurwerk artikelen kevinkuyer | 0 | 05-01-2010 10:44 | |
Vrije tijd |
[STELLING] De bodem moet uit de Eerste Divisie Verwijderd | 54 | 31-05-2005 13:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
spreekbeurt over islam THC1 | 48 | 21-11-2004 23:09 | |
Liefde & Relatie |
Wie heeft er via het forum een relatie gekregen? nobody_knows_me | 118 | 22-09-2003 15:16 |