Hoi D-Gast
Wij kunnen hier niet zeggen of zij anorexia heeft of niet. Daarvoor kan je beter eerst naar de dokter gaan waar je eventueel doorverwezen kan worden naar een psycholoog. En dit is ook raadzaam, eetstoornissen zijn de psychologische stoornissen met het meeste risico op overlijden. Gelukkig valt er wat aan te doen.
7 kilo afvallen is wel veel, maar dat zegt nog niet veel. Zit ze nog in haar gezonde gewicht of zit ze er al vele kilo's onder? Je zegt ook dat ze alles uitspuugt, waarom doet ze dit? Wat wilt ze bereiken?
Ik zou niet weten of ze bloedarmoede hebt, maar dit kan ook ontstaan door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen en dat is ook weer gelinkt aan eetgedrag. Je kan haar toch beter aansporen om weer voldoende te gaan eten. Ik weet dat dit erg moeilijk is. Als jouw indruk erg groot wordt dat ze wel eens anorexia kan hebben, kan je haar hier beter mee confronteren en maak dan gebruik van alle feiten. Mensen die een eetstoornis hebben, ontkennen dit zelf heel vaak en willen geen hulp. Dit maakt het allemaal heel moeilijk.
Ik wil niet zeggen dat ze anorexia heeft of het gaat krijgen, alleen dat dit gedrag wel risicovol is. Dus ik wil je aanraden te zorgen dat ze wel weer gaat eten. Succes