Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2010, 16:54
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
banken willen topbankiers graag binnenhouden
Advertentie
Oud 27-03-2010, 16:56
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
maar boven op het basissalaris willen bankiers ook nog een bonus
Oud 27-03-2010, 16:58
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
maar boven op het basissalaris willen bankiers ook nog een bonus
Ik wil ook graag een topsalaris en een bonus, dat betekent niet dat ik er recht op heb.
Oud 27-03-2010, 17:00
Verwijderd
Citaat:
banken willen topbankiers graag binnenhouden
Eigenlijk is dat zelfs niet eens helemaal waar...
Econoom en bedrijfspsycholoog Kets de Vries omschreef in zijn 'De Persoonlijkheid van een manager in een neurotische organisatie' dat het gros van de toplui feitelijk maar beperkt in tijd kan functioneren in het bedrijf, en dan moet uitwijken naar een ander bedrijf.

Dit komt omdat de manager niet instaat zou zijn te blijven mee evolueren met het bedrijf. Hij biedt het bedrijf op tijdstip A zijn diensten aan om op tijdstip B weer te vertrekken.
De 'graaicultuur' is eigenlijk ontstaan uit de drang om in tijdsinterval ]A,B[ zoveel mogelijk in de zakken te steken. Wat dus de populariteit van suberbonussen en gouden parachutes verklaard.
Oud 27-03-2010, 17:01
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
ja dus mijn vader verdient geen bonus
Oud 27-03-2010, 17:05
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
ja dus mijn vader verdient geen bonus
Als jij het zegt.
Oud 27-03-2010, 17:07
jacobdb
jacobdb is offline
mensen, het gaat er even niet om wat de vader van de topicstart verdient. maar dat de topic start blijkbaar de waarde van geld niet inschat.
Oud 27-03-2010, 17:07
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
ik van wel hij heeft veel verantwoordelijkheid
Oud 27-03-2010, 17:08
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
ik koop Manolo´s van 649,99 so what?
Oud 27-03-2010, 17:10
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
mensen, het gaat er even niet om wat de vader van de topicstart verdient. maar dat de topic start blijkbaar de waarde van geld niet inschat.
Moderator aspiraties?

ontopic: Ik denk dat mijn referentie naar de post gouden eeuw iets te letterlijk werd opgevat. Ik bedoelde niet noodzakelijk te zeggen dat haar vader alles bijeen graait, maar zo kon het wel overkomen.
Oud 27-03-2010, 17:12
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
maar is mijn vader een graaier
Oud 27-03-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Een radarwerkje in een grote graaicultuur zou ik zo durven zeggen
Oud 27-03-2010, 17:17
jacobdb
jacobdb is offline
hockeygirl. bijna iedereen die werkt heeft verantwoordelijkheden. je verdient meer als je een grotere verantwoordelijk hebt. dus jouw vader verdient meer dan bijv de schoonmaker om de hoek. (even een heel duidelijk voorbeeld) de directeur verdient meer als jouw vader enzovoort. maar waarom zou je daar in godsnaam "bonussen"bij moeten krijgen
Oud 27-03-2010, 17:18
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Echt serieus, hoe de fuck kan ik weten of jouw vader een graaier is of niet. Je opent een topic, om te vragen waarom mensen kakkers zulke vervelende mensen vinden. Vervolgens ga je je in de voortgang alleen maar meer gedragen naar wat wij noemen.

Waarom mensen kakkers vervelend vinden. Achteloosheid! Ze kennen de waarde van geld niet, pappa koopt alles voor ze. Ze luisteren naar niemand, pappa's prinsesje heeft altijd gelijk. Kan je je serieus niet inbeelden wat andere mensen je in dit topic proberen te vertellen? Nee, ga eens nadenken over jouw zijn, wat jij toe kan voegen aan deze wereld. En doe dit niet af met een opmerking over mijn vermeende jaloezie, en dat je toch alles kan kopen wat je wil. Het is geen reet waard.
Oud 27-03-2010, 17:18
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Moderator aspiraties?

ontopic: Ik denk dat mijn referentie naar de post gouden eeuw iets te letterlijk werd opgevat. Ik bedoelde niet noodzakelijk te zeggen dat haar vader alles bijeen graait, maar zo kon het wel overkomen.
daar heb ik gok ik geen tijd voor. maar het werdt wel heel offtopic dus
Oud 27-03-2010, 17:26
*oma*
*oma* is offline
Dit topic moet dus gaan over vooroordelen mbt kakkers/ het Gooi. Dan is het dus niet nodig om er tussendoor te gooien hoe duur je spullen zijn en wat je papa verdiend. Daarmee bevestig jij alleen maar de vooroordelen en ten tweede heb jij ook vooroordelen omdat jij verwacht dat anderen die ook over jou hebben. Iedereen heeft vooroordelen. Altijd.
Oud 27-03-2010, 17:31
Verwijderd
Ik ben zelfs een wandelend vooroordeel!
Oud 27-03-2010, 17:37
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
en ik ben niet enigskind heb 2 zussen dus om de waarde van geld te leren moet ik gaan werken
Oud 27-03-2010, 17:43
jacobdb
jacobdb is offline
daar komt het in het kort op neer. ja
Oud 27-03-2010, 18:05
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
maar ik heb het te druk
Oud 27-03-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
maar ik heb het te druk
Kan me niet voorstellen. Ik kende mensen in 1999 -2001 (werknemers; geen zakenmensen) die 7 dagen per week werkten, jaar in jaar uit, soms wel 60-70 uur per week. Deze mensen kwamen rond van toendertijd 5 gulden per dag!

Jij maakt mij niet wijs dat je slechts 4 uurtjes in de week vakken gaat vullen bij de AH of iets dergelijks.

Je zussen, krijgen die ook nog steeds alles van vader en moeder of hebben ze intussen -net als alle andere mensen- ook geleerd met geld leren omgaan?
Oud 27-03-2010, 18:34
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
zij zijn 17 en 14 ik net 16
Oud 27-03-2010, 18:37
Verwijderd
haha komop dit is toch duidelijk een uc.
Oud 27-03-2010, 18:39
Hockeygirl$
Hockeygirl$ is offline
ben ik kak
Oud 27-03-2010, 19:57
Verwijderd
Kaaaaaaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Xd
Oud 27-03-2010, 20:04
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dat zou kunnen ja
Oud 27-03-2010, 20:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
ben ik kak
Yup!

Slotje plx?
Oud 27-03-2010, 23:30
Verwijderd
Ja, gooi er maar een slotje op hoor, ik ben klaar met dat wijf!
Oud 28-03-2010, 00:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat was ook het eerste wat in me op kwam.
Oud 28-03-2010, 08:47
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Volgens mij heeft de TS dit topic alleen geopend om heel duidelijk te maken dat ze hockeys, uit het Gooi komt en dat haar vader bankier is (waar je in deze tijden al helemaaaal niet zo enorm trots op zou moeten zijn...).

TS, ik hoop echt dat je ooit uit je cirkeltje met namaak-mensen komt want volgens mij ben je dan veel gelukkiger (en nee, niet iedereen is namaak daar, maar als jouw vriendinnen een beetje lijken op hoe jij je nu profileert, dan zijn ze dat waarschijnlijk wel en eis je voor je 30e verjaardag waarschijnlijk een vaginalift van je saaie, rijke echtgenoot).

En als het je dit onderwerp echt zuiver aanroert omdat je die vooroordelen zat bent, dan doe je dat echt op de verkeerde manier want tot nog toe bevestig je die vooroordelen alleen maar enorm .
Oud 28-03-2010, 09:28
Verwijderd
Nona heeft het heel mooi gezegd, maar kennelijk wil jij alleen heel graag opnoemen wat voor dure spullen je allemaal hebt en dat je daar recht op hebt en is het de bedoeling dat wij allemaal zeggen "ooooh je vader is bankier wat knap van je".
Oud 28-03-2010, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Nona heeft het heel mooi gezegd, maar kennelijk wil jij alleen heel graag opnoemen wat voor dure spullen je allemaal hebt en dat je daar recht op hebt en is het de bedoeling dat wij allemaal zeggen "ooooh je vader is bankier wat knap van je".
Idd. Hoe zou het toch komen dat je verwend en arrogant genoemd wordt?
Verder helemaal eens met Commando.
Oud 28-03-2010, 10:14
Verwijderd
Nou hockeygirl, je doet in elk geval erg je best om die vooroordelen te bevestigen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten