Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het verbaast me niet echt dat ze al mensen aannemen. Een groot deel zullen ze al min of meer weggestreept hebben na de papieren aanmelding, en ik denk dat ze uit ervaring na de interviews dan wel kunnen inschatten of iemand bij de top behoort. @Ruhnaatjuh: rond de 700 aanmeldingen dus, las ik in de Elsevier die ik in het AUC gebouw aan het doorbladeren was terwijl ik moest wachten op mijn interview. Er worden er 200 aangenomen, het aantal interviews weet ik niet precies, ik schat zo'n 300-400, tijdens de open dag zeiden ze dat ze ook veel ongeldige aanmeldingen kregen uit het buitenland, mensen met een lage middelbare-school diploma die toch een gokje willen wagen enzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Had net mijn interview. Mijn interviewster was Gerda van Rossum, docente science-vakken als ik het me goed herinner. Ik had er wel een goed gevoel over, ze was heel aardig en geïnteresseerd en ik heb wel goed mijn verhaal kunnen doen geloof ik.. ik vroeg haar welke indruk ze had maar ze vond het beter om daar niks over te zeggen, dus nu begint het lange wachten xD
Heel veel succes aan iedereen die nog moet! Laatst gewijzigd op 24-03-2010 om 20:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nog steeds niemand wat gehoord van UCU? Man, ik heb wel heel erg geluk gehad dus.. Maar ik denk ook dat het heel erg te maken heeft met de persoon die interviewt. De professor die mij interviewde had misschien minder mensen die hij ging interviewen en kon alles eerder/sneller afhandelen, met mekaar vergelijken en een beslissing maken? Bij mij duurde het zo'n 3-4 weken na mijn interview dat ik de brief op de mat had liggen ![]() Nu nog wachten op het antwoord van AUC, en dan een keuze maken. Misschien wel een afwijzing van AUC, dat zou de keuze een stuk makkelijker maken, haha, maar voorlopig hopen we toch nog heel sterk op ook een offer van AUC. Mensen die goede tips hebben waarom ik voor UCU/AUC moet kiezen? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij zijn het niet de interviewers die bepalen of je aangenomen wordt of niet. Mijn interviewster zei in ieder geval dat ze aan de hand van het interview een aantal dingen moest invullen op een formulier, dat dat formulier naar de Dean ging en dat die vervolgens met dat formulier+je motivatiebrief+je cijferlijst de admissions bepaalde. Waarschijnlijk hebben ze om de zoveel tijd een vergadering en als er dan al besloten is of je aangenomen wordt of niet krijg je meteen een brief, en als ze het dan nog niet zeker weten duurt het langer...dat is mijn theorie. Maar misschien heb ik wel helemaal ongelijk en slaat het nergens op xD
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoop ook een e-mail te mogen ontvangen van UCU... maar gok dat mijn kansen niet heel erg hoog zijn helaas..
Mijn cijfers zijn niet heel hoog (gelukkig wel allemaal voldoende, laagste gemiddelde is 6.1), vanwege wat persoonlijke omstandigheden. De juiste instelling heb ik denk ik wel, maar ook gebrek aan internationale ervaring. Ben gek op reizen en andere culturen etc., maar echt gewoond of gewerkt ofzo in het buitenland heb ik niet... Naja, ik wacht het wel af ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb ook nog niets gehoord van AUC terwijl ik voor 1 maart alles had opgestuurd, mn achternaam ligt wel achter in het alfabet, misschien heeft dat er mee te maken? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heel veel succes! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey Cara, zit je nu al een jaar op AUC of ga je er komend jaar heen?
Ik heb m'n interview bij AUC al gehad, heb op woensdag die bij UCU. Ik vind dat AUC en UCU allebei voor- en nadelen heeft. Als je er al zit - vind je het niet vervelend dat wassen 5 euro kost? En vind je dat AUC goed bereikbaar is met OV? Wat vind je van het academische programma (de thema's enz.)? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() AUC is prima te bereiken met het OV. Er stopt een tram praktisch voor het academisch gebouw in ieder geval. Wat betreft die thema´s ben ik ook wel geïnteresseerd in de mening van AUC studenten. Wordt er echt veel waarde aan die thema's gehecht? Het lijkt mij een beetje beperkend namelijk. Ik vind literatuur en film erg interessant, maar om me nou specifiek te focussen op steden lijkt me een beetje teleurstellend. In courses als "Literary Cities and the Social Production of Space" of "The Cinematic City" lijken steden echt centraal te staan, en dat hoeft van mij eigenlijk niet. Ik zou hier graag de mening van AUC studenten over willen horen. Dit geldt trouwens alleen voor het Cities and cultures theme, die lijkt mij in tegenstelling tot de andere, veel algemenere thema's ineens heel specifiek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bij UCU is het in principe ook zo dat je 1 van de 3 kiest, maar toen ik mijn interview had werd mij verteld dat het ook mogelijk is om een interdepartmental major te doen. dus waarom bij AUC niet? Weet iemand dat? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, wat vinden mensen die nu AUC doen van het studieprogramma van AUC?
Ik heb het idee dat er meer verplichte vakken zijn en minder ruimte voor keuzevakkan is dan bij Utrecht, of licht dat nou aan mij? Dat zou misschien ook de reden zijn dat je geen interdepartmental major kan doen? Want in het eerst jaar heb je bij AUC 3 keuzevakken, bij UCU zijn dit er 5/6... En wat vinden jullie van die thema's? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Donderdag m'n uitnodiging om te komen studeren aan het UCM, nu staat er echter op de website dat mensen die een tweede bachelor-studie willen volgen het vrij prijzige instellingsgeld van 8500 euro per jaar moeten gaan betalen vanaf het 2010-11 schooljaar. Contact opgenomen met Admissions waar ze me wisten te melden dat er nog geen laatste oordeel is geveld of dat nu wel of niet doorgevoerd gaat worden bij het UM. Ik heb de uitnodiging aangenomen, maar mocht het echt 8500 euro gaan kosten ben ik bang dat ik niet zal kunnen gaan.. Vingers gekruist..
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je kunt naar een high school gaan, maar ze hebben geen niveauverdeling VMBO/HAVO/VWO zoals wij dat kennen. Over het algemeen is het niveau van de middelbare scholen in Amerika laag en je zul je met een Amerikaanse high school diploma in Nederland naar het MBO. Je kunt imo beter naar een goeie Amerikaanse universiteit gaan als je je havo/vwo hebt.
Maar dit heeft niks met dit topic te maken, dus misschien even ander topic maken. (Of zoekfunctie gebruiken.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Gefeliciteerd ruhnaatjuh, wordt het UCU of AUC? Als je op allebei aangenomen wordt in ieder geval (maar daar gaan we maar vanuit hè?)
Ik had me inderdaad alleen op UCU aangemeld, ik had (beetje dom) niet eens door dat er een AUC bestond voordat de deadline daar al verstreken was :x nou ja, hoef ik in ieder geval niet te kiezen... en ik kreeg net een mailtje dat ik ben aangenomen op UCU, dus ben nu heel blij ^___^ Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 17:35. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb dinsdag mijn interview voor UCU, en nu heb ik toch wel een paar vragen aan degenen die dat al gehad hebben.
- Hoe hebben jullie je voorbereid? - Wat voor vragen kan ik verwachten? - Letten ze heel erg op je Engels? Mijn uitspraak laat te wensen over als ik nerveus ben.. - Ik heb niet zo'n Engels TOEFL test gedaan en sta (nog) geen 8 gemiddeld (misschien na eindexamen wel).. is dat heel erg? - Duurt het interview echt een uur? o.O Alvast bedankt (= |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Linn
- ik had m'n motivatiebrief doorgelezen, geprobeerd wat dingen op te zoeken in de vakgebieden waar ik interesse in had (maar daar vroeg mijn interviewer niks over) en verder niks.... - Je kunt bijna altijd vragen over je motivatiebrief verwachten. Daarnaast vragen over je academische interesses, internationale orientatie, toekomstbeeld, hoe je tegen problemen in de wereld aankijkt, hoe je bij gaat dragen aan the social life @ the campus, wat zijn je goed/slechte punten (academically), wat zijn goede/slechte karaktereigenschappen van je... gewoon vragen over jezelf! het belangrijkste is dan ook jezelf te blijven. - als je grammatica enz. goed is, maakt uitspraak niet heel veel uit. iedereen die niet native english is, zal een ander accent hebben dan britten/amerikanen etc. Misschien helpt het om van te voren een gesprek in het engels met iemand te houden? oh en ga niet te snel praten, neem de tijd, dat komt je uitspraak ten goede. - ik weet niet of dat erg is, maar als je zegt dat je streeft voor een 8 voor Engels zal dat zeker positief zijn. - Het interview kan een uur duren, maar meestal is het minder lang (het verschilt per interviewer). Maar don't worry, het is echt gewoon een "gesprekje"; geen verhoor ofzo. oh, en als je een vervelende interviewer hebt (dit komt soms, niet heel vaak, voor), moet je zelfverzekerd blijven en proberen antwoord te geven op lastige/irrelevante vragen. (of gewoon zeggen dat je het niet weet, soms testen ze je ook uit.) succes! ![]() Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 20:24. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |
Studeren |
University College #8 MizZoo | 500 | 21-03-2011 22:50 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 |