Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2010, 17:45
Fugu
Fugu is offline
Morgen interview bij UCU... spannend! Ik laat nog wel weten hoe het ging.

Wel raar dat er al mensen geaccepteerd zijn, moeten ze daar niet mee wachten tot ze alle interviews afgenomen hebben? Nou ja.

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie bericht krijgen?

STRESS x__x
Advertentie
Oud 23-03-2010, 17:56
Loes*
Loes* is offline
Citaat:

Wel raar dat er al mensen geaccepteerd zijn, moeten ze daar niet mee wachten tot ze alle interviews afgenomen hebben? Nou ja.

STRESS x__x
Veel succes! Komt vast goed, geen reden om zenuwachtig te zijn, het is gewoon een gezellig praatje
Maar wel vreemd inderdaad, dat er al mensen aan zijn genomen. Al heb ik nog maar van 1 iemand gehoord hoor, daar niet van haha Tegen mij zeiden ze dat ik tot (eind) april moet wachten omdat er nog interviews waren.

Edit: mijn interview was begin februari.
Oud 23-03-2010, 19:50
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:

STRESS x__x
Ik heb nog geen eens een uitnodiging voor een interview bij UCU gekregen. Het lijkt erop dat in Amsterdam alles een stuk beter geregeld is: meer aanmeldingen (555 t.o. zo'n 700), een deadline van een maand later en dan alsnog een stuk eerder de interviews kunnen houden.

Het verbaast me niet echt dat ze al mensen aannemen. Een groot deel zullen ze al min of meer weggestreept hebben na de papieren aanmelding, en ik denk dat ze uit ervaring na de interviews dan wel kunnen inschatten of iemand bij de top behoort.

@Ruhnaatjuh: rond de 700 aanmeldingen dus, las ik in de Elsevier die ik in het AUC gebouw aan het doorbladeren was terwijl ik moest wachten op mijn interview. Er worden er 200 aangenomen, het aantal interviews weet ik niet precies, ik schat zo'n 300-400, tijdens de open dag zeiden ze dat ze ook veel ongeldige aanmeldingen kregen uit het buitenland, mensen met een lage middelbare-school diploma die toch een gokje willen wagen enzo.
Oud 23-03-2010, 20:12
Verwijderd
@ mizZoo,

grappig, dat artikel was ik ook aan het lezen (in de elsevier) maar werd halverwege gehaald voor het interview. ik had 's ochtends het interview, jij 's middags?
Oud 23-03-2010, 21:29
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Ik heb nog geen eens een uitnodiging voor een interview bij UCU gekregen. Het lijkt erop dat in Amsterdam alles een stuk beter geregeld is: meer aanmeldingen (555 t.o. zo'n 700), een deadline van een maand later en dan alsnog een stuk eerder de interviews kunnen houden.

Het verbaast me niet echt dat ze al mensen aannemen. Een groot deel zullen ze al min of meer weggestreept hebben na de papieren aanmelding, en ik denk dat ze uit ervaring na de interviews dan wel kunnen inschatten of iemand bij de top behoort.
Die uitnodigingen sturen ze pas een week van tevoren geloof ik... ik weet niet hoe ze inroosteren, alles in één keer of in blokken of iets dergelijks, maar als ze dat laatste doen verklaart dat misschien waarom die uitnodigingen zo laat zijn... al zou het inderdaad fijn zijn als ze wat eerder dingen lieten weten. UU staat niet bekend om hun geweldige administratieve vaardigheden :x Maar ik hoop voor je dat je nog een uitnodiging krijgt, heb je je ook aangemeld voor AUC?
Oud 23-03-2010, 21:42
MizZoo
MizZoo is offline
@ruhnaatjuh: ja, ik had hem rond 2 uur 's middags.

@fugu: ik heb ook me aangemeld voor AUC, en zoals je hebt kunnen lezen heb ik al mijn interview gehad. Dus niet alleen de uitnodigingen, maar ook gewoon de interviews zelf zijn later bij UCU.
Oud 24-03-2010, 09:25
Fugu
Fugu is offline
Had net mijn interview. Mijn interviewster was Gerda van Rossum, docente science-vakken als ik het me goed herinner. Ik had er wel een goed gevoel over, ze was heel aardig en geïnteresseerd en ik heb wel goed mijn verhaal kunnen doen geloof ik.. ik vroeg haar welke indruk ze had maar ze vond het beter om daar niks over te zeggen, dus nu begint het lange wachten xD

Heel veel succes aan iedereen die nog moet!

Laatst gewijzigd op 24-03-2010 om 20:51.
Oud 24-03-2010, 22:33
nlb7
nlb7 is offline
Citaat:

STRESS x__x

Nog steeds niemand wat gehoord van UCU? Man, ik heb wel heel erg geluk gehad dus.. Maar ik denk ook dat het heel erg te maken heeft met de persoon die interviewt. De professor die mij interviewde had misschien minder mensen die hij ging interviewen en kon alles eerder/sneller afhandelen, met mekaar vergelijken en een beslissing maken? Bij mij duurde het zo'n 3-4 weken na mijn interview dat ik de brief op de mat had liggen , maarja aan de reacties hier te zien ben ik een van de weinige die zo snel iets te horen had gekregen, dus paniek niet als het langer duurt..

Nu nog wachten op het antwoord van AUC, en dan een keuze maken. Misschien wel een afwijzing van AUC, dat zou de keuze een stuk makkelijker maken, haha, maar voorlopig hopen we toch nog heel sterk op ook een offer van AUC.
Mensen die goede tips hebben waarom ik voor UCU/AUC moet kiezen?
Oud 25-03-2010, 15:50
Fugu
Fugu is offline
Volgens mij zijn het niet de interviewers die bepalen of je aangenomen wordt of niet. Mijn interviewster zei in ieder geval dat ze aan de hand van het interview een aantal dingen moest invullen op een formulier, dat dat formulier naar de Dean ging en dat die vervolgens met dat formulier+je motivatiebrief+je cijferlijst de admissions bepaalde. Waarschijnlijk hebben ze om de zoveel tijd een vergadering en als er dan al besloten is of je aangenomen wordt of niet krijg je meteen een brief, en als ze het dan nog niet zeker weten duurt het langer...dat is mijn theorie. Maar misschien heb ik wel helemaal ongelijk en slaat het nergens op xD
Oud 25-03-2010, 21:45
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Ik hoop ook een e-mail te mogen ontvangen van UCU... maar gok dat mijn kansen niet heel erg hoog zijn helaas..
Mijn cijfers zijn niet heel hoog (gelukkig wel allemaal voldoende, laagste gemiddelde is 6.1), vanwege wat persoonlijke omstandigheden. De juiste instelling heb ik denk ik wel, maar ook gebrek aan internationale ervaring. Ben gek op reizen en andere culturen etc., maar echt gewoond of gewerkt ofzo in het buitenland heb ik niet...
Naja, ik wacht het wel af
Oud 26-03-2010, 10:05
limune
limune is offline
Hm, ik heb twee/drie weken mijn formulieren opgestuurd naar AUC, maar nog steeds niks van gehoord... Iemand hetzelfde?

En ga denk ik ook voor RA aanmelden. Open dag was erg leuk!
Oud 26-03-2010, 13:39
ZoZo ^^
ZoZo ^^ is offline
Citaat:
Hm, ik heb twee/drie weken mijn formulieren opgestuurd naar AUC, maar nog steeds niks van gehoord... Iemand hetzelfde?

En ga denk ik ook voor RA aanmelden. Open dag was erg leuk!
Hoi hoi
Ik heb ook nog niets gehoord van AUC terwijl ik voor 1 maart alles had opgestuurd, mn achternaam ligt wel achter in het alfabet, misschien heeft dat er mee te maken?
Oud 26-03-2010, 16:10
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Hoi hoi
Ik heb ook nog niets gehoord van AUC terwijl ik voor 1 maart alles had opgestuurd, mn achternaam ligt wel achter in het alfabet, misschien heeft dat er mee te maken?
Nope. Mijn achternaam begint met Zw, en ik heb m´n interview al gehad. Alles opgestuurd een paar dagen voor de deadline.
Oud 26-03-2010, 21:17
Verwijderd
Heb volgende week interview bij UCU
Iemand tips?

Hoe weet je eigenlijk wie degene is die jou interviewt? Degene die het gemaild heeft?

Groetjes
Oud 26-03-2010, 21:20
Verwijderd
Ben wel benieuwd trouwens naar mensen die zich op hebben gegeven voor AUC /UCU, wat is jullie "preferance"/ eerste keus?
Ik vind het allebei leuk! maar ik weet niet wat mijn eerste keus is.
Oud 27-03-2010, 21:25
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Heb volgende week interview bij UCU
Iemand tips?

Hoe weet je eigenlijk wie degene is die jou interviewt? Degene die het gemaild heeft?

Groetjes
Je interviewer is niet automatisch degene die je mailt, dat was bij mij in elk geval niet zo. Verder moet je je vooral geen zorgen maken; ze zijn er absoluut niet op uit om je in de hoek te drijven of kritisch te ondervragen, maar ze proberen vooral een beeld te krijgen van jou als persoon, je interesses, je drijfveren enzovoort. Bij mij geen enkele vraag over schoolprestaties, maar dingen als 'hoe zou je het vinden om op de campus te wonen?', 'ben je geïnteresseerd in de student committees?', 'heb je wel eens vrijwilligerswerk gedaan en zou je dat hier willen doen?', 'wat voor boeken lees je', dat soort dingen. Ze gaan vooral in op je motivatiebrief dus zorg dat je die goed kent en kunt verdedigen, dan komt het helemaal goed; ik vond het zelf vooral een ontzettend gezellig gesprek en ging er met een heel goed gevoel vandaan (maar dat betekent natuurlijk niets, helaas ._.)

Heel veel succes!
Oud 28-03-2010, 09:32
Cara
Cara is offline
Citaat:
Ben wel benieuwd trouwens naar mensen die zich op hebben gegeven voor AUC /UCU, wat is jullie "preferance"/ eerste keus?
Ik vind het allebei leuk! maar ik weet niet wat mijn eerste keus is.
Amsterdam was 100% m'n eerste keus. Nadat ik te horen gekegen had dat ik was aangenomen op AUC kreeg ik nog een uitnodiging voor een interview op UCU, maar dat heb ik afgezegd
Oud 28-03-2010, 10:23
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Amsterdam was 100% m'n eerste keus. Nadat ik te horen gekegen had dat ik was aangenomen op AUC kreeg ik nog een uitnodiging voor een interview op UCU, maar dat heb ik afgezegd
Waarom heb je voor AUC gekozen?
Oud 28-03-2010, 15:19
Cara
Cara is offline
Citaat:
Waarom heb je voor AUC gekozen?
was eigenlijk meer een gevoelskeuze dan dat het echt op feitelijke dingen was gebaseerd, hoor op de open dagen sprak de sfeer op het AUC me toch meer aan. Bovendien vind ik Amsterdam als stad echt veel leuker dan Utrecht en leek me dat Amsterdam ook aantrekkelijker is voor internationale studenten (maar dat baseer ik eigenlijk nergens op). Ik vind het ook fijn dat je bij AUC geen dining hall enzo hebt, zoals in Utrecht. Ik denk dat het allebei prima opleidingen zijn, maar AUC voelde voor mij persoonlijk beter.
Oud 29-03-2010, 17:38
Verwijderd
Hey Cara, zit je nu al een jaar op AUC of ga je er komend jaar heen?
Ik heb m'n interview bij AUC al gehad, heb op woensdag die bij UCU.

Ik vind dat AUC en UCU allebei voor- en nadelen heeft.

Als je er al zit - vind je het niet vervelend dat wassen 5 euro kost?
En vind je dat AUC goed bereikbaar is met OV?
Wat vind je van het academische programma (de thema's enz.)?

Oud 29-03-2010, 19:28
Cara
Cara is offline
Citaat:

Nee, ik ben toegelaten voor komend jaar Dus ik heb geen antwoord op je vragen, sorry!
Oud 29-03-2010, 20:26
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:

Hoeveel geld het kost om te wassen lijkt me nou niet echt een factor van enig belang...

AUC is prima te bereiken met het OV. Er stopt een tram praktisch voor het academisch gebouw in ieder geval.

Wat betreft die thema´s ben ik ook wel geïnteresseerd in de mening van AUC studenten. Wordt er echt veel waarde aan die thema's gehecht? Het lijkt mij een beetje beperkend namelijk. Ik vind literatuur en film erg interessant, maar om me nou specifiek te focussen op steden lijkt me een beetje teleurstellend. In courses als "Literary Cities and the Social Production of Space" of "The Cinematic City" lijken steden echt centraal te staan, en dat hoeft van mij eigenlijk niet.

Ik zou hier graag de mening van AUC studenten over willen horen. Dit geldt trouwens alleen voor het Cities and cultures theme, die lijkt mij in tegenstelling tot de andere, veel algemenere thema's ineens heel specifiek.
Oud 01-04-2010, 20:11
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Jeej, uitgenodigd voor een interview bij UCU!
13 april om 14:00 uur.
Oud 01-04-2010, 20:46
Verwijderd
Weet iemand of je bij AUC ook een interdepartmental major (SSC & HUM) kan doen?
Oud 01-04-2010, 21:43
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
AUC offers majors in sciences, social sciences and humanities. You choose one of three majors - humanities, social sciences, or sciences - at the end of your first year.
Citaat:
AUC students major in sciences, social sciences or humanities.
Vrij ondubbelzinnig lijkt me...
Oud 02-04-2010, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Vrij ondubbelzinnig lijkt me...
wat bedoel je daarmee?

bij UCU is het in principe ook zo dat je 1 van de 3 kiest, maar toen ik mijn interview had werd mij verteld dat het ook mogelijk is om een interdepartmental major te doen.
dus waarom bij AUC niet?

Weet iemand dat?
Oud 02-04-2010, 21:06
lol_nl
lol_nl is offline
Ik ben dinsdag a.s. Student for A Day bij RA . Ik verheug me er echt op. Voorlopig is RA mijn eerste keuze, maar ik moet toch echt eerst een indruk van de school krijgen. Ik hoop echt dat het een goede indruk is .
Oud 03-04-2010, 13:29
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
wat bedoel je daarmee?

bij UCU is het in principe ook zo dat je 1 van de 3 kiest, maar toen ik mijn interview had werd mij verteld dat het ook mogelijk is om een interdepartmental major te doen.
dus waarom bij AUC niet?

Weet iemand dat?
Op de UCU website staat dat je majors kan doen in Humanities, Social Sciences, Science, en een double of interdepartmental major. Op de AUC website staat dat je majors kan doen in Humanites, Social Sciences of Science. Dus nee, tenzij AUC ons er niet over wil informeren kun je geen interdepartmental major doen. De reden zal waarschijnlijk zijn dat een samenhangend vakkenpakket binnen je major betere doorstroommogelijkheden biedt na je bachelor.
Oud 03-04-2010, 16:53
Verwijderd
@ruhnaatjuh
Kan je niet gewoon een mailtje sturen naar het AUC, volgens mij weten zijzelf het toch het best

@Mizzoo
waarom zou een indepartmental geen samenhangend vakkenpaket kunnen hebben ?

@ lol_nl
Veel plezier,met welke vakken ga je meelopen?
Oud 03-04-2010, 19:14
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
@ruhnaatjuh
@Mizzoo
waarom zou een indepartmental geen samenhangend vakkenpaket kunnen hebben ?
Ok, misschien is samenhangend niet het juiste woord. Hoe breder je vakkenpakket, hoe slechter de aansluiting op de master. En bij een interdepartmental major zijn je vakken per definitie meer uiteenlopend. Om te voorkomen dat studenten na hun bachelor niet door kunnen stromen naar hun master lijkt het me een logische keuze om geen interdepartmental majors aan te bieden.
Oud 04-04-2010, 14:30
Verwijderd
Hmm, wat vinden mensen die nu AUC doen van het studieprogramma van AUC?

Ik heb het idee dat er meer verplichte vakken zijn en minder ruimte voor keuzevakkan is dan bij Utrecht, of licht dat nou aan mij? Dat zou misschien ook de reden zijn dat je geen interdepartmental major kan doen?
Want in het eerst jaar heb je bij AUC 3 keuzevakken, bij UCU zijn dit er 5/6...

En wat vinden jullie van die thema's?
Oud 05-04-2010, 17:26
Jossos
Jossos is offline
Donderdag m'n uitnodiging om te komen studeren aan het UCM, nu staat er echter op de website dat mensen die een tweede bachelor-studie willen volgen het vrij prijzige instellingsgeld van 8500 euro per jaar moeten gaan betalen vanaf het 2010-11 schooljaar. Contact opgenomen met Admissions waar ze me wisten te melden dat er nog geen laatste oordeel is geveld of dat nu wel of niet doorgevoerd gaat worden bij het UM. Ik heb de uitnodiging aangenomen, maar mocht het echt 8500 euro gaan kosten ben ik bang dat ik niet zal kunnen gaan.. Vingers gekruist..
Oud 05-04-2010, 19:47
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Donderdag m'n uitnodiging om te komen studeren aan het UCM, nu staat er echter op de website dat mensen die een tweede bachelor-studie willen volgen het vrij prijzige instellingsgeld van 8500 euro per jaar moeten gaan betalen vanaf het 2010-11 schooljaar. Contact opgenomen met Admissions waar ze me wisten te melden dat er nog geen laatste oordeel is geveld of dat nu wel of niet doorgevoerd gaat worden bij het UM. Ik heb de uitnodiging aangenomen, maar mocht het echt 8500 euro gaan kosten ben ik bang dat ik niet zal kunnen gaan.. Vingers gekruist..
Dat is gewoon een landelijke maatregel die ingevoerd gaat worden. Iedere universiteit kan nu dus aan jou het instellingsgeld vragen voor een tweede bachelor, en niet alleen het UM. Welke universiteiten dit allemaal van plan zijn om daadwerkelijk te doen is nog niet helemaal bekend, maar zoek het eens na voordat je de studie meteen afschrijft. Het zou best eens kunnen dat het bij je tweede keus (als je die hebt) net zo is en dan zou het zonde zijn als je je uitnodiging af hebt gewezen.
Oud 05-04-2010, 19:54
Jossos
Jossos is offline
Citaat:
Dat is gewoon een landelijke maatregel die ingevoerd gaat worden. Iedere universiteit kan nu dus aan jou het instellingsgeld vragen voor een tweede bachelor, en niet alleen het UM. Welke universiteiten dit allemaal van plan zijn om daadwerkelijk te doen is nog niet helemaal bekend, maar zoek het eens na voordat je de studie meteen afschrijft. Het zou best eens kunnen dat het bij je tweede keus (als je die hebt) net zo is en dan zou het zonde zijn als je je uitnodiging af hebt gewezen.
Klopt, en zoals ik al zei neem ik de uitnodiging ook aan. Mocht het instellingsgeld alsnog te hoog uitvallen kan ik me nog altijd uitschrijven zonder te betalen.
Oud 05-04-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Klopt, en zoals ik al zei neem ik de uitnodiging ook aan. Mocht het instellingsgeld alsnog te hoog uitvallen kan ik me nog altijd uitschrijven zonder te betalen.
echt waar? bij de roosevelt moest je 200 euro deposit betalen, als je niet komt ben de je die kwijt. Of je hebt zeker nog niet de officiele formulieren opgestuurd??
Oud 05-04-2010, 20:35
Jossos
Jossos is offline
Citaat:
echt waar? bij de roosevelt moest je 200 euro deposit betalen, als je niet komt ben de je die kwijt. Of je hebt zeker nog niet de officiele formulieren opgestuurd??
Ik heb inderdaad nog geen verdere info gehad, naast de uitnodiging zelf, maar het is verder alleen een online registratie bij het UM dus of dat nog iets kost weet ik niet. Maar in het ergste geval zou ik dan 200 euro kwijt zijn, wat stuk beter te overleven valt dan 8500
Oud 06-04-2010, 10:52
Diviance
Diviance is offline
Misschien een domme vraag, maar kun je havo gaan volgen in Amerika? Zo ja, waar en hoe?
Oud 06-04-2010, 14:11
MizZoo
MizZoo is offline
Je kunt naar een high school gaan, maar ze hebben geen niveauverdeling VMBO/HAVO/VWO zoals wij dat kennen. Over het algemeen is het niveau van de middelbare scholen in Amerika laag en je zul je met een Amerikaanse high school diploma in Nederland naar het MBO. Je kunt imo beter naar een goeie Amerikaanse universiteit gaan als je je havo/vwo hebt.

Maar dit heeft niks met dit topic te maken, dus misschien even ander topic maken. (Of zoekfunctie gebruiken.)
Oud 07-04-2010, 08:25
Diviance
Diviance is offline
Citaat:
Je kunt naar een high school gaan, maar ze hebben geen niveauverdeling VMBO/HAVO/VWO zoals wij dat kennen. Over het algemeen is het niveau van de middelbare scholen in Amerika laag en je zul je met een Amerikaanse high school diploma in Nederland naar het MBO. Je kunt imo beter naar een goeie Amerikaanse universiteit gaan als je je havo/vwo hebt.

Maar dit heeft niks met dit topic te maken, dus misschien even ander topic maken. (Of zoekfunctie gebruiken.)
Bedankt voor je reactie !
Oud 07-04-2010, 10:52
Verwijderd
Vraagje aan AUC studenten: wat vinden jullie van de studentenwoningen aan de Carolina Macgillavrylaan?
Oud 07-04-2010, 19:52
Soeshie
Soeshie is offline
Finally!
Uitgenodigd voor een interview @ UCU
Oud 07-04-2010, 21:25
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Finally!
Uitgenodigd voor een interview @ UCU
Gefeliciteerd

Ik wacht nog steeds op de uitnodiging.
Het voordeel is wel dat ik waarschijnlijk voor het interview op UCU al weet of ik toegelaten ben op AUC.
Oud 08-04-2010, 20:43
MizZoo
MizZoo is offline
Aangenomen bij AUC

Nu nog wachten op mijn UCU interview en maar eens heel diep nadenken over wat ik nou uiteindelijk ga kiezen.
Oud 08-04-2010, 20:49
Fugu
Fugu is offline
Gefeliciteerd Mizzoo!

Veel succes met je UCU interview! Ikzelf wacht nog met smart op de uitslag... "ergens in april"
Oud 08-04-2010, 21:43
Verwijderd
@ MizZoo: Nice!

@ Fugu, had je je alleen bij UCU aangemeld?

had gehoord van een vriendin dat ze een 2e interview had bij UCU....

En idd, in april ergens zouden we iets moeten horen voor 1 mei iig
Oud 08-04-2010, 21:46
Verwijderd
aangenomen bij AUC !

Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 09:26.
Oud 09-04-2010, 15:55
Fugu
Fugu is offline
Gefeliciteerd ruhnaatjuh, wordt het UCU of AUC? Als je op allebei aangenomen wordt in ieder geval (maar daar gaan we maar vanuit hè?)

Ik had me inderdaad alleen op UCU aangemeld, ik had (beetje dom) niet eens door dat er een AUC bestond voordat de deadline daar al verstreken was :x nou ja, hoef ik in ieder geval niet te kiezen...

en ik kreeg net een mailtje dat ik ben aangenomen op UCU, dus ben nu heel blij ^___^

Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 17:35.
Oud 09-04-2010, 18:10
Verwijderd
@ fugu: geen idee! ik weet echt niet welke ik liever heen zou gaan.

Fijn dat je bent aangenomen voor UCU!!
Oud 09-04-2010, 19:33
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Ik heb dinsdag mijn interview voor UCU, en nu heb ik toch wel een paar vragen aan degenen die dat al gehad hebben.

- Hoe hebben jullie je voorbereid?
- Wat voor vragen kan ik verwachten?
- Letten ze heel erg op je Engels? Mijn uitspraak laat te wensen over als ik nerveus ben..
- Ik heb niet zo'n Engels TOEFL test gedaan en sta (nog) geen 8 gemiddeld (misschien na eindexamen wel).. is dat heel erg?
- Duurt het interview echt een uur? o.O

Alvast bedankt (=
Oud 09-04-2010, 20:19
Verwijderd
@ Linn

- ik had m'n motivatiebrief doorgelezen, geprobeerd wat dingen op te zoeken in de vakgebieden waar ik interesse in had (maar daar vroeg mijn interviewer niks over) en verder niks....
- Je kunt bijna altijd vragen over je motivatiebrief verwachten. Daarnaast vragen over je academische interesses, internationale orientatie, toekomstbeeld, hoe je tegen problemen in de wereld aankijkt, hoe je bij gaat dragen aan the social life @ the campus, wat zijn je goed/slechte punten (academically), wat zijn goede/slechte karaktereigenschappen van je... gewoon vragen over jezelf! het belangrijkste is dan ook jezelf te blijven.
- als je grammatica enz. goed is, maakt uitspraak niet heel veel uit. iedereen die niet native english is, zal een ander accent hebben dan britten/amerikanen etc. Misschien helpt het om van te voren een gesprek in het engels met iemand te houden? oh en ga niet te snel praten, neem de tijd, dat komt je uitspraak ten goede.
- ik weet niet of dat erg is, maar als je zegt dat je streeft voor een 8 voor Engels zal dat zeker positief zijn.
- Het interview kan een uur duren, maar meestal is het minder lang (het verschilt per interviewer). Maar don't worry, het is echt gewoon een "gesprekje"; geen verhoor ofzo.

oh, en als je een vervelende interviewer hebt (dit komt soms, niet heel vaak, voor), moet je zelfverzekerd blijven en proberen antwoord te geven op lastige/irrelevante vragen. (of gewoon zeggen dat je het niet weet, soms testen ze je ook uit.)

succes!

Laatst gewijzigd op 09-04-2010 om 20:24.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten