Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2010, 18:02
Verwijderd
yooo,

kijk dus ik wil vrijdag ff blowen.... (niet de eerste keer)
ik had mezelf belooft om het bij die ene paar keer te laten maar het gevoel dat ik toen had was te vet xD
(dit gaat best dom klinken) nu wou ik weten of ik die vrijdag nu ff een jointje ga blowen of dat erg is...? ik zit namelijk op vwo en wil dat graag behouden.... dus ik wil niet door blowen al me hersencellen verneuken.....
dus dat ik nu vrijdag een jointje ga blowen.. is dat erg?????

thanksss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2010, 18:21
silentbob
silentbob is offline
ik doe gymnasium en ik blow ongeveer 1 keer per week
volgens wat ik tot nu toe gelezen/gezien heb tast blowen je hersens niet permanent aan(tenzij je jonger bent als 15)

maar je kunt natuurlijk beter niet onder schooltijd stoned zijn(alhoewel sommigen dan juist beter worden op school volgens eigen zeggen, maar dat is maar een deel dus je kunt het het beste niet riskeren)
(tenzij het een ophokuur is waarin je toch niks doet)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:14
Toneless
Toneless is offline
Nee dat is niet erg. Als jij geen verplichtingen meer hebt, zoals huiswerk, kan je wel gaan blowen. En na een keertje blowen ben je niet gelijk je kortetermijngeheugen kwijt. Als je het van plan bent vaker te doen zou ik wel uitkijken dat je niet met school in de problemen komt, dat heb ik wel. Dus sowieso niet tijdens schooltijd blowen.
Oud 10-03-2010, 22:09
Verwijderd
Ok thanks voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 22:13
TheEditor
TheEditor is offline
Haha, nee man! Bij veel gebruik vast wel, maar als je het af en toe doet echt niet. (doe het zelf 1x per maand, soms 4x, hangt er net van af) Gewoon er van genieten, dat is het beste.

Over het blowen onder school, heb het zelf eens met 2 vrienden gedaan, hun 2 hebben het wel eens eerder gedaan. Ik wil nou niet zeggen dat dat een succes was, ik merkte nauwelijks wat (had juist niet veel genomen) en in de klas konden degenen die voor me zaten en mijn vriend naast me het van me ruiken. Niet voor herhaling vatbaar dus.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 23:42
Wammus
Wammus is offline
Over blowen op school is al een topic dus ik stel voor dat jullie de discussie daarover daar houden.

Met af en toe een joint roken is niets mis. Let er wel goed op dat je het niet doet als je nog verplichtingen hebt want dat is niet chill. Je concentratievermogen neemt af en daar zit je niet op te wachten als je bijvoorbeeld nog huiswerk moet maken. Ook als je sociale verplichtingen hebt (behalve natuurlijk de afspraak met de mensen waarmee je gaat blowen ) zou ik het niet doen. Je bent een stuk afweziger en gaat je heel de tijd afvragen of mensen het door hebben. Dit valt op waardoor mensen vragen gaan stellen waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten en dat is al helemaal niet relaxed.
Oud 11-03-2010, 07:48
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik doe gymnasium en ik blow ongeveer 1 keer per week
volgens wat ik tot nu toe gelezen/gezien heb tast blowen je hersens niet permanent aan(tenzij je jonger bent als 15)

maar je kunt natuurlijk beter niet onder schooltijd stoned zijn(alhoewel sommigen dan juist beter worden op school volgens eigen zeggen, maar dat is maar een deel dus je kunt het het beste niet riskeren)
(tenzij het een ophokuur is waarin je toch niks doet)
Bij jou is er dan iets niet helemaal goed gegaan door het blowen. het is namelijk jonger dan 15 en niet jonger als 15.

Heel af en toe zal wel niet schadelijk zijn. Voorkom wel dat je dagelijks gaat blowen, want op een gegeven moment gaat het natuurlijk fout.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:52
silentbob
silentbob is offline

dat deed ik daarvoor ook al altijd fout (en lui was ik ook al voordat ik ooit geblowd had, stelde alles al uit, vergat nutteloze dingen enz.)
is net zoiets als dat ik links en rechts nooit goed uit elkaar heb kunnen houden (zit in de familie geloof ik...)

zorgen maken over dat anderen het merken doe ik nooit zo, bijna iedereen weet wel van mij dat ik soms blow (ze zijn juist vaak verbaasd te horen dat ik 1 keer per week blow en bijna alleen in de weekenden, aangezien ik op school altijd sloom ben door verveling en vermoeidheid, en sommigen dat aanzien voor stoned zijn....)

en idd, voorkom dat je dagelijks gaat blowen, maar dat is ook zo met alcohol, en je kunt beter ook niet dronken zijn onder schooltijd
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:13
MTpower
MTpower is offline
Zolang je mate kunt houden en niet gebruikt op ongepaste momenten is er niets aan de hand.
Oud 30-03-2010, 14:28
ll2Loco4U
ll2Loco4U is offline
ik heb wel eens een joint met 2 vriende gedaaan maar ik voelde geen zak 1 ervan had een lege maag dus die was die avond nie lekker lol , moet ik gewoon de volgende keer 1 hele joint zelf roke?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 14:59
Outlaw
Outlaw is offline
veel mensen merken er de eerste keer (of eerste paar keer?) weinig tot niets van. Een hele joint in je eentje roken is dus een heel slecht plan. Probeer het nog eens samen met 2 vrienden.
Oud 30-03-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
ik heb wel eens een joint met 2 vriende gedaaan maar ik voelde geen zak 1 ervan had een lege maag dus die was die avond nie lekker lol , moet ik gewoon de volgende keer 1 hele joint zelf roke?
De eerste keren heb je geen hele joint nodig, grote kans dat je hem niet eens op krijgt en na de helft al wasted bent. Probeer het gewoon nog eens, veel mensen voelen de eerste paar keer inderdaad weinig. Probeer goed over je longen te roken, dat is het belangrijkste. Bij mij duurde het ook even voordat ik dat door had
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 18:47
silentbob
silentbob is offline
ik merkte er pas de 5e keer ofzo wat van
was ook de 1e keer dat ik puur rookte(deelde 1 pure joint met 2 vrienden, maar dat zijn 2 vrienden die altijd vrij snel stoned zijn dus ik heb het meeste ervan gehad)
dus je kunt gewoon proberen meer te roken, maar zorg dan dat er iemand is die de joint kan overnemen als je toch genoeg gehad hebt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 22:29
MTpower
MTpower is offline
Ik lees dat vaker, dat mensen er de eerste keer niet zoveel van merken. Ik was flink van de kaart de eerste keer dat ik blowde
Mensen die er niets/weinig van hebben gemerkt: roken/rookte jullie op dat moment wel sigaretten? (misschien dat het te maken heeft met de manier van inhaleren? )
Oud 30-03-2010, 22:38
Verwijderd
Nee, toen rookte ik niet. Daar zal het inderdaad wel mee te maken hebben, ik rookte gewoon niet goed over m'n longen ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 14:54
silentbob
silentbob is offline
ik rookte ook niet(rook nog steeds geen tabak), maar heb de 1e keer wel een goeie tip van mn oom gekregen om goed te inhaleren(moest ook behoorlijk hoesten/kuchen)
dus van die 5 keer zijn er in elk geval wel een paar keer geweest dat ik wel al goed inhaleerde, dus denk dat het bij mij ook voor een redelijk deel aan de dosis gelegen zal hebben(1e keer was denk ik nog wel redelijke hoeveelheid, maar die keren daarna was het telkens maar vrij weinig en toen ik dus het eerst een pure van eigen oogst rookte merkte ik het wel)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 15:30
Verwijderd
Wat was die tip dan?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 18:55
silentbob
silentbob is offline
na inhaleren eerst nog een keer gewoon inademen en pas daarna uitademen
is nogal bekende tip geloof ik, maar heeft wel goed gewerkt voor mij
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 16:54
Gerrie
Gerrie is offline
Als jij 50 joints op een dag rookt, ga je wel naar LWOO ja.
Want dan ben je best dom. :'D
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:01
MTpower
MTpower is offline
50 joints op een dag?
Volgens mij is er niemand op aarde die dat zou trekken en dat daarnaast ook nog eens zou kunnen betalen
Oud 06-04-2010, 23:02
silentbob
silentbob is offline
ik wil wel een poging wagen, maar dan wil ik het wel vergoed krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:07
MTpower
MTpower is offline
50 jointjes is zo'n 25 gram (+/- €170 als je goedkope shopwiet hebt).
Oud 06-04-2010, 23:23
silentbob
silentbob is offline
25 gram maar?
dat kan ik best aan in 1 dag, normaal draai ik pure en dan ook nog eens behoorlijke boomstammen(nog nooit gewogen hoeveel er precies ingaat maar zou wel eens iets van 2 gram kunnen zijn)
vooral als ik dan ook nog ff een nachtje oversla is 25 gram makkelijk te doen, staat gelijk aan 1 voor mij normale joint per 2 uur ongeveer

en als ik het zo uitreken reken jij met wiet van 7 euro per gram, maar hier is ook wel shopwiet voor 5-6 euro
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:29
Verwijderd
ik sta over het algemeen heel erg open voor wat mensen zeggen te kunnen (wie ben ik immers om te zeggen dat jij iets niet kunt als je er zelf van overtuigd bent dat je het wel kan) maar nu denk ik toch echt wtf nee dat lukt je niet al eens geprobeerd een nachtje wakker te blijven zonder actief bezig te zijn? (want dat lukt je na zoveel wiet sowieso niet meer; en een nacht wakker blijven is thuis voor je computer een stuk moeilijker dan als je ergens op een vet feest oid staat)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:44
silentbob
silentbob is offline
ik heb niet echt problemen met weinig slaap(voor niet teveel nachten achter elkaar), en heb 1 keer een hele nacht overgeslagen en toen had ik ook niks actiefs te doen(was vorig jaar schoolkamp en iedereen lag al veel eerder te slapen maar ik had me voorgenomen niet te slapen, dus heb ik de hele nacht doorgebracht met muziek luisteren)
en voor de rest blijf ik alle weekend- en vakantiedagen tot 4 uur(of later) op om nog ff film te kijken ofzo, maar dan compenseer ik het wel met uitslapen

stoned word dat dd iets lastiger waarschijnlijk, maar meestal word ik pas echt wat slaperig als het effect wat begint uit te werken dus als ik toch door moet smoken moet dat ook nog wel lukken

desnoods zet ik nog wat koffie om me te helpen(energy drank ben ik al imuun voor, dubbele espresso's nog niet)

vooral als ik dan ook nog een computer met internet en/of een tv tot mn beschikking heb en wat eten(vermindert het slaperig worden bij wiet ook bij mij) denk ik dat het best te doen is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2010, 23:49
Verwijderd
oke met lang wakker blijven heb ik zelf ook niet zoveel problemen, ook zonder speed/mdma enz, maar ik denk dat ik het met zoveel blowen toch niet zou trekken ik ga je niet sponsoren maar vind het wel een grappig experiment xD ben benieuwd of het je zou lukken of hoever je zou komen ;p
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:55
silentbob
silentbob is offline
als ik mn volgende oogst binnen heb en het is een goeie oogst wil ik het wel eens proberen
ben dan ook 16 dus mag dan ook blowen van mn ouders, maajt zo'n poging ook wat makkelijker
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 09:46
Outlaw
Outlaw is offline
kennissen van me gingen out nadat ze met zijn 3en 27 joints hadden gerookt op 1 avond. Veel succes.
Oud 07-04-2010, 10:10
SacredRose
SacredRose is offline
shit zeg.
50 joints op een dag. dat is toch niet meer leuk
Oud 07-04-2010, 16:02
silentbob
silentbob is offline
voor 1 keer lijkt het me nog wel eens leuk
vaker is natuurlijk een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:09
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
ik sta over het algemeen heel erg open voor wat mensen zeggen te kunnen (wie ben ik immers om te zeggen dat jij iets niet kunt als je er zelf van overtuigd bent dat je het wel kan) maar nu denk ik toch echt wtf nee dat lukt je niet al eens geprobeerd een nachtje wakker te blijven zonder actief bezig te zijn? (want dat lukt je na zoveel wiet sowieso niet meer; en een nacht wakker blijven is thuis voor je computer een stuk moeilijker dan als je ergens op een vet feest oid staat)
mja opzich is het niet heel onmogelijk. Als ik bij de vrienden van mn vriend ben dan gaan er enorme plakkaten hasj door in een weekend. En de hier ergens anders genoemde 27 joints op een avond gaan er echt wel doorheen

Echter blowen ze al jaren en jaren als idioten en is t gewenning t lijkt me sterk dat een 15-jarige die 1 keer in de week blowt
Oud 09-04-2010, 11:22
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
mja opzich is het niet heel onmogelijk. Als ik bij de vrienden van mn vriend ben dan gaan er enorme plakkaten hasj door in een weekend. En de hier ergens anders genoemde 27 joints op een avond gaan er echt wel doorheen

Echter blowen ze al jaren en jaren als idioten en is t gewenning t lijkt me sterk dat een 15-jarige die 1 keer in de week blowt
met zn 3en? Die mensen in mijn voorbeeld waren ook wel grootgebruikers hoor. Misschien ligt dat aan het verschil tussen wiet en hash.
Oud 09-04-2010, 11:23
Outlaw
Outlaw is offline
silentbob, wil je me een lol doen en een fotoreportage / film maken van je recordpoging?
Oud 09-04-2010, 15:37
silentbob
silentbob is offline
als ik het idd ga proberen(en dat word dan pas na de volgende oogst) wil ik dat wel doen ja
lijkt me wel intressant te proberen
(weet natuurlijk ook niet of het lukt, maar het lijkt mij wel goed haalbaar, vooral als ik een hele dag ervoor de tijd heb)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:49
MTpower
MTpower is offline
Alleen al denken aan 50 joints rollen doet m'n vingers verkrampen
Oud 09-04-2010, 15:51
ik ben anoniem
ik ben anoniem is offline
Haha dat gaat je zeeeker niet lukken. 50 joints hahaha. je maakt een geintje zeker als je denkt dat je dat serieus in 24 uur op krijgt? ik weet niet wat voor spul jij gebruikt..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 17:15
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
met zn 3en? Die mensen in mijn voorbeeld waren ook wel grootgebruikers hoor. Misschien ligt dat aan het verschil tussen wiet en hash.
nee met meer maar die 9 joints pp worden wel gehaald. mja e het verschil tussen hasj en wiet kan inderdaad. alhoewel ik kan van een beetje wiet echt helemaal niks meer waar dat ik bij flink wat hasj nog best 'functioneel' ben, waar dat voor andere mensen weer precies andersom geldt.
Oud 10-04-2010, 05:42
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Er is wel een heel verschil tussen 9 of 50 joints.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 18:29
silentbob
silentbob is offline
50 joints, als dat door mij gerolde joints zijn, zou nog wel een stuk moeilijker kunnen worden, 25 gram klinkt best te doen
50 van mijn joints zou denk ik minstens 50 gram zijn, mischien zelfs wel 100(rol nogal dikke boomstammen en zijn altijd puur), heb alleen nog nooit gewogen hoeveel erin gaat, maar schattingen van anderen zitten vaak op ongeveer 2 gram
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:07
Toneless
Toneless is offline
Jemig, twee gram in een joint. Ik doe er altijd maar iets van 0,3 gram in en dan ben ik al kneiter. Als je het nog gaat doen vind ik foto's wel op zijn plaats.
Oud 12-04-2010, 21:56
Wammus
Wammus is offline
Houden we het wel ontopic. Het is niet de bedoeling om opschepverhalen te gaan houden over wie hoeveel joints op een avond kan roken en al helemaal niet de bedoeling om record pogingen te gaan houden.
Oud 13-04-2010, 09:29
Acquiesce
Acquiesce is offline
Haha, en dat geloven jullie, die 50 joints op een dag?

Ik ben een keer een weekendje weggeweest met 5 vrienden, en daar hadden we 25 gram opgerookt in 1,5 dag, dus 50 joints in je eentje lijkt me behoorlijke stoerdoenerij, wat het natuurlijk niet is :')
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 15:52
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
De eerste keren heb je geen hele joint nodig, grote kans dat je hem niet eens op krijgt en na de helft al wasted bent. Probeer het gewoon nog eens, veel mensen voelen de eerste paar keer inderdaad weinig. Probeer goed over je longen te roken, dat is het belangrijkste. Bij mij duurde het ook even voordat ik dat door had
ik heb nu denk ik tussen de 20 a 30 keer geblowd en ik krijg ook nog steeds niet een hele joint in me eentje op, dat is teveel.

De eerste keer merkte ik helemaal niets, echt helemaal niets, ik dacht bij mezelf: is dit het?

Maarja andere deden een beetje raar of waren heel relaxed dus ik had het gevoel dat ik het gewoon nog een keer moest proberen.

Volgende dag, de 2e keer.
Merkte eigenlijk ook weer niks, misschien een heel klein beetje maar bijna niks.

3e keer, 2 maanden later
Merkte al ietsje meer, werd wel een beetje stoned maar niet heel erg.

4e keer, maandje later
KNETTERSTONED, die avond was echt super chill!

Meeste keren wordt ik nu wel stoned, als ik tenminste wel echt blow, paar trekjes doen me niks.

@Silentbob

Is de nieuwe oogst al binnen. Want je hebt dan wel veel verhalen over hoeveel je wel of niet kan blowen, maar ik wil het ook zeker weten, dus als jij nou even die 50 joints gaat smoken in 1 dag en dat filmt en dat dan op het forum zet dan geloof ik je! En dan mag je zoveel opscheppen als je maar wilt!

Laatst gewijzigd op 14-04-2010 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 17:58
Outlaw
Outlaw is offline
ik stel voor dat silentbob een foto maakt ná iedere joint
Oud 14-04-2010, 19:08
ladiedoe
ladiedoe is offline
af en toen een jointje kan toch geen kwaad..
als je het voor jezelf maar in de hand kunt houden
Oud 14-04-2010, 20:04
silentbob
silentbob is offline
nieuwe oogst is dit najaar, kweek buiten(oogst zal september/oktober worden, dan nog even drogen dus oktober/november klaar)

en ik bedoel het echt niet zomaar om op te scheppen, ik vind alleen 25 gram niet echt als veel klinken, vooral als ik 1 hele dag heb lijkt me dat niet zo moeilijk
natuurlijk ben ik dan wel goed stoned, maar als ik al stoned ben vind ik blowen alleen maar chiller(voel je het veel minder aan je keel en dan focus ik me op elk klein moment)
en natuurlijk maak ik er een fotoverslag van als ik het doe, lijkt me ook voor mezelf een leuk experiment, en heb ik gelijk ook een mooi record binnen mn vriendengroep(record voor bier kan ik niet breken, ook niet met veel oefening denk ik, dat is namelijk 12 liter zonder bewijs, 8-9 liter waar ik bij was en waarvan ik dus zeker weet dat het klopt, en die gast stopte alleen omdat het bier op was, hij was alleen nog maar wat aangeschoten....)

@kingkong: wat en hoeveel zit er dan in die joints en waarom kun je ze niet op? joints met tabak zou ik ook niet achter elkaar op kunnen omdat mn keel dan teveel geirriteerd is, maar een pure kan ik wel gewoon in 1 keer op(en met gravity bong heb ik ook zo een pure joint op want dan haal je maar 6 hijsen ofzo uit 1 joint, maar ben je dan ook goed stoned)

zal dan ook wel wat foto's van mn gezicht maken, dat ziet er namelijk nogal geinig uit als ik stoned ben(een stonede lach enigszins lijkend op die van kelso uit that 70's show, en laatst toen ik stronken was hoorde ik van vrienden dat ik toen ook 1 oog dicht had, ben namelijk scheel maar normaal zie je dat niet)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 07:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Haha, en dat geloven jullie, die 50 joints op een dag?

Ik ben een keer een weekendje weggeweest met 5 vrienden, en daar hadden we 25 gram opgerookt in 1,5 dag, dus 50 joints in je eentje lijkt me behoorlijke stoerdoenerij, wat het natuurlijk niet is :')
Natuurlijk geloof ik er geen moer van en ik weet ook vrij zeker dat het niet te doen is om in je eentje 25 pure wiet joints op te roken in een avond. Waar het mij om gaat is dat er vrij duidelijk in de regels is opgenomen dat dit geen forum is om stoer te gaan doen over hoeveel drugs je kunt gebruiken. Ook record pogingen en dergelijke horen hier niet thuis.
Oud 15-04-2010, 23:04
Pimoes
Pimoes is offline
Ik kan je hier nu wel keihard gaan lopen vertellen dat het onverstandig en slecht is... maar ik doe het zelf ook altijd en heb er nooit last mee gehad
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 17:10
silentbob
silentbob is offline
wiet kun je eigenlijk niet overdoseren en het is voor 1 keer dus hoe slecht het is valt wel mee denk ik
natuurlijk is het niet het meest gezonde, maar dat is een avondje drinken of een avondje lkkr doorblowen ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 23:19
KingKong
KingKong is offline
Citaat:

@kingkong: wat en hoeveel zit er dan in die joints en waarom kun je ze niet op? joints met tabak zou ik ook niet achter elkaar op kunnen omdat mn keel dan teveel geirriteerd is, maar een pure kan ik wel gewoon in 1 keer op(en met gravity bong heb ik ook zo een pure joint op want dan haal je maar 6 hijsen ofzo uit 1 joint, maar ben je dan ook goed stoned)
Nou ten eerste weet ik niet hoe goed ik tegen wiet/hasj kan. Dat was een voor gedraaide joint, die kreeg ik niet op. Ik was al redelijk stoned en ik had het gevoel dat wanneer ik nog meer zou nemen het alleen maar negatief zou gaan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten