Ik heb ooit een boete gekregen van de gemeente Utrecht omdat ik mijn vuilniszak 2 uur te vroeg buiten had gezet ;x Wilden ze even 60 euro incasseren. Ik heb toen een brief opgesteld met ongeveer de volgende strekking. Beste gemeente Utrecht, ik snap dat er dit jaar bezuinigd moet worden op het personeel en andere faciliteiten. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het lunchgeld voor ambtenaren per ingang van het nieuwe jaar zal verdwijnen. Ik vind dit ook een kwalijke zaak en leef met jullie mee. Dat medeleven kent overigens wel een grens en die is middels het ontvangen van deze boete absoluut bereikt. Een mens in nood, armoede of honger weet al gauw creatieve oplossingen te vinden om aan geld te komen. Ik werk hier uiteraard niet aan mee. Ik stuur jullie een aantal coupons op van de mcdonalds zodat jullie kunnen genieten van een leuke korting. Groetjes, Eric.
Uiteraard wel in heel formeel taalgebruik. Het bonnenboekje van de Mac lag toevallig in de bus dus zo kwam ik op het idee. Ik heb nooit een reactie gehad of een aanmaning of iets dergelijks. Radiosilence, gemeente Utrecht