Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 10:20
*oma*
*oma* is offline
Beetje lamme titel, maar goed. Hoe stel jij je outfit samen? Denk je er lang over na of trek je zomaar wat uit je kast? Moeten de kleuren, schoenen, strikjes, riemen, petjes, haren, sieraden matchen of passen je kleren sowieso allemaal bij elkaar of juist niet? Krijg je vaak complimenten over je kleding of ben je een grijze muis? Vertel!
Oud 30-03-2010, 11:22
Verwijderd
Ik krijg vaak complimenten, vaak kies ik een item en zoek ik er dingen bij
Dus een zwart jurkje en dan het jasje of een zwarte hakken en dan de top/tuniek/whatever
ook combineer ik vaak zonder dat ik het weet kleuren, dus dan heb ik een roze muts en matcht mijn tas
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 13:35
michatrini
michatrini is offline
nou jah, beetje bijelkaar zoeken, maar verder gewoon pakken & aandoen!
Oud 30-03-2010, 13:55
Wammus
Wammus is offline
Ik pak meestal maar wat uit de kast en trek het dan aan. Geen half uur durend besluiteloos tafereel dus. Meestal gewoon het bovenste van de plank. Ik krijg zowat nooit complimenten over m'n kledingkeuze maar het boeit me ook eigenlijk niet gek veel wat anderen vinden dat ik aan heb.
Oud 30-03-2010, 15:13
Verwijderd
Ik denk er een beetje over na, vooral als ik ergens naartoe ga waar ik netjes wil uitzien of leuk of opvallend. Dan ga ik wel controleren of het bij elkaar past. Maar in het dagelijkse leven trek ik meestal gewoon wat uit de rek, zolang ik geen groene broek met een blauw t-shirt combineer ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 15:33
Verwijderd
Nooit meer dan 3 kleuren/tinten in een outfit is meestal redelijk safe.
Het meeste hou ik, van outfits in 2 tinten. wit-zwart, grijs-zwart en rood-zwart zijn mijn favorieten.

Of ik complimenten krijg op mijn outfit?
ik kleed me zoals ik ben:
love it or hate it baby
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 15:42
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik hou van vrij mat, iig de basis, dan kan ik bijv wel een roze shirt aandoen.
Ik krijg complimenten, maar eigenlijk alleen als ik iets nieuws heb. Maar da's gebruikelijk als jongen, neem ik aan? Niemand complimenteert elkaar op kleding bij ons.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:14
silentbob
silentbob is offline
denk eigenlijk niet echt na over het samenstellen, pak gewoon zomaar wat(niet altijd het bovenste, heb bijv. ook een wit t-shirt dat ik alleen voor gym gebruik)
heb ook niet echt veel verschillende kleren, alleen t-shirts heb ik er wat meer van, truien ook wel maar daarvan heb ik er een paar verpest met vlekken die er niet meer uit willen(1 met aquariumkit, andere onbekend)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:23
Verwijderd
Ik ben nooit lang bezig, ik kan eigenlijk alleen kiezen bij m'n t-shirts. Als het koud is en ik wil een trui aan kan ik meestal maar kiezen uit één, dan zit de andere in de was.

Schoenen heb ik maar één paar van dus dat is wel makkelijk, sokken zie je toch niet en accessoires heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:26
ragdoll
ragdoll is offline
ik ben echt een spastische trut als het om mijn kleren gaat, want ik ben zo'n meisje dat modeblaadjes koopt en op de Elle geabonneerd is en ook nog eens dagelijks de updates op lookbook.nu checkt "ter inspiratie". En wekelijks de winkelstraten afschuimt om wat nieuws aan te schaffen, want er is altijd iets dat ik nog "nodig" heb.

je zou dus kunnen zeggen dat ik er heel erg over nadenk, wat ermee te maken heeft dat mijn outfit, sneu maar waar, voor mij een verlengstuk van mijn identiteit vormt. het IS niet wie ik ben, maar draagt - mijns insziens - wel bij aan mijn algehele uitstraling.

En eigenlijk is mijn kledingstijl ook wel enigszins een passie geworden. Ik hou van meisjeskleren en sjieke dingen; veel zwart, ontelbaar veel jurkjes en jasjes, bloesjes met strikken, kraagjes met ruches en schakeltassen, dat werk. Spijkerbroeken met hoge taille. En altijd hakken.

Ook aan mijn laarzen. De platte schoen of sneaker komt niet in mijn kast of vocabulair voor (al heb ik er in principe niets tegen, maar een jurkje met allstars vind ik simpelweg een misdaad omdat het je benen gruwelijk doet uitkomen. HALLO.)
Oud 30-03-2010, 20:31
Verwijderd
Ik pak altijd het bovenste van de plank. Wat ik aanheb interesseert me niet.

Loop rustig met een T-shirt in m'n broek over straat (het schijnt gay te zijn) maarja, anders blijf ik overal aan haken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:49
Verwijderd
Citaat:

Ook aan mijn laarzen. De platte schoen of sneaker komt niet in mijn kast of vocabulair voor (al heb ik er in principe niets tegen, maar een jurkje met allstars vind ik simpelweg een misdaad omdat het je benen gruwelijk doet uitkomen. HALLO.)
ooit keer slaande ruzie gehad met een ex, omdat ze een little blackdress met netkouse gecombineerd had met allstars. Ik zei haar dat die combinatie toch niet echt geslaagd was, maar madame dacht daar toch net iets anders over

Met ballerina's vind ik het wel nog mooi, op voorwaarde dat de dame redelijk lang is
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:57
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ik let wel op kleding! Ik draag dan vaak kleuren die bij elkaar passen! Combinatie is voor mij van belang! Van top tot teen moeten de kleuren harmonieus zijn.

Ik krijg soms complimentjes en vrouwen of meisjes op straat vragen me soms weleens waar ik dit of dat gekocht heb
altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 01:42
Verwijderd
Let amper op matchende dingen, of dat lijkt zo gezien mijn smaak als intens goed is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 08:40
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Ik pak altijd het bovenste van de plank. Wat ik aanheb interesseert me niet.

Loop rustig met een T-shirt in m'n broek over straat (het schijnt gay te zijn) maarja, anders blijf ik overal aan haken.

er zouden zoveel meer baby's geboren zijn als mannen dat toch eens zouden laten.
Oud 31-03-2010, 08:45
Verwijderd
Ik koop kleren die bij elkaar passen, dus die trek ik dan altijd samen aan in dezelfde combinaties . Soms heb ik zin in een bepaalde outfit en dan trek ik die aan, maar vaker pak ik gewoon de onderste broek of rok van de stapel (niet de bovenste, want als kleren uit de was komen leg ik ze bovenop en anders draag je altijd hetzelfde) en pak ik een van de shirts die daarbij hoort en de schoenen die daarbij horen. Ik heb wel een beetje in de gaten wat in de mode is omdat ik elke dag door de stad moet fietsen en dan etalages kijk, maar hou daar niet altijd rekening mee (en als dingen radicaal veranderen, zoals toen de mode van bootcut heupbroeken naar taille-skinny's ging, duurt het even voor ik gewend ben).
Ik krijg vooral complimenten als ik iets nieuws heb.

Laatst gewijzigd op 31-03-2010 om 08:52.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 12:06
Verwijderd
Ik heb combi's die altijd werken (ik bedoel, alle truitjes in mijn kast passen wel bij een spijkerbroek) en dingen waar ik even over na moet denken. Ik heb alleen het probleem dat ik bijv alleen maar rokjes en truitjes heb met patronen, die dan weer niet te combineren zijn. Maar ik koop nooit effen rokjes of truitjes want hallo, saai In winterkleding heb ik dan wel weer fatsoenlijke basisdingen om mee te combineren, raar eigenlijk. Misschien dat ik saaier ben in de winter?

Ik krijg vooral complimenten voor nieuwe dingen en dingen die ik weinig aandoe omdat ze onhandig zijn (als hippierok of hoge hakken waar ik niet goed op kan lopen). Kleding die elke zoveel weken te zien is, tja, daar is weinig complimenteus aan he
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:

er zouden zoveel meer baby's geboren zijn als mannen dat toch eens zouden laten.
Ik had vroeger ook altijd mijn t-shirt in mijn skinny met hoge taile hoor.
anders zag je mijn metalen riem niet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 13:30
sabrosa
sabrosa is offline
Ik heb heeeeeel veel basics die voornamelijk zwart zijn en daar ga ik meestal het een en ander op matchen, verder geen onnodige inspiratie bronnen als lookbook ed nodig want uiteindelijk moet het mij ook staan en heb ik verder vrij weinig te maken met wat iemand anders draagt en hoe diegene het combineerd. Ik hou van combineren en daarom veel basic items in mijn kast hangen, kun je eindeloos puzzelen. Het belangrijkste is voor mij toch wel de kleuren en hoe ik daar mee verder aan de slag ga. Na de outfit gaat het altijd over op de accesoires sjaaltje hier, oorbellen daar, ringen hier en armbanen, riemen het kan allemaal, mits mooi gecombineerd qua kleur/vorm. En op het laatst komen de schoenen waarvan ik er ook duizend in dozijn heb voor elke gelegenheid een. Van mooie vintage laarzen tot sneakers tot geile plateaus tot wedges tot flatties tot van alles, voor elke outfit is er wel eentje die er mooi bij past, maar dat ligt natuurlijk ook helemaal wat voor outfit/gelegenheid het is.
Oud 31-03-2010, 14:19
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
verder geen onnodige inspiratie bronnen als lookbook ed nodig want uiteindelijk moet het mij ook staan en heb ik verder vrij weinig te maken met wat iemand anders draagt en hoe diegene het combineerd.
overigens verschilt het concept inspiratie intrinsiek van imitatie, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen

Laatst gewijzigd op 31-03-2010 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 15:38
Verwijderd
De grens is soms dun tussen de twee.
In de zwarte scenes kijkt bvb iedereen wel naar elkaar en er lopen bijgevolg genoeg klonen van Chris Polhl, Andrew Eldritch, Robert Smith, Siouxie Six of zo je wilt Marilyn Manson rond...

Ah, zolang ze erm ee staan, klaag ik neit.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 15:56
ragdoll
ragdoll is offline
oh we gaan toch geen oeverloze discussie voeren over de notie van originaliteit plz !
ik bedoel even serieus uiteindelijk is natuurlijk alles een afgeleide van elkaar. be it van de catwalk of een icoon uit de popcultuur. Intertekstualiteit is een heel werkelijk iets, niet alleen in de literatuur of muziek.

BUT never mind, ik heb vandaag lekker zitten bladeren door een trashy Engels modeblaadje aaaah luv.
Oud 31-03-2010, 17:04
Verwijderd
Ik denk dat je anno 2010 nauwelijks nog origineel kan zijn.
Het is precies allemaal wel al eens gedaan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 17:40
sabrosa
sabrosa is offline
Was ook niet per se richting jou bedoeld Ragdoll, maar meer in het algemeen aan mensen die het wel kopieren. Zo van oh wowozor die heeft veel hypes zal die outfit ook maar eens scoren.
Oud 31-03-2010, 18:22
Verwijderd
De mens is nu eenmaal een kuddedier he

Sommige hypes begrijp ik evenwel niet. Dat iedereen opeens begon croqs te dragen bvb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2010, 18:27
sabrosa
sabrosa is offline
Om maar niet te beginnen over UGG's he.
Oud 31-03-2010, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Om maar niet te beginnen over UGG's he.
Ik als kustbewoner heb zo het vermoeden dat Uggs enorm populair zijn als strandschoenen.
Lekker warme voetjes voor als je uit da koude (vervuilde!) sop komt he XD
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 18:36
sabrosa
sabrosa is offline
Daar kwam het hele idee ook vandaan, UGGs werden gedragen door surfers die na het surfen lekker hun voeten warm wilden houden op het strand!
Oud 31-03-2010, 18:45
Verwijderd
Hogja, ben ik in ieder geval niet de enige koukleum op de wereld

Maar of die uggs daarom zo lelijk moesten zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 23:10
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
UGGs
echt suuuuper lame om die in de zomer te dragen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 23:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
ontopic dan maar weer?

De manier waarop ik mijn 'outfits' samenstel is heel makkelijk:
Ik draag één van m'n twee favoriete spijkerbroeken en doe er één van m´n tig threadless shirts bij aan. Als het koud is draag ik er een zwart vest of donkere trui overheen.
Als ik uitga draag ik nog steeds een spijkerbroek + T-shirt, maar dan draag ik een langer en lager uitgesneden shirtje. Iets wat m'n buik bedekt en laat zien dat ik boobies heb.

Verder heb ik wel eens van die impuls aankopen gedaan als rokjes en jurkjes en aparte topjes, maar die draag ik vrijwel nooit, omdat ik me er niet prettig in voel. Ik hou van simpel en comfortabel.
Oud 01-04-2010, 09:18
Verwijderd
het is toch nog steeds OT, of je uggs samen stelt etc.?

Uggs trek ik er gewoon bij aan, maar niet bij een lichte broek
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 14:10
Volk
Volk is offline
Ik kijk op internet naar wat voor weer het gaat worden. Op basis daarvan stel ik een outfit samen. Ik heb allerlei soorten kleding die ik allemaal met elkaar combineer. Niet volgens de laatste mode maar ik krijg toch vaak complimenten. Maar volgens mij is dat meer omdat ik kleding koop die mijn lichaam op de juiste plaatsen accentueert dan vanwege mijn combineervaardigheden. Het liefst draag ik geen zwart (te saai). Wel graag groen, bruin, oranje, geel, blauw, rood, wit en paars. Dat zijn de kleuren die mij het beste staan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:04
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Als je combinerende spullen hebt bij je Uggs, geen legging (alleen skinny/tregging) dan kan het wel. Vaak beter dan bijv laarzen! Maar alleen bij de goede sets.
En hier in de buurt maar geen croqs hoor, zie je nergens, zag je ook nergens. Misschien 1 of 2 op de 1000.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 17:31
*oma*
*oma* is offline
Ik heb heel veel kleren, dus genoeg keus. Soms iets teveel keus. Als ik mijn dag niet heb dan heb ik ineens te weinig keus. Mijn kleren zijn overwegend zwart, blauw, groen, grijs, paars en bruin, dus dat is qua kleur meestal makkelijk te combineren. Ook heb ik heel veel vestjes in verschillende kleuren, lengtes en dessins. Deze draag ik altijd open met een leuk shirtje eronder (als er een printje op het vestje zit, dan doe ik wel een effen shirtje eronder). Verder draag ik vrijwel altijd spijkerbroeken en sneakers. Ik denk wel na over mijn outfit, maar niet tot in den treure.
Oud 01-04-2010, 20:11
Giles
Giles is offline
Ik denk er over na en combineer heel graag. Elke keer baal ik weer dat ik niet genoeg geld heb voor schoenen en tassen bij elke outfit. Ik denk een beetje in thema's, de ene dag kleurrijk, de andere dag studentikoos of zeer tuttig, dat vind ik leuk om naar eigen idee in te vullen. Qua sieraden zit ik gelukkig wel ruim in aanbod, dus mijn oorbellen, armbanden en ringen passen altijd wel ergens bij.
Oud 02-04-2010, 13:34
Erato
Erato is offline
Ik denk daar niet over na.Ik pak gewoon lukraak wat en controleer of in de spiegel of ik er niet te belachelijk uitzie.
Oud 02-04-2010, 13:42
Verwijderd
Hetzelfde als Erato.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 13:55
Erato
Erato is offline
Had ik niet achter je gezocht Zo krijg je de beste combinaties he
Oud 02-04-2010, 13:56
Verwijderd
Hoezo had je dat niet achter me gezocht?

En uiteraard, uiteraard!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 13:59
Erato
Erato is offline
Omdat je er altijd zo gaaf uitziet
Oud 02-04-2010, 14:02
Verwijderd
Slijm niet zo joh.

Thanks hoor ;D
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 17:23
Nona
Nona is offline
Ik krijg wel zin om te gaan shoppen van jullie.

Ik denk meestal net een beetje over mijn outfit na, in de zin van: dat shirt staat leuk bij die broek, en dat kan ik beter bij dat aantrekken. Maar meestal kleed ik me vrij basic, met een spijkerbroek, shirt of blouse en sneakers. Daar is weinig aan te verstieren. Soms eens een rokje, met laarzen en wat dan ook erboven, of een jurk.
Oud 02-04-2010, 21:26
Allochthony
Allochthony is offline
Als ik mijn Nikes draag doe ik een trainingsbroek aan.
Als ik mijn Timberlands draag doe ik jeans aan.
Standaard witte wifebeater erboven.

Klaar.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 11:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een groot aantal vaste combinaties, die kan ik 's ochtends zo uit de kast trekken en aan doen. Zo af en toe (vaak in het weekend) probeer ik andere dingen te combineren, dan heb ik ook meer tijd om weer wat uit te doen en wat anders te kiezen voor als het niet combineert. Ik probeer 's avonds wel al een beetje te bedenken wat ik de volgende dag aan doe zodat het me 's ochtends niet veel tijd meer kost.
Oud 03-04-2010, 13:12
Vice
Vice is offline
Ik ken mij kledingkast erg goed, dus meestal bedenk ik van te voren wat ik die dag aan doe. wat natuurlijk ook afhankelijk is wat ik die dag in planning heb staan.
Oud 03-04-2010, 17:57
darkfairy
darkfairy is offline
ik kijk meestal of de kleuren bij elkaar passen.
en draag meestal veel gekleurde kleren.
Oud 04-04-2010, 20:23
tutti
tutti is offline
Ik heb ONGELOOFLIJK veel kleding, maar ook allemaal verschillende stijlen, dus t is soms een beetje moeilijk om een leuke combi te maken, maar ik pak gewoon wat leuke kleurtjes ij elkaar en maak er wat leuks van! ik krijg echt vaak complimenten over mn kleding (niet om op te scheppen ofzo) maar het is toch leuk om te horen...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 20:35
Verwijderd
ik heb teveel dus meestal is t een random combi
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 22:24
jacobdb
jacobdb is offline
gewoon wat er boven op ligt, kijken of het bij het klimaat past en of het een beetje goed staat, job done
Reageren

Regels voor berichten