Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2010, 15:29
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen. Ze vrezen namelijk voor een slecht imago, meldt de Telegraaf.

Makkelijk
Slechts een op zes vrouwen heeft een condoom op zak tijdens een avondje stappen, blijkt uit een studie in tien landen. Ze willen geen rubbertje bij zich hebben omdat ze vrezen bestempeld te worden als 'makkelijk'.

- - -

Hoe zit het bij jullie? Wie gaat ze halen, wie bewaart ze en wie betaalt ze?
Oud 08-04-2010, 16:17
Morgendauw1
Morgendauw1 is offline
beide verantwoordelijk dus beide halen, beide bewaren en beide betalen (gwn ieder zelf pakje kopen dus en gebruiken wanneer nodig)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 16:26
Volk
Volk is offline
Ik vind dat het de verantwoordelijkheid is van degene die seks gaat hebben.

Tegenwoordig gebruik ik geen condooms meer maar vroeger haalde degene die in de buurt was van een winkel ze. En allebei zorgden voor condooms.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 18:06
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen.?
En wij dan..
Oud 08-04-2010, 18:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen. Ze vrezen namelijk voor een slecht imago, meldt de Telegraaf.
Citaat:
En wij dan..
Inderdaad.

Overigens is er tegenwoordig internet, als je het echt niet aandurft om in een winkel condooms te halen.
Oud 08-04-2010, 19:05
Pluis
Pluis is offline
Ondanks dat ik ze meestal niet nodig heb, heb ik ze wel altijd in huis. Met dank aan de introweek die me daar jaarlijks een aantal in sponsort.
Oud 08-04-2010, 19:18
Verwijderd
Ik vind dat dat een zorg van de man is, ik zorg al voor de pil. Natuurlijk haal ik zelf condooms, zeker als in niet in een relatie ben, waarom zou ik me erom schamen..., maar in een relatie 'verwacht' ik dat de man ze haalt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Inderdaad.

Overigens is er tegenwoordig internet, als je het echt niet aandurft om in een winkel condooms te halen.
In discrete verpakking, zodat iedereen weet dat je seks gerelateerde spullen hebt gekocht.
Oud 08-04-2010, 19:37
Volk
Volk is offline
Citaat:
In discrete verpakking, zodat iedereen weet dat je seks gerelateerde spullen hebt gekocht.
Zien die verpakkingen er dan zo anders uit dan gewone verpakkingen? Over het algemeen kun je bij de meeste dingen die je bij internet bestelt niet zien wat erin zit of waar het vandaan komt. Kan me niet voorstellen dat het zo verschilt van normale verpakkingen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 19:46
WAT
WAT is offline
voor condooms ziet het er niet anders uit dan een enveloppe waar bijv zakjes kleine kralen in zitten (waarom weet ik niks anders vrij plats XP ). gewoon een normale witte bubbeltjes enveloppe XP

*edit* in de relatie waar ik nu in zit zorgde ik voor de condooms, maar was meer omdat ik zijn eerste ben en ik dus al ruim voordat we sex hadden voor handigheid er een aantal in mijn tas had zitten XP
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:26
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik vind dat de man maar voor condooms moet zorgen, vrouwen zorgen al voor de pil.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:37
Volk
Volk is offline
Citaat:
ik vind dat de man maar voor condooms moet zorgen, vrouwen zorgen al voor de pil.
Ik vind dat een beetje raar, het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om zelf geen soa's op te lopen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat een beetje raar, het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om zelf geen soa's op te lopen?
Ja natuurlijk, maar als je beiden geen soa wilt oplopen, dan vind ik dat de man voor de condooms moet zorgen, klaar. Ik zorg al dat ik niet zwanger kan worden, zorg jij maar voor de rest van de ziekten.... In geval van een relatie dan.

Edit: en niet dat ik zwangerschap als een ziekte zie, maar wel als ongewenst gevolg.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zien die verpakkingen er dan zo anders uit dan gewone verpakkingen? Over het algemeen kun je bij de meeste dingen die je bij internet bestelt niet zien wat erin zit of waar het vandaan komt. Kan me niet voorstellen dat het zo verschilt van normale verpakkingen.
Het is vooral dat 'normale' verpakkingen niet discreet zijn, en altijd wel stickers met de bedrijfsnaam en dat soort zaken bevatten. Nou heb ik nooit spul over internet besteld, maar ik meen dat dat op seksuele spullen net iets anders is.
Oud 08-04-2010, 20:52
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja natuurlijk, maar als je beiden geen soa wilt oplopen, dan vind ik dat de man voor de condooms moet zorgen, klaar. Ik zorg al dat ik niet zwanger kan worden, zorg jij maar voor de rest van de ziekten.... In geval van een relatie dan.

Edit: en niet dat ik zwangerschap als een ziekte zie, maar wel als ongewenst gevolg.
Oh, in een relatie vind ik het al heel anders. Had daar overheen gelezen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 21:05
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Het is vooral dat 'normale' verpakkingen niet discreet zijn, en altijd wel stickers met de bedrijfsnaam en dat soort zaken bevatten. Nou heb ik nooit spul over internet besteld, maar ik meen dat dat op seksuele spullen net iets anders is.
ik heb genoeg dingen besteld die wel onopvallend waren...
-wietzaadjes
-planten voor terrarium(bromelia's o.a.)
-tl-lampen+evsa voor datzelfde terrarium
-reflectors voor die tl's
-kerstpakket van kenissen uit amerika
-zippo

alleen wat grotere winkels als wehkamp neckerman hebben altijd nogal opvallende verpakkingen(bestelt mn moeder regelmatig dingen bij), maar vooral veel kleinere bedrijven(zoals waar ik die planten bestelde) stoppen het in een gewone onopvallende doos en gaat in de gewone pakketpost
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 21:11
Volk
Volk is offline
idd, de dingen die ik bestel komen ook altijd in onopvallende/discrete verpakkingen. Kleding, planten, boeken, dingen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 23:52
antjevw
antjevw is offline
Zwanger worden doe je met z'n tweeën. Om een kind te creëren heb je immers twee ouders nodig. Hierom is het de verantwoordelijkheid van allebei om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Als het 'fout' gaat en je moet op de blaren zitten, is het dus ALTIJD je eigen schuld, omdat je nalatig/naïef bent geweest. Vanaf dat moment staat het kind centraal en moet je jezelf in een hoekje zetten. Genoeg reden om je trots in te slikken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 09:59
Verwijderd
ze zouden zich ongemakkelijk moeten voelen omdat ze zich laten scannen door de telegraaf
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 13:22
Verwijderd
In het verleden zorgden we allebei voor condooms, hij in zijn huis, ik in het mijne. Vind dat je zoiets samen betaalt. Daar staat tegenover dat mijn vriendje heel netjes heeft aangeboden om mee te betalen aan de pil
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:47
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Daar staat tegenover dat mijn vriendje heel netjes heeft aangeboden om mee te betalen aan de pil
Heb je dat geaccepteerd?
Oud 09-04-2010, 15:51
Optima
Optima is offline
n.

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:54
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Vriendlief haalt ze altijd
Oud 09-04-2010, 19:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als ik ze ooit weer ga gebruiken, ga ik er zelf voor zorgen omdat er maar heel weinig condooms zijn waar ik geen allergische reactie op krijg. Maar nu betalen mijn vriendje en ik samen mijn nuvaring en gebruiken we geen condooms, omdat we toch elkaars eerste zijn en ik zo ontzettend akelig reageer op veel van die dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 22:10
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind het de verantwoordelijkheid van degene op wiens kamer je seks hebt. Zijn kamer zijn condooms, mijn kamer mijn condooms. Ik heb ook nooit condooms bij me als ik uitga, wtf ik ben toch niet van plan om seks te gaan hebben in de bosjes

Maar hier gaat het wel om one night stands/scharrels, ik zou niet weten hoe ik het in een relatie zou doen.
Oud 09-04-2010, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat geaccepteerd?
Nee, maar dat is meer omdat ik al hard m'n best moet doen om te zorgen dat hij niet alles betaalt; die jongen is te gul
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 17:20
mxshaun
mxshaun is offline
Ik haal ze, ik betaal ze..

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht.. Het was zo van.. vrouwen kopen tampons, en mannen condooms

hehe 8-)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 13:37
Breg
Breg is offline
Eerst liet ik mijn vriend ze altijd kopen, maar vond dat het wel een keertje tijd werd dat ik ze zelf ging halen. Vooral omdat die dingen belachelijk duur zijn, en het niet eerlijk vind dat alleen mijn vriend voor de kosten opdraait (aangezien ik de pil gratis krijg).

Lang leve de drogist hier waar je de condooms gewoon zelf kunt pakken (en 10 minuten kan twijfelen omdat er zoveel verschillende soorten condooms zijn) en daarna desnoods bij de zelf-scan kassa kan afrekenen.
Oud 16-04-2010, 13:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom krijg jij de pil gratis, breg?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 16:31
Breg
Breg is offline
Citaat:
Waarom krijg jij de pil gratis, breg?
ik woon in Schotland, en hier kan ik hem gratis krijgen
Oud 16-04-2010, 21:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Onzin, anticonceptie is niet alleen de man zijn verantwoordelijkheid. Als jij save wil zijn moet je er echt zelf voor zorgen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 11:15
arPos
arPos is offline
ik koop ze altijd wel, maar het lijkt me toch voor de vrouw net wat belangrijker dan de man, ik zou het niet geheel onhandig vinden als vrouwen dus ook artikelen bij zich hebben.

verder zou ik geen idee hebben hoe je imago schade oploopt door voorbehoedsmiddelen te kopen.

Citaat:
optima schreef:
Overigens neem ik op eerste dates geen condooms mee, omdat ik niet het signaal wil afgeven dat ik van de ONS ben. Deze dame heeft teveel zelfrespect om zich door de eerste de beste na een avondje te laten naaien.
Hmm, los van wat een random kerel in jouw tas te zoeken heeft, zou ik er geen "die doet ONS" uithalen.
Dat valt af te leiden aan andere nogal veel duidelijkere dingen.

Laatst gewijzigd op 17-04-2010 om 11:21.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
ik woon in Schotland, en hier kan ik hem gratis krijgen
maar in de UK kun je condooms toch ook gratis ophalen bij gynaecologie-afdelingen in ziekenhuizen? Of is dat alleen voor minderjarigen? Een Britse gyn-in-opleiding zei zoiets.

OT: wij halen ze samen of gewoon degene die er tijd voor heeft, betalen omstebeurt. Ik heb nooit condooms bij me, behalve op vakantie, omdat ik eigenlijk nooit buitenshuis seks heb.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 14:27
Volk
Volk is offline
In Nederland zijn condooms ook gratis verkrijgbaar.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
In Nederland zijn condooms ook gratis verkrijgbaar.
Waar dan? Met google vind ik alleen wat reclamegerelateerde websites (voor elke enquete die je invult krijg je 3 condooms, dat soort dingen). Ik weet wel dat ze bij rutgershuizen en op jippy-condooms.nl (geen reclame want niet mijn website ) maar 10 cent zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 18:12
Breg
Breg is offline
Citaat:
maar in de UK kun je condooms toch ook gratis ophalen bij gynaecologie-afdelingen in ziekenhuizen? Of is dat alleen voor minderjarigen? Een Britse gyn-in-opleiding zei zoiets.

OT: wij halen ze samen of gewoon degene die er tijd voor heeft, betalen omstebeurt. Ik heb nooit condooms bij me, behalve op vakantie, omdat ik eigenlijk nooit buitenshuis seks heb.
Je kan hier inderdaad op redelijk veel plekken gratis condooms ophalen, maar soms is dit alleen voor bepaalde groepen (meestal homoseksuele mannen.
Ik kan bv. ook op de universiteit zo veel gratis condooms krijgen als ik maar wil (en zelfs ook glijmiddel, condooms met smaakjes en vrouwen conddoms, en ze sturen ze zelfs op als je je schaamt om persoonlijk langs te gaan), alleen vindt mijn vriend ze niet lekker zitten (te strak), dus dan maar durex bij de drogist halen...
Oud 17-04-2010, 19:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waar dan? Met google vind ik alleen wat reclamegerelateerde websites (voor elke enquete die je invult krijg je 3 condooms, dat soort dingen). Ik weet wel dat ze bij rutgershuizen en op jippy-condooms.nl (geen reclame want niet mijn website ) maar 10 cent zijn.
Mijn tante werkt in Eindhoven met drugsverslaafde jongeren en die kan via haar werk dus onbeperkt gratis condooms hosselen want die delen ze uit aan die jongeren.
Blijkbaar moet je in Nederland aan de drugs voor je condooms krijgt. Maar condooms zijn wel goedkoper
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 12:13
Verwijderd
Citaat:
ik koop ze altijd wel, maar het lijkt me toch voor de vrouw net wat belangrijker dan de man, ik zou het niet geheel onhandig vinden als vrouwen dus ook artikelen bij zich hebben.

verder zou ik geen idee hebben hoe je imago schade oploopt door voorbehoedsmiddelen te kopen.

Hmm, los van wat een random kerel in jouw tas te zoeken heeft, zou ik er geen "die doet ONS" uithalen.
Dat valt af te leiden aan andere nogal veel duidelijkere dingen.
Om nog niet te spreken over wat het feit dat je zelfrespect hebt in hemelsnaam te maken heeft met wel of geen ONS hebben. Of dat seks op de eerste dates hetzelfde zou zijn als een ONS. Of dat er dan geen relatie uit zou komen omdat je al seks hebt gehad en het dus niet meer spannend is voor de man ofzo, kom nou, we geloven Charlotte van Sex and the City toch niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 17:39
serac
serac is offline
We zorgen er allebei voor. Gek : soms is de voorraad op maar jah
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
We zorgen er allebei voor. Gek : soms is de voorraad op maar jah
ik snap deze post niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 19:33
serac
serac is offline
als de voorraad op is, stopt dat de activiteit meestal niet
het gaat over het voorraadje condooms - - -
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 14:02
rubenblom
rubenblom is offline
gewoon halen, als jij het expres niet doet, is het jouw schuld als er geen condooms in huis zijn
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 12:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Allebei halen. Je wilt toch samen seks hebben?

En ik snap dus echt niet waarom vrouwen zo moeilijk doen over condooms halen. Ik heb vorig jaar nog een kwartier met dat meisje staan graven, omdat ik condooms met ribbeltjes wilde en zij niet wist of ze die had lekker belangrijk!
Je kan je maar beter even schamen dat je ernaar moet vragen, dan dat je je kapot schaamt, omdat je zo dom bent geweest om er niks aan te doen en een SOA/zwangerschap hebt opgelopen
Oud 23-05-2010, 20:20
L-ianne84
L-ianne84 is offline
Nou ik heb er toevallig een, een vriend van mij en ik waren in een melige bui en toen zij hij dat ik er 1 mocht hebben voor de lol xD Maar.. Ik doe nog niet aan seks. Dus.. ik vind dat een jongen er een bij zicht moet hebben. En anders gaan we gezellig samen een paar halen En, het bewaren maakt me niks uit
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 13:12
Verwijderd
internet is da bomb
gewoon een donkerbruine doos zonder alle ellende en rare blikken
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 13:42
Verwijderd
hmmm ik ben van mening dat iedereen ze gewoon thuis zou moeten hebben. Een beetje het wiens huis, diens condooms idee.. Ik heb met uitgaan ook echt geen condooms op zak.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 21:21
gentlemen
gentlemen is offline
wij doen dat ik de condooms regel en bewaar omdat ik hem moet gebruiken en voor de zekerheid heeft zei er ook 1 bij zich P(you never know)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 21:52
MiBe
MiBe is offline
Vind het ook de verantwoordelijkheid van beiden, zowel het halen als betalen. Verder vind ik het een enorm slappe smoes van bepaalde vrouwen die zeggen 'ik zorg al voor de pil dus moet hij maar voor condooms zorgen'. Als je er beiden bij betrokken bent voel je je allebei verantwoordelijk en voorkom je onaangename verassingen.
Oud 24-05-2010, 23:04
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
ik koop ze altyd. en als we zo'n 4 pakjes hebben opgemaakt, komt zij aan met; hey, wil je btw nog geld voor die condooms?
en als neukgrage gierigerd zeg ik daar geen nee op (:
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 17:20
alisonn
alisonn is offline
nee. beiden!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten