Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2010, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mij laten vertellen dat het irritantste is om 'heuj!' te roepen naar de serveerster/ober
Klopt.

Of vanaf 15 meter een moeilijke bestelling roepen en boos worden als je het niet hebt begrepen
Advertentie
Oud 11-04-2010, 21:16
Verwijderd
nee mijn moeder lalt nooit in restaurants
Oud 11-04-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
nee mijn moeder lalt nooit in restaurants
Dan vind ik het wel lief (volgens mij kunnen vrouwelijke serveerster dat echt waarderen )

Oh en naast mijn vorige restaurant waar ik werkte zat een golfbaan met van die golfers die zichzelf écht zo geweldig vonden en die kwamen vaak al half bezopen binnen om nog een hapje te eten.
Oud 11-04-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder leest naambordjes en onthoudt die en roept daarna de serveerster/ober bij de naam, meestal kijken ze dan raar, maar wordt zo'n persoonlijke touch eigenlijk gewaardeerd?
Ja, dat is wel leuk. Of een grapje ofzo.
Oud 11-04-2010, 21:18
Verwijderd
Ja kleine grapjes doet ze ook, ik heb een heel spontane moeder dat heb ik niet van haar
Oud 11-04-2010, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is wel leuk. Of een grapje ofzo.
Of veel fooi wordt ook gewaardeerd!
Oud 11-04-2010, 21:19
Verwijderd
Ik was naar bed aan het gaan. Dus nu doe ik dat echt hmm of eerst nog een puntje boterkoek. Ik had geen boterkoek moeten kopen. Bij de eerste drie puntjes kon ik nog denken 'ik ga morgen toch hardlopen' maar ik ga nou ook weer niet zó lang hardlopen
Oud 11-04-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is écht irritant als je dat doet. Barman van dat restaurant heeft daar dubbel werk aan, eerst jouw drankjes maken (voor de misschien spoedbonnen) en dan nog gaan uitzoeken welke tafel je zit en dit doorgeven aan jouw wijkloper. Die krijgt dat weer het gevoel dat ze te traag is of vind jou dan gewoon irritant omdat je niet even wacht.

Wenken is geen probleem. Mits normaal gebeurd, of gewoon vragen.
Nee ik vraag geen drankjes aan de bar, dat doe ik pas al ie toevallig langsloopt. Maar meer voor dingen zoals een asbak (toen je nog mocht roken) of een servetje ofzo, of een pepermolen.
Oud 11-04-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ja kleine grapjes doet ze ook, ik heb een heel spontane moeder dat heb ik niet van haar
De moeder van een klasgenoot van mij probeerde in mijn stamkroeg mijn broek naar beneden te rukken en me op de pooltafel te flikkeren op mijn rug! Dát is pas spontaan!
Oud 11-04-2010, 21:21
Verwijderd
Citaat:
De moeder van een klasgenoot van mij probeerde in mijn stamkroeg mijn broek naar beneden te rukken en me op de pooltafel te flikkeren op mijn rug! Dát is pas spontaan!
nou! Maar dat is toch niet helemaal wat ik bedoel
Oud 11-04-2010, 21:23
Verwijderd
Op straat willekeurige mensen doodschieten, dát is pas spontaan!
Oud 11-04-2010, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het idee dat obers/serveersters elk mogelijk grapje al honderdduizend keer gehoord hebben
Oud 11-04-2010, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het idee dat obers/serveersters elk mogelijk grapje al honderdduizend keer gehoord hebben
ongetwijfeld nouja ze vertelt geen voorbedachte moppen ofzo. Maar dan nog.
Maar het gaat niet om het grapje, het gaat om de sfeer die je ermee maakt!
Oud 11-04-2010, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Nee ik vraag geen drankjes aan de bar, dat doe ik pas al ie toevallig langsloopt. Maar meer voor dingen zoals een asbak (toen je nog mocht roken) of een servetje ofzo, of een pepermolen.
Oh oke! Dan begreep ik het verkeerd, dat is wel handig ja.
Oud 11-04-2010, 21:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
"Ober! Er zit een vlieg in mijn soep!"
>"Agent! Er zit een lul in mijn restaurant!"
Oud 11-04-2010, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Vaak laat ik merken dat ik dat grapje wel leuk vond (ook al heb ik hem gehoord). En kom ik er nog een paar keer op terug. En dan voelen die mensen zich heel leuk en grappig = meer fooi.
Oud 11-04-2010, 21:28
Verwijderd
Het lijkt mij zo vreselijk in de horeca werken. Alleen als afwasser zou ik het uithouden.
Oud 11-04-2010, 21:29
Verwijderd
het lijkt mij wel relaxed en gezellig om na mijn pensioen een b&b te hebben. Dat is opzich ook een beetje horeca.
Oud 11-04-2010, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt mij zo vreselijk in de horeca werken. Alleen als afwasser zou ik het uithouden.
Ik vind het best oké werk mits je bij een leuk restaurant werkt met normale mensen. (helaas is dit nu niet het geval )
Oud 11-04-2010, 21:33
Verwijderd
Huh, Archont, jij werkt nu in een restaurant?
Oud 11-04-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Huh, Archont, jij werkt nu in een restaurant?
Ja, in het weekend. Zo'n slecht salaris met mijn lerarenloontje
Oud 11-04-2010, 21:35
Verwijderd
Wat verdien je dan als leraar?
Oud 11-04-2010, 21:38
Verwijderd
boyfriendjeans zijn niet saai
Oud 11-04-2010, 21:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
"Ober! Er zit een vlieg in mijn soep!"
"Sst! Straks wil iedereen er een!"
Oud 11-04-2010, 21:41
Uice
Uice is offline
Ik heb trouwens ook in de horeca gewerkt. Lachen was dat. Op een gegeven moment werd ik ontslagen, o.a. omdat mijn kroketten 'zwart en nat' waren.
Oud 11-04-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Oud 11-04-2010, 21:42
Verwijderd
je bent zelf niet saai rode panda!
Oud 11-04-2010, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het best oké werk mits je bij een leuk restaurant werkt met normale mensen. (helaas is dit nu niet het geval )
Het heeft me een paar jaar gekost voor een kopje koffie op tafel kon zetten zonder dat de helft op het schoteltje lag, dus ik zie mijzelf niet bepaald met een dienblad vol voer of drinken lopen zonder te pleuren.

Wat voor restaurant werk je dan?
Oud 11-04-2010, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Wat verdien je dan als leraar?
Neehoor

Ik ben gewoon aan het afstuderen en doe ook mijn afstudeerstage nu. En doordat ik nog niet al mijn papierwerk afhad krijg ik maar een stageloontje (100 euro per maand) ipv een LIO-loontje ( 500/600 per maand).

Dus ik moet nog een bijbaantje hebben.
Oud 11-04-2010, 21:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oud 11-04-2010, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Het heeft me een paar jaar gekost voor een kopje koffie op tafel kon zetten zonder dat de helft op het schoteltje lag, dus ik zie mijzelf niet bepaald met een dienblad vol voer of drinken lopen zonder te pleuren.

Wat voor restaurant werk je dan?
Voorheen in een superrlxed frans restaurant. Nu in een thais restaurant.

In dat franse restaurant was ik dé barman enzo. En nu moet ik mij weer ''bewijzen'' enzo en daar voel ik mij iets te oud voor.
Verwijderd
Citaat:
je bent zelf niet saai rode panda!
Verwijderd
ben je nu alweer met me aan het flirten?
Oud 11-04-2010, 21:45
Verwijderd
OMG ik dacht dat ik heel weinig gegeten had vandaag, heb ik toch ruim 2600 kcal binnen
Oud 11-04-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Voorheen in een superrlxed frans restaurant. Nu in een thais restaurant.

In dat franse restaurant was ik dé barman enzo. En nu moet ik mij weer ''bewijzen'' enzo en daar voel ik mij iets te oud voor.
Oh dat is vervelend ja, maak dat ook nogal vaak mee als uitzendkracht. En dan heb ik mijn uiterlijk natuurlijk ook niet mee. 'ben jij de nieuwe stagiaire?' ;x
Oud 11-04-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Neehoor

Ik ben gewoon aan het afstuderen en doe ook mijn afstudeerstage nu. En doordat ik nog niet al mijn papierwerk afhad krijg ik maar een stageloontje (100 euro per maand) ipv een LIO-loontje ( 500/600 per maand).

Dus ik moet nog een bijbaantje hebben.
LIO betaalt bij ons meer dan het dubbele van dat
Verwijderd
Ik heb redelijk wat gegeten.

Onbijt: koek en appelsap

Smiddags: tosti, zak chips , en 3 worstenbroodjes met joppiesaus.

Savonds: frik. speciaal, kroket en friet. (incl sauzen)

Genoeg vet
Verwijderd
Citaat:
ben je nu alweer met me aan het flirten?
tot wel 5 keer toe
Verwijderd
Jeetje we hebben helemaal niks in huis, alleen patat en aardappelpurree.
Oud 11-04-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
LIO betaalt bij ons meer dan het dubbele van dat
Ik gokte eerlijk gezegd een beetje.

LIO-loon van OMO-school.
Oud 11-04-2010, 21:48
Verwijderd
Vooral de categorie snacks hakt er veel te hard in, dat kan niet goed zijn.

Een broodje frikandel speciaal en nog 8 units uit de bittergarnituur. Dat is toch geen 1000 kcal
Verwijderd
ontbijt : boterham met pasta
lunch : broodje kroket en nog een boterham met casselerrib
vervroegd diner : 2 gebakken eieren met casselerrib en kaas. En 2 boterhammen.

En nu habe ich dus hunger.
Verwijderd
Citaat:
Vooral de categorie snacks hakt er veel te hard in, dat kan niet goed zijn.

Een broodje frikandel speciaal en nog 8 units uit de bittergarnituur. Dat is toch geen 900 kcal
ik ga dat even uitrekenen brb.
Oud 11-04-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is vervelend ja, maak dat ook nogal vaak mee als uitzendkracht. En dan heb ik mijn uiterlijk natuurlijk ook niet mee. 'ben jij de nieuwe stagiaire?' ;x
Nouja naast dat, waar ik wle mee kan leven, is het ook het geval dat het de meeste rare organisatie is waar ik ooit heb gewerkt en een vervelende baas en bedrijfsleider. En ik vind het helemaal niet erg om hard te werken ofzo en ben ook best wel sociaal maar het lijken wel een stel contactgestoorden daar.

Maar bne al iets nieuws aant zoeken.

Oh en: Ik heb 16 april een sollicitatie Voor gsleraar 1 fte. Stel ik word aangenomen is het wel in een keer heel veel (met deeltijd opleiding erbij) maar het zou wel ontzettend chill zijn
Verwijderd
gehaktdag op de Avro, op het eind gaat Prem lekker los
Verwijderd
jeetje jongens doen jullie niet aan groenten en fruit?!
Oud 11-04-2010, 21:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, lieverds, ik zie dat er een half saaitopic is gewijd aan Het Gesprek tussen mij en mijn vriendje over onze break van een maand. Het gesprek ging goed en rustig en ik voelde me ontzettend fijn en ontspannen bij hem en dat was heel erg bijzonder omdat ik verder eigenlijk alleen nog maar met mensen omga die ik eigenlijk niet goed ken. We hebben samen besloten om niet verder te gaan met onze relatie. Maar ik wil niet alle contact verbreken want hij voelt zo fijn en vertrouwd en ik ben heel graag bij hem, al werkt het dus niet goed meer als relatie. En ik heb helemaal niet gehuild, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik het nog niet helemaal besef.

Spoiler
Oud 11-04-2010, 21:51
Verwijderd
Citaat:
jeetje jongens doen jullie niet aan groenten en fruit?!
Er zaten uitjes op mijn frikandel speciaal

Maar in het weekend niet vaak nee dan moet ik mijn eigen eten hosselen
Oud 11-04-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb redelijk wat gegeten.

Onbijt: koek en appelsap

Smiddags: tosti, zak chips , en 3 worstenbroodjes met joppiesaus.

Savonds: frik. speciaal, kroket en friet. (incl sauzen)

Genoeg vet
Oh en nog een cornetto en wat snoepjes tussendoor bedenk ik mij net.

Wel heel ongezond vandaag! Maar vanmorgen wel weer wedstrijd gevoetbald waar ik ontzettend veel meters heb gemaatk
Oud 11-04-2010, 21:55
Verwijderd
Ik heb gerekend : een broodje kroket - 307 kcal
2 bitterballen gefrituurd - 89 kcal
1 kipcorn (staat voor 3 borrelhapjes dacht ik)- 205 kcal
kaassouflé (staat voor 3 borrelhapjes dacht ik) - 136 kcal
dat is totaal 738 kcal, verzadigde vetten 17 gram, onverzadigd vet 41 gram.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten