Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 17:23
zeisternaar
zeisternaar is offline
Hooi ,

Ik ben nog geen 16 [14 eigenlijk] en ik rook .
Nou is mijn probleem , ik kan nergens sigaretten krijgen , hoe doen jullie dat .
Nu moet ik altijd van vrienden lenen en die zijn het zat

DUS DE VRAAG :

Hoe kom jij aan je sigaretten als je geen 16 bent .

Ps. begin niet over ongezondheid enzo .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2010, 17:33
SacredRose
SacredRose is offline
dit is niet de bedoeling van het forum. en je zal hier dus weinig reacties kunnen verwachten.
Oud 12-04-2010, 17:59
Toneless
Toneless is offline
Geen 16, dus geen sigaretten. Waarom moet je persé roken? Het is echt kut als je eenmaal verslaafd bent. Maargoed, dat moet je zien te fixen dan. Kunnen wij je moeilijk bij helpen. Of vraag het aan je ouders?
Oud 12-04-2010, 18:26
Pyro Power
Pyro Power is offline
In cafe's heb je nog wel eens van die automaten staan, daar gooi je gewoon geld in, en shag/sigaretten komen er uit.
Ook doen ze in pompstations eigelijk nooit moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 19:16
silentbob
silentbob is offline
gewoon kopen
ik ben voor longvloei en bier nog nooit naar leeftijd of id gevraagd(alleen in frankrijk voor bier maar daar is de grens ook 18 jaar), en zover ik weet doen ze over tabak nog minder moeilijk als over alcohol
zit bijv. een tabakswinkeltje tegenover onze school waar ze nooit op leeftijd letten en waar dus veel van onze school het wel eens weghalen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
dit is niet de bedoeling van het forum.
daar dacht ik ook even aan, dubieus topic, maar in de search vind ik meerdere topics met bv de vraag hoe je het beste drugs in de bus oid mee naar het buitenland kan nemen. Zulke topics mogen blijkbaar wel. In de regels staat dat vragen naar illegale middelen verboden is, maar nicotine is geen illegaal middel. Hoewel het weer wel verboden is om sigaretten te kopen als je nog geen 16 bent. Maar daar vraagt de ts weer niet specifiek naar, hij vraagt hoe hij er aan kan komen en dat hoeft niet per se zelf kopen te zijn

bla bla, moeilijk, topic krijgt van mij het voordeel van de twijfel, maar zal wammus nog even pm'en
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 21:25
SacredRose
SacredRose is offline
^daar heb je gelijk in. en de topics die wel gesloten zijn waren inderdaad specifiek over het zelf kopen. die ik gezien heb dan.
Oud 12-04-2010, 21:41
Wammus
Wammus is offline
Wat mij betreft kan dit topic open blijven want veel reacties gaan er toch niet komen. Het is als 14 jarige namelijk niet de bedoeling dat je sigaretten gaat kopen en daar valt verder weinig aan te doen. De beste tip die ik je dan ook kan geven is wachten tot je 16 bent want dan krijg je ze zelf mee.

Verder is het voor zover ik weet niet verboden om het als 14 jarige te kopen maar wel om het aan 14 jarigen te verkopen (correct me if i'm wrong). Het zou dus voor iedereen die op die leeftijd zo dom is om perse te willen roken een koud kunstje moeten zijn om iemand die wel oud genoeg is te vinden die sigaretten voor ze haalt.

Wat ik me wel afvraag is waarom je zo perse wil roken terwijl je weet dat het slecht is voor je gezondheid?
Oud 13-04-2010, 18:32
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Het zou dus voor iedereen die op die leeftijd zo dom is om perse te willen roken een koud kunstje moeten zijn om iemand die wel oud genoeg is te vinden die sigaretten voor ze haalt.
klopt, vorig jaar ofzo werd een vriend van me nog bij de aldi door een vreemde aangesproken of hij sigaretten voor hem wilde halen(die vriend van me ziet er wat ouder uit, hij haalt nu ook altijd wiet bij de shop voor iedereen die het nodig heeft omdat ze hem nooit om id vragen)

maar zelfs dat is vaak niet eens nodig omdat ze zover ik weet veel minder controleren bij tabak dan bij drank, en er blijven ook altijd adresjes waar ze niks om leeftijd geven(ken er 1 voor bier en 1 voor tabakswaren)

al dat gedoe is natuurlijk alleen nodig als je nog geen 16 bent en er ook duidelijk uitziet als iemand die nog geen 16 is, als je 15 bent en er niet jonger uitziet of heel klein bent krijg je volgens mij zelden gedoe als je het probeert te kopen(met tabak heb ik zelf geen ervaring, bier wel wat)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 12:49
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Het is overigens onterecht om minder moeilijk te doen over tabakverkoop, als je gesnapt wordt kan je rekenen op een boete van enkele honderden euro's. Wat dat betreft ben ik wel blij met het huidige beleid van de Albert Heijn, mensen onder 20 raken gewend hun ID klaar te houden bij een aankoop van alcohol of tabak, en ik heb minder vaak gezeur.
Twijfel -> vragen -> geen ID = geen tabak
Oud 14-04-2010, 13:05
Verwijderd
Toen ik 15 was, werd daar allemaal niet op gelet.

Mag je van je ouders roken? Vraag of zij ze willen kopen?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 14:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
Het is overigens onterecht om minder moeilijk te doen over tabakverkoop, als je gesnapt wordt kan je rekenen op een boete van enkele honderden euro's. Wat dat betreft ben ik wel blij met het huidige beleid van de Albert Heijn, mensen onder 20 raken gewend hun ID klaar te houden bij een aankoop van alcohol of tabak, en ik heb minder vaak gezeur.
Ik was net bijna van het gezeur af toen ze dat nieuwe beleid invoerden. Nu moet ik weer een paar jaar pasjes laten zien

Vermom je als 25 jarige en probeer het dan. Lukt het niet dan heeft de winkelier in ieder geval nog kunnen lachen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 19:48
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
is tabak dan niet hetzelfde als alcohol? (niet illegaal om te kopen als je nog geen 16 bent, wel illegaal voor de winkel om het je dan te verkopen)

en die stickers van id tonen als je nog geen 16 bent hangen overal, toch vragen ze mij er nooit naar....(de paar keren dat ik het geprobeerd heb)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 01:55
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Ik vraag me af hoe ze eigenlijk willen controleren bij winkels waar je zelf moet gaan scannen en bij zo'n apparaat betalen. En dan heb ik het over alcohol.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 14:12
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Wat dat betreft ben ik wel blij met het huidige beleid van de Albert Heijn, mensen onder 20 raken gewend hun ID klaar te houden bij een aankoop van alcohol of tabak, en ik heb minder vaak gezeur.
Ik heb vaak genoeg dat ik mijn ID moet laten zien voor sigaretten. Eerst vond ik het niet zo'n probleem, maar het begint nu me echt de keel uit te hangen. En als ik dan vraag of ik eruit zie als 15 zeggen ze 'nee', maar ze weten dan niet zeker of ik wel 20 ben. Ja, HALLO! Dan mag ik toch sowieso sigaretten kopen. Gezeik ook altijd.
Oud 15-04-2010, 14:19
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
Ik vraag me af hoe ze eigenlijk willen controleren bij winkels waar je zelf moet gaan scannen en bij zo'n apparaat betalen. En dan heb ik het over alcohol.
Als je alcohol gescand heb dan gaan er lampjes knipperen en hoor je een belletje. Je kan niet eerder betalen voordat er een medewerker langs komt met een pasje, en dus ook kan vragen om je id.
Oud 15-04-2010, 14:22
SacredRose
SacredRose is offline
ik word nooit gevraagd voor mijn id al vanaf af me 14de niet meer
Oud 15-04-2010, 20:21
LRS.
LRS. is offline
nou, bij mij is het zo dat tegenover onze school een sigarettenwinkeltje zit waar iedereen meekrijgt, ookal koopt een kind van 10 daar xd. ook bij veel benzine pompen, cafe's enzovoort kan je meekrijgen zonder id te showen.

je moet gewoon proberen. en als ze toch vragen naar je id, zeg je dat je die niet bij je hebt en ga je weg en probeer je bij de volgende .
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:41
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
is tabak dan niet hetzelfde als alcohol? (niet illegaal om te kopen als je nog geen 16 bent, wel illegaal voor de winkel om het je dan te verkopen)

en die stickers van id tonen als je nog geen 16 bent hangen overal, toch vragen ze mij er nooit naar....(de paar keren dat ik het geprobeerd heb)
Ik reageerde ook vanuit het perspectief verkoper
Oud 15-04-2010, 20:44
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Als je alcohol gescand heb dan gaan er lampjes knipperen en hoor je een belletje. Je kan niet eerder betalen voordat er een medewerker langs komt met een pasje, en dus ook kan vragen om je id.
Bij de AH waar ik maandag was, was dat er dus niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 23:10
Pimoes
Pimoes is offline
heb je een benzinestation in de buurt? meestal boeit het die lui daar helemaal niks zolang je er maar een beetje als 16 uit ziet
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 00:04
Rachelll
Rachelll is offline
je moet het zewlf weten als je rookt. Het beste is ermee stoppen nu het kan en anders alleen weekenden. Vorkom dat je verslaafd word ik doe het nu 4 á 5 jaar van 12 tot 16 bijna 17 en ik ben pas 2 jaar dik eraan. Want het word steeds meer. Nu wil ik eraf maarja als je er echt aan wilt komen moet je het laten halen en anders het id van je vriendin ofzo lenen ze kijken alleen naar e datum. Verder vragen over de peuken van hoe duur zijn die okalweer en dan van ja doe die maar dan vragen ze ook mider snel. En bij tankstations ook daar vragen zre bijna nooit. Ik word zelfs nog vaar gevraagt maar zonder make up krijg ik ook gewoon mee bij tankstations. verder doe hakken aa make up op niet verlegen overkomen en blij hoi zeggen.
xxx

Laatst gewijzigd op 15-05-2010 om 05:29.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 00:05
Rachelll
Rachelll is offline
ohja je kan ook doen alsof je een duitser bent ofzo en hun niet verstaat hahahaha ook grappig!

Laatst gewijzigd op 15-05-2010 om 05:29.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 01:12
arPos
arPos is offline
kopen van je gappies.
Oud 15-05-2010, 16:42
MTpower
MTpower is offline
Eenmanszaakjes opzoeken en daar gewoon proberen, die zijn vaak niet zo lastig. Of wat age coins regelen en in automaten kopen.
Oud 11-06-2010, 21:02
Sudoku.
Sudoku. is offline
Gewoon stoppen met roken, dan is je probleem opgelost. Bespaart ook een hoop geld en gesodemieter.
Oud 19-06-2010, 17:16
pieceofshit
pieceofshit is offline
HAHAHA ik ben ook 14, en ik krijg ze gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 00:59
Englander
Englander is offline
De jeugd van tegenwoordig ook...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 09:52
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
De jeugd van tegenwoordig ook...

ik rook niet hoor
maar ik krijg ze daarom wel mee ;D
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:26
Macrador
Macrador is offline
Dus hier in belgië moet je gewoon weten welk winkeltje ze verkoopt. Zoek iemand die 16 is en laat hem ze kopen voor jou. Er zijn tal van mogelijkheden gewoon lekker creatief gaan doen.

Btw ik rook niet
Oud 20-06-2010, 17:28
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
Dus hier in belgië moet je gewoon weten welk winkeltje ze verkoopt. Zoek iemand die 16 is en laat hem ze kopen voor jou. Er zijn tal van mogelijkheden gewoon lekker creatief gaan doen.

Btw ik rook niet
goedzo, houden zo , ik ook niet
heb wel partygesmoked.
maarnunietmeer.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 17:42
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
goedzo, houden zo , ik ook niet
heb wel partygesmoked.
maarnunietmeer.
Haha is dat de term! Ik ook hoor
Oud 20-06-2010, 18:55
pieceofshit
pieceofshit is offline
Citaat:
Haha is dat de term! Ik ook hoor
hahaha, okeee ,wat zijn wij toch goed
Met citaat reageren
Oud 20-06-2010, 19:11
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
hahaha, okeee ,wat zijn wij toch goed
Ik denk dat het vrij normaal is. peer presure, alcohol, een andere sfeer. Dat helpt allemaal om dingen te gaan proberen
Oud 15-07-2010, 16:24
Verwijderd
bij die automaten, daar staat verder niemand bij dus kunnen ze ook niet controleren hoe oud je bent
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 20:56
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
bij die automaten, daar staat verder niemand bij dus kunnen ze ook niet controleren hoe oud je bent
Je moet nu eerst een muntje bij de bar halen, die je er eerst in moet doen, aan de bar kunnen ze dan vragen of je 16 bent.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 15:24
Verwijderd
Ik weet nog dat ik ook zo'n forum had gemaakt... Bij mij werd hij gelijk gesloten.
Maar, toen ik voor de eerste keer sigaretten ging halen (13) legde ik gewoon mijn ID op het pakje. Hij keek er even naar, maar niet nauwkeurig, en ik kreeg ze gewoon mee. Nu koop ik gewoon van een vriend, want ik moet nog 2 jaar wachten... Ik word morgen 14
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 13:05
Henck
Henck is offline
Gewoon zelfverzekerd overkomen. Je kunt uiteraard ook een gozert >16 aanspreken en diegene vragen of hij het voor je kan 'roggelen'. Dit in ruil voor provisie uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 17:56
Fruitsap
Fruitsap is offline
Het juiste winkeltje vinden. d: Of laat een vriend van je ze halen die er wel 16 uitziet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 11:41
DHRJ
DHRJ is offline
Ik koop het gewoon ben 14.

Maar je mag wel roken onder je 16e maar het niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 15:24
Verwijderd
Citaat:
ja en nu ben ik verdikkie 21 en dan zitten er nog steeds van die kassameisjes te ouwehoeren over mijn id kaart.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 22:21
Mephisto
Mephisto is offline
Sommige kebabzaken hebben agecoins in een bakje liggen.
Oud 23-08-2010, 22:36
Hengelodegekste
Hengelodegekste is offline
ik woon 400 meter van een tabakswinkel af en ik nam gwn altijd de motorhelm van me vader mee toen ik al 13 was en als die om ID vroeg deed ik me helm omhoog en zij die ligt in me scooter dan zij hij altijd ooh je hebt dus al een rijbewijs
Oud 28-08-2010, 17:53
--onbekend
--onbekend is offline
ik zelf kocht altijd bij die kleine Turkse winkels.

meeste geven het.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 09:52
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
ja en nu ben ik verdikkie 21 en dan zitten er nog steeds van die kassameisjes te ouwehoeren over mijn id kaart.
Kassameisjes zijn eerder in de regel dan uitzondering achterlijk.

Waarom zou je trouwens op je veertiende al willen roken, het is een verslaving die veel mensen nu al ongeveer €35 per week kost, tegen de tijd dat je op die hoeveelheid bent aanbeland kost het zeker een stuk meer.
Oud 30-08-2010, 19:16
AzN
AzN is offline
De cafetaria's bij mij in de buurt verkopen gewoon sigaretten aan minderjarigen hoor. Je schiet er namelijk niets mee op om 't niet aan ze te verkopen, want ze laten dan gewoon hun oudere vriendjes komen .
Oud 30-08-2010, 19:26
silentbob
silentbob is offline
hier in het dorp is een srv die alles aan alle leeftijden meegeeft('het is voor m'n vader')
en tegemover m'n school een tabakszaak die ook eersteklassers gewoon meegeeft
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:44
xmanon
xmanon is offline
Je vrienden het voor je laten kopen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 23:34
Milann14
Milann14 is offline
Hier in de stad heb ik zon 4/5 winkels waar ze niet moeilijk doen, en in 3 daarvan weten ze dat ik 14 ben, dus geen moeilijkheden ermee.

Als ik ergens neit meekrijg, bv op een zondag zeg ik altijd: ja maar mevrouw, u bent het enigste wat open is(tankstation) en heb zo een feestje+ u krijgter geld voor, wat wil je nog meer?

en dan krijg ik het
Oud 22-09-2010, 17:55
E. 1994
E. 1994 is offline
Citaat:
In cafe's heb je nog wel eens van die automaten staan, daar gooi je gewoon geld in, en shag/sigaretten komen er uit.
Age-Coin
of van die afstandbedieningkjes tegenwoordig.
dus ik zou niet weten waarom je dan wel mee krijgt, en een café is ook 16+
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten