Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, dat is een té grote belediging ![]() O, ja, ik heet Rhianne, maar noem mezelf tegenwoordig Rhian. En ja, die H is irritant!
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heet Milou (zacht, vriendelijk of concurrent).
Ik ben wel blij met mijn naam. Vroeger kon wel nooit iemand het juist spellen en dat vond ik altijd lastig. En sommigen gingen er rijmpjes mee maken die niet eens rijmde! Maar ik ben er wel blij mee. Het is een naam die wel enigszins bij me past. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik noem mn beste vriend altijd Tokstolle (mafkees in het Zweeds) Alleen weet hij de betekenis niet ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heet Emmeke. Dat -eke had van mij niet gehoeven, ik vind het ook niet een bijzonder mooie naam. En ik voelde me niet echt vereerd toen een Belgisch meisje maar bleef doorvragen 'en hoe heet je echt?' IK HEET ECHT EMMEKE JA. Of de oma van een buurjongetje 'en als je groot bent, hoe heet je dan? toch niet nog steeds Emmeke?' Buh. Dat Belgische Emma's en Emmelie's het leuk vinden om het te verkleinen 'Emmeke' van te maken is niet mijn zaak.
![]() Mijn moeder is trouwens extreem goed in er 'Emmie' van maken, hoezo verklein je het - als het al verkleint is? .__. Voor vrienden ga ik ook wel door als 'Em' en ik reageer dan ook net iets te vaak als mensen gewoon 'en' zeggen. Wat het betekend weet ik niet. Van die sites en boekjes kennen mijn naam nooit, ik ben vernoemd naar een vriendin van m'n moeder die Emmeken heet. Wat best knap is, want dat is een zo mogelijk nóg minder voorkomende naam. Mijn naam ben ik nog 2x tegen gekomen, één keer in een spreekwoordenboek (bij 'n voorbeeld, niet in een spreekwoord!) en eens in een gewoon leesboek. Ik heb er tenminste geen last van dat er drie mensen in mijn klas dezelfde naam hebben. En o ja, met mijn vaders handschrift is de 'k' wel eens twijfelachtig. Ik ben heel lang bij de postbank ingeschreven geweest als 'Emmelie' en zo was er nog wel iemand die Emmelie las in plaats van Emmeke. Maar goed, ik ben er heel erg aan gewend. Ik bén gewoon Emmeke, of ik het objectief nou een leuke naam vind of niet. Als er zo weinig mensen dezelfde naam hebben, is het wel lekker helemaal 'mijn' naam, of niet dan? ![]() Ik heb ook nog twee andere voornamen, maar die zijn minder bijzonder en ik heb er niet zo'n binding neer. Ik vrees alleen al mijn anonimiteit - wat er nog van rest - te verliezen als ik die hier ook neergooi, dus dat doe ik niet. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 65 Tink* | 500 | 13-01-2010 21:00 | |
Algemene schoolzaken |
Over thuis, school, vrienden enz. Daan_21 | 70 | 25-05-2005 22:15 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |