Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Gefeliciteerd met je tweede plek ![]()
|||||
Gefeliciteerd Vogelvrij!
![]() Jojo, Ratatouille en fizzle naturulijk ook! Mijn gedicht, ik had erbij het gevoel dat vooral Ze had het erover dat door het woordje verknopt (ik kwam er wat later achter dat het woord helemaal niet bestaat ![]() ![]() Nu het gedicht. Het is eigenlijk heel persoonlijk. Op de één of andere manier lukt het me beter te dichten als de onderwerpen persoonlijk zijn. Sketch zei dat dit gedicht niet bij het thema 'rommel' paste. O, Halogeen trouwens ook. Ik snap dat het niet direct doet denken aan rommel, maar dat hoeft toch ook niet? Mijn 'rommel' was dat ik mezelf moet vinden als diegene waar ik over schrijft begint te 'slaan'. Een beetje vergezocht, maar een gedicht dat letterlijk over het thema gaat doet het meestal niet zo goed in de stemlijsten. Hij zei ook dat hij het 'herschikken' niet terug kon vinden in het gedicht. Dat kan óók kloppen, want er staat nergens letterlijk dat ik iets herschik. Maar met Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Goh ggcy, ik vond jouw gedicht juist te duidelijk, had alles begrepen zoals jij nu zegt, de beelden vind ik alleen niet heel boeiend, hoewel ik die allerlaatste zin wel erg tof vind
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens begreep ik net als Vogelvrij prima wat je met je gedicht bedoelde, mijn bedenkingen lagan ook meer bij de uitvoering. |
![]() |
|
ooh ben ik uiteindelijk toch derde geworden!
![]() Het idee achter mijn gedicht was dat het rijmschema heel gestructureerd was maar op een heel zooierige manier waardoor het helemaal niet leek te rijmen, abcabc defdef. En ik heb in de eerste twee strofes ook nog een binnenrijmschema gemaakt van ghi ihg. Ooit was er structuur en nu is het wanorde. Dat was mijn idee. Vorm als inhoud. ![]() |
![]() |
|
Laat ik ook zeggen wat ik er mee wilde zeggen.
Mijn broertje moest juist op dat moment zijn kamer opruimen, ontdoen van lego. En precies op dat moment ging mijn vader de huiskamer zuigen. Voilà, dat bracht me op het idee voor een rommelgedicht zonder poespas, gewoon opruimen die bende ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 |