| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
In de tijd van Leonardo da Vinci dacht men ook dat de mens nooit zou kunnen vliegen, toen de eerste treinen gingen rijden mocht de koning niet mee omdat vooraanstaande wetenschappers bang waren dat de luchttoevoer werd afgesloten als de trein sneller dan 50 km/h reed. Aan het begin van de twintigste eeuw dacht men dat de natuurkunde "klaar" was toen de kerndeeltjes waren gedefinieerd, want er zou niks meer zijn na het atoom. Ik ben met je eens dat het ontzettend vergezocht is om te denken dat doden weer tot leven kunnen worden gewekt, maar als de wetenschap ons iets geleerd heeft is het denk ik wel dat er altijd nieuwe inzichten worden ontwikkeld en dat technologische ontwikkeling ons niet in staat stelt om natuurwetten te veranderen, maar wel om er mee om te leren gaan en manieren te vinden om om die beperkingen heen te werken.
|
|
|
Verwijderd
|
Even in het kort dan:
Pa, die ik altijd Ad noem is een man als geen ander. Het is onmogelijk om met hem een normaal gesprek te voeren. Ruimt nooit op en doet niks anders dan: Spulletjes zoeken buiten, deze meenemen naar huis en ze op een bepaalde manier neerzetten op een tafeltje. Hiermee maakt hij connecties en is het in zijn ogen allemaal informatie. De laatste tijd is dit erger aan het worden. ![]() Zo dus. Kan niet over emoties hebben. Vandaag waren ik en mijn besten de hele dag bezig in de achtertuin, een oerwoud van heb ik jou daar. Wij willen deze omtoveren tot een mooie tuin om deze zomer in te relaxen. Dan komt pa eraan. Mooi mooi en draaft meteen door met onzin, praat met mijn beste vriend maar nooit met mij. Pa, we moeten wel zus en zo naar de stort brengen. Kijkt me niet aan en praat erdoorheen terwijl hij tegen mijn besten zit uit te leggen wat de berekeningen zijn van een godverdomme tiefspeelgoedpoppetje. Later op de dag komt mijn buurvrouw, deze zei tegen mij dat de voortuin ook wel onder handen mocht worden genomen maar ik zei tegen haar dat mijn vader dat moet doen gezien: Ik 2 jaar geleden de gehele voortuin eruit heb gehaald in mijn eentje, alles was zand en mijn idee was om een simpel voortuintje te maken. Toen kwam mijn vader: "Ah mooi, nu kan ik er wat van maken." De deal was dat hij ervan kon maken wat hij wou zolang hij het zou bijhouden. Wat niet gebeurde. Nu begint mijn buurvrouw tegen mijn vader, niet alleen de voortuin, ook het gehele huis is een bende op mijn kamers na, badkamer en de keuken. Mijn vader begint kutgrapjes te maken maar beloofd de buurvrouw wel dat hij wat doet. Pa's kennende: Hij doet 1 keer wat, daarna zal hij nooit uit zichzelf wat gaan doen. Maar hij luisterd wel naar de buurvrouw. Nog een vriend komt. Hij praat ook met hem, buurvrouw gaat weg want pa begint toch over zijn speelgoedonzin, ik wil weer wat tegen pa zeggen en nogmaals ben ik onzichtbaar. Het is op geen manier goed om in dit hol der depressies te blijven, ben het spuugzat. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
![]() |
|
|