| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
ik was helemaal roze, zo ben ik meegesleept een bootje in om lekker op het water te lunchen, daarna na een kuuroord voor massages en bubbelbaden enzo en daarna uit eten met de mannen erbij (die hadden mijn man aangekleed als jimmi hendrix en met zijn gitaar dus voor de supermarkt gedeponeert. Hij vond het helemaal geweldig. Daarna zijn zij gaan paintballen. Enne dus ook uit eten met ons en daarna, met wie wou, nog even de kroeg in geweest. Hartstikke gezellig.
Ik hou wel van gek doen, dus dit paste wel in mijn straatje eigenlijk. Serieus doen kln ik de rest van m'n leven ook nog wel doen. Een vrijgezellenfeest hoort IMO compleet anders te zijn dan een gewoon dagje uit. Maar goed ieder z'n ding
|
|
||
|
Citaat:
Dat hoeft niet hoor. Maar wij hebben besloten voldoende tijd te nemen voor de voorbereidingen, en natuurlijk het sparen. Het laatste wat we willen is stressen om te kunnen trouwen, want het moet leuk zijn. Nu zijn we dan ook alleen bezig met een beetje kijken en praten. We hebben een voorlopige gastenlijst samengesteld en bekijken locaties. Aangezien we allebei fulltime werken en alle mogelijke locaties even willen bezoeken mogen we daar ook wel de tijd voor nemen.Wij houden het ook betrekkelijk klein, maar willen het allemaal wel "echt" hebben. Een echte jurk, een echt pak, een mooie locatie (echt geen gemeentehuis) en lekker eten met een leuk feest er achteraan. Maar dan willen we het niet erg groot maken: we hoeven alleen de mensen erbij die we echt belangrijk vinden en gaan geen mensen uitnodigen die bijvoorbeeld ook niet op verjaardagen komen. Gewoon, familie en goede vrienden. Een dat de ene tante voor de hele dag uitgenodigd wordt hoeft niets te zeggen, de andere tante kan wel degelijk alleen voor het feest uitgenodigd worden. Het is dan ook onze dag. Oh en ringen: we willen waarschijnlijk witgoud, maar ik heb nu ook combinaties gezien van wit- en roodgoud die ik erg mooi vind. We zien wel even, vaak komen we er qua smaak erg snel uit samen. Waarschijnlijk wordt het betrekkelijk simpel, maar wel karakteristiek.
Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:55. |
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ja met die vrijgezellenfeesten, je gaat er toch vanuit dat je vrienden wel iets verzinnen wat je leuk vindt? Wij wisten dat Qimm wel houdt van rare dingen aantrekken en een beetje gek doen, dus dat was juist leuk. Maar bij een andere vriendin van me die binnenkort gaat trouwen, gaan we een heel ander soort feestje doen - waarschijnlijk gewoon wandelen oid, high tea, en 's avonds lekker eten en evt nog een terrasje/kroeg/film daarna - heel gewoon dagje uit, zonder poespas en rare kledingstukken (hoewel, misschien een raar hoofddeksel ofzo om d'r te pesten
Maar niks echt opvallends). Dat zou ik voor Qimm te 'gewoon' vinden maar past juist goed bij haar, omdat zij niet zo houdt van aandacht en uitgaan enzo. Ik vind het idee van een vrijgezellenfeest wel leuk - 't is gewoon een goede reden voor een gezellige dag waarop je eens iets anders doet dan je met die vriendinnen altijd doet.(overigens heb ik nog nooit zo'n feest meegemaakt waarin allerlei vrienden uit verschillende groepen bij elkaar werden gedumpt - bij Qimm was alleen 'de harde kern' er, vriendinnetjes en zussen, en 's avonds dus de mannelijke helft van de vriendengroep erbij. Bij de andere vriendin doen we met alleen onze vriendinnengroep - haar andere vriendinnen en zusje enzo betrekken we er niet bij, we houden het gewoon een dagje uit van onze groep. Soort van persoonlijk vieren dat ze gaat trouwen ofzo. Zelf ga ik er vanuit dat mijn vriendinnen wel iets weten te verzinnen waar ik veel lol mee ga hebben
|
|
|
|
|
Ja, dat is natuurlijk ook zo, als het echte vriendinnen zijn, dan mag je toch aannemen dat ze iets verzinnen wat je leuk vindt... Maar toch niet iedereen heeft zo'n vriendinnengroep, ik toch in elk geval niet, dus ik denk niet dat iemand iets voor mij gaat organiseren en ik kan er dan ook niet echt rouwig om zijn
|
|
|
|
Het lijkt mij persoonlijk heerlijk om in het buitenland te trouwen. Ik vind het alleen zo stom dat je dan in Nederland alsnog naar het stadshuis moet om je handtekening te zetten. En daarna wil ik op huwelijksreis naar Barbados <3 Vrijgezellenfeestje hoeft voor mij niet echt. Tenminste niet in de vorm van een echt feest. Ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld te high-tea-en met wat vriendinnetjes of naar een spa te gaan ofzo. Maar dan niet om nog even de vrijgezel uit te hangen, want dat vind ik wel zo stom. Meer om te vieren dat ik ga trouwen en even een dagje te ontspannen voor de grote dag.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ik ben (ook) op mijn 22e getrouwd (pas op Vogelvrij
). Het trouwen zelf was nog geen 20 euro en voor de rest gok ik dat we zo'n 100 euro hebben uitgegeven aan het eten 's avonds. Onze lunch kregen we van de getuigen. In totaal hadden we drie gasten: de getuigen en ons zoontje.Wij zijn om puur praktische redenen getrouwd en hebben het zelfs pas later aan onze ouders bekend gemaakt. Juist een 'echte' bruiloft wilde ik absoluut niet. Deze manier was voor mij de enige manier om te willen trouwen na lang nadenken. Uiteindelijk waren we nog wel netjes gekleed, maar dat was niet de bedoeling. We gingen ons aankleden en 'schrokken' steeds hoe netjes de ander was en gingen dan nóg weer netter. Daar stonden onze getuigen met hun coltrui en gympjes... |
|
|
|
||
|
Citaat:
sublime! ![]() en op je paard <33 |
||
|
|
|
|
Ik ben september vorig jaar getrouwd. Het was een schitterende dag en ik kijk er met veel plezier op terug. Zelf vonden wij het heel belangrijk om mensen van wie wij houden die dag dicht om ons heen te hebben staan. Hierdoor hadden wij ook een wel redelijk wat gasten. Wij zijn ook getrouwd in de kerk, aangezien wij beiden gelovig zijn. Vond ik toch wel een van de bijzonderste momenten van de dag.
Al met al waren wij denk ik rond de 10.000 euro kwijt. Het is een hoop geld, maar wij vonden het zeker waard. Ik kan me toch goed voorstellen dat mensen dit te veel of te weinig geld voor een bruiloft vinden, maar he, elke bruiloft is anders. Je moet gewoon doen wat jullie willen, een mooie dag maak je zelf. Zelf was ik overigens erg jong toen wij trouwden, nog net geen 20. Ik dacht: laat ik eens lekker gek doen
|
|
|
|
Wat spannend!
![]() Ik dacht laatst nog aan dit topic
|
|
|
Gekkie, een dinsdag.Wij zijn afgelopen zondag voor het eerst naar een locatie gaan kijken. Het was niet iets heel duurs of officiëels, maar op zijn eigen manier bijzonder. We houden het in overweging en gaan nog even verder kijken, want er zijn natuurlijk meer mooie locaties. En als het doorgaat komen zaterdag degenen die we graag als ceremoniemeesters willen, en ik hoop heel erg dat ze ja zeggen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Volgens mij trouwen er elke dag van de week wel mensen
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #102 snowflakes | 476 | 17-10-2009 11:10 | |
| De Kantine |
[Trouwtopic]"verboden toegang voor katje"-topic Verwijderd | 21 | 15-09-2008 12:07 | |
| De Kantine |
Trouwtopic! Rabbi Daniel | 21 | 03-06-2002 22:12 | |
| Lifestyle |
Trouwkleding.. Roos | 92 | 15-04-2002 23:20 | |