Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2010, 17:35
Ieke
Ieke is offline
De wens is uitgesproken om weer een verhalenwedstrijd te houden. Na een diep beraad hebben we besloten dat dat eigenlijk een prima idee is. Daarbij moesten natuurlijk ook nog de regels worden vastgesteld.

Thema: Vervoer.
Minimum: Geen. Maar het moet natuurlijk wel een beetje serieus te nemen zijn.
Maximum: 3000 woorden
Inleveren voor: 1 juni 2010 00.00u
Inleveren via: letteren@scholieren.com

Deze keer wordt de beoordeling weer gedaan door een jury. In deze jury nemen Vogelvrij en Flyaway plaats. Dat leek ons een hele mooie combinatie.

Goed, genoeg woorden aan vuil gemaakt. Tijd om de pen in de hand te nemen en een mooi verhaal te schrijven. Succes!
Oud 11-05-2010, 19:05
Verwijderd
FA doet mee!

Mag het als word document in de bijlage van de mail worden gevoegd?
Oud 11-05-2010, 19:39
Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat ik dit laat lopen. Ik vind het echt geen inspirerend onderwerp
Oud 11-05-2010, 19:53
Verwijderd
Ik ga mijn best doen
Oud 11-05-2010, 20:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FA doet mee!

Mag het als word document in de bijlage van de mail worden gevoegd?
Ja. An sich zelfs beter, het s.com emailprogramma is nogal vervelend voor layout.
Oud 11-05-2010, 21:04
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Jeuj . Heel benieuwd wat er uitkomt... zowel bij mezelf als bij anderen .
Oud 12-05-2010, 01:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
tvp!
Oud 12-05-2010, 07:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Top!

Citaat:
Ik denk dat ik dit laat lopen. Ik vind het echt geen inspirerend onderwerp
Ik denk dat je het niet als onderwerp moet zien, maar dat je eigenlijk gewoon kunt schrijven wat je wilt, zolang je je personage maar een keer op straat laat lopen/ een fiets laat zien/ op televisie naar de Giro laat kijken. Ik hoop dat je je nog bedenkt
Oud 12-05-2010, 07:57
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik heb wel een idee maar dat kan ook reuze vaag worden en de plank compleet misslaan .
Oud 12-05-2010, 09:18
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik denk dat je het niet als onderwerp moet zien, maar dat je eigenlijk gewoon kunt schrijven wat je wilt, zolang je je personage maar een keer op straat laat lopen/ een fiets laat zien/ op televisie naar de Giro laat kijken. Ik hoop dat je je nog bedenkt
Ik zal het overwegen. Op dit moment doet het me gewoon niets, en zonder een klein beetje inspiratie kom ik niet ver. Hoewel dat natuurlijk een uitdaging opzich is.
Oud 12-05-2010, 09:19
Verwijderd
count me in
Oud 12-05-2010, 09:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik zal het overwegen. Op dit moment doet het me gewoon niets, en zonder een klein beetje inspiratie kom ik niet ver. Hoewel dat natuurlijk een uitdaging opzich is.
Misschien komt die inspiratie nog, wie weet

Hm, ik kan natuurlijk niet meedoen, maar ik heb vaak toch een aanleiding nodig om te gaan schrijven, dus misschien ga ik toch iets proberen, wat ik dan gewoon niet instuur.
Oud 12-05-2010, 10:30
Verwijderd
Ik zou het zonde vinden als het 'onderwerp' veranderd word
Oud 12-05-2010, 11:33
flyaway
flyaway is offline
Succes iedereen!

Ik vind het een leuk thema
Oud 12-05-2010, 12:24
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik ben al klaar .
Oud 12-05-2010, 14:26
Giles
Giles is offline
Vervoer in een kleine drie weken.. hm pittig. Maar ik ga het natuurlijk wel proberen.
Oud 12-05-2010, 15:34
Geel
Geel is offline
Ik ga het ook proberen.
Oud 12-05-2010, 16:30
Verwijderd
Ik kan alleen pulp schrijven en pulp is wat jullie dan ook zult krijgen van mij! *muahahha*
Maar ik ga proberen zuinig te zijn met het bloed, het bloot, de kogels en mijn verbannen goden.
Oud 12-05-2010, 17:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben al klaar .
Dat is vlot

Ik denk dat ik aan de stijl wel kan gaan zien welk verhaal van FA is in elk geval

O, ik vergeet helemaal te zeggen wat ik eigenlijk wilde zeggen: sticky?
Oud 12-05-2010, 17:37
Luts
Luts is offline
moet je het verhaal gewoon hier posten?
Oud 12-05-2010, 18:10
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Misschien moeten we er ook een leeswedstrijd aan toevoegen?
Oud 12-05-2010, 18:10
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Dat is vlot

Ik denk dat ik aan de stijl wel kan gaan zien welk verhaal van FA is in elk geval
Dat denk ik ook wel inderdaad... En jij weet ook niet welk van wie is, of wel?

En geen publieksstemmen dus?
Oud 12-05-2010, 18:16
Verwijderd
misschien achteraf nog een klein ereplaatsje van het publiek? (a)
Kan ik ook nog eens lekker lezen, zitten altijd gekke dingen tussen in zo'n wedstrijd.

Ben ooit eens in een kortverhaalwedstrijd verslagen door een verhaal over een pratende vis.
En dan zeggen ze dat ik ziek van geest zou zijn. XD
Oud 12-05-2010, 18:27
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Kan ik ook nog eens lekker lezen, zitten altijd gekke dingen tussen in zo'n wedstrijd.

Ben ooit eens in een kortverhaalwedstrijd verslagen door een verhaal over een pratende vis.
Als je dat al ziek van geest vond... hoe heb je 'finding nemo' dan ervaren .
Oud 12-05-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Als je dat al ziek van geest vond... hoe heb je 'finding nemo' dan ervaren .
Ik vond de haaien sympathiek
Advertentie
Oud 12-05-2010, 21:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat is vlot

O, ik vergeet helemaal te zeggen wat ik eigenlijk wilde zeggen: sticky?
Ik had dat expres nog niet gedaan, volgens mij vallen sticky's minder op. Uiteraard moet het nog wel gebeuren, maar ik had het even tussen de gewone willen laten zweven.

Citaat:
Nee. Als je de eerste post leest staat daar dat je hem moet mailen naar letteren@scholieren.com
Oud 13-05-2010, 09:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

omg omg, dat was mijn verhaal, FA, haha
Oud 13-05-2010, 10:25
Issun
Issun is offline
Ik zal wat proberen, maar met een thema zoals dit weet ik niet of dat lukt.
Oud 13-05-2010, 10:32
Verwijderd
Hihi, Vogelvrij

Maar mag het thema zo vrij geïnterpreteerd worden ja? In elk geval, ik heb een idee (nee, drie ideeën) en de derde is de beste. Dus ik ga mijn best doen
Oud 13-05-2010, 10:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Natuurlijk moet het thema wel herkenbaar terugkomen, maar het verhaal zelf mag ook best ergens anders over gaan.

En ik hoop inderdaad dat flyaway het zo kan regelen dat ik de verhalen anoniem te lezen krijg
Oud 13-05-2010, 10:45
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Mwaaah, ik zie nu dat ik twee zinnen ineens in een andere tijd gezet heb (huh?! Waarom??)... pfuuh, sukkel ben ik .
Oud 13-05-2010, 15:16
Geel
Geel is offline
Citaat:
Mwaaah, ik zie nu dat ik twee zinnen ineens in een andere tijd gezet heb (huh?! Waarom??)... pfuuh, sukkel ben ik .
Als je je verhaal al hebt opgestuurd, is dit een niet zo'n slimme post. Je zou hiermee kunnen verraden welk verhaal van jou is. Het was vast niet je bedoeling, maar je moet wel oppassen met zulk soort uitspraken

En, @FA en iemand anders die er iets over zei: Er is volgens mij wel een publieksprijs hoor, naast een juryprijs.
Oud 13-05-2010, 15:22
Verwijderd
Is het eigenlijk zo belangrijk dat die verhalen anoniem worden beoordeeld?
Van mij mag iedereen gerust weten dat het van mij komt
Oud 13-05-2010, 15:24
Verwijderd
Maar van mij niet voordat hij beoordeeld is
Oud 13-05-2010, 15:34
Geel
Geel is offline
Citaat:
Is het eigenlijk zo belangrijk dat die verhalen anoniem worden beoordeeld?
Van mij mag iedereen gerust weten dat het van mij komt
Misschien niet, maar de mensen die een verhaal inzenden willen wel graag dat hun verhaal zo eerlijk mogelijk wordt beoordeeld, dus zonder vooroordelen. Want wat nou als flyaway en Vogelvrij weten welk verhaal van jou is en denken: "Dit verhaal van FA, die is gedoemd om te falen, die stoppen we wel ergens onderaan"?
Oud 13-05-2010, 15:59
Verwijderd
Ik zou tevreden zijn
Oud 13-05-2010, 16:21
Issun
Issun is offline
Hoe vrij mag het nou geinterpreteerd worden? Want als het al genoeg is om een personage eventjes in een auto te laten rijden wat is dan het nut van een thema?
Oud 13-05-2010, 16:33
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Misschien niet, maar de mensen die een verhaal inzenden willen wel graag dat hun verhaal zo eerlijk mogelijk wordt beoordeeld, dus zonder vooroordelen. Want wat nou als flyaway en Vogelvrij weten welk verhaal van jou is en denken: "Dit verhaal van FA, die is gedoemd om te falen, die stoppen we wel ergens onderaan"?
Het lijkt me het handigste als Ieke de verhalen genummerd naar ons toestuurt, zij zal de emails dus openen en zij weet dan als enige van wie welk verhaal is. Pas als ik en Vogelvrij klaar zijn met de beoordeling, krijgen wij te horen wie welk verhaal heeft. Idee?
Oud 13-05-2010, 16:33
Verwijderd
Ik denk dat het mooi kan zijn het voertuig een speciale rol in het verhaal te geven.
Iets noodzakelijk voor het verhaal. Of toch zeker belangrijk.
Oud 13-05-2010, 16:34
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Hoe vrij mag het nou geinterpreteerd worden? Want als het al genoeg is om een personage eventjes in een auto te laten rijden wat is dan het nut van een thema?
De bedoeling is dat je het thema als startpunt neemt.
Verhalen worden ook op creativiteit beoordeeld, en de interpretatie van het thema is daar een van.
Oud 13-05-2010, 18:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het lijkt me het handigste als Ieke de verhalen genummerd naar ons toestuurt, zij zal de emails dus openen en zij weet dan als enige van wie welk verhaal is. Pas als ik en Vogelvrij klaar zijn met de beoordeling, krijgen wij te horen wie welk verhaal heeft. Idee?
Lijkt me een prima plan. Dit omdat je anders onbewust toch beïnvloed kan worden met gedachten als: "O, dit is van die of die, dan zal het wel erg goed/ erg slecht zijn."

Wat betreft het thema, ik heb het misschien wat verkeerd gezegd, ik bedoelde alleen dat het thema je er niet van moet weerhouden om een verhaal te schrijven. Het is leuk als je het thema als uitgangspunt neemt, de interpretatie van het thema is ook wel een van mijn beoordelingspunten, maar in principe is het voldoende als je maar ergens iets van vervoer erin stopt, je gaat niet gediskwalificeerd worden omdat het hoofdonderwerp niets met vervoer te maken heeft.
Oud 13-05-2010, 18:16
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, dat zal ik doen. Ik ben pas een aantal dagen daarna op vakantie.
Oud 13-05-2010, 19:08
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Als je je verhaal al hebt opgestuurd, is dit een niet zo'n slimme post. Je zou hiermee kunnen verraden welk verhaal van jou is. Het was vast niet je bedoeling, maar je moet wel oppassen met zulk soort uitspraken

En, @FA en iemand anders die er iets over zei: Er is volgens mij wel een publieksprijs hoor, naast een juryprijs.
Mja maar misschien kan ik het nog even aangepast insturen . En anders valt het vast niet zoooo erg op. Lijkt me niet dat de jury daar bewust op gaat speuren dus het zal wel meevallen.
Oud 14-05-2010, 20:05
Verwijderd
Zo de mijne is ingestuurd.

Ik was eraan begonnen met de intentie er een ernstig zwaar mysantropisch verhaal van te maken...
... tot ik opeens een geniale inval kreeg!

Maar goed, de jury zal wel zien of ze het willen lezen dan wel ogenblikkelijk verbranden.
Oud 15-05-2010, 12:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het gaat hier wel aardig, maar ik denk dat ik ga vastlopen straks Ik doe in ieder geval mijn best.
Oud 15-05-2010, 12:46
Geel
Geel is offline
Pfff, wat zijn jullie snel allemaal! Ik ben nog niet eens begonnen!
Oud 15-05-2010, 13:20
Verwijderd
Ik ben bijna klaar nu nog overtypen (ik ben van de oude stempel en schrijf bijna alles eerst met de hand ) en op een computer met internet overbrengen
Oud 15-05-2010, 13:41
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Mwaah, ik word steeds minder tevreden .
Oud 15-05-2010, 17:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pfff, wat zijn jullie snel allemaal! Ik ben nog niet eens begonnen!
Misschien werk jij beter onder druk maar ik kreeg spontaan inspiratie, dus ben maar meteen begonnen.
Oud 16-05-2010, 14:34
Miekje*
Miekje* is offline
Vervoer . Ik wil wel graag weer meedoen, dus ik ga het proberen.

Regels voor berichten