Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 19:34
Verwijderd
Ik hoop juist op CDA/VVD/PVV, al is het alleen maar omdat de PvdA weer eens heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn.
Advertentie
Oud 04-06-2010, 23:21
Elephant
Elephant is offline
Uitkomst kieskompas:
1.PvdA
2. D66
3. SP/Groen Links

Ik twijfel tussen PvdA en GroenLinks, dus deze uitkomst klopt prima!
Oud 05-06-2010, 05:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ik hoop juist op CDA/VVD/PVV, al is het alleen maar omdat de PvdA weer eens heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn.
In welke zin was de PvdA dan onbetrouwbaar? Het breekpunt was Afghanistan, waar de coalitie eerder over had afgesproken dee missie niet te verlengen. De PvdA deed deze afspraak gestand, terwijl de andere twee partijen juist eraan wilden morrelen.
Oud 05-06-2010, 13:48
Verwijderd
Joostje, ik bedoelde meer het feit dat ze in drie dagen drie keer draaien en van mening veranderen.
Oud 05-06-2010, 17:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
In welke zin was de PvdA dan onbetrouwbaar? Het breekpunt was Afghanistan, waar de coalitie eerder over had afgesproken dee missie niet te verlengen. De PvdA deed deze afspraak gestand, terwijl de andere twee partijen juist eraan wilden morrelen.
Ze willen heel graag niks meer met Afghanistan te maken hebben, want anders hadden ze daar wel iets over gezegd in hun verkiezingsprogramma. Beetje vreemd dat het niet genoemd wordt. Het komt nu over als: we trekken ons terug en jullie, Afghanen, kunnen ons aan onze reet roesten. Had op z'n minst verwacht dat er een klein zinnetje specifiek over de eindigende missie in Aghanistan aanwezig zou zijn in het PvdA programma.
Oud 06-06-2010, 03:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joostje, ik bedoelde meer het feit dat ze in drie dagen drie keer draaien en van mening veranderen.
Goed punt.
Oud 06-06-2010, 03:29
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ze willen heel graag niks meer met Afghanistan te maken hebben, want anders hadden ze daar wel iets over gezegd in hun verkiezingsprogramma. Beetje vreemd dat het niet genoemd wordt. Het komt nu over als: we trekken ons terug en jullie, Afghanen, kunnen ons aan onze reet roesten. Had op z'n minst verwacht dat er een klein zinnetje specifiek over de eindigende missie in Aghanistan aanwezig zou zijn in het PvdA programma.
Inderdaad, er vallen best stemmen te winnen met het idee dat we het corrupte en fraudulente bestuur daar niet moeten steunen, en dat onze ontwikkelingshulp veel effectiever elders kan worden ingezet. Aan de andere kant, door de vertraagde beslissing (door de val) is al automatisch besloten dat de huidige missie stopt. Er dan nog heibeovergaan maken in een verkiezingsprogramma is verspilde energie.
Oud 07-06-2010, 14:24
Severus
Severus is offline
Mijn uitslag van het Kieskompas van 2010:

1. PvdA
2. Partij voor de Dieren
3. GroenLinks
4. SP
5. D66

Alle rechtse partijen zaten ver beneden mij, waarbij de SGP het verst van mij verwijderd was.
Oud 07-06-2010, 17:53
weesee
weesee is offline
er klopt helemaal niets van. Dichtst bij SGP (OMG) en verst weg van GroenLinks...

Regels voor berichten