Advertentie | |
|
![]() |
|
De grootste hoort er altijd in thuis, al wordt het de PvdA
![]() VVD dus en dan hmm CDA, Groenlinks erbij en dan moet er nog eentje bij ![]() ![]() Het zal 90% zeker VVD, CDA en PVV worden. Wilders wordt steeds milder, Rutte gaat uiteraard goed met Wilders om. Hoor je nooit iemand over, maar Rutte en Wilders zijn jarenlang partijgenoten geweest. Balkenende en Rutte mogen elkaar misschien niet, maar CDA wordt toch niet de grootste en dan is Balkenende weg. Ik neem aan dat Verhagen dan gelijk de nieuwe leider wordt. Wilders moet af van extreme islam ideeen. VVD is tegen imigratie, CDA wil het christelijke gezicht van Nederland bewaren, onder die voorwaarden doet de PVV wel mee. Ja ja ik ben eruit VVD-CDA-PVV. Formatie in een paar minuutjes ![]()
|
![]() |
http://www.nu.nl/nieuws/2264691/vvd-...-toch-uit.html
http://www.nu.nl/nieuws/2264899/wild...edreiging.html zo maar twee redenen uit het nieuws van vanochtend waarom de VVD er slecht aan zou doen om met de PVV te gaan regeren. CDA verdient ook wel weer wat tijd in de oppositie na de afgelopen vier drama's. Kortom: Rutte moet niet zo stoer praten en gewoon eens eerst met PvdA om tafel gaan zitten, en dan D66 en GL erbij betrekken. Overigens is de VVD nog niet de grootste. Hoewel indicatief zeggen al die peilingen natuurlijk nog niets over wat men morgen echt gaat stemmen. Vaak wordt er gedaan alsof de verkiezingen alleen nog wat nuances aanbrengen in de verdeling zoals ons die al maanden wordt voorgeschoteld. Maar er is nog helemaal geen verdeling; die komt morgen pas en is dan meteen definitief. Kortom: staar je niet blind op de peilingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met de VVD en PVV aan de macht, wordt Nederland een arm land.
VVD alleen is nog best te pruimen. Maar icm PVV... *brrr*. Ik hoop op VVD D66 en CDA of PVDA. Maar aan de andere kant: met Wilders aan de macht, zullen we internationaal zo erg falen, dat dat binnen de kortste keren zal leiden tot nieuwe verkiezingen. Hopen dat Nederland dan een lesje leert wat het betekend om met je onderbuik te stemmen in plaats van met je hersens... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ging zelf voor VVD (omdat de grootste naar mijn idee altijd moet meedoen) CDA (je moeten kiezen tussen CDA en PvdA wil je er ooit komen..) Groenlinks en D66 om Groenlinks over te halen ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik hoop dat het CDA zich eens even terugtrekt, en dat VVD zich realiseert dat de PVV niet de meest stabiele partner is nu. Ik zit sowieso niet te wachten op een regering die:
- vrijheid van meningsuiting inperkt (want daar valt vrijheid van kleding en het lezen van de Koran ook onder!) - criminaliteit verhoogt door coffeeshops te sluiten - criminaliteit verhoogt door harder te straffen (het averechtse effect) - criminaliteit verhoogt door minder geld naar "de wijken" te sturen - criminaliteit verhoogt door tweedeling te scheppen in de bevolking - werkloosheid bevordert door de hele kunst- en cultuursector de straat op te schoppen Wat mij betreft wordt het nog steeds Paars +, en anders hebben we voor oktober toch weer verkiezingen ![]() Laatst gewijzigd op 11-06-2010 om 10:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar als het niet zoiets overdreven rechts wordt als VVD-PVV-CDA valt er mee te leven. Maareh, het ging er tenslotte om wat 'jouw ideale coalitie' is, en dit was gewoon waar ik op hoopte. En blijf hopen. (-:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Grote problemen zijn de instabiliteit van de PVV (Brinkman eruit en geen meerderheid meer) en het feit dat veel CDA-ers er niet op zitten te wachten (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiez...tie_met_PVV_af ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, daar heb ik ondersteuning voor. Iedereen kan zien dat het economische programma van de PVV gebouwd is op achteruitgang, dat van het CDA laat alles open, en bij dat van de VVD kan je je afvragen of het niet betekent dat het even wat beter gaat, maar dat dan opeens iedereen er achter komt dat ze minder te besteden hebben, en minder gaan kopen.
Ik ben niet over ome Job begonnen, noch over de GL, maar toch: De hoogste inkomens extra belasten is veel minder erg dan een eind maken aan het PGB, waarmee je gezinnen met minimuminkomen keihard (meerdere honderden euro's) aanpakt. En bronnen daarvoor mag je zelf zoeken. ![]() |
![]() |
|
Het is fantastisch dat VVD de verkiezingen heeft gewonnen. De combinatie van VVD, CDA en PVV zie ik niet zitten en ik hoop dus ook (en verwacht eigenlijk) dat ze er niet uit zullen komen. Daarnaast vind ik het ook een goede ontwikkeling dat de SP flink wat zetels kwijt is en bij het PVV electoraat heb ik de indruk dat ze vooral op de PVV hebben gestemd vanwege de toon tegen de islam en dat het economisch beleid ze niet heel veel uitmaakt. Wellicht is een groot deel van dat electoraat bereid de overstap naar de VVD te maken als blijkt dat de PVV haar beloften op dit gebied niet kan nakomen en de VVD haar beleid betreffende dit onderwerp aanscherpt. Een nog groter VVD is uiteraard hetgeen, waar Nederland het meest bij gebaat is. We zullen zien waartoe deze verkiezingsuitslag leidt, maar ik verwacht nieuwe verkiezingen binnen één of twee jaar en hoop dan dus op een nog groter VVD en kleiner PVV.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Om een voorbeeldje te geven van de onzin die je uitkraamt: Geen van de partijen CDA, VVD, PVV wil een einde maken aan het PGB. Sterker nog, de VVD is zelfs de partij die het heeft ingevoerd. Laatst gewijzigd op 13-06-2010 om 18:05. |
![]() |
||
Citaat:
Haha. Ik kan het gewoon niet laten om hier aan te denken als ik die uitspraak lees: http://www.youtube.com/watch?v=3zrA_JYMEJk En hij is niet eens grappig. ![]() Maar ik ben het met je eens. Laat die VVD maar stikken met hun kale kippen waar ze denken kilo's veren vandaan te kunnen plukken. Forget it. Het is logisch dat de meest beveerde kippen meer veertjes afstaan dan de (bijna) kale kippen. Ze hébben ook gewoon meer. Hoe kunnen de kale kippen veertjes inleveren die ze niet hebben? En áls ze dan hun allerlaatste veertjes afstaan, hoe moet het dan verder met ze? Ze raken alleen maar dieper in de shit. Ook niet goed voor de economie. Sorry, maar als we dan toch over kippen beginnen... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En typisch dat je dit nu zegt over de AOW. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat de PVV niet alleen in zorg (voor ouderen) wil investeren, maar ook wil bezuinigen op zaken als immigratie en de criminelen harder wil aanpakken, zodat die het niet beter hebben dan een oudere in een verzorgingshuis. Want helaas moet er door ouderen in enkele verzorgingshuizen al betaald worden om te mogen douchen. Normaal of niet normaal??
O ja Klik! Mensen zien liever bezuinigingen in het onderwijs dan in de zorg. Geeft maar weer aan hoe belangrijk dat is. Bovendien gaat het bij ouderenzorg toch wel om mensen die jarenlang hard hebben gewerkt, of dat nou tot hun 65ste of later tot hun 67ste is. Die gun je toch ook wel een fijne oude dag? Met de aankomende vergrijzing en veel meer mensen in de zorg is het juist belangrijk dat je daarin investeert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Bureaucratie en winstdoeleinden in de zorg beperken, zijn dan ook minstens zo belangrijk om de zorg te verbeteren. (zie bijv. PvdA en Groenlinks) Voor de rest houden alle partijen zich wel bezig met het verbeteren van (de arbeidsvoorwaarden in de) zorg: SP Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het probleem wat men nu heeft is dat het klassieke bezuinigpotje (defensie) al praktisch leeg is, en niet echt meer aan te tasten is zonder de hele boel op te doeken. Waar A- weinig draagvlak voor is B- eigen inherente problemen aan vastzitten Overheid is aan het bezuinigen en heeft geld nodig. Probleem, de economie is wat wankel, belasting iets omhoog trappen is dus niet slim, dus je moet nog meer geld bezuinigen. Onderwijs kan, maar dan zit je met situaties zoals mijn zusje had; 4 jaar geen Frans gehad op d'r MBO ondanks dat dat een verplicht vak was. Volgend jaar wil ze door naar het HBO, de studie die ze voor ogen heeft stelt Frans of Duits verplicht. En dan heb ik het nog niet eens over de praktisch hele dagen aan 'zelfstudie' die ze had. Natuurlijk is zorg ook belangrijk, ik bedoel, ik heb een oma die veel te zwaar is een TIA heeft gehad, niet al te helder meer is en zo incontinent is als het maar kan. Haar man is 11 jaar geleden overleden, die zit nu in een zorgtehuis. Dat is heel mooi want dan leven wij niet meer met de constante zorg om haar, vooral dat stukje zorg als in: of je haar mogelijk dood of half verlamd in bed aantreft. Heel hard, maar zo is het. En dan heb je het dus alleen nog maar over ouderenzorg. Het zijn beiden broodnodige onderdelen voor een beschaafde maatschappij. Of althans iets wat er op lijkt. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 |