Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2002, 21:46
katten
katten is offline
Hey , heb een tvout op m'n pc en heb een kabel waarmee ik mijn pc met tv ga verbinden. Ik zet mijn tv dan op tv/av, maar er verschijnt niets op de tv , btw t'is op divx af te spelen. Kan iemand Helpen ?
Oud 06-12-2002, 22:27
niemand
niemand is offline
je moet misschien ergens instellen dat je pc-beeld naar de tvout moet
Oud 07-12-2002, 07:44
WolterB
WolterB is offline
ja ik kan wel helpen.

ik neem aan dat je van tv-out naar tv met een scartkabel doet.
vervolgens moet je bij de instellingen van beelduitvoerformaat PAL-B, belgië instellen om kleurenbeeld te krijgen
daarna moet je instellen dat er een signaal naar de tv verzonden moet worden ipv naar de monitor
dan bevestigen en als het goed is heb je dan beeld

een uitgebreidere uitleg staat op deze pagina
Oud 07-12-2002, 08:57
katten
katten is offline
Citaat:
WolterB schreef:
ja ik kan wel helpen.

ik neem aan dat je van tv-out naar tv met een scartkabel doet.
vervolgens moet je bij de instellingen van beelduitvoerformaat PAL-B, belgië instellen om kleurenbeeld te krijgen
daarna moet je instellen dat er een signaal naar de tv verzonden moet worden ipv naar de monitor
dan bevestigen en als het goed is heb je dan beeld

een uitgebreidere uitleg staat op deze pagina
dank je wel , maar ik heb een andere tvout en zo geen svideo , wat nu ? Je weet wel , ik heb vanvoor aan me pc zo drie uitgangen , rode , gele en witte. Verder is aan mijn kabel zo'n scart voorzien om op de tv aan te sluiten he .

Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 09:26.
Oud 07-12-2002, 10:33
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
katten schreef:
dank je wel , maar ik heb een andere tvout en zo geen svideo , wat nu ? Je weet wel , ik heb vanvoor aan me pc zo drie uitgangen , rode , gele en witte. Verder is aan mijn kabel zo'n scart voorzien om op de tv aan te sluiten he .
die rode gele en witte hebben de volgende functies:

Rood: linker audiokanaal
Wit: rechter audiokanaal
geel: videokanaal

ik vend het een beetje apart dat er uitgangen voor audio op je videokaart zitten (is het misschien een onboard videokaart?)

je moet dan dus één mannetje-mannetje tulip-plug hebben met 2 keer een gele kop en één waar 2 witte en 2 rode tulpi koppen op zitten en die in je SCART-plug stoppen

bij sommige kabels zit dit allemaal al in één en heb je een SCART-kabel met die drie uitganen.

verder moet je bij je beeldschermeigenschappen instellen welke video-output je kiest

rechter muisknop op bureaublad --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> tabblad met eigenschappen van je videokaart, misschien staat het in het hoofdmenu, misschien in een submenu, daar meot jemaar even zoeken. Ik weet iig zeker dat je de PAL-B, België moet kiezen voor goede beeldweetave.

als het nog niet lukt, moet je maar even een screenshot plaatsen.

als dat niet lukt, moet je mar even zoeken naar topics daarover hoe dat moet
dan kan ik je verder helpen.

je kan ook een mailtje sturen maar me (zie info voor e-mailadres)

veel suc6
Oud 07-12-2002, 12:39
Talon
Talon is offline
pak de gele stekker, stop die in je pc.
het andere einde stop je in de tv, dmv scart of rechtstreeks.

daarna ga je naar:
http://tvtool.info/
en download je dat progje
daarmee kan je gewoon aanklikken wat de output moet zijn van je beeld.
tv of monitor, of beide.

je kan ook je eigen kabel maken, maar dat hangt een beetje van de afstand af.
bij een afstand van 20+ m. zou ik een coax kabel gebruiken.
(heb ik ook gedaan, met een normale kabel heb ik storend beeld)

Oud 07-12-2002, 19:34
Verwijderd
Volgens mij zou de oplossing van Talon moeten werken, ik gebruik zelf ongeveeer hetzelfde, alleen het kabel gebeuren ietsje anders, In principe heb je voor beeld dus alleen een kabel van je tv-out naar je gele scart-in nodig (in dat adaptertje zoals in de post hierboven)
ik liep zelf ook te pielen met het beeld, lukte me eerst ook niet goed. maar met dat programmaatje tv-tool werkte het meteen. is trouwens best erg handig, kan het dus aanraden

verder heb ik geen ervaring met kabels langer dan 20 meter, maar ik kan me erg goed voorstellen dat die ruis opleveren in het signaal. is niet meer dan logisch volgens mij -> een beeldsignaal is erg gevoellig voor lange kabels (verlies door weerstand), en ook magnetische velden zijn erg destructief voor je beeldkwaliteit... met een coax kabel hef je deze invloed van magnetische velden op, die koper draden die om de kern heen zitten zorgen voor een 'kooi van faraday' binnen die 'kooi' (in de kern van de kabel dus) heeft het eventuele magnetisch veld dat er aanwezig is geen invloed meer, en kan het signaal dus niet meer daardoor verstoord worden. ook is coax altijd vrij robuust als het gaat om lengte

dusssss dat was mijn lul-maar-een-eind-in-de-rondte-mode
k hoop dat het zo wel gaat lukken, k heb alleen maar positieve ervaringen van tv-tool tot nu toe ook bij anderen.

greetz, FoX
Oud 08-12-2002, 12:12
katten
katten is offline
Ik heb wel al geluid via mijn tv maar nog steeds geen beeld en mijn grafische kaart wordt niet ondersteund door tvtool. Wat kan ik nu toch doen zodat ik beeld heb ? Ik ben ten einde raad.

Citaat:
*FoX* schreef:

greetz, FoX [/B]
Oud 08-12-2002, 12:24
Talon
Talon is offline
Citaat:
katten schreef:
Ik heb wel al geluid via mijn tv maar nog steeds geen beeld en mijn grafische kaart wordt niet ondersteund door tvtool. Wat kan ik nu toch doen zodat ik beeld heb ? Ik ben ten einde raad.
dan staat er nog ergens een tooltje: tvcc
voor kaarten met andere chips.

welke kaart heb je precies?
Oud 08-12-2002, 12:29
katten
katten is offline
Werkt ook niet , heb geen idee welke kaart ik precies heb , waar kan ik dat zien ? T'is wel al een oude denk ik

Citaat:
Talon schreef:
dan staat er nog ergens een tooltje: tvcc
voor kaarten met andere chips.

welke kaart heb je precies?

Laatst gewijzigd op 08-12-2002 om 12:47.
Oud 09-12-2002, 00:00
Verwijderd
Ik heb ook 'n vraagje. Ik heb een TV out op m'n laptop, die een ingebouwd Intel videokaartje heeft. Als ik 'm op m'n tv aansluit dan laat ie alleen monochroom beeld zien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?
Oud 09-12-2002, 15:46
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ik heb ook 'n vraagje. Ik heb een TV out op m'n laptop, die een ingebouwd Intel videokaartje heeft. Als ik 'm op m'n tv aansluit dan laat ie alleen monochroom beeld zien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?
ja dat weet ik

je hebt bij de uitvoerselectie geen PAL-B, Blegië geslecteerd, dan geeft ie kleurenbeeld weer
Oud 20-04-2003, 20:20
Whazzzjaaaap!!!
Whazzzjaaaap!!! is offline
Citaat:
Talon schreef op 07-12-2002 @ 13:39:
pak de gele stekker, stop die in je pc.
het andere einde stop je in de tv, dmv scart of rechtstreeks.

daarna ga je naar:
http://tvtool.info/
en download je dat progje
daarmee kan je gewoon aanklikken wat de output moet zijn van je beeld.
tv of monitor, of beide.

je kan ook je eigen kabel maken, maar dat hangt een beetje van de afstand af.
bij een afstand van 20+ m. zou ik een coax kabel gebruiken.
(heb ik ook gedaan, met een normale kabel heb ik storend beeld)

[afbeelding]
Ik heb nu ook een video kaart met tv-out, en ik ga een verbinding leggen naar de tv. Dit is denk ik een meter of 15/20, dus nou leek het mij ook wel handig om dit met coax te doen. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit aan moet pakken? Welke signalen moeten (of kunnen) hier door heen (beeld en geluid neem ik aan)? Alvast bedankt!
Oud 20-04-2003, 22:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Whazzzjaaaap!!! schreef op 20-04-2003 @ 21:20:
Ik heb nu ook een video kaart met tv-out, en ik ga een verbinding leggen naar de tv. Dit is denk ik een meter of 15/20, dus nou leek het mij ook wel handig om dit met coax te doen. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit aan moet pakken? Welke signalen moeten (of kunnen) hier door heen (beeld en geluid neem ik aan)? Alvast bedankt!
Hier maak je maar een nieuw topic voor, een 5 maanden oud topic naar boven halen lijkt me geen goed idee.

15/20 meter wordt trouwens erg moeilijk zonder interferentie. En dit is Video-out, voor je geluid moet je een 2e kabel leggen.

Maargoed open eerst maar een nieuw topic, waarbij je je situatie uitlegt.

Regels voor berichten