Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2010, 15:19
Verwijderd
Precies, Rutte wint -oeps!- de verkiezingen en gelijk cocky worden
Advertentie
Oud 22-06-2010, 15:19
Rationeel
Rationeel is offline
hij is wel gedegradeerd van leuk ventje naar naar mannetje ja
Oud 22-06-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
iets met HRA
Heel Rationele Autocratie?
Oud 22-06-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
iets met HRA
Ik denk dat het op orde krijgen van de overheidsfinanciën het belangrijkste punt was. De linkse partijen willen dat de komende jaren niet.
Oud 22-06-2010, 15:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Heel Rationele Autocratie?
hypotheekrenteaftrek
Oud 22-06-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Hè bah, niet PvdA-CDA-SP-D66/GL, dat zie ik echt niet zitten.

Rutte moet zich niet zo aanstellen, met deze opstelling komt hij nergens.
Waarom zieje dat niet zitten? 't zijn wel veel partijen, maar ja, boeie.
Oud 22-06-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Hè bah, niet PvdA-CDA-SP-D66/GL, dat zie ik echt niet zitten.
Dat komt er echt niet, dan gaat het CDA nog eerder met de PVV regeren.
Ik verwacht nu pogingen tot een minderheidskabinet of een zakenkabinet.
Oud 22-06-2010, 15:23
Lorelei
Lorelei is offline
Dilemma: Ik heb écht nieuwe kleding nodig (niet zoals een vrouw dat 'echt' nodig heeft, maar dit keer écht ) maar ik hou er deze maand eigenlijk geen geld voor over. Spreek ik m'n spaarrekening aan, ja/nee?
Oud 22-06-2010, 15:23
Rationeel
Rationeel is offline
nou jezus doe dan nu maar vvd-pvda-cda zeg. echt veel anders zit er niet in.
Oud 22-06-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Dilemma: Ik heb écht nieuwe kleding nodig (niet zoals een vrouw dat 'echt' nodig heeft, maar dit keer écht ) maar ik hou er deze maand eigenlijk geen geld voor over. Spreek ik m'n spaarrekening aan, ja/nee?
Ja
Oud 22-06-2010, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ja en dan zorgen dat je volgende maand geld spaart om terug te storten.

Citaat:
De grootste verliezer in de regering? No way.
Oud 22-06-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
hypotheekrenteaftrek
ja, i know

Lor: kleding lijkt me wel noodzaak, tenzij je de exhibitionistische leefstijl nastreeft. dus ja!

LL: een zakenkabinet? wat houdt dat in?
Tink*
Tink* is offline
Het tweede tandartsbezoekje heb ik ook weer overleefd.
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is op dit moment dat en de standpunten ver van elkaar liggen en dat het schieten wordt vanaf de flanken.
Bij Paars+ nemen CDA en PVV de VVD onder vuur vanuit de kamer vanwege haar te linkse punten en bij VVD/PvdA/CDA, is Cohen bang voor kiezers verlies naar GL/SP en D66.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja en dan zorgen dat je volgende maand geld spaart om terug te storten.
Mja. Ik hou niet van pinnen van m'n spaarrekening maar ik ga het dit keer toch maar doen.
Oud 22-06-2010, 15:29
Verwijderd
Citaat:
LL: een zakenkabinet? wat houdt dat in?
In principe betekent dat dat er een kabinet gevormd wordt uit niet politieke leden (zonder uitgesproken voorkeur). Dit kabinet zal dan standpunten gaan formuleren (aan de hand van verkiezingprogramma's) en deze standpunten apart beoordelen om te kijken of ze een meerderheid krijgen voor de standpunten in de kamer.
Oud 22-06-2010, 15:29
Verwijderd
Nouja, weet je, ik zou toch gaan voor VVD-PVV-CDA. Dan zien we dat floppen en is men weer wakker en stapt men over op links.

Als we nu een vaag linksig kabinet krijgen en we komen er niet uit, krijgen we zodirect 12 jaar lang PVV aan de macht :[
Oud 22-06-2010, 15:30
Verwijderd
Citaat:
In principe betekent dat dat er een kabinet gevormd wordt uit niet politieke leden (zonder uitgesproken voorkeur). Dit kabinet zal dan standpunten gaan formuleren (aan de hand van verkiezingprogramma's) en deze standpunten apart beoordelen om te kijken of ze een meerderheid krijgen voor de standpunten in de kamer.
Is dat al eens eerder voorgekomen in de Nederlandse geschiedenis?
Oud 22-06-2010, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Eenmaal naar mijn weten. Maar ik zou het moeten nazoeken.
Oud 22-06-2010, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Niet echt, volgens mij alleen ergens een keer vlak na WOI. Toen was het een combinatie tussen politieke partijen en niet politici.
Oud 22-06-2010, 15:34
Verwijderd
Oh.

Hm, ik ben benieuwd hoe de Fransen nu gaan voetballen.
Oud 22-06-2010, 15:37
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, boodschapjes gedaan, nu kunnen mijn zus en vader vanavond dooie garnalen eten. En ik heb eindelijk mijn boek op kunnen halen. Je kunt mij niet vertellen dat een boek bestellen drie weken duurt als hij gewoon leverbaar is . Maargoed, ik heb hem.
Oud 22-06-2010, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Nouja, weet je, ik zou toch gaan voor VVD-PVV-CDA. Dan zien we dat floppen en is men weer wakker en stapt men over op links.
Ik zou er niet op rekenen. Zoveel stemmen van linkse partijen zitten er niet bij die 3 partijen. De SP pakt misschien een zetel of 3 van de PVV, maar de PvdA moet het toch vooral van het CDA hebben en daar valt niet veel te halen meer. Zetelverlies van de VVD gaat naar het CDA of D66.
Oud 22-06-2010, 15:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nja, dat liever dan vvd, pvv, cda
Meh, de kans dat dat gaat gebeuren acht ik erg klein. Die gesprekken van vorige week waren meer voor de vorm, CDA en VVD zien het echt niet zo zitten met Wilders, en ik vraag me af of Wilders ook wel echt serieus is als hij zegt dat hij wil reageren. Ze probeerden meer tegen te gaan dat de schijn van een cordon sanitaire wordt gewekt, ze willen niet de domme fout maken die o.a. de PvdA heeft gemaakt door Wilders vooraf al buiten te sluiten.
Oud 22-06-2010, 15:42
Miekje*
Miekje* is offline
Oh en deze slippers heb ik van Primark, alleen dan met gele bandjes en een paar met groene bandjes.
Oud 22-06-2010, 15:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik denk dat het op orde krijgen van de overheidsfinanciën het belangrijkste punt was. De linkse partijen willen dat de komende jaren niet.
Ach, hou toch op, alle partijen zijn hervormingsgezing. Je gaat altijd met verschillende stanpunten zo'n onderhandeling in; daarom heet het ook onderhandelen. Als je als VVD na twee dagen de stekker eruit trekt terwijl de rest nog volop bereid is om te praten zegt dat meer over Rutte dan over de andere partijen.
Oud 22-06-2010, 15:46
Missy
Missy is offline
Hoppa, tussentijdse toets gehaald.
Oud 22-06-2010, 15:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat komt er echt niet, dan gaat het CDA nog eerder met de PVV regeren.
Ik verwacht nu pogingen tot een minderheidskabinet of een zakenkabinet.
Een zakenkabinet heeft net zo goed een werkbare meerderheid en een akkoord nodig; het enige verschil tussen een zakenkabinet en een normaal meerderheidskabinet is dat het kabinet niet uit politici bestaat, maar het functioneert praktisch hetzelfde (tenzij je met constant wisselende meerderheden wil gaan werken, maar dat komt snelle besluitvorming ook niet ten goede).
Oud 22-06-2010, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ach, hou toch op, alle partijen zijn hervormingsgezing. Je gaat altijd met verschillende stanpunten zo'n onderhandeling in; daarom heet het ook onderhandelen. Als je als VVD na twee dagen de stekker eruit trekt terwijl de rest nog volop bereid is om te praten zegt dat meer over Rutte dan over de andere partijen.
Feit blijft dat de standpunten van PvdA en GL lijnrecht tegenover die van de VVD staan en aangezien Cohen alleen wil meewerken aan een linkse regering is hij imo degene die de deur dicht doet.
Oud 22-06-2010, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Een zakenkabinet heeft net zo goed een werkbare meerderheid en een akkoord nodig; het enige verschil tussen een zakenkabinet en een normaal meerderheidskabinet is dat het kabinet niet uit politici bestaat, maar het functioneert praktisch hetzelfde (tenzij je met constant wisselende meerderheden wil gaan werken, maar dat komt snelle besluitvorming ook niet ten goede).
Ja, maar bij een zakenkabinet worden er veel minder standpunten uitgewisseld. Ze voeren gewoon de taken uit waarvoor in de kamer een meerderheid is er wordt niet echt onderhandeld in de vorm van: ik wil dit, dan krijg jij dat.
Oud 22-06-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Geldverspilling, een rijexamen is echt 40 euro duurder
Oud 22-06-2010, 15:54
Missy
Missy is offline
Bij mijn motorrijbewijs doe ik het rustig aan en vind ik het wel fijn om te hebben.
Oud 22-06-2010, 15:55
Missy
Missy is offline
Citaat:
Oh en deze slippers heb ik van Primark, alleen dan met gele bandjes en een paar met groene bandjes.
Leuk voor de zomer. Is de primark wat? Ik wil eigenlijk nog wat dingetjes hebben voor vakantie qua kleding.
Oud 22-06-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Feit blijft dat de standpunten van PvdA en GL lijnrecht tegenover die van de VVD staan en aangezien Cohen alleen wil meewerken aan een linkse regering is hij imo degene die de deur dicht doet.
Rutte is tot nu toe de meest koppige.
Oud 22-06-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Leuk voor de zomer. Is de primark wat? Ik wil eigenlijk nog wat dingetjes hebben voor vakantie qua kleding.
Heerlijk cheap is Primark.
Oud 22-06-2010, 15:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik krijg heel veel zin om te gaan winkelen door mensen die hun aanwinsten posten. Maar ik ben sowieso in een consumptiebui, ik wil een nieuwe telefoon!
Wat nou als ik een telefoon koop met wifi, moet ik dan een abonnement met internet hebben om internet te gebruiken of niet?
Oud 22-06-2010, 15:58
Verwijderd
Nee gelukkig niet. Alleen is het wel handig om een abo te nemen.
Oud 22-06-2010, 16:00
Verwijderd
Citaat:
voor autorijden?
Ik moet volgende week mijn theorie eens gaan halen anders kan ik niet verder
Oud 22-06-2010, 16:00
Verwijderd
Ik had Mexico-Uruguay 2-2 voorspeld, maar ook dat Frankrijk doorgaat. Dus eigenlijk moet Uruguay winnen
Oud 22-06-2010, 16:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb wel een abonnement gelukkig, dat prepaid is echt gruwelijk. Maar ik kan dus gewoon internetten zonder een extra internet-abonnement te hebben, da's handig. Voor ik een telefoon krijg van mijn moeder moet ik altijd eerst een heel onderzoeksproject op poten zetten en me orienteren en god weet wat allemaal. In plaats van dat ik gewoon een telefoon zie die doet wat ik wil dat hij doet en ik die gewoon kan kopen. En dan zelf wel zomaar opeens een laptop kopen om films op te kijken in plaats van een draagbare dvd-speler.
Oud 22-06-2010, 16:01
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
voor autorijden?
Ik moet volgende week mijn theorie eens gaan halen anders kan ik niet verder
Hoezo kan je anders niet verder? Of ben je al klaar voor praktijkexamen?
Oud 22-06-2010, 16:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, Primark is ideaal. Je moet alleen wel tegen drukte kunnen. Ze hebben goedkope spullen van vaak goede kwaliteit.
Oud 22-06-2010, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg heel veel zin om te gaan winkelen door mensen die hun aanwinsten posten. Maar ik ben sowieso in een consumptiebui, ik wil een nieuwe telefoon!
Wat nou als ik een telefoon koop met wifi, moet ik dan een abonnement met internet hebben om internet te gebruiken of niet?
Wifi is de techniek die ook gebruikt wordt bij draadloze netwerken met computers, je moet dus gewoon een draadloos netwerk in de buurt hebben waar jij ook op kunt. Internetten via het mobiele telefonienetwerk gaat via UMTS/(E)GPRS.
Oud 22-06-2010, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Rutte is tot nu toe de meest koppige.
Pardon? Cohen en Verhagen weigeren uberhaupt om aan te schuiven bij coalities die ze niet zien zitten
Oud 22-06-2010, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel een abonnement gelukkig, dat prepaid is echt gruwelijk. Maar ik kan dus gewoon internetten zonder een extra internet-abonnement te hebben, da's handig. Voor ik een telefoon krijg van mijn moeder moet ik altijd eerst een heel onderzoeksproject op poten zetten en me orienteren en god weet wat allemaal. In plaats van dat ik gewoon een telefoon zie die doet wat ik wil dat hij doet en ik die gewoon kan kopen. En dan zelf wel zomaar opeens een laptop kopen om films op te kijken in plaats van een draagbare dvd-speler.
Goed kijken wat je koopt kan nooit kwaad.
Oud 22-06-2010, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Pardon? Cohen en Verhagen weigeren uberhaupt om aan te schuiven bij coalities die ze niet zien zitten
Idd, maar Rutte met zijn "Ja, eigenlijk zie ik links niet zo zitten" vooraf aan de snuffelbespreking is ook niet bevorderlijk. En hoppa, Rutte weer die dit dwarsboomt terwijl alle linkse partijen het wel zagen.

Laten we het erop houden dat ze ALLEMAAL koppig zijn. Maar Cohen niet meer dan Rutte of Verhagen.
Oud 22-06-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Maar je moet wel oppassen met internetten zonder internet-abonnement, je betaalt per MB. Voor in noodgevallen email lezen is dat wel geschikt, maar niet voor uitgebreid forummen of filmpjes streamen enzo. Dus als je echt van plan bent internet te gebruiken kun je beter wel een internetabonnement nemen.
Oud 22-06-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Hoezo kan je anders niet verder? Of ben je al klaar voor praktijkexamen?
Ja ik schiet aardig op, en voor de TTT moet ik eerst mijn theorie hebben.
Oud 22-06-2010, 16:28
Verwijderd
0-1 voor Zuid-Afrika en een rode kaart voor Frankrijk. Frankrijk fail!
Oud 22-06-2010, 16:31
Verwijderd
miehihiheihei ik heb net mijn andere twee boeken opgehaald
ze zijn niet zó goed gedrukt maar wel acceptabel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten