Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2010, 09:29
ninika
ninika is offline
Wat denken jullie van dit leeftijdsverschil: jongen 19 en meisje 25
Jongen woont nog thuis bij ouders maar wil graag gaan samenwonen met meisje.
Meisje woont alleen en heeft 1 zoontje van 2 jaar oud...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2010, 09:31
Verwijderd
als die jongen surrogaatpapa kan zijn, en er is liefde bij, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 09:51
Verwijderd
Hmm je zit wel in behoorlijk verschillende levensfases, dus daar kun je wel tegenaan lopen. Sowieso vind ik het verschil nog wel tamelijk groot, op je 25e ben je al echt een stuk verder in je ontwikkelingdan op je 19e. Maar als jullie zeker van elkaar zijn, zie ik niet in waarom je het niet zou proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 10:27
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het lijkt mij een te groot verschil, en dan vooral omdat de jongen nog thuiswoont en het meisje al een kind heeft. Dat zijn toch 2 totaal verschillende levensfases. Maarja je kan het altijd proberen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 10:33
Verwijderd
Betreffende jongen en meisje zijn allebei oud genoeg om zelf te kunnen bepalen of het verstandig is, lijkt me. De gemiddelde 19jarige thuiswonende jongen met de gemiddelde 25jarige moeder zou niet werken, maar wie is er nu gemiddeld?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 13:13
Volk
Volk is offline
Het lijkt me sneu voor die jongen die dan geen studententijd kan beleven omdat hij pappa moet spelen voor het kind van iemand anders. Maar als hij dat op wil geven en zij er geen problemen mee heeft dat hij dat opgeeft zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Het wordt waarschijnlijk wel een stuk zwaarder dan die jongen zou kunnen vermoeden. Het is toch een drastische verandering van levensstijl. Van thuis bij mamma en pappa wonen naar (zonder ooit zelf zelfstandig te zijn geweest en dus niet weten wat hij allemaal kan en wil) mamma en pappa gaan spelen. Ze moeten ook wel heel zeker zijn van hun zaak. Want zomaar bij elkaar intrekken en een tijdje later erachter komen dat ze toch niet bij elkaar passen is ook afschuwelijk voor het kind. Lijkt me eigenlijk slimmer als die jongen eerst opzichzelf gaat wonen in de buurt van het meisje. Dan heeft het ook niet zo'n grote impact op het leven van het kind mocht het fout gaan. Met die leeftijden (en ook van het kind) neem ik namelijk aan dat de relatie nog vrij pril is.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 13:17
Verwijderd
Mjah, ik denk inderdaad wel dat je dan niet meteen moet gaan samenwonen. En als je dat toch doet, duidelijke afspraken maken over het kind. Misschien is die jongen wel helemaal geen uitgaanstype en is hij gek op peuters, dat kan natuurlijk. Maar als dat niet zo is, is wel wel netjes om af te spreken dat hij niet als inwonende oppas wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 20:31
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Tja, wat Volk zegt.
En Freyja, die jongen moet nog 6 jaar doorgroeien met z'n kop, hij kan 't allemaal nog niet overzien. Nee, als dat meisje echt genoeg van hem houdt om samen te wonen, moet zij hem vooral liever zijn leven gunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2010, 21:14
Iduna
Iduna is offline
Ik vind/het is een groot verschil in levensfase. Niet alleen een ouder iemand, maar ook een kind erbij. Als ik die jongen advies mocht geven, dan zou ik niet zo snel gaan samenwonen, maar eerst op zichzelf gaan wonen, voor zichzelf maar ook voor het kind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten