Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Weer een laddertje hoger op de no-life ranking
Ja! maar het valt nog mee al je het vergelijkt met mensen die hier al zitten vanaf 2002 ofzo.
Advertentie
Oud 27-06-2010, 18:42
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nomnomnom ik kan echt veel te goed koken Of veel te goed lekkere ingrediënten bij elkaar kopen en die in een bak flikkeren eigenlijk
Wat heb je gekookt dan?

Ik heb heel lui gyros+rperbakgroenten+krieltjes gehad, lekker makkelijk

Citaat:
Ik heb shoarma, maar ik ben de pitabroodjes vergeten

Ik vind het nu eigenlijk best raar trouwens, om te beseffen dat ik gewoon tot mijn 18e zonder internet heb gedaan Dat je gewoon nog moest bellen met je vrienden om iets af te spreken, dat je niet via internet informatie kon zoeken voor je verslagen, maar naar een bieb moest en alles moest kopiëren. Dat je geen OV-informatie direct tot je beschikking had. Dat je brieven moest schrijven ipv mailtjes. Dat je muziek luisterde via cd's en TMF. Dat je films en games moest huren in de videotheek
Ja, vreemd he! Ik zag laatst You've Got Mail, en daar hadden ze een inbelmodem, het is pas een jaar of vijf geleden dat ik adsl had ofzo, en ik vond het al prehistorisch.

Citaat:
Er vliegt hier een zeppeling!!!
zomg

Zeppelin naamzoek!!
Oud 27-06-2010, 18:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja! maar het valt nog mee al je het vergelijkt met mensen die hier al zitten vanaf 2002 ofzo.
Of al 9 jaar! Wolter naamzoek
Oud 27-06-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Precies. Met mijn oplossing zou je dus goed kunnen peilen hoeveel vraag er is naar het luiden van de kerkklokken, en het daar op afstemmen.
Het gaat dan niet alleen om de vraag in de buurt, maar in een veel breder gebied.

Maar mijns inziens gaat het om cultuurhistorisch erfgoed, en daar heeft men eenvoudigweg met de poten vanaf te blijven.
Oud 27-06-2010, 18:44
Verwijderd
Omg, ik heb zojuist een perfecte plek gevonden voor mijn shoarma! Geen pitabroodjes, wraps of brood, maar op een diepvriespizza!
Oud 27-06-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Maar mijns inziens gaat het om cultuurhistorisch erfgoed, en daar heeft men eenvoudigweg met de poten vanaf te blijven.
Hallo, het is niet alsof er een kerk tegen de vlakte moet. Het is slechts het gebruik van die kerkklok.

Wat heb je aan een traditie als ie alleen maar overlast geeft?
Oud 27-06-2010, 18:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omg, ik heb zojuist een perfecte plek gevonden voor mijn shoarma! Geen pitabroodjes, wraps of brood, maar op een diepvriespizza!
En weer een kandidaat voor een coronairangiogram!
Oud 27-06-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Hallo, het is niet alsof er een kerk tegen de vlakte moet. Het is slechts het gebruik van die kerkklok.

Wat heb je aan een traditie als ie alleen maar overlast geeft?
Het gebruik van de klokken maakt net zo goed deel uit van het cultuurhistorisch erfgoed, en die overlast is er alleen in het hoofd van de huidige over-individualistische mens die alleen nog met zijn/haar eigen zaakjes bezig wil zijn.
Oud 27-06-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
En weer een kandidaat voor een coronairangiogram!
Jij wint, 3 x woordwaarde!

En wat is dat precies?
Oud 27-06-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Zeppelin naamzoek!!
Pip en Kazet zeggen allebei niks meer terug op msn. Ik denk dat ze aan het seksen zijn.

Of aan het eten.
Oud 27-06-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Oud 27-06-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Het gebruik van de klokken maakt net zo goed deel uit van het cultuurhistorisch erfgoed, en die overlast is er alleen in het hoofd van de huidige over-individualistische mens die alleen nog met zijn/haar eigen zaakjes bezig wil zijn.
Nee, die overlast is er vooral in het hoofd van de huidige normale mens die niet meer gelovig is, zodoende niet meer naar de kerk gaat, en een horloge bezit waarop 'ie de tijd kan zien. Ik zou het ook zonde vinden als de kerkklokken helemaal zouden worden afgeschaft, hoor, en wat mij betreft mogen ze best blijven luiden bij Christelijke feesten enzo, maar ze ieder uur herrie laten maken is een beetje overbodig geworden. Dus dat mag best teruggebracht worden tot een speciale dag in een maand, zodat het gebruik wel in leven blijft, maar geen overlast meer veroorzaakt.
Oud 27-06-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Moz, hij noemde je een over-individualistisch mens!

Maar wat is nou zo boeiend aan die herrie? Cultuurhistorisch erfgoed is ook niet heilig ofzo.
Oud 27-06-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:

Dat is schadelijk, een kerkklok over het algemeen niet, behalve als je echt bovenin de toren gaat staan.

Niet als je elke ochtend gewekt wordt door de kerktoren en daardoor te weinig slaapt.
Oud 27-06-2010, 18:54
Verwijderd
Ja trouwens, als Moz iets echt totáál niet is dan is het wel een over-individualistisch mens dat om niets geeft behalve zichzelf
Oud 27-06-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Nee, die overlast is er vooral in het hoofd van de huidige normale mens die niet meer gelovig is, zodoende niet meer naar de kerk gaat, en een horloge bezit waarop 'ie de tijd kan zien. Ik zou het ook zonde vinden als de kerkklokken helemaal zouden worden afgeschaft, hoor, en wat mij betreft mogen ze best blijven luiden bij Christelijke feesten enzo, maar ze ieder uur herrie laten maken is een beetje overbodig geworden. Dus dat mag best teruggebracht worden tot een speciale dag in een maand, zodat het gebruik wel in leven blijft, maar geen overlast meer veroorzaakt.
Ook als je niet gelovig bent kun je het geluid van kerkklokken (leren) waarderen.

Citaat:
Moz, hij noemde je een over-individualistisch mens!

Maar wat is nou zo boeiend aan die herrie? Cultuurhistorisch erfgoed is ook niet heilig ofzo.
Cultuurhistorisch erfgoed zou juist wel 'heilig' moeten zijn, want als het allemaal zo makkelijk overboord te zetten is, blijft er op termijn helemaal niks meer over.
Oud 27-06-2010, 18:55
JJoosje
JJoosje is offline
Hoi iedereen! Ik ben net terug van badmintonkamp en het was leuk .
Oud 27-06-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Ja trouwens, als Moz iets echt totáál niet is dan is het wel een over-individualistisch mens dat om niets geeft behalve zichzelf
Het gaat om mensen die lopen te mekkeren over dit soort dingen in het algemeen.
Oud 27-06-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Hoi iedereen! Ik ben net terug van badmintonkamp en het was leuk .
haha! Badmintonkamp, dat zoiets bestaat.

Lijkt me wel leuk ja, badminton is zo'n beetje de enige sport die ik nog best goed kan.
Oud 27-06-2010, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Niet als je elke ochtend gewekt wordt door de kerktoren en daardoor te weinig slaapt.
Als je niet tegen klokkenspel kunt, had je dat huis niet moeten uitzoeken.
Oud 27-06-2010, 18:58
Verwijderd
ik hoor NOOIT de kerk
Oud 27-06-2010, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Als je niet tegen klokkenspel kunt, had je dat huis niet moeten uitzoeken.
Vind jij ook dat mensen die door criminelen allochtonen worden neergestoken dat aan zichzelf te danken hebben als ze in de schildersbuurt wonen?
Oud 27-06-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ook als je niet gelovig bent kun je het geluid van kerkklokken (leren) waarderen.
Ja eh, je kan alles wel leren waarderen, maar dat betekent nog niet dat dat ook automatisch moet.

Citaat:
Cultuurhistorisch erfgoed zou juist wel 'heilig' moeten zijn, want als het allemaal zo makkelijk overboord te zetten is, blijft er op termijn helemaal niks meer over.
En als niets overboord te zetten is, zelfs geen relatief kleine aanpassingen, dan komen we op termijn tot stilstand.
Oud 27-06-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Vind jij ook dat mensen die door criminelen allochtonen worden neergestoken dat aan zichzelf te danken hebben als ze in de schildersbuurt wonen?
Alweer een vergelijking van niks, nog even los van de stigmatiserende lading van de term 'criminele allochtonen'.
Oud 27-06-2010, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Alweer een vergelijking van niks, nog even los van de stigmatiserende lading van de term 'criminele allochtonen'.
een prima vergelijking.
Mensen hebben last van een kerkklok, doordat ze bij de kerk zijn gaan wonen. -> Eigen schuld

Mensen hebben last van criminele allochtonen, doordat ze in de schildersbuurt zijn gaan wonen. -> Eigen schuld?
Oud 27-06-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
een prima vergelijking.
Mensen hebben last van een kerkklok, doordat ze bij de kerk zijn gaan wonen. -> Eigen schuld

Mensen hebben last van criminele allochtonen, doordat ze in de schildersbuurt zijn gaan wonen. -> Eigen schuld?
Een verhoogd criminaliteitscijfer in een bepaalde buurt is:
  1. over het algemeen geen traditie;
  2. niet onschuldig.

Maar ik ben nu wel klaar met deze discussie en ga zometeen even een stukje fietsen.
Oud 27-06-2010, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Een verhoogd criminaliteitscijfer is:
  1. over het algemeen geen traditie;
  2. niet onschuldig.

Maar ik ben nu wel klaar met deze discussie en ga zometeen even een stukje fietsen.
jawel hoor, periodes van criminaliteit zijn constant in een buurt. Het is niet opeens dat de ene week alle winkels worden beroofd en 2 weken later alle omaatjes over straat worden geholpen.

Hersenschade als gevolg van slaaptekort door klokkengeluid is ook niet onschuldig
Oud 27-06-2010, 19:16
JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
haha! Badmintonkamp, dat zoiets bestaat.

Lijkt me wel leuk ja, badminton is zo'n beetje de enige sport die ik nog best goed kan.
We badmintonnen nooit op badmintonkamp . We nemen niet eens rackets mee .
Oud 27-06-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
jawel hoor, periodes van criminaliteit zijn constant in een buurt. Het is niet opeens dat de ene week alle winkels worden beroofd en 2 weken later alle omaatjes over straat worden geholpen.

Hersenschade als gevolg van slaaptekort door klokkengeluid is ook niet onschuldig
Dat slaaptekort, en dus de hersenschade, doe je jezelf aan door in die buurt te gaan wonen terwijl die buurt dus overduidelijk niet geschikt voor jou is. Gebeier van klokken is dus helemaal niet schadelijk, een mes in je rug wel.
Oud 27-06-2010, 19:19
Verwijderd
"There can be only one America's Next Top Model", aldus Tyra Banks tijdens het tiende seizoen van America's Next Top Model.
Oud 27-06-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Dat slaaptekort, en dus de hersenschade, doe je jezelf aan door in die buurt te gaan wonen terwijl die buurt dus overduidelijk niet geschikt voor jou is. Gebeier van klokken is dus helemaal niet schadelijk, een mes in je rug wel.
Dus je kan niet in een minder criminele buurt gaan wonen?
Oud 27-06-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Dat mes doe je jezelf aan door in een criminele buurt te gaan wonen.
Oud 27-06-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Dus je kan niet in een minder criminele buurt gaan wonen?
Dat kan, maar die criminaliteit is geen onschuldige traditie, maar een probleem dat opgelost dient te worden.

Citaat:
Dat mes doe je jezelf aan door in een criminele buurt te gaan wonen.
Nee, dat mes in de rug wordt veroorzaakt door een probleem, niet door een onschuldige traditie. Daarnaast is klokkengebeier niet schadelijk, criminaliteit linksom of rechtsom wel.
Oud 27-06-2010, 19:27
Verwijderd
Commendatore heeft de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt
Oud 27-06-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Dat kan, maar die criminaliteit is geen onschuldige traditie, maar een probleem dat opgelost dient te worden.
Je neemt aan wat je wil bewijzen. Veel mensen vinden het geen onschuldige traditie, maar irritant of zelfs beperkend in hun dagelijkse leven.
Oud 27-06-2010, 19:32
Verwijderd
Ik heb een Spaanse huisgenote, en ik versta haar Engels dus echt niet. Dus heel vaak zeg ik 'oke' of 'yes, haha', terwijl ik haar eigenlijk niet versta.

Ik weet dus ook niet echt waar ik over moet praten, dus nu ben ik een beetje bang dat ze denkt dat ik haar niet mag ofzo.
Oud 27-06-2010, 19:37
Verwijderd
ik neem een paar dagen vrij voor mijn stage beoordeling denk ik. in principe is het werk dat af moest af en anders kom ik daar als een soort lijk op mijn beoordeling aan
Oud 27-06-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een Spaanse huisgenote, en ik versta haar Engels dus echt niet. Dus heel vaak zeg ik 'oke' of 'yes, haha', terwijl ik haar eigenlijk niet versta.

Ik weet dus ook niet echt waar ik over moet praten, dus nu ben ik een beetje bang dat ze denkt dat ik haar niet mag ofzo.
Vraag dingen over het leven in Spanje en de Spaanse cultuur enzo!
Oud 27-06-2010, 19:40
Verwijderd
Whoa, Argentinië lijkt het nog zwaar te krijgen tegen Mexico
Oud 27-06-2010, 19:42
Verwijderd
Ik ben al bst wel dronekn.
Oud 27-06-2010, 19:42
Verwijderd
Wauw, mijn nieuwe toevoegingen in mijn vector-illustratieportfolio op istockphoto zijn nu al toegelaten, 1 dag na inzending! Normaal duurt dat altijd 7-14 dagen
Oud 27-06-2010, 19:46
Verwijderd
omg ik vind die Zaanse ketchip uit een tube zó lekker nomnomnomnom
Oud 27-06-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
@Medeia: wat maakt het uit dat wat ze doet niet zo moeilijk is en dat het steeds hetzelfde is? Ik neem aan dat ze ook niet meer dan dat wíl doen in zo'n nummer. Verder heb ik de ballen verstand van harpspel, maar vind ik het een gaaf instrument en vind ik het mooi verwerkt in haar muziek. Verder vind ik de fluit, en accordeon, en percussie en piano en wat allemaal wel niet meer, haar stem bijvoorbeeld, ook heel mooi En haar teksten. En melodieën.
Het gaat erom dat ze slecht speelt. Het klinkt werkelijk nergens naar. Als iemand viool op dit niveau zou spelen zou iedereen zeggen ''wat vals'' en als het drum was zou iedereen meteen merken dat het niet lekker liep. Natuurlijk hoeft zie niet als een virtuoos alle meest geniale harptechnieken in één liedje te proppen, zeker als dat voor het liedje niks betekent, maar dit is qua harp zowel technisch (aanzet etc) als qua klank en timing gewoon slecht. Daardoor kom ik er niet eens aan toe te beoordelen of de rest me wel aanspreekt, ze jaagt me te veel de stuipen op het lijf.

Citaat:
sann, Medeia, Lorelei naamzoek.
Ik vind dat we nog steeds een keer Tilburg in moeten gaan. En ik heb gisteren op het terras gezeten bij mijn oude kresj van vroeger en dat is echt te gek en dan moeten we daar maar gaan eten. Ze hebben er vijf verschillende vegetarische hoofdgerechten voor Medeia
I'm in!

Laatst gewijzigd op 27-06-2010 om 20:03.
Oud 27-06-2010, 19:51
Verwijderd
Citaat:
omg ik vind die Zaanse ketchip uit een tube zó lekker nomnomnomnom
Ik had een tijdje terug weer eens die Zaanse dingen gehaald omdat we die vroeger thuis ook altijd aten. Nou, geef mij maar Heinz of Calvé, want ik vind die Zaanse Zooi echt niet meer te vreten
Oud 27-06-2010, 19:53
Verwijderd
Normaal gesproken eet ik ook alleen Heinz ketchup, maar bij sommige dingen is die ketchup uit tube ook heel lekker.
Oud 27-06-2010, 19:53
Verwijderd
Heinz?

Ik eet natuurlijk Euro Shopper ketchup.
Oud 27-06-2010, 19:54
Verwijderd
Rose met orange juice.
Oud 27-06-2010, 19:55
Verwijderd
M'n zusje is bestwel een kankerhoer.
Oud 27-06-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Heinz?

Ik eet natuurlijk Euro Shopper ketchup.
Er zijn ook grenzen wat betreft zuinigheid.
Oud 27-06-2010, 19:56
Sherlock
Sherlock is offline
Lol obvious buitenspel.

Regels voor berichten