Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2002, 23:54
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Joël schreef:
JA, EN IK HEB NOG GELIJK OOK.
Zo he, jij blij
Oud 26-02-2002, 09:36
micha
micha is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

dus hij houdt ook van homos die aan praktijk doen?
want ik las hiervoor namelijk dat hij hun verafschuwt
Hij verafschuwt de zonde die zij doen, maar dat doet Hij bij elke zonde. Dus ook die van jou en mij. Maar Hij houd nog wel van hun als persoon, en Hij zal atlijd de weg terug voor hun open laten, zodat zij nog gered kunnen worden.
Oud 05-03-2002, 21:22
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
vike schreef:
ff een vraagje is er al bewezen dat jezus überhaubt bestaan heeft!!!!
waarom moet alles altijd bewezen worden?? maar als je het graag over bewijzen wil hebben.. is er al bewezen dat ie niet heeft bestaan??

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 08:59
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
en wat me ook is opgevalle is dat niemand
(op 1 persoon na) de post van Mujahideen beantwoord.
ik ondersteunde de post, ik beantwoorde hem in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:04
Verwijderd
Citaat:
micha schreef:

God is niet alleen liefde, maar ook rechtvaardig. Rechtvaardig in de zin van, als je voor Mij kiest, mag je voor eeuwig bij Mij zijn. Doe je dat niet, dan niet, dat is jouw keuze.
God geeft ons de mogelijkheid tot eeuwig geluk etc. Maar dan moeten wij wel naar Hem komen.
De hel is dus niet per se een vuurzee ofzo, het is gewoon het gevolg van je keuze. Dus vrede/ geluk etc. als je voor hem kiest en al het verkeerde als je dat niet doet. Voor eeuwig!

Ik denk dat dat irreeel is

Dit is te bepalen vanuit karakter

De mens is niet gemaakt om zich te onderwerpen aan een "hoger iets" Mensen die in opstand komen daartegen, zijn niets minder dan zichzelf. Aangezien ze alleen maar inzien dat die god alleen maar volgers wil, inplaats van liefde/redding.

Dan nog iets

Ik snap alles van mijn god(en)

Ik ben Wotanist, ik sta voor de oude Noorse goden. Maar ik doe niets minder dan het aanbidden van mijzelf, aangezien ik weet, dat de Grilligheid van Odin zich in mij bevind. Deze goden zijn niet concreet, deze goden zijn psychologisch.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
gekookt eitje schreef:
waarom moet alles altijd bewezen worden?? maar als je het graag over bewijzen wil hebben.. is er al bewezen dat ie niet heeft bestaan??

Precies, ik vind het zelf heel best dat mensen zich vinden in een persoon als Jezus. Fictief of niet, Ze hebben een les aan hem en krijgen er geluk van.

Waarom zouden we dat niet laten?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 09:07
Verwijderd
Citaat:
soulless schreef:
Ehm, nou, laten we het zo zeggen:

Een trio op de preekstoel met je vader en een hond wordt niet bijzonder goed opgevat.

sorry dat ik het zeg, maar jij hebt humor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten