Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2010, 12:15
freezer
freezer is offline
Hier kan je alles kwijt over de kwartfinales op het wk.
Oud 30-06-2010, 12:43
Gambokkur
Gambokkur is offline
ik schat dat Nederland 25% kans op doorstoten heeft tegen Brazilië.
Argentinië is licht favoriet tegen Duitsland, 55%
Uruguay en Spanje zijn favo tegen Ghana resp. Paraguay.

Ik hoop vooral dat brazilië de finale en vooral de titel niet haalt. over 4 jr is het WK in braz., daar zullen ze waarschijnlijk wkampioen worden, dus als ze dat dit jaar ook worden wordt de Braz. dominantie irritant ;
94 : titel
98: finale
02 titel
10 titel
14 titel

mijns inziens maken enkel Spanje en Argentinië een behoorlijke kans om Brazilië van de titel te houden.
Oud 30-06-2010, 12:53
Scoot
Scoot is offline
Nederland - Brazilië 3-1

Argentinië - Duitsland 1-1 (na verlenging, Duitsland wint met strafschoppen)

Uruguay - Ghana 1-2 (Ik schat Uruguay sterker in, maar ik gun het Ghana en heel Afrika)

Spanje - Paraguay 3-0
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 13:17
freezer
freezer is offline
Nederland - Brazilië 2-1

Argentinië - Duitsland 1-2
Uruguay - Ghana 2-2 Uruggay op strafschoppen
Spanje - Paraguay 2-0
Oud 30-06-2010, 16:41
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ned - Bra 2-1
Arg - Dui 1-2
Uru - Gha 2-0
Spa - Par 3-0

Het lijkt me echt vet als Nederland wint van Duitsland in de finale. Dat is eigenlijk het mooiste scenario
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 16:56
Scoot
Scoot is offline
Dan zou het WK wel rustig mogen worden bestempeld als 'het WK van de wraak'. Eerst Duitsland op Engeland, dan Nederland op Duitsland.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:30
Verwijderd
Nederland - Brazilië 1-2 (na verlenging)
Argentinië - Duitsland 1-2 (na verlenging)
Uruguay - Ghana 2-1 (na verlenging)
Spanje - Paraguay 2-0

Dat worden lange wedstrijden!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:50
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Nederland - Brazilië 1-2 (na verlenging)
Argentinië - Duitsland 1-2 (na verlenging)
Uruguay - Ghana 2-1 (na verlenging)
Spanje - Paraguay 2-0

Dat worden lange wedstrijden!
Ghana valt best mee hoe goed ze zijn hoor. Ze scoren alleen door penalty's. Uruguay daarentegen doet het volgens mij heel erg goed dit WK. Volgens mij is verlenging niet nodig

Maar het blijft speculeren
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:36
arPos
arPos is offline
Citaat:
Het lijkt me echt vet als Nederland wint van Duitsland in de finale. Dat is eigenlijk het mooiste scenario
93' minuut 2-1 na heel de wedstrijd 0-1 achter te hebben gestaan
Oud 01-07-2010, 01:59
Verwijderd
Ghana krijgt gewoon weer een penalty .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 11:41
__
__ is offline
Citaat:
ja! ideale scenario
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 13:27
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
mooier kan niet.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:20
freezer
freezer is offline
Citaat:
Ghana krijgt gewoon weer een penalty .
Die hebben altijd geluk
Oud 01-07-2010, 14:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Die hebben altijd geluk
Nederland mag ook wel wat voorzichtiger doen in het strafschopgebied.
Want we gaan er natuurlijk vanuit dat Nederland in de halve finale speelt tegen Ghana of (waar ik vanuit ga) Uruguay.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:44
freezer
freezer is offline
Citaat:
Nederland mag ook wel wat voorzichtiger doen in het strafschopgebied.
Want we gaan er natuurlijk vanuit dat Nederland in de halve finale speelt tegen Ghana of (waar ik vanuit ga) Uruguay.
Inderdaad we hebben al 2 penaltys tegen gehad
Oud 02-07-2010, 13:40
freezer
freezer is offline
nog anderhalf uur
Oud 02-07-2010, 17:15
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Yeesss!!! Halve finalee!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 17:45
freezer
freezer is offline
We zijn door!!!!!!!!!!!!!
Oud 02-07-2010, 22:03
Allure
Allure is offline
Rood voor Suarez. Gunstig voor Nederland, mocht Uruguay doorgaan.

En wat is Ghana ont-zet-tend slecht. Het voelt wel heel onrechtvaardig dat de bal van Ghana er niet in ging doordat Suarez 'm er met zijn hand uitslaat.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 22:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind het gewoon sneu voor Ghana, ik had het ze gegund, zeker na die overtreding van Suarez...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 22:28
Scoot
Scoot is offline
De schwalbes van Suarez zijn tot daar aan toe, maar dit kan echt niet... Desondanks heeft Ghana het natuurlijk aan zichzelf te wijten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 22:52
Röps
Röps is offline
onsportief spel van Suarez
en er wordt gezegd dat de bal over de lijn is geweest hoorde ik (?)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 09:48
WolterB
WolterB is offline
Lang geleden dat ik zó lang op het puntje van mijn stoel (in dit geval de bank ) heb gezeten. Wat een zenuwslopende wedstrijd en een spanning

Door naar de halve finale, tegen een licht gehandicapt Uruguay
Oud 03-07-2010, 10:10
Balance
Balance is offline
Ik hoopte echte dat Ghana ging winnen, omdat ik Suarez zo'n gevaar vind om tegen te spelen.
Maar nu dus best een aardig alternatief

Hoe dan ook ontzettend sneu voor Ghana. Ik gunde het hen echt en een bal die zo opzettelijk van de doellijn wordt gehaald met de hand, zou eigenlijk moeten tellen. Aan de andere kant is het toch ook diezelfde ploeg die het dan niet af maakt met de penalty.
Oud 03-07-2010, 12:55
Gambokkur
Gambokkur is offline
Ik schatte dat NL 25% kans had op doorstoten, ze hebben die ene kans op 4 genomen Laat ons eerlijk zijn, oranje creeërde nauwelijks doelgevaar tot het rood van Melo, terwijl Brazilië heel de match door een aantal kansen bij elkaar speelde.

Suarez heeft zijn ploeg gered, ik snap niet waarom hij zich zo schaamde en zijn t-shirt over zijn hoofd trok ? Hij moest de bal er wel uitmeppen met zijn handen, met zijn hoofd zou hij niet snel genoeg geweest zijn. Ook zag ik dat hij bleef knielen terwijl zijn ploeggenoten naar de beslissende penaltymaker renden, tegenover Uruguay hoeft hij zich toch niet te schamen ?
Oud 03-07-2010, 14:11
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Suarez heeft zijn ploeg gered, ik snap niet waarom hij zich zo schaamde en zijn t-shirt over zijn hoofd trok ? Hij moest de bal er wel uitmeppen met zijn handen, met zijn hoofd zou hij niet snel genoeg geweest zijn. Ook zag ik dat hij bleef knielen terwijl zijn ploeggenoten naar de beslissende penaltymaker renden, tegenover Uruguay hoeft hij zich toch niet te schamen ?
Hij heeft zich tegenover de hele wereld te schamen, hij maakt het spel belachelijk. Dit is ontzettend onsportief, zijn schwalbes staan hierbij in de schaduw. In Uruguay zal men hem verafgoden voor wat hij heeft gedaan, denk ik.
Het was verder vooral de spanning, denk ik. In eerste instantie had hij verwacht dat de door hem veroorzaakte penalty hen fataal zou zijn, waardoor hij het niet meer trok. En toen ze toch nog wonnen zal hij denk ik een momentje van bezinning hebben gehad, over hoe dicht bij ze bij uitschakeling waren. Niet per sé schaamte.

Overigens totaal belachelijk hoe Melo beweert dat het geen doodsschop was. :')
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 14:45
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
Die Melo, gister, wat een !@#$%^&*() JEZUUUUUS!

ik heb gister de longen uit mijn lijf geschreeuwd, wat was ik blij zeg!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 20:05
Balance
Balance is offline
Vanuit Suarez' perspectief geef ik hem geen ongelijk. Dit is de redding van Uruguay geweest; niks doen zou hen fataal zijn geworden. Maar vanuit voetbal perspectief vind ik het te sneu voor worden.
Ik moest wel erg lachen om een interview dat vandaag uitgezonden werd, waarin hij werd benoemd als goede keeper
Oud 05-07-2010, 21:15
Rysair
Rysair is offline
Ik als Feyenoorder, moet erkennen dat Suarez de man van Uruguay is. Hij schoot eerst Uruguay met twee weergaloze doelpunten naar de laatste acht, en daarna helpt hij Uruguay naar de laatste 4. Die handsbal was achteraf gezien natuurlijk ongelooflijk slim, maar het was een reactie. Op dat moment sla je die bal er gewoon uit. Als hij die bal niet had tegen gehouden, dan was het over en uit, basta. Suarez hielt hem echter tegen, en gaf daarmee Uruguay nog een kans want de penalty moest er nog wel in! Die werd gemist en later wonnen ze, overigens met een prachtige panenka, de strafschoppen.

De handsbal van Suarez op de doellijn wordt in Uruguay beschreven als de hand van God. De trainer, de bladen en echt werkelijk iedereen is lovend over hem in zijn land. Maar ach, als jij het onsportief vind, dan moet je toch eens gaan nadenken want hij heeft een terechte straf gekregen van 1 wedstrijd en mag dus niet meedoen aan de halve finale. Daarmee helpt hij Nederland, en dat is nog een reden om blij te zijn! Nederland kan, en moet eigenlijk, gewoon winnen van dit piepkleine landje van rond de 3 miljoen inwoners. Maar zoals we allemaal hebben gezien, een landje van 16miljoen kan een land verslaan van maarliefst 200miljoen inwoners. In Brazilie wordt gerekend op een finale. Dusja, het is nog niet gedaan met Uruguay en Nederland zal er echt nog hard voor moeten werken.

Als we dan eindelijk in de finale staan, dan treffen we of Duitsland of Spanje. Ik hoop op Duitsland, want tegen Spanje hebben we, zoals vaak al benadrukt is in kijkcijferkanon VI Oranje, theoretisch geen schijn van kans. Ze spelen met 6, soms 7, spelers van Barcelona en dat heeft zo zijn voordelen. Daarnaast ook nog 3 van Real en 1 van Valencia. Daar valt geen spelt tussen te krijgen, als je dat vergelijk met Duitsland. Met alle respect maar daar lopen spelers die bij laagaangeschreven ploegen spelen, zoals Wolfsburg enzovoort. Bovendien zou het mooi zijn als we een revanche krijgen. Maar daarentegen hebben we, als we verliezen, een trauma te verwerken die 20 jaar mee zal gaan.

Tja, het is nu het moment op kampioen te worden. Het besef is er dat we die doelstelling kunnen vervullen, nu moet het nog uitgevoerd worden. Dat moet toch kunnen he met, wat mij betreft, één van de beste spelers ter wereld Wesley Sneijder. Hem kan je makkelijk plaatsen in de top 5. Zonder twijfel. Wat is hij belangrijk geweest tot nu toe, zeg!
Als je dit lange bericht serieus helemaal hebt gelezen, dan heb je waarschijnlijk te veel tijd over. Misschien moet je een leven zoeken, net zoals ik nu! Later.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten