Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
● Geel
Wammus Severus (telt mee) Lorelei Queasy Snoopy Abzg (telt mee) ● Severus WolterB ● Abzg Lucky Luciano Martiño Moz Sarah Little Phoebe Geel (tovenaar) ● Queasy Fizzle-fluffy (dorpeling) afgaand op dit lijstje he: Er zijn 4 wolven. Het werd gelijkspel dus er moeten wel 2 wolven onder geel, en 2 onder Abzg hebben gestaan. Dat betekent dat wolterB eigenlijk vrijgepleit wordt, want als wolterB op Geel zou hebben gestemd zou het 7-6 staan qua stemmen, en het was een gelijkspel, als je dan 2 wolven van geel afhaalt, en 2 van Abzg komt het op 5-4 te staan. Dit blijft wolterB dus vrij, maar dit kan ook zoiets als reserve psychologie zijn. WolterB kan natuurlijk ook liegen over zijn stem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zal ik eens nazoeken. interpreteer ik dat ik ziener ben? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En je interpreteert niet, je pretendeert. Moeilijk woord, maar het betekent dat je ons dat wilt doen geloven.
|
Lorelei's posts:
Op wie doelde ze hier? Dat was me toen al niet duidelijk, maar toen heb ik het maar laten gaan. Hier vraagt Queasy wat ze van de post van Lorelei moet denken, waarna die er zo op reageert. Was ze echt sarcastisch? Hier post ze 3 namen, zijn dit allemaal goeierikken of juist niet? Waarom hoopte ze op onervaren wolven? Ze heeft Abzg eerder genoemd en op Geel gestemd. Het lijkt me dat ze juist ervaren wolven wil om een goede uit te kiezen of snap ik het nou niet? En wat heeft ervaring ermee te maken als je toch beide personen liever ziet gaan? Onervaren wolven zouden dan toch iemand eruit stemmen waarvan zij goede ideeën had (dus die slecht was)? Verder vind ik Abzg ongelofelijk irritant spelen, met haar 'ik weet het zeker' uitspraken ![]() Queasy valt mij ook op, omdat ze eigenlijk op een politieke manier vragen ontwijkt, in mijn ogen, zoals hierboven de vraag van snoopy. Ik snapte ook geen hout van je post namelijk, ik snap ook niet waarom het Wolter zou vrijpleiten. Queasy en Abzh zijn het ook opvallend vaak met elkaar eens. Zijn ze misschien geliefden? Ook denk ik niet dat de wolven zo onervaren zijn, dat ze bij elkaar in lijstjes gaan staan. Imo staat er tenminste 1 wolf veilig als eenling. We hebben ook niet zoveel aan het laatste stemlijstje, omdat de evilziener er toen nog in zat en de verrader en geliefden stemmen ook niet altijd wat ze zeggen te stemmen. Ook hierom lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat er wolven bij elkaar onder iemand staan, Dus, Queasy en Abzg staan bij bovenaan het lijstje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is pas sinds gisteren dat ik het eens ben met Abzg hoor ![]() Het lijkt je onwaarschijnlijk, maar kan ook reserve psychologie zijn. Lorelei's posts probeer jij vaag te maken, en je gelooft helemaal niks van abzg? Snoopy is wolf, en dan wammus/little phoebe. Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 21:44. |
![]() |
|||||
Citaat:
Spoiler
Reverse* Ik maak de posts van Lorelei vaag, volgens jou. Kun je dit onderbouwen? Ik snap namelijk niet wat je bedoelt. Ik heb haar posts toch duidelijk laten zien (niet gequote, maar zoals ze zijn) en daar kritische vragen bij gesteld. Aangezien ze evil ziener was, weten we niet of de mensen die ze noemde goed of slecht waren. Dus waar maak ik het vaag dan? En nee, ik geloof niet dat Abzg de ziener is. Als ze dat wel is, zijn we verdoemd, want dan wordt ze snel opgegeten. Maar door de meerdere malen eerder genoemde post over snoopy ('oooh, ik snap het, je hebt een geliefde') maakt duidelijk dat ze net zoveel over snoopy weet als wij. En zoals ik al zij, ze zet zichzelf zo in de belangstelling, en voor iemand die al ziener is geweest, weet jij toch wel dat dat niet echt een slimme tactiek is. Oh, nu ben ík weer een wolf ![]() En wederom leg je niet uit waarom je denkt dat, op basis van dit lijstje van Abzg, Wolter geen wolf is en er 2 wolven onder Geel en 2 onder Abzg staan, want ik vind het totaal niet duidelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben een dag niet online geweest en heb vanavond ook niet heel veel tijd gehad. Ik heb de uitslagen bekeken en het is natuurlijk mooi kut dat Geel de tovenaar bleek te zijn. Wel vind ik het vreemd dat hij zich zo in de schijnwerpers heeft gezet. Dat zou je niet verwachten van een tovenaar maar goed. Ook is het een beetje jammer dat Dott een dorpeling gepakt heeft. Gelukkig hebben de wolven hun evil ziener opgegeten en ik hoop dat we deze ronde toch echt een keer een wolf pakken.
Ik heb wel wat gelezen maar ik weet zo snel even niet wat ik er van moet maken. Ik moet morgen overdag weer werken maar ik ben vroeg klaar en heb dan de tijd om goed te lezen en te bepalen op wie ik ga stemmen.
|
Ik verdenk Queasy ervan verrader te zijn.
Meteen na de eerste hangronde komt zij al met 'mensen die laat gestemd hebben zijn verdacht'. Ik vind 1) de eerste hangronde daar een beetje vroeg voor en 2) is de eerste ronde niet zo belangrijk, dus snap ik waarom mensen later zouden stemmen. Daarna is ze een tijdje stil tot deze post, terwijl Wammus nog niet zoveel theorie had gepost (niemand trouwens, want er was nog niet echt veel om verdacht te vinden) en dan de zin 'Ik denk, tenminste als ik wolf zou zijn dat ik niet duidelijk zou zeggen ik weet zeker dat dié wolf is, omdat als die persoon eruit gaat en onschuldig blijkt te zijn alle aandacht op jou gericht wordt.' Als je onschuldig bent en je hangt per ongeluk een onschuldige op, gaat ook alle aandacht naar jou, dat is nou eenmaal het risico in dit spel, dus dat vind ik een zwak argument. Na weer een tijdje niet (inhoudelijk) posten, komt dit ineens uit de lucht vallen. Ineens is snoopy verdacht omdat ze 'anders speelt' (in haar 2e spel), ook weer zo'n slappe reden en Wammus zonder reden (die ik kan vinden in ieder geval). Geel vond ze ook verdacht, maar die bleek toch ook een goede functie te hebben, en die speelde ook 'anders'. Lijkt me toch niet zo'n goed argument om iemand te verdenken, meer iets om zelf maar niet verdacht te worden. Vraagt ze dit om te kijken of ze mee kan schapen/veilig kan staan of uit pure interesse? Out of the blue en zonder reden stemt ze dan maar op Wammus (maar let op wat ze over wheezle zegt, hetzelfde als over snoopy, namelijk andere speelstijl en daar stemt ze niet op en vindt ze ook niet (erg) verdacht). Alleen onder een lijstje staan, is ook verdacht. Wederom zegt ze dat het zo makkelijk is voor de wolven, ze weet wel heel goed hoe de wolven het maken. Weer de verdenkingen om een andere speelstijl. Ik heb er op gelet, en snoopy is wat actiever in dit spel, maar dat zie ik liever dan mensen die alleen hun stem doorgeven en verder niet posten (zoals Biertank wederom in dit spel, helaas). En iemand verdacht vinden omdat de persoon die hij verdenkt, niet verdacht is in jouw ogen, is ook onzin, niet iedereen kan het met elkaar eens zijn. Weer een nutteloze reden om op snoopy te stemmen. Pot verwijt de ketel en ik vind dat dit dan ook wel mag geschieden. Een beetje overtrokken reactie, als je het mij vraagt. 'hallo, ik ben dorpeling!' 'En ik verdedig Abzg want ze is goed', hoewel ik Abzg erg veranderlijk vind, erg vervelend dat ze niet weet of ze nou snoopy of Geel of toch maar Queasy ging stemmen. Zo even een Abzg verdenking ertussendoor, want ik heb niet zoveel zin om nog al haar posts op te zoeken. Terug naar Queasy en haar Abzg verdedigingen. Wederom een loze aanval op snoopy, maar ik wacht met smart op die argumenten. Al de hele week ongeveer, maar dat terzijde. Abzg is me veel te wispelturig, maar ik geloof niet dat ze gevaarlijk is. Ze is misschien een dorpeling die meer probeert te zijn, maar ziener is ze zeker niet. Het zou kunnen dat ze bane en zo zienerig doet omdat ze graag opgegeten wil worden en 'ha-ha' kan doen. (Vorig spel was ik ook bane, en je voelt je echt wel machtig genoeg om bullshit te gaan roepen, want ja, 'eet me dan op.. ![]() Ik vind deze post van snoopy ook verdacht, evenals de semi verdediging voor Wammus, stemmen op LL die Wammus verdacht vond (waarna ze dit zegt, maar kmk bleek dorpeling en LL leeft nog.. en kijk eens naar het stemlijstje en kijk eens hoe veilig snoopy staat in haar uppie) en hier gaat ze weer verder vragen over Wammus en zijn wolfheid. Zijn ze geliefden of medewolven of zijn ze allebei onschuldig? Verder had ik niet echt de energie om nog meer posts te zoeken en posten, maar ik ben er wel bijna zeker van dat Queasy de verrader is, vandaar dat ik bijna al haar posts wel opgezocht heb en die van Abzg en snoopy niet. Ik stem op Queasy deze ronde, dat moge wel duidelijk zijn.
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
@Snoopy, je wilt dat ik op je post reageer. Maar ik geloof dat ik daar best wel duidelijk in ben geweest. Ik vind dat je nog geen enkele keer op iemand hebt gestemt en dat je stem ook werkelijk mee telde. En daar stoor ik me een beetje aan. That's all.
![]()
||
Citaat:
Volgens mij zou je het alleen goed vinden als ik op mezelf ga stemmen ![]() Mijn stem gaat ook naar Queasy, tenzij ik nog een heel goed argument hoor voor iemand anders. (edit: dit ziet er een beetje gek uit omdat ik reageer op Abzg, maar ik bedoel echt Queasy ![]()
|
Ik heb weinig tijd vandaag, dus het stemlijstje zou ik voor het eerst pas rond 17:00 uur kunnen posten - voor wie dat te lang duurt, maakt diegene in de tussentijd maar een voorlopig stemlijstje.
Tot later, mensen.
|
Ik heb vandaag ook niet veel tijd (want moe en buiten hangen, maar het begint flink te betrekken
![]() ![]() Ik ben er nog niet helemaal uit naar wie mijn stem gaat. Severus blijft verdacht voor mij, maar daar ben ik blijkbaar op dit moment de enige in. LP legt de verdachtmakingen zo erg op Queasy dat als zij de goede verrader aanwijst ze bijna wel goed moet zijn (of geliefde ![]() LL maakt snoopy out of the blue opeens hoofdverdachte, wat ik op mijn beurt weer verdacht vind en Abzg lijkt het spel erg sullig te spelen, wat voor mij echt alle kanten op kan ![]() En ik heb nog geen idee waar ik op moet stemmen vanavond hierdoor ![]()
||
Citaat:
Ik heb de vrijheid genomen om een stemlijstje te maken en dit is wat er uit komt (als ik het goed heb gelezen, pin me er niet op vast): Snoopy Abzg Lucky Luciano Queasy Little Phoebe Snoopy Gelijkspel lijkt me geen wenselijke situatie. Mijn verdenkingen gaan uit richting Abzg en Snoopy als hoofdverdachten, ze zijn constant bezig met elkaar zwart te maken, en ik kom er niet meer wijs uit, maar ik zie wel verdachte hiaten in hun theoriën en redenaties. Daarnaast vind ik Queasy en LP ook wel weer verdacht, en mijn verdenkingen op LL en Severus zijn ook nog niet helemaal verdwenen. Het lastige is gewoon dat ik zelf niet veel tijd heb om te lezen en te posten, maar dat de rest dat ook niet heeft. Ik denk nog even na, wacht even tot anderen bekend maken, maar als ik het zo zie verdenk ik Snoopy sterker dan Queasy. Daarnaast wil ik gelijkspel voorkomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Begin van de rondes, en na (onschuldige personen) doorgestreept te hebben bleven hen over. Jij gaf ook geen antwoord op mijn vraag waarom je abzg niet vertrouwd, en niet gelooft dat snoopy de wolf is? Abzg verdenk ik van ziener. Snoopy is wolf. En ik verrader? Ben je zelf! ![]() Argumenten heb ik wel gegeven. Ga ik nu ook niet uitgebreid op in, want ik moet zo weer weg(na 10 uur werken) Ik stem op snoopy. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alle argumentatie is eigenlijk zwak, want je weet niet wie er eerlijk gestemd heeft en je zit met de badguys. En jou argumentatie is wel sterk? ![]() |
![]() |
|
Ik merk dat ik te weinig tijd heb om fatsoenlijk deel te nemen aan dit spel. Ik heb deze ronde nog wel gestemd, maar in dit topic vraag ik of iemand mij(n functie) wil overnemen.
Als iemand interesse heeft, pm graag. Naamzoeken kan ook. ![]()
|
Sorry iedereen, ik bleek helaas toch wat minder tijd te hebben dan ik aanvankelijk had gedacht.
![]() Wel heb ik zojuist even snel mijn stem naar de Spelleider gestuurd, en deze is op Snoopy. Veel succes verder, hopelijk gaat het niet op gelijkspel uitdraaien.
|
Om gelijkspel te voorkomen stem ook ik mee op Snoopy.
Queasy valt me echter wel op omdat ze mij maar blijft noemen als verdachte zonder dat ik daar echt een goede onderbouwing voor heb gevonden. Dit heeft ze hier ook gedaan en ook toen bleef de onderbouwing uit. Het is niet dat ik je hierom verdenk (wie ik verder moet verdenken zou ik zo even niet weten) maar ik zou toch wel graag willen weten hoe je zo zeker weet dat ik het ben? De stemlijst ziet er nu als volgt uit: ● Queasy Little Phoebe Snoopy ● Snoopy Lucky Luciano Abzg Queasy Wolterb Martiño Severus Wammus Biertank
Am I just stoned? Laatst gewijzigd op 03-07-2010 om 19:54. Reden: Biertank toegevoegd |
![]() |
|
Hoofdstuk 10: De kwijlende stuiptrekkingen van een geliefd politica..
Femke Snoopy Halsema zat kwijlend uit het raam te staren. Manisch wreef ze over haar breekpunttietjes die rood zagen van de vele aanrakingen. Sinds de dood van Kopmuntkippime Verhage was ze niet meer zichzelf. Ze had de dood van een christelijke man op haar geweten, een goede man. Alleen omdat zij zo nodig wilde regeren. Het schuldgevoel was aan haar gaan vreten en het was erger en erger geworden. Uiteindelijk had de GL fractie besloten haar tijdelijk in een gesticht op te laten nemen. Hetzelfde gesticht als Lucky JP Balkenende, dat zou haar goed doen. Maar, helaas was het anders gelopen, 3 uur nadat Femke Snoopy was binnengebracht had de CDA fractie Lucky JP uit het gesticht gehaald en gepoogd hem zelf op te lappen zodat hij kon plaats nemen aan de onderhandelingstafel. Nu was het behoorlijk stil aan die onderhandelingstafel. Er waren nog maar weinigepolitici over en iedereen was in shock. Een meerderheid kon niet gevormd worden, aangezien er te weinig fractieleiders waren. De Nederlandse politiek lag stil, de koopkracht was nog nooit zo laag geweest en de bevolking was alle vertrouwen in de politiek kwijt. Vanuit het volk kwam langzaam de roep om een stabiel koningshuis die alle macht in handen zou hebben. Wim Biertank Lex had hier al meerdere keren, onder staande ovatie, op geproost. “Alle paupers en arbeiders het land uit!” had hij dronken gebrald. Alexsarah Pechtold had en met loddige ogen naast gestaan “Wat Wim-Lex zegt ja!” schreeuwde hij na elke zin die Wim Biertank Lex schalde. Moz Rouvoet besloot dat het tijd was om weer eens een degelijke Gristelijke daad te verrichten. Met zijn zwangere buik hees hij zichzelf na de zwangerschapsyoga in de auto om op visite te gaan bij Femke Snoopy. Het was publiek geheim dat zij zich in de kliniek bevond, vandaar dat ook Moz Rouvoet op de hoogte was. Hij parkeerde de auto en liep over het knerpende grindpad naar de voordeur. Hij schrok toen hij Femke Snoopy in het raamkozijn zag zitten. Kwijl droop over haar kin, een droop op haar borst. ‘Drup.. drup… drup” klonk het, als een lekkende kraan. Moz Rouvoet schudde verbijsterd zijn hoofd. Dat de politiek dit met een mens kon doen, dacht hij meelevend. Hij aaide tevreden zijn dikke buik. Dan had hij het goed voor elkaar. “Femke? Femke Snoopy? Kun je me horen?” Femke Snoopy keek verwilderd om zich heen. Haar ogen vonden de zwangere gestalte van Moz Rouvoet. Haar ogen schoten vuur. “JIJ!” kwijlde ze “JIJ! Jij Gristenhond! Hoe durf je hier een voet over de deur te zetten? Je weet toch wat er gebeurd met Gristenen die te dicht bij mij in de buurt komen?” Moz keek haar vertwijfeld aan. “Wat bedoel je?” vroeg hij. “Ik maak Gristenen dood, het is een vloek” huilkwijlde Halsema. Rouvoet zette een stap dichterbij. “Nou nou Femke Snoopy, dat valt toch wel mee? Als er 1 christen richting de hemel gaat, volgen er niet automatisch meer” Dapper zette hij nog een stap richting Femke Snoopy. Dat had hij niet moeten doen , Femke Snoopy bleek niet gek. Het bleek dat ze het precies door had. Moz Rouvoet viel dood voor haar voeten. Femke Snoopy barste in tranen uit. Dit was de druppel. Hoe kon ze nog verder? Ze nam een aanloopje en sprong door het raam. Zeven verdiepingen was zelfs te veel voor deze linkse heldin, zij stierf zodra ze de grond raakte. ----- Jullie hebben Snoopy opgehangen. Zij was wolf. Met Snoopy stierf ook Moz, zij was de geliefde van Snoopy en tevens wolf. Is het tij voor de dorpelingen gekeerd? Twee wolven in 1 klap. Wij wachten in spanning af hoe de wolven zich gaan wreken. Zij hebben tot morgen half 9 om hun stem door te geven. Liefs, Absinthe en Sann 1) Lorelei (leerling evilziener) 2) wheezle (dorpeling) 3) Queasy 4) WolterB 5) Little Phoebe 6) Dott (jager) 7) Femic (dorpeling) 8) Archont (evilziener) 9) Abzg 10) snoopy (weerwolf & geliefde) 11) Geel (tovenaar) 12) fizzle-fluffy (dorpeling) 13) Martiño 14) Biertank 52 15) Wammus 16) Sarah 17) moz (weerwolf & geliefde) 18) Lucky Luciano 19) testout.com (dorpeling) 20) Severus 21) kopmuntkip (dorpeling) blauw is opgehangen rood is opgegeten roze is gestorven uit liefdesverdriet groen is neergeschoten door de jager
|
![]() Maar mooi, nu de laatste 2 nog.
|
Oei, en toen was ik ineens dood.
![]() Sorry Moz, liefje ![]() Tjemig wat lastig om wolf én geliefde te zijn. Kreeg er een identiteitscrisis van ![]() edit: oh ja, echt fantastisch verhaal weer ![]() ![]()
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prima uitslag
![]() Hier een overzichtje van wat voor rollen er nog zijn:
|
Verwijderd
|
Uit een voorlopige analyse maak ik het volgende op uit het vorige topic:
- Snoopy stemde als eerst op Moz - Ze beschermt daarna Severus en Wammus. Vooral de bescherming voor Wammus is m.i. opmerkelijk te noemen, aangezien de beschuldigingen van mij niet erg aanwezig waren en er verder veel andere beschuldigen waren naar andere spelers. Desalnietemin blijft ze wammus meerdere keren beschermen. - Severus kwam met het verdachtsmiley-argument wat ik een slechte reden vindt, zeker voor een speler als zij. - Wammus vraagt zich later nog af of hij onschuldig is als KMK geen wolf is. - Severus hamerde er wel erg op om de stemlijstjes te mogen maken - Severus haalde een of andere rare grap uit in het begin. - Wammus stemt zojuist op snoopy zogenaamd om een gelijkspel te voorkomen, terwijl snoopy al een meerderheid had. Lijkt me duidelijk om zichzelf minder verdacht te maken. - Wammus stemde in de eerste ronde op testout.com en dat blijf ik een onlogische keuze vinden. Ik ga daarom de volgende ronde voor wammus denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu ga ik of abzg eraan, maar dat mag ![]() yeah |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|