![]() |
||
Citaat:
Je kan overgens ook gewoon in het ziekenhuis je gegevens opvragen. Overgens kan je ook altijd nog je voorgeschiedenis vertellen als dat nodig is. Zo lang je het zelf maar weet. Het is heus niet alsof ze dat niet zullen geloven. (Maar voordeel van medische bestanden is dat dat soms duidelijker is dan de patient kan vertellen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
@ Balance, je hoeft niet een week lang tussen de beesten te zitten om erachter te komen of je er allergisch voor bent. 1 middag op bezoek bij mensen met een hond/kat/konijn/whatever is meer dan genoeg om te weten of je (nog steeds) allergisch bent.
||
Citaat:
En ik ken gewoon niet genoeg mensen met huisdieren ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Over een allergie kan je in principe niet heen groeien. Je klachten kunnen wel verminderen maar dat kan ook komen door verminderde blootstelling aan het allergeen.
En een test is zeker niet honderd procent betrouwbaar. Ik ben volgens de test heel erg allergisch voor huisstofmijt terwijl dat best meevalt en m'n graspollenallergie erger is waar ik minder op scoor. Ook kan ik absoluut niet tegen sinaasappels (krijg buikpijn en diarree als ik maar een hap eet en hooikoortsachtige klachten als iemand bij me in de buurt een sinaasappel eet) maar toch ben ik daar niet allergisch voor volgens een bloedtest. Ook reageer ik op katten terwijl dat in de bloed en huidtest niet aantoonbaar is. Vergeet ook niet dat een test niet alles zegt. Zo ben ik niet allergisch voor konijnen, muizen, ratten, cavia's, etc (niet aangetoond maar ook niet proefondervindelijk) maar reageer ik wél op het zaagsel/hooi/stro). Ook iets om rekening mee te houden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Medische gegevens delen Student22 | 4 | 22-09-2015 10:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes/ Wratjes DokterDitIsMijn | 0 | 23-11-2011 11:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
medisch onderzoek bij meisjes blinggirl71 | 13 | 29-09-2010 09:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat vinden jullie van de samenwerking met het Nibud? Simon | 29 | 03-01-2010 17:07 | |
Algemene schoolzaken |
ziektenbeelden. Secretly | 5 | 05-02-2002 08:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
ziektenbeelden. Secretly | 5 | 05-02-2002 08:01 |